F30 takapään kolinat/naputukset

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

osa nro. 33506798876 vaihdettu, eli iskarin yläpäät uusiks ja tuo laitettu osa näyttäis ainakin realoem mukaan olevan F20 ja F21 osa.

Kolinat tuo poisti kokonaan, ei kuuluu minkäänlaisia ylimääräisiä kolinoita jotka vielä huoltoon lähtiessä kuuluivat tuossa jäisellä ja monttuisella kotipihalla. Nyt vaan odotellaan, että kolinaton eteneminen kestää enemmän kuin 2 viikkoa. Autolla takana nyt aika tarkalleen 7000km joten täytyy seurata missä lukemassa äänet palaavat jos palaavat.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Anssi79 kirjoitti:Itsellä meni tänään takapään kolinan takia toistamiseen huoltoon. Työmääräimessä on maininta "tilattu ennakkoon puman 53727382 mukaiset iskarien yläpäät"

Näkeekös noi puma caset jostain netistä?
Vain valtuutettu merkkikorjaamo. Jollei sitten joku ulkomainen keskustelufoorumi esim. ole joskus vuotanut jotain kampanjoita julki.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Voisko joku jotenkin äänittää sen takapään äänen? Jossain ketjussa oli äänitetty F20:ssa jotain hitonmoista kolkotusta, mutta ei tää kyllä sellaista pidä.

Kun tosiaan mulla kuuluu silloin harvoin kun jotain kuuluu, niin sellaista todella vaimeaa lähinnä napsetta tai läpsettä. Kolinaa se ei kyllä ole. Esim. nyt sulalla ei kuulu mitään kolinaa. Pientä napsetta ja läpsettä vain joskus.

Eli mulla se ääni ei tosiaan ole mitään kolinaa ja ei edes aina kuulu, mutta jos Autokeskus haluaa korjata tuon takapään satunnaisen ja melko vaimean hälyäänen, niin siitä vaan. Heidän mielestään ääni on todella häiritsevä. Itse taas en kuule juuri mitään, vaikka kuulossa ei ole todettu olevan mitään vikaakaan. Aika pikku juttu minusta koko ääni.

Enempi minua on häirinnyt se paljon kuuluvampi ja häiritsevämpi jarrujen vislaaminen, mutta nyt kun kelit on lauhentuneet ja mittarilukema on mennyt 2000km:n yli on jarrujen vinkuna hävinnyt ainakin toistaiseksi.
Viimeksi muokannut J1978, 29 Maalis 2013, 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Anssi79 kirjoitti:Itsellä meni tänään takapään kolinan takia toistamiseen huoltoon. Työmääräimessä on maininta "tilattu ennakkoon puman 53727382 mukaiset iskarien yläpäät"

Näkeekös noi puma caset jostain netistä?
Minulla tuli uusintakorjaukseen "kielteinen päätös".
Elikkäs ei ole kuulemma olemassa mitään muokattua osaa ja ainakin minulle on vaihdettu ensimäisessä korjauksessa samanalaiset osat kuin alkuperäiset ovat olleet.
Nyt kun nekin alkoivat ääntää, paikallinen liike selvitteli tilannetta ja tuomio oli, että jäädään odottamaan tehtaalta tulevaa korjaavaa osaa / korjausohjetta.
Onneksi tuo ääni tuntuu rauhoittuvan, nyt kun tiet sulaa ja tasoittuu.
Tuolla "Autokuumeilu osiolla", J1978 oli huolestunut allekirjoittaneen Mersuun vaihto suunnitelmista, mutta kyllä tämä uutukainen on ollut sen verran pettymys tuohon edelliseen E90:seen verrattuna, että jos kukkaro ei panisi niin kovasti vastaan, niin merkin tai ainakin mallin vaihto olisi lähellä.
Mutta ilman arpa- tai lottovoittoa on vain tyydyttävä tähän nykyiseen. :sneak:
kastrol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Helmi 2012, 16:15

