Tuli hommattua 318dA -09 ja autolla rullattu 164tkm. Samalla ensimmäinen automaatti itsellä ja mietityttää jotkin "ominaisuudet" ko. laatikossa. Tasaisella nopeudella ja kaasulla ajettaessa, kierrosten ollessa 1300-1800 välillä, pomppii kierroslukumittari +-50rpm. Tämä ominaisuus esiintyy vain satunnaisesti ja yleensä vain 5-vaihteella. "Manualin" käyttäminen ei poista tätä.
Pari kertaa on pomppimista tapahtunut myös muillakin vaihteilla ja samalla automaatti on pitänyt usein korkeahkoja kierroksia (n.2000rpm) eikä kaasupolkimen asennosta huolimatta vaihtanut isompaa.
Autossa Laakkosen täydellinen huoltohistoria. Laakkoselle soittelin ja kyselin mahdollisesta laatikkoöljyn vaihdosta nii sanoivat että "lifetime" öljyt. Enpä usko... huomenna menossa vaihteistoöljynvaihtoon ja katsotaan vaikuttaako. Onko kellään ollut vastaavaa kierrosten hyppimistä?
E91 Steptronic vika?
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Tuolta http://www.btcf.fi" onclick="window.open(this.href);return false; löytyy paljonkin juttua ja joillakin on auttanut MAF:n ja/tai EGR:n puhdistus tai uusiminen.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ne on bemarin tehtaan mielestä ns. lifetime-öljyt ja samaa soppaa suoltaa BMW-huoltopisteet (merkkiliikkeet). Vaihdelaatikkojen huoltoihin ja vaihtoihin perehtyneet liikkeet on sitä mieltä, että ne ei ole ikuiset ja suosittelevat vaihtamaan lootan öljyt viimeistään 100.000km:n välein. Siinä öljynvaihdossa on vaan hitonmoiset riskit ja siinä voi kämmätä niin, että koko laatikko porsii (jos ei tiedä mitä tekee ja miten tekee) ja siksi kovin moni liike ei rupea siihen koska tehtaan ohje on ettei niitä saa vaihtaa. Lisäksi se on asiakkaalle 800-1000 euron hintainen homma, joten on aika kalliskin.hirvi49 kirjoitti:Tuli hommattua 318dA -09 ja autolla rullattu 164tkm. Samalla ensimmäinen automaatti itsellä ja mietityttää jotkin "ominaisuudet" ko. laatikossa. Tasaisella nopeudella ja kaasulla ajettaessa, kierrosten ollessa 1300-1800 välillä, pomppii kierroslukumittari +-50rpm. Tämä ominaisuus esiintyy vain satunnaisesti ja yleensä vain 5-vaihteella. "Manualin" käyttäminen ei poista tätä.
Pari kertaa on pomppimista tapahtunut myös muillakin vaihteilla ja samalla automaatti on pitänyt usein korkeahkoja kierroksia (n.2000rpm) eikä kaasupolkimen asennosta huolimatta vaihtanut isompaa.
Autossa Laakkosen täydellinen huoltohistoria. Laakkoselle soittelin ja kyselin mahdollisesta laatikkoöljyn vaihdosta nii sanoivat että "lifetime" öljyt. Enpä usko... huomenna menossa vaihteistoöljynvaihtoon ja katsotaan vaikuttaako. Onko kellään ollut vastaavaa kierrosten hyppimistä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Mistä saa tuohon hintaan? Esim Benkara mainostaa 800e käyttäen huuhtelumenetelmää ja sisältäen suodattimen vaihdon. Kyseessä on bemareihin erikoistunut korjaamo mutta ei kuitenkaan virallinen merkkiliike.hcaape kirjoitti:eiköhän toi vaihto huuhtelemalla maksa n400e
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Joo ei todellakaan saa millään neljällä sadalla. Tuon laatikon öljytilavuus on muistaakseni peräti 6,5 litraa ja koko hommaan menee kuulemma 20 litraa ATF-öljyä. Homma sisältää useita huuhteluita ja lopuksi sitten täyttö. Laatikon öljysuodatin on integroitu muoviseen öljypohjaan ja öljypohja maksaa halvimmillaan 200,00-250,00 euroa. Suodatin ja öljypohjan tiiviste vaihdetaan siis samalla. Tuo Benkara on halvempi kuin merkkiliike jossa hinta pomppaa tonniin tai jopa sen yläpuolelle.E81 kirjoitti:Mistä saa tuohon hintaan? Esim Benkara mainostaa 800e käyttäen huuhtelumenetelmää ja sisältäen suodattimen vaihdon. Kyseessä on bemareihin erikoistunut korjaamo mutta ei kuitenkaan virallinen merkkiliike.hcaape kirjoitti:eiköhän toi vaihto huuhtelemalla maksa n400e
Maksoi parisataa tuo öljynvaihto, suodatinta ei vaihdettu. Ainakin äkkiseltään laatikko toimii hieman napakammin kuin aiemmin, mutta voi olla henkistä laatua. Huoltomies sanoi että mustaa oli öljy mutta ihan öljyn näköistä, kun joissain tapauksissa ollut lähempänä vettä kuin öljyä. Katsotaan uusiiko "ominaisuus" lähiaikoina. Pitääkin tuota btcf:ää selailla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ihme homma ettei vaihdettu tota suodatinta. Kyllähän sekin paskaantuu ajansaatossa ja kuulemma pitäs vaihtaa aina samalla kun öljytkin! Ihmeen halpa homma jos laatikko tosiaan oikeasti huudeltiin moneen kertaan eikä vaan tehty vanhat öljyt pihalle ja uudet sisään hommana. Pelkät tuon lootan alkuperäisöljytkin maksaa yli 500 erkkiä, eli 20x27,00eur/litra.hirvi49 kirjoitti:Maksoi parisataa tuo öljynvaihto, suodatinta ei vaihdettu. Ainakin äkkiseltään laatikko toimii hieman napakammin kuin aiemmin, mutta voi olla henkistä laatua. Huoltomies sanoi että mustaa oli öljy mutta ihan öljyn näköistä, kun joissain tapauksissa ollut lähempänä vettä kuin öljyä. Katsotaan uusiiko "ominaisuus" lähiaikoina. Pitääkin tuota btcf:ää selailla.
