X3 vm 2012.
Pitäisi saada turvavyön varoituspimputus pois. Samoin autolla pitäisi voida ajaa ja peruuttaa vyö auki ja ovi raollaan(tarve katsoa taakse tai pyörän viereen; jos yrität, auto niittaa jarrut pohjaan kuin niskoitteleva kakara).
Ohjekirjasta en löytänyt mitään. Onko ylipäänsä keinoja ja suostuuko edes mikään huolto auttamaan? Eka haku Googlella todistaa, miten helppoa asia voisi olla, jos alla olisi esimerkiksi Chrysler:
http://www.phpbbserver.com/chryslerclub ... lercluboff" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten arvon kanssa-autoilijat sietävät moista turvanarkomaniaa? Kohta lähtee vähän ajettu Bemu halvalla....
Pimpelipompelien yms turhakkeiden poisto
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Arvon kanssa-autoilijat vaan laittavat sen vyön kiinni. Helpoin ja halvin tapa on varmasti tämä:katja kirjoitti:X3 vm 2012.
Pitäisi saada turvavyön varoituspimputus pois. Samoin autolla pitäisi voida ajaa ja peruuttaa vyö auki ja ovi raollaan(tarve katsoa taakse tai pyörän viereen; jos yrität, auto niittaa jarrut pohjaan kuin niskoitteleva kakara).
Ohjekirjasta en löytänyt mitään. Onko ylipäänsä keinoja ja suostuuko edes mikään huolto auttamaan? Eka haku Googlella todistaa, miten helppoa asia voisi olla, jos alla olisi esimerkiksi Chrysler:
http://www.phpbbserver.com/chryslerclub ... lercluboff" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten arvon kanssa-autoilijat sietävät moista turvanarkomaniaa? Kohta lähtee vähän ajettu Bemu halvalla....
Näitähän saa jopa logolla.
Turvavyön irtokappale pitää sekin tuikata paikalleen - johon se sitten tietenkin unohtuu kun lähdetään pihasta maantielle ja oikea vyö jää kiinnittämättä.
Mutta kiitos neuvosta - ja eritoten tiedosta, ettei Bemarilla ole todelliseen ongelmaan muita kuin helppoheikki-luokan ratkaisuja.
Niin, ja millainen se olikaan se logolla varustettu valeovi, joka pannaan kiinni oikean oven asemesta?
Mutta kiitos neuvosta - ja eritoten tiedosta, ettei Bemarilla ole todelliseen ongelmaan muita kuin helppoheikki-luokan ratkaisuja.
Niin, ja millainen se olikaan se logolla varustettu valeovi, joka pannaan kiinni oikean oven asemesta?
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Kyllä bemarista ainakin nuo pimputukset saa pois ihan koodaamalla. Ainakin vanhemmissa malleissa onnistuu. Eri asia on, että mikä liike noita alkaa koodaamaan pois.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Bemarissa ainakin lähdössä odottaa 30s ennen pimputuksen aloittamista. Koodauksen voi suorittaa näissä "läppäri ja mies" pajoissa.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Tuosta peruuttamisesta ovi avoinna sen verran,että tuo olisi pitänyt ottaa autoa tilatessa huomioon,jos peruuttaminen on tärkeä kriteeri.katja kirjoitti:Turvavyön irtokappale pitää sekin tuikata paikalleen - johon se sitten tietenkin unohtuu kun lähdetään pihasta maantielle ja oikea vyö jää kiinnittämättä.
Mutta kiitos neuvosta - ja eritoten tiedosta, ettei Bemarilla ole todelliseen ongelmaan muita kuin helppoheikki-luokan ratkaisuja.
Niin, ja millainen se olikaan se logolla varustettu valeovi, joka pannaan kiinni oikean oven asemesta?
Löytyy kameraa apuviivoilla,sivu kameraa yms.ei tartte ovi auki peruutella.
Sitten tuo peilipaketti, jossa peilit himmenee/kääntyy koria vasten.Siinä on tuon oikeanpeilin alaskääntö ominaisuus kun pakki laitetaan päälle,se näyttää hyvin tuon takarenkaan kohdan.Ja tutkathan kertoo jo esteistä paljon.
Ja voihan ne peilit säätää napista näyttämään alaspäin,tosin työläs joka kerta tehdä....
Tai ajaa keula edellä parkkiin.
