Mulla alkoi ilmoittelemaan hiukkas suodattimen tukkeutumisesta.
Bmw 520d vm 08
Irroitin suodattimen ja pesin sen moottorin pesuaineella,ja porasin siihen vielä 8mm reikiä.
Sitten kuivasin sen,ja laitoin paikoilleen.
sitten ajamaan,mutta suodattimen varoitus syttyi 10km ajon jälkeen.
Kysymys kuuluu,että pitääkö se käydä nollauttaan merkkihuollossa.
Moottorin lämpöjä en ole tarkistanut,koska opin sen homman vasta täältä.
hiukka suodatin
Luulen, että noiden reikien takia nyt ecu saa nyt paine-eroanturilta mielestään väärää tietoa ts. Paine-ero ei ole vaadittavissa rajoissa. Muutenkin tuo pesu on lähinnä tekohengitystä. Itse pesin omasta Hondasta suodattimen 2 kertaa ja aina päästiin muutamia tuhansia kilometrejä. Pönttö tyhjäksi ja softan muutos, ei vaivaa enään
http://www.OptimoiAutosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Oulussa: http://www.nanitech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Alipaineesta? Anturit mittaavat pakokaasun painetta ennen ja jälkeen hiukkassuodattimen.
Jos näiden ero on liian suuri, tulkitsee auto suodattimen tukkeutuneeksi.
Jos ero on liian pieni, luulee auto että pakokaasujärjestelmässä on vuoto ennen suodatinta.
Eli kummassakin lopputuloksena vikatila. Tuki ne poraamasi pikkureiät ja käy vielä koittamassa merkkihuollossa vikojen nollausta ja ohjelmallista pakkopolttoa. Saattaa auttaa tai sitten ei.
Itse toimisin yhäkin edellisessä viestissä kertomallani tavalla.
Jos näiden ero on liian suuri, tulkitsee auto suodattimen tukkeutuneeksi.
Jos ero on liian pieni, luulee auto että pakokaasujärjestelmässä on vuoto ennen suodatinta.
Eli kummassakin lopputuloksena vikatila. Tuki ne poraamasi pikkureiät ja käy vielä koittamassa merkkihuollossa vikojen nollausta ja ohjelmallista pakkopolttoa. Saattaa auttaa tai sitten ei.
Itse toimisin yhäkin edellisessä viestissä kertomallani tavalla.
http://www.OptimoiAutosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Oulussa: http://www.nanitech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tomm1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
- Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
- Paikkakunta: Kaarina
Sanoisin että tässä tilanteessa ainoa vaihtoehto on DPF:n tyhjennys sekä poltto-ominaisuuden pois ohjelmointi (+lisää jerkkua koneesta )Mtyy kirjoitti:Alipaineesta? Tuki ne poraamasi pikkureiät ja käy vielä koittamassa merkkihuollossa vikojen nollausta ja ohjelmallista pakkopolttoa.
Sinänsä kunnon pesulla nuo bemarin DPF:t on saatu puhtaaksi.
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
Kertokaa toki tietäjät, millä kannattaisi pestä hiukkaspönttö? Alkoi kiinnostamaan, vaikkei minulla olekaan tarvetta. On kuitenkin tuttu, joka tuohon ryhtymistä miettii.
Olen innostunut kaikenlaisten kerrosten liuottamiseen pois kaikenlaisista asioista. Lähinnä tietysti sellaisista, joita ei muka voi puhdistaa. Perusvalikoima (näistä jollakin yleensä lähtee): ammoniakki, etikkahappo, asetoni, ksyleeni, konetiskiaine, petrooli, metanoli, crc 5-56, fairy ja vesi. Aloitetaan tietenkin vasemmalta...
Olen innostunut kaikenlaisten kerrosten liuottamiseen pois kaikenlaisista asioista. Lähinnä tietysti sellaisista, joita ei muka voi puhdistaa. Perusvalikoima (näistä jollakin yleensä lähtee): ammoniakki, etikkahappo, asetoni, ksyleeni, konetiskiaine, petrooli, metanoli, crc 5-56, fairy ja vesi. Aloitetaan tietenkin vasemmalta...
No sen voin nyt kokemusten perusteella sanoa, että konetiskiaine +liuotinpesuaine voimakkaanakaan seoksena ei suodatinta pelasta. Yksi mikä tulee mieleen, niin lipeää voisi kokeilla ja tarpeeksi kovalla paineella, jotta saadaan menemään sen kennoston seinämän läpi. Kuka uskaltaa??
Kennot ovat vaan niin pirun pieniä ja ahtaita, että voi olla vaikeaa nesteillä availla.
