BMW x3 110 kW diesel vm 2006
ongelmana x3 moottorin häiriövalon palaminen.Noin 3 kk sitten ensimmäisen kerran häiriövalo syttyi. Viety huoltoon vikailmoitus 2 ja 3 sylinterin hehkut tai ilmamassamittari.Valo palamatta viikon jolloin katsastus...päästöt OK.Taas valo syttyi merkkikorjaamolle taas ...samat vikakoodit.Vaihtoivat hehkut..ajoa 20 km taas valo syttyi.Uudelleen merkkikorjaamolle ...vaihtoivat ilmamassamittarin.Nokka kohti kotia ..ajoa 300 m valo jälleen syttyi..takaisin korjaamolle.Voi v.... Taas se palaa.Tuo ensi viikolla uudestaan..vaihdetaan ihmusarja...800 euroa.Sanoin ei kiitos. Vein vielä toiseen Lahtelaiseen merkkikorjaamoon testeriin .Vikakoodit ilmamassamittari viallinen.Pitäis vaihtaa..ei kiitos just on vaihdettu.Antakaa hyvät asiantuntijat hyvä neuvo mitä tehdä.Minun mielestä auto vetää ja kulkee ihan normaalisti.
Onko nyt varmasti ollut merkkiliikkeen huollossa? Olisi vaan kiva nähdä nuo vikakoodit, jos ei eroteta hehkutulppia ilmamassamittarista. Hehkutulpista ei pitäisi edes moottorin vikavalon syttyä, toki ei taida syttyä ilmamassamittaristakaan.
Mahtaisiko vika kuitenkin kääntyä EGR puoleen?
Mahtaisiko vika kuitenkin kääntyä EGR puoleen?
Kyllä nämä testaukset ja korjaukset on tehty merkkikorjaamossa.En tiedä miten yleistä tämä vikakoodien väärät tulkinnat ovat ja ylimääräisten osien vaihdot?????? Rahastuksen makua tuntuu olevan.Aion ajella edelleen x3 :ni siihen asti kunnes selvä vika ilmenee??? Ainakin seuraavaan katsastukseen???Onko parempia neuvoja?
Vika kuulostaa tutulle. Jos jo vaihdot sen ilmamassamittarin ja edelleen hälyttää "3ff0", eli mitattu ilmamassa liian suuri laskennalliseen: putsaa imusarja.
Nätti homma, mekaanisesti rapsuttelemalla ja imuroimalla. Kannessa mahtaa olla karstassa myös ylemmät imukanavat (ns. pyörrekanavat). Nätisti rapsutellen ja imuroit isoimmat pois. Ei kannata alkaa pesemään, turhaa puunausta ja itsensä sotkemista.
Ei ne ole moisesti kuulleetkaan merkkihuollossa, itte tämä piti selvittää. Auto ehti olla 2 pvää tutkittavana ja totesivat että he eivät mahda mitään. Mutta laskun kyllä osaavat kirjoittaa.
Nätti homma, mekaanisesti rapsuttelemalla ja imuroimalla. Kannessa mahtaa olla karstassa myös ylemmät imukanavat (ns. pyörrekanavat). Nätisti rapsutellen ja imuroit isoimmat pois. Ei kannata alkaa pesemään, turhaa puunausta ja itsensä sotkemista.
Ei ne ole moisesti kuulleetkaan merkkihuollossa, itte tämä piti selvittää. Auto ehti olla 2 pvää tutkittavana ja totesivat että he eivät mahda mitään. Mutta laskun kyllä osaavat kirjoittaa.