Sen verran näistä takapään äänistä omana mielipiteenä ja niinkuin monet on tällä palstalla todennut. ääni on nimen
omaan naputusta eikä kolinaa. talvikeleillä ilmeni jääpolanteilla ja rosoisella pinnalla kun jousitus /iskunvaimennus
joutui nopeaan edestakaiseen liikkeeseen. yksittäisissä heitoissa ääni ei kuulunut.nyt kun kulkuväylät on pääosin
sulaneet ja pinnat tasaiset ei asiaan tule niin kiinnitettyä huomiota .
Omaan autooni vaihdettiin uudet osat ja asia on toistaiseksi kunnossa mutta olen ymmärtänyt että tehtaalta ei ole vielä
oikeasti paranneltua osaa tullut,siis sellaista jossa vaimentimen yläpään rakennetta olisi muutettu tai vahvistettu.
Uskon että korvaavat osat on suunnitteilla ja tekeillä koska ongelma on niin laaja ja kahdessa mallisarjassa.
Joku mainitsi että tuollaiset äänet ei tämän hintaluokan autoon kuulu ja olen samaa mieltä. toinen vaihtoehtohan olisi
ostaa joku korealainen tai romanialainen vaunu puolta halvemmalla ja hyväksyä kaikki kitinät ,narinat,kolinat ym häly-
äänet. ei vaan ole minun juttuni.
Jarrujen vinkuminen loppui itsellä jossain 8-10 tkm:n kohdalla,eli ilmeisesti jarrupöly ja lika estää äänen syntymisen.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

EPJBMW kirjoitti:
Anssi79 kirjoitti:Itsellä meni tänään takapään kolinan takia toistamiseen huoltoon. Työmääräimessä on maininta "tilattu ennakkoon puman 53727382 mukaiset iskarien yläpäät"

Näkeekös noi puma caset jostain netistä?
Minulla tuli uusintakorjaukseen "kielteinen päätös".
Elikkäs ei ole kuulemma olemassa mitään muokattua osaa ja ainakin minulle on vaihdettu ensimäisessä korjauksessa samanalaiset osat kuin alkuperäiset ovat olleet.
Nyt kun nekin alkoivat ääntää, paikallinen liike selvitteli tilannetta ja tuomio oli, että jäädään odottamaan tehtaalta tulevaa korjaavaa osaa / korjausohjetta.
Onneksi tuo ääni tuntuu rauhoittuvan, nyt kun tiet sulaa ja tasoittuu.
Tuolla "Autokuumeilu osiolla", J1978 oli huolestunut allekirjoittaneen Mersuun vaihto suunnitelmista, mutta kyllä tämä uutukainen on ollut sen verran pettymys tuohon edelliseen E90:seen verrattuna, että jos kukkaro ei panisi niin kovasti vastaan, niin merkin tai ainakin mallin vaihto olisi lähellä.
Mutta ilman arpa- tai lottovoittoa on vain tyydyttävä tähän nykyiseen. :sneak:
Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn, että onko autossasi ollut jotain muutakin vikaa kuin tuo takapään ääntelu tai jotain hälyääniä tai muuta sellaista joka saa fiilarit pettymyksen puolelle?

Tuota F30:n takavetoahan ainakin kritisoit huonoksi talvikeleissä?

Itseni vaan tyytyväisenä vaikea käsittää toisen pettymystä ja kun esim. verrokkina koeajamani A4 B8 FL ei ollut omalla kohdallani sen kummoisempi auto kuin tämäkään ja omasta mielestäni se oli monella osa-alueella jopa paljon huonompi ja heikompi esitys kuin tämä F30.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