Muutapa ei taida olla tehtävissä.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Samaa mieltä, en ymmärrä miksi autoa pitäisi peruutta ovea avaamalla. Jos auto on liian iso, jotta pystyy hahmottamaan kulmia, pitää vaihtaa pienempään. No, auttaisikohan sekään tuossa.gestapo kirjoitti:Tuosta peruuttamisesta ovi avoinna sen verran,että tuo olisi pitänyt ottaa autoa tilatessa huomioon,jos peruuttaminen on tärkeä kriteeri.katja kirjoitti:Turvavyön irtokappale pitää sekin tuikata paikalleen - johon se sitten tietenkin unohtuu kun lähdetään pihasta maantielle ja oikea vyö jää kiinnittämättä.
Mutta kiitos neuvosta - ja eritoten tiedosta, ettei Bemarilla ole todelliseen ongelmaan muita kuin helppoheikki-luokan ratkaisuja.
Niin, ja millainen se olikaan se logolla varustettu valeovi, joka pannaan kiinni oikean oven asemesta?
Löytyy kameraa apuviivoilla,sivu kameraa yms.ei tartte ovi auki peruutella.
Sitten tuo peilipaketti, jossa peilit himmenee/kääntyy koria vasten.Siinä on tuon oikeanpeilin alaskääntö ominaisuus kun pakki laitetaan päälle,se näyttää hyvin tuon takarenkaan kohdan.Ja tutkathan kertoo jo esteistä paljon.
Ja voihan ne peilit säätää napista näyttämään alaspäin,tosin työläs joka kerta tehdä.
Erityisesti tuota turvavyöhälytyksen poistoa en ymmärrä. Kun pitää vyön kiinni, hälytystä ei tule. Niinhän määrää lakikin. No, ihan sama, kai nyt kaikki järkevät pitävät vyöt kiinni muutenkin.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Herrat ei vissiin harrata peräkärryn kanssa peruuttamista...
Matala ja kapea kärry ei näy taustapeileistä...
Tuon peruutusongelman voi kiertää kun pitää kevyesti jalkaa jarrulla,
tällöin ei ainakaan E61 LCI:ssä mene se parkkisalpa paikalleen...
Matala ja kapea kärry ei näy taustapeileistä...
Tuon peruutusongelman voi kiertää kun pitää kevyesti jalkaa jarrulla,
tällöin ei ainakaan E61 LCI:ssä mene se parkkisalpa paikalleen...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Turvavyömurhe on helppo hoitaa. Laittaa vyön kiinni ennen kuin hyppää kyytiin. Turhalta tuntuva kikka, mutta joskus joutuu sitäkin syystä käyttämään. Tuttavallani on avanne, ja hän ei voi käyttää turvavyötä. Minä käytän vyötä aina muulloin paitsi jäällä ajaessani.
Peruuttaminen ovi auki on mielestäni joissain tilanteissa täysin perusteltua. Peilien ja kameroiden kautta ei tule samaa käsitystä etäisyydestä, vaikka ne saisi näyttämään kuinka hyvin. Edellä kirjoittajaa säestäen: Tämä on monesti hyvin tärkeää peräkärryn tai vaunun kanssa.
Peruuttaminen ovi auki on mielestäni joissain tilanteissa täysin perusteltua. Peilien ja kameroiden kautta ei tule samaa käsitystä etäisyydestä, vaikka ne saisi näyttämään kuinka hyvin. Edellä kirjoittajaa säestäen: Tämä on monesti hyvin tärkeää peräkärryn tai vaunun kanssa.
Kiitän neuvoista ja kommenteista. Useimpien hilavitkuttimien tärkein ominaisuus on, että ne saa pois päältä, minkä seikan autonvalmistaja nykyään unohtaa liian usein.
Täytyy todella ensi kerralla ottaa huomioon jo autoa tilatessa. Auton valintakriteerit vaan tuppaa olemaan kovasti toiset kuin missään testeissä esiin tulee; meikäläisellä ykkösenä ovat rengasmelu(siis sen vähäisyys) sekä sivupeilien koko(pitää olla isot). Edellisestä ei kukaan autonvalmistaja piittaa ja jälkimmäinen puolestaan uhrataan muodin alttarille.
Seuraavaksi sitten sellainen auto, josta - edellisten lisäksi - saa nämä kirotut kirkonkellot pois ja joka myös antaa kuskin päättää, milloin on aika pysähtyä.
Täytyy todella ensi kerralla ottaa huomioon jo autoa tilatessa. Auton valintakriteerit vaan tuppaa olemaan kovasti toiset kuin missään testeissä esiin tulee; meikäläisellä ykkösenä ovat rengasmelu(siis sen vähäisyys) sekä sivupeilien koko(pitää olla isot). Edellisestä ei kukaan autonvalmistaja piittaa ja jälkimmäinen puolestaan uhrataan muodin alttarille.