Kennot ovat vaan niin pirun pieniä ja ahtaita, että voi olla vaikeaa nesteillä availla.
http://www.OptimoiAutosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Oulussa: http://www.nanitech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
ei tässä -08 mallissa ole kuin etupäässä joku letku mikä mittaa painetta.
Takana ei ole mitään,joten tulkitsen että ei mittaa muuta kuin pakok.ylipainetta.
Koska eihän siitä ole mitään haittaa jos pakokaasut menee ulos paremmin.
Takana ei ole mitään,joten tulkitsen että ei mittaa muuta kuin pakok.ylipainetta.
Koska eihän siitä ole mitään haittaa jos pakokaasut menee ulos paremmin.
Joo ei varmasti haittaa, jos mahdollisimman vapaasti virtaa, siis suodattimen jälkeen tuossa mittaus onkin toteutettu ilmeisesti vain tuota mittaamalla pakopainetta ennen suodatinta. Lopputulos on kuitenkin sama. Paine liian iso = tukossa, paine liian pieni = ongelma pakojärjestelmässä (putki poikki tai suodatin tyhjätty). Kummassakin -> vikatila.
Tietenkin vikakoodien luku merkkitesterilla auttaisi varmasti paljon tämän diagnoosin teossa.
Tietenkin vikakoodien luku merkkitesterilla auttaisi varmasti paljon tämän diagnoosin teossa.
http://www.OptimoiAutosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Oulussa: http://www.nanitech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tomm1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
- Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
- Paikkakunta: Kaarina
Ihan esim. Wurt:in metallipesuaine seoksella. Tekee kuuman liuoksen (mitä kuumempi sen parempi), vahvuus about 30%.teehetki kirjoitti:Kertokaa toki tietäjät, millä kannattaisi pestä hiukkaspönttö? Alkoi kiinnostamaan, vaikkei minulla olekaan tarvetta. On kuitenkin tuttu, joka tuohon ryhtymistä miettii.
Olen innostunut kaikenlaisten kerrosten liuottamiseen pois kaikenlaisista asioista. Lähinnä tietysti sellaisista, joita ei muka voi puhdistaa. Perusvalikoima (näistä jollakin yleensä lähtee): ammoniakki, etikkahappo, asetoni, ksyleeni, konetiskiaine, petrooli, metanoli, crc 5-56, fairy ja vesi. Aloitetaan tietenkin vasemmalta...
Antaa sopan muhia suodattimessa (alapää tukittuna) tunnin, pari sitten huuhtelu kuumalla vedellä painepesurilla vastavirtaan. Toista käsittely kunes filtteristä ei tule enää mustaa vettä. Viimeksi kannattaa jättää pelkkä kuuma vesi hautumaan filtteriin ja perään vielä huuhtelu. Valuta vesi pois ja varmista veden poistuminen esim kuumentamalla filtteri kuumaksi puhaltimella.
Jokainen tekee homman omala vastuulla ja muistaa käyttää kumikäsineitä sekä silmäsuojaimia, on nimittäin aika ärjyä tavaraa tuo metallinpesuaine...
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
Minä kokeilin sitä wurtin metallipesua ja kuumaa vettä,mutta ei auttanut.
Onhan vielä sekin mahdollisuus,rttä ostaa uuden suodattimen.
Katsoin netistä,niin hinta oli 700-800e
En ole bemarilta kysynyt että paljonko heillä maksaa.
Onhan vielä sekin mahdollisuus,rttä ostaa uuden suodattimen.
Katsoin netistä,niin hinta oli 700-800e
En ole bemarilta kysynyt että paljonko heillä maksaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
- Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
- Paikkakunta: Järvenpää
Eli tuossa voisi auttaa laittaa mittausputkeen/letkuun holkki tai supiste jossa oikean kokoinen reikä jolloin paine tulee sopivana?Mtyy kirjoitti:tuossa mittaus onkin toteutettu ilmeisesti vain tuota mittaamalla pakopainetta ennen suodatinta. Lopputulos on kuitenkin sama. Paine liian iso = tukossa, paine liian pieni = ongelma pakojärjestelmässä (putki poikki tai suodatin tyhjätty). Kummassakin -> vikatila.
Valitettavasti ei onnistu. "holkki" rauhoittaisi ehkä paineen muutosta anturilla, mutta paine tasaantuisi jokatapauksessa nopeasti saman suuruiseksi holkin molemmin puolin. Lisäksi paineen tulee olla tietyillä kierrosalueille juuri tietyissä rajoissa, jotta auto toimii. Ja jos tuollaisella virityksellä anturia saisikin huijattua, ei auton omat turvajärjestelyt enään ollenkaan huomaisi lopullisesti tukkeutuvaa suodatinta -> tooosi kallis remontti.Kennedy kirjoitti:Eli tuossa voisi auttaa laittaa mittausputkeen/letkuun holkki tai supiste jossa oikean kokoinen reikä jolloin paine tulee sopivana?