En voi käsittää, että koko homma on muka tehty oikeaoppisesti ja oikeilla öljymäärillä+öljyillä ja maksaa vaan 200,00 ekua, kun missäään sen ei pitäs maksaa millään niin vähän jollei tässä ole nyt kyse siitä, että auton myynyt liike maksoi tuon osittain itse.
Öljyt vaihdettiin periaatteella vanhat ulos ja uudet sisään. Keskusteltiin asiasta ennen huoltoa että arvioivat öljyn kunnon perusteella toimenpiteen laajuuden. Jos tehtaan mukaan öljyjä ei tarvitse ikinä vaihtaa on myös suodattimen tarkoitus toimia ns. "lifetime". Huuhtelukin on hieman niin ja näin, sillä ei sinne vaihteistoon juuri mitään jää kun valuttaa vanhat ulos. Paskan kuuluu liueta öljyyn.
Auto kuitenkin vasta 3v vanha ja öljyllä ei siis ikää hirveästi ole. Laskurin mukaan huoltovälikin ollut n.35tkm eli maantietä on ajettu paljon, joka säästää kaikkia osia merkittävästi verrattuna kaupunkiajoon.
Auto kuitenkin vasta 3v vanha ja öljyllä ei siis ikää hirveästi ole. Laskurin mukaan huoltovälikin ollut n.35tkm eli maantietä on ajettu paljon, joka säästää kaikkia osia merkittävästi verrattuna kaupunkiajoon.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mulle taas on sanottu useassa BMW-merkkihuollossakin, että ilman muuta pitää huuhdellakin jos öljyt vaihdetaan. No kai ne tiesivät sitten mitä pitää tehdä ja mitä ei.hirvi49 kirjoitti:Öljyt vaihdettiin periaatteella vanhat ulos ja uudet sisään. Keskusteltiin asiasta ennen huoltoa että arvioivat öljyn kunnon perusteella toimenpiteen laajuuden. Jos tehtaan mukaan öljyjä ei tarvitse ikinä vaihtaa on myös suodattimen tarkoitus toimia ns. "lifetime". Huuhtelukin on hieman niin ja näin, sillä ei sinne vaihteistoon juuri mitään jää kun valuttaa vanhat ulos. Paskan kuuluu liueta öljyyn.
Auto kuitenkin vasta 3v vanha ja öljyllä ei siis ikää hirveästi ole. Laskurin mukaan huoltovälikin ollut n.35tkm eli maantietä on ajettu paljon, joka säästää kaikkia osia merkittävästi verrattuna kaupunkiajoon.
Mulle ne merkkihuollossa sanoi ettei tarvii vaihtaa tai ei ainakaan vielä näillä kilsoilla (164tkm). Ajatuksena olikin että katsotaan onko vaikutusta uusilla öljyillä, kun sieltä kuitenkin n.95% öljystä vaihtuu tuollakin menetelmällä. Ainakin näin alkuun on laatikko tuntunut paremmalta.
Tuonkin vaihteiston öljymäärä on lähempänä 10 litraa. Momentinmuuntimeen jää aina n. 1/3 öljystä, joka jää siis vaihtumatta, ellei tehdä huuhteluperiaatteella. hirvi49 tapauksessa vaihdattaisin öljyt jonkun ajan kuluttua uudelleen suodattimen kera. Muuten tuosta osavaihdosta voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mun mielestä tuossa hommassa on tosiaan menty periaatteella mennään siitä mistä aita on matalin ja ajateltu, ettei heti tulisi "uuden" auton ostajalle isoa laskua kun liike ei ole suostunut homman maksumieheksi.Clavurion kirjoitti:Tuonkin vaihteiston öljymäärä on lähempänä 10 litraa. Momentinmuuntimeen jää aina n. 1/3 öljystä, joka jää siis vaihtumatta, ellei tehdä huuhteluperiaatteella. hirvi49 tapauksessa vaihdattaisin öljyt jonkun ajan kuluttua uudelleen suodattimen kera. Muuten tuosta osavaihdosta voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä.
Juttelin taas huoltomiehen kanssa (tulee työn puolesta käytyä melko usein) ja vaihdetaan öljyt uudelleen määräaikaishuollon yhteydessä n. 4000 km päästä. Suunta on kuitenkin oikea ja öljyjen vaihtaminen pariin kertaan käy melkein huuhtelusta. Aika pienestä tuon laatikon toiminta on kuitenkin kiinni...