kastrol kirjoitti:Sen verran näistä takapään äänistä omana mielipiteenä ja niinkuin monet on tällä palstalla todennut. ääni on nimen
omaan naputusta eikä kolinaa. talvikeleillä ilmeni jääpolanteilla ja rosoisella pinnalla kun jousitus /iskunvaimennus
joutui nopeaan edestakaiseen liikkeeseen. yksittäisissä heitoissa ääni ei kuulunut.nyt kun kulkuväylät on pääosin
sulaneet ja pinnat tasaiset ei asiaan tule niin kiinnitettyä huomiota .
Omaan autooni vaihdettiin uudet osat ja asia on toistaiseksi kunnossa mutta olen ymmärtänyt että tehtaalta ei ole vielä
oikeasti paranneltua osaa tullut,siis sellaista jossa vaimentimen yläpään rakennetta olisi muutettu tai vahvistettu.
Uskon että korvaavat osat on suunnitteilla ja tekeillä koska ongelma on niin laaja ja kahdessa mallisarjassa.
Joku mainitsi että tuollaiset äänet ei tämän hintaluokan autoon kuulu ja olen samaa mieltä. toinen vaihtoehtohan olisi
ostaa joku korealainen tai romanialainen vaunu puolta halvemmalla ja hyväksyä kaikki kitinät ,narinat,kolinat ym häly-
äänet. ei vaan ole minun juttuni.
Jarrujen vinkuminen loppui itsellä jossain 8-10 tkm:n kohdalla,eli ilmeisesti jarrupöly ja lika estää äänen syntymisen.
Näin minullekin sanottiin Autokeskuksesta (Airport), että jos vinkuna ei lopu aiemmin (noin kuukauden tai kahden sisällä auton käyttöönotosta) se loppuu viimeistään noin kymppitonnin korvilla kun palat ovat sopivasti kuluneemmat kuin tuoreeltaan. Näin on kuulemma ainakin monen asiakkaan autossa käynyt, joissa on siis ollut tuota vinkumista. Nyt ei oo tosiaan enää vinkunu. Seuraan asiaa sinne kesäkuun alkuun asti jolloin tehdään tuo takapään korjaus ja sitten tehdään samalal niille etupaloillekin jotain uudestaan, jos ne siis vinkuvat vielä silloinkin. Kuulemma siihen kesäkuuhun mennessä uskovat saavansa korvaavat osat tuonne takapäähän ja oman käsitykseni mukaan ne ovat erilaiset siihen mennessä kuin mitä nykyiset osat ovat.

Voin suositella Airportin huollosta huoltoneuvojaa nimeltä Viljami Pohjonen. Hänen kanssaa homma näyttää toimivan.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

J1978 kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn, että onko autossasi ollut jotain muutakin vikaa kuin tuo takapään ääntelu tai jotain hälyääniä tai muuta sellaista joka saa fiilarit pettymyksen puolelle?
Ei siinä mitään suurempia vikoja ole tuon takapään lisäksi.
Siinä on vain kaikkea pientä.
-Istuma-asennosta en ole saanut aivan mieleistäni, sportti jakkaroista huolimatta.
-Sporttiratti oli lievä pettymys. (Tosin siihen olen jo tottunut)
-Työn jälki on jossakinpaikoin hiukan kuin "Tojotassa". (Esimerkiksi takapenkissä on sellaiset kolot joissa on muovikaulukset, olisiko ne ISOFIX kiinnikeet. Niin noiden kaulusten kohdalta kankaan leikkaus ei ole aivan osunut kohdalleen, eli kankas ei pysy siellä kauluksen alla. Ei sellainen vika että viitsisi mennä valittamaan, mutta kuuluuko tämän hintaluokan autoon?).
-Takatutkat toimii enemmän tai vähemmän ilmojen armoilla.
-iDrive näyttää välillä kappaleiden nimet USB-muistilta ja välillä ei. Toiminto on sillä lailla loogista, että luulen ominaisuudeksi, eikä viaksi.
-Sitten nuo mainitsemasi pito-ongelmat. (No ne ratkennevat renkaanvaihdolla)
-Ja vingahtelee ne jarrut tuossakin, se ei vain itseäni ole häirinnyt. Ei tuo niin kova ääni ole ollut.
Aluksi nyt tuollaisia. Ei mitään isompaa, mutta pientä harmia kuiteskin.
Kaiken lisäksi olen sen verran perfektionisti, että minua häiritsee suunnattomasti jo se kun takakontin sisukset on jouduttu purkamaan tuon iskariremontin takia, eivätkä ne enää ole "tehtaan jäljiltä". :blush:
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