Seuraavaksi sitten sellainen auto, josta - edellisten lisäksi - saa nämä kirotut kirkonkellot pois ja joka myös antaa kuskin päättää, milloin on aika pysähtyä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Turha vaipua epätoivoon. Niin kuin tuolla vihjattiin äänen saa tosiaan ohjelmallisesti pois yhden parametrin arvoa muuttamalla. Koita löytää joku asiaan vihkiytynyt harrastaja tai sitten huolto jossa tekevät näitä. Merkkiliike ei tähän suostu kuten ei muihinkaan suoriin parametrimuutoksiin. Sillä se hoituu eikä tarvitse kikkailla. Tosin se ei sitten kilkuta eteenpäinkään ajaessa. Ainoa takaisku voi tulla jos viet auton merkkiliikkeeseen ja tehtaalta tulee jokin syy ohjelmoida mooduleita uudelleen. Noi ajaa muutetun arvon yli ja tuon turvavyön joutuu puukottamaan uudelleen.
-p
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Uskoisin että onnistuu, kun muutkin gongit saa hiljaiseksi.kimmop kirjoitti:Mites toi lumihiutaleen gong-ääni, saako sitä koodattua pois läppärin ja ohjelman kanssa?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Tuo on kyllä oikeastaan ainoa varoitus josta itsekkin haluaisin eroon.kimmop kirjoitti:Mites toi lumihiutaleen gong-ääni, saako sitä koodattua pois läppärin ja ohjelman kanssa?
Wir sind miteinander, nicht gegeneinander
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Jaa, no hyvä jos suostuvat tekemään, mulle eivät olleet suopeita aikoinaan kun paria juttua tiedustelin...
Tämä on kylläkin E90:n listasta mutta tuota turvavyön kilkuttajaa voi etsiskellä ABG-modulista ja siellä parametri SBR_FAHRER_1 joka on kuljettajan jakkaran turvavyömuistutin. Riippuen auton varustuksesta (tod. näk. iDrive) tuo ei välttämättä riitä vaan iDriven muistutukselle on oma parametrinsa, mutta ei haittaa kokeillakaan... Pelkääjälle on sitten myös eri parametri.
-p
Tämä on kylläkin E90:n listasta mutta tuota turvavyön kilkuttajaa voi etsiskellä ABG-modulista ja siellä parametri SBR_FAHRER_1 joka on kuljettajan jakkaran turvavyömuistutin. Riippuen auton varustuksesta (tod. näk. iDrive) tuo ei välttämättä riitä vaan iDriven muistutukselle on oma parametrinsa, mutta ei haittaa kokeillakaan... Pelkääjälle on sitten myös eri parametri.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Ainakin vanhemmissa malleissa (E46, E9x, E6x) noita yksittäisiä moduleita voi koodata ilman koko auton päivitystä. Varoittavat varmaan tuosta koko auton päivityksestä sen takia, että joillakin on ilmeisesti ollut joskus ongelmia siinä, että päivitys pysähtyy kesken kaiken johonkin moduliin ja pahimmassa tapauksessa joku kallis moduli on sen takia pitänyt uusia. Tästä ei itselläni tosin muuta faktaa ole, kuin forumilta luettua.katja kirjoitti:Kyllä Bemun huolto suostuu poistamaan merkkiäänet, mutta veloittaa 150 e. Lisäksi varoittavat, että koko ohjelmiston joutuu päivättämään uudelleen (mitähän haittaa siitä voisi olla).
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Enpä taida uskaltaa päivittää, itse on osaisi eikä merkkiliikkeessäkään taata onnistumista.
Sen sijaan tuolta http://www.turvavyo.fi/contact.htm" onclick="window.open(this.href);return false; voisi hankkia sen turvavyön pidennyksen(siis johon voi kiinnittää varsinaisen vyön). Se kun tulee muutenkin tarpeeseen, koska nostin penkkiä ylemmäs ja vyön vastakappale jää hankalasti liian alas penkin ja kyynärnojan väliin.
Sen sijaan tuolta http://www.turvavyo.fi/contact.htm" onclick="window.open(this.href);return false; voisi hankkia sen turvavyön pidennyksen(siis johon voi kiinnittää varsinaisen vyön). Se kun tulee muutenkin tarpeeseen, koska nostin penkkiä ylemmäs ja vyön vastakappale jää hankalasti liian alas penkin ja kyynärnojan väliin.