BMW natinat ja resonanssit

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
ts636
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 06 Marras 2011, 17:36
Auto: F10 525da
Paikkakunta: Jyväskylä

Minulla korjattiin maanantaina koelaudan natina,vika oli yksi neljästä koe lautaa pitävästä u-kappaleesta oli
irronnut (mittariston kohdalta) ja koelauta pääsi elämään.Ja auto on F10.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

ts636 kirjoitti:Minulla korjattiin maanantaina koelaudan natina,vika oli yksi neljästä koe lautaa pitävästä u-kappaleesta oli
irronnut (mittariston kohdalta) ja koelauta pääsi elämään.Ja auto on F10.
Minkälaista se ääni oli? Ritinää, räminää, rätinää, helinääkö? Mulla kuuluu F30:n kojelaudasta melkein päivittäin tuollaisia ääniä. Epäilen, että sisälämppärin haaroituksia vedettäessä kojelautaa olisi purettu huolimattomasti ja asennuksessa käynyt sellainen homma, että tuollainen u-kappale tai kappaleita irronnut ja siksi kojelauta mökää? Äänet meinaan alkoi jonkinaikaa sen jälkeen kun lämppäri ja sisähaara asennettiin.
Viimeksi muokannut J1978, 29 Elo 2013, 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ts636
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 06 Marras 2011, 17:36
Auto: F10 525da
Paikkakunta: Jyväskylä

Helppo on paikallistaa kun sen äänen saa kun painelee kädellä koelaudan etuosasta,sellaiselta natinaltahan se kuulosti.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

ts636 kirjoitti:Helppo on paikallistaa kun sen äänen saa kun painelee kädellä koelaudan etuosasta,sellaiselta natinaltahan se kuulosti.
Ei mulla mitään tuollaista oo. Eli joku muu vika/ongelma on mun auton kojelaudan riesana.
Nipademu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 05 Touko 2013, 17:45
Auto: BMW 520dA F11 2011
Paikkakunta: Ylä-Savo

Oman natinan aiheuttaja löytyi! Tulitikkuaskin kokoinen kivi ylätukivarren takimmaisen kiinnikkeen takana. Niin hyvin piilossa, että kerkesin päästellä irti jo koko tukivarren. No pääasia, että vika löytyi.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 4
masa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Syys 2013, 20:57
Paikkakunta: Osby/Skoone

Ostin viikonvaihteessa vanhan (2001) X vitosen.
Hiljaisessa vauhdissa kaikki kuopat narisee takapäässä tosi paljon.Kuulostaisi tulevan jostain alustasta,oliskoos jotain kuivia muovipuslia tms.
Oiskoos neuvoja???
Niin,oli pakko ostaa kun halvalla sai.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 589
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Ainakin E70 samanlaisen narinan lähde oli takaluukun lastausosa. Muovisuojaainetta kun ruiskutteli , narina loppui. Oli todella kova ääni ennen voitelua.
bugracer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Loka 2012, 22:02

Tässä yksi lisäkokemus