Itse olen kokenut tuon pesujutun ja siksi teen ja suosin vain noita softamuutoksia. Pöntön tyhjäykset ostan tai asiakas ostaa alihankkijalta ellei halua tehdä sitä itse, helppoa ja vaivatonta kaikkien kannalta. Tässä joka vuotisessa taistelussamme hiukkaspäästöjä vastaan
http://www.OptimoiAutosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Oulussa: http://www.nanitech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Pöntön tyhjennykselle + koodaukselle + samalla muutaman lisähevosen koodaukselle myös pisteet täältä. Itsellä E91 tehtiin niin, että iDrivessä näytti jäljellä olevia kilometrejä suodattimelle 180tkm. Eipä vaivannut kirottu pönttö enää. Toki savua vähän työnti kovemmassa kiihdytyksessä mutta lisäteho korvasi sen puutteen kyllä
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Tomm1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
- Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
- Paikkakunta: Kaarina
Jotain on sitten tehty eri tavalla, koska muutama "heavylly clogged" DPF on saatu niin puhtaaksi että vastapaineet tyhjäkäynnillä putosi lähelle 0:aa.jop67 kirjoitti:Minä kokeilin sitä wurtin metallipesua ja kuumaa vettä,mutta ei auttanut.
Onhan vielä sekin mahdollisuus,rttä ostaa uuden suodattimen.
Katsoin netistä,niin hinta oli 700-800e
En ole bemarilta kysynyt että paljonko heillä maksaa.
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Pakko, taas, kaverin firmaa mainostaa
JMW autohuollolla on DPF:n pesusysteemi. ilmeisesti yhtään asiakascasea ei vielä ole, niin en tiedä miten toimii.
Pesuri toimii siten, että pönttöä ei irroteta autosta lainkaan! vaan pesu tehdään paikallaan, paineanturin reijästä käsin.
JMW autohuollolla on DPF:n pesusysteemi. ilmeisesti yhtään asiakascasea ei vielä ole, niin en tiedä miten toimii.
Pesuri toimii siten, että pönttöä ei irroteta autosta lainkaan! vaan pesu tehdään paikallaan, paineanturin reijästä käsin.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
- Tomm1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
- Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
- Paikkakunta: Kaarina
Jos tuo on Mersunkin merkkihuollon testaama kemikaalin lisäys DPF:ään ja ajoa päälle niin ei toimi. Näin ainakin johtotähden kanssa.
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
Porasin nyt sinne 30mm reikiä 3kpl,ei ainakaan vielä ole ilmoitellut vioista.
Miten ootte tyhjentäneet pöntön.
mietin että jos sen katkaisisi,ja tyhjentäisi katin ja hiukkaspöntön.
Tai toinen vaihtoehto olisi halkaisu.
Kumpaa olette käyttäneet.
Miten ootte tyhjentäneet pöntön.
mietin että jos sen katkaisisi,ja tyhjentäisi katin ja hiukkaspöntön.
Tai toinen vaihtoehto olisi halkaisu.
Kumpaa olette käyttäneet.
Onko tuosta mahdollisesti haittaa katsastuksessa? Eikös ne tee jotain savutuskokeita ja jos ei tule tarpeeksi putkesta kaasuja/painetta, niin hylkäävät. Ja nuo tehdyt rei'ät päästävät pakokaasut taivaalle ennen katsastajan laitteita. Olenko hakoteillä?jop67 kirjoitti:Porasin nyt sinne 30mm reikiä 3kpl,ei ainakaan vielä ole ilmoitellut vioista.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Reiät on porattu suodattimen kennoston läpi, ei putken läpi
Kun tuon tyhjentää, siis se on oikeastaan makuasia että miten sen tekee. Tietenkin siten että jää mahdollisimman vähän avaamisesta kertovia jälkiä/hitsaussaumoja.
Katalysaattori kannattaa jättää sinne, vaikka ilmankin tulee toimeen.
Kun tuon tyhjentää, siis se on oikeastaan makuasia että miten sen tekee. Tietenkin siten että jää mahdollisimman vähän avaamisesta kertovia jälkiä/hitsaussaumoja.
Katalysaattori kannattaa jättää sinne, vaikka ilmankin tulee toimeen.
http://www.OptimoiAutosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Oulussa: http://www.nanitech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;