EPJBMW kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn, että onko autossasi ollut jotain muutakin vikaa kuin tuo takapään ääntelu tai jotain hälyääniä tai muuta sellaista joka saa fiilarit pettymyksen puolelle?
Ei siinä mitään suurempia vikoja ole tuon takapään lisäksi.
Siinä on vain kaikkea pientä.
-Istuma-asennosta en ole saanut aivan mieleistäni, sportti jakkaroista huolimatta.
-Sporttiratti oli lievä pettymys. (Tosin siihen olen jo tottunut)
-Työn jälki on jossakinpaikoin hiukan kuin "Tojotassa". (Esimerkiksi takapenkissä on sellaiset kolot joissa on muovikaulukset, olisiko ne ISOFIX kiinnikeet. Niin noiden kaulusten kohdalta kankaan leikkaus ei ole aivan osunut kohdalleen, eli kankas ei pysy siellä kauluksen alla. Ei sellainen vika että viitsisi mennä valittamaan, mutta kuuluuko tämän hintaluokan autoon?).
-Takatutkat toimii enemmän tai vähemmän ilmojen armoilla.
-iDrive näyttää välillä kappaleiden nimet USB-muistilta ja välillä ei. Toiminto on sillä lailla loogista, että luulen ominaisuudeksi, eikä viaksi.
-Sitten nuo mainitsemasi pito-ongelmat. (No ne ratkennevat renkaanvaihdolla)
-Ja vingahtelee ne jarrut tuossakin, se ei vain itseäni ole häirinnyt. Ei tuo niin kova ääni ole ollut.
Aluksi nyt tuollaisia. Ei mitään isompaa, mutta pientä harmia kuiteskin.
Kaiken lisäksi olen sen verran perfektionisti, että minua häiritsee suunnattomasti jo se kun takakontin sisukset on jouduttu purkamaan tuon iskariremontin takia, eivätkä ne enää ole "tehtaan jäljiltä". :blush:
Harmillista kuultavaa :(

Itsellä kun ei mitään vastaavaa ole ollut. Poislukien sitten tietysti tuo takapään pieni naputus ja etujarrujen vingahtelu.

IDrive näyttänyt aina ainakin tähän mennessä kaiken juuri niinkuin pitää (eli mulla ei ole ollut vastaavaa kuin mitä sinä mainitsit) ja takatutkat ovat toimineet ongelmitta ja loogisesti, myös painepesujen jäljiltä. Mitään valittamista ei ole myöskään ulkokuoren tai sisustan työn laadussa. Verhoilunkin jälki on erinomaista myös Isofixien kohdalta.

Turkkilaiset siirtotyöläiset on kasannu tän auton perjantaina millin tarkasti, työnjälki on onnistunutta. Olen myös todella pikkutarkka sekä melko nipo ja pedantti ihminen ja olisin kyllä huomannut epäkohdat tämä yksilön työnlaadussa, sillä olen syynännyt autoni läpikotaisin jo luovutuksesta lähtien ja useampaankin eri kertaan.

Istuma-asento on löytynyt helposti. Tiesin nuo manuaalisäädöt esim. Audeja hankalammiksi ja vanhanaikaisemmiksi ja siksi otinkin tälläkertaa kaikki sähkösäädöt koska aiemmin ne bemarin manuskasäädöt on jurppineet minua.

Sähkösäädöillä olenkin löytänyt helposti itseäni mielyttävän ajoasennon ja sen saa hierottua aika tarkasti mieleisekseen. Pito-ongelmista en tiedä...Takavetoista F30:ä en ole ajanut talvella. Yksi takavetoinen BMW riitti aikoinaan minulle (en tykännyt takavedosta) ja siksi oli valintakin aika helppoa. Joko etuvetoinen muunmerkkinen auto tai sitten nelikko bemari ja siihen Michelinit tai jotkut muut hyväksi havaitsemani talvirenkaat.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Sen verran et takakontista ei tarvitse purkaa mitään verhouksia kun iskarien yläpäät vaihdetaan. Kaikki hommat hoituu rengas irrottamalla pyörän aukosta/lokasuojasta. Aika näppärä homma kaikenkaikkiaan. Näin tämän operaation kun omaan autooni vaihdettiin iskarien yläpäät.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

BMW e90 kirjoitti:Sen verran et takakontista ei tarvitse purkaa mitään verhouksia kun iskarien yläpäät vaihdetaan. Kaikki hommat hoituu rengas irrottamalla pyörän aukosta/lokasuojasta.
Tuohan oli hyvä tieto. Eipähän ala sitten mikään repsottamaan, vaikka joutuisi useammankin remontin tekemään. :)

Kehuin tuolla aiemmin paikallisen liikkeen tekemää remonttia ja palvelua, mutta ei se sittenkään aivan sataprosenttisesti onnistunut. :tong:
Päätin varmuuden vuoksi tarkastaa vanteen pulttien tiukkuuden ja muutama oli vedetty niin tiukkaan, ettei reilun kahdeksankymmentä kiloisen miehen painolla ja vääntövoimalla meinannut aueta tavallisella ristikkoavaimella.
Harmittavasti vielä sekaisin tosi tiukkoja kiristyksiä ja löysempiä samassa vanteessa. Saa nähdä taas kun nuo vaihtaa eteen ovatko kieroutuneet? Jos noita ei sitten saa vaihdettua ensi syksyyn mennessä toisen näköisiin ja kokoisiin.
Muutamia pyörän pultteja on ainakin vaihdettava, kun kesävanteiden vaihto tulee ajankohtaiseksi.
Kennedy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
Paikkakunta: Järvenpää

EPJBMW kirjoitti: Päätin varmuuden vuoksi tarkastaa vanteen pulttien tiukkuuden ja muutama oli vedetty niin tiukkaan, ettei reilun kahdeksankymmentä kiloisen miehen painolla ja vääntövoimalla meinannut aueta tavallisella ristikkoavaimella.
Harmittavasti vielä sekaisin tosi tiukkoja kiristyksiä ja löysempiä samassa vanteessa.
Itse otin viikko sitten renkaan irti ja käsin kiristin kaikki yhtä tiukalle. Tänään otin uudestaan auki niin 2 oli naurettavan tiukassa ja loput aukesi pienellä voimalla.
Eli ei välttämättä ole sen kummemmin vedetty toisia tiukemmalle.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Kennedy kirjoitti:Eli ei välttämättä ole sen kummemmin vedetty toisia tiukemmalle.
Kyllä tuossa oli niin suurista tasoeroista kysymys, että on voinut unohtua pulttipyssy hiukan liiän pitkäksi aikaa niihin muutamiin pultteihin, mutta muuten hyvässä työssä ei pieni vika haittaa. :tong:
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Joo minäkin vähän ihmettelin, että miksi pitäisi kontin kautta mennä ja verhoilut purkaa, kun sinne takaiskariin pääsee käsiksi ihan fillarit irroittamalla.
BMWpoju69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Huhti 2013, 16:53

Onko kolinaongelmaa myös adaptiivisen alustan kanssa? En ole huomannut omassa autossa mutta pitää kuunnella tarkemmin jos myös adaptiivisessa on muut havainneet ongelmaa....
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Niin oliko jollain fakta tietoa että uudet paremmat iskarien yläpäät olisi tulossa mutta vasta kesällä? Nyt on toiset iskarien yläpäät menos ja tuskimpa kauaa pysyy hiljaa koska on samat kuin tehtaalta tullessa.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

BMW e90 kirjoitti:Niin oliko jollain fakta tietoa että uudet paremmat iskarien yläpäät olisi tulossa mutta vasta kesällä?
Minun kohdalla ei ollut mitään tietoa onko korvaavia osia tulossa, mutta ei vaihdettu myöskään saman laisia enää toista kertaa tilalle.
Myyjä välitti vikatiedot eteenpäin ja maahantuoja on kaiketi tehtaaseen yhteydessä.
Sovittiin että kyselen myöhemmin, missä mennään? Joten nyt vain odotellaan tehtaan ratkaisua.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

OK. informoi tänne kun saat jotain uutta tietoa asiasta.
LeHabi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 16 Maalis 2013, 18:02
Auto: BMW 320iA xDrive

Koeajoin talvella sekä vajaa- että nelivetoisia f30/f31 autoja (diesel ja bensa). Jossain niistä, en muista missä, olin kuulevani jotain ääntä oikealta takaa; silloin ei kuitenkaan häirinnyt enempää. Autoissa tietenkin talvirenkaat; osassa 17 tuumaiset ja jossain 16 (nastat tai kitkat).

Nyt olisi ehkä kiinnostavaa kuulla, minkälaiset pyörät "kolisevissa" autoissa on ollut, josko sillä nyt sitten on merkitystäkään. Voisi ehkä olettaa, että mitä matalampi ilmatila ja samalla korkeammat rengaspaineet ovat, sitä enemmän kolisee. Kärjistettynä 16"/20".

Juhannusta ja auton luovutusta odotellessa...
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

LeHabi kirjoitti:Nyt olisi ehkä kiinnostavaa kuulla, minkälaiset pyörät "kolisevissa" autoissa on ollut, josko sillä nyt sitten on merkitystäkään. Voisi ehkä olettaa, että mitä matalampi ilmatila ja samalla korkeammat rengaspaineet ovat, sitä enemmän kolisee. Kärjistettynä 16"/20".
Minulla on 16" nastarenkaat ja kolisee, enemmän tosiaan oikealta mutta myös vasemmalta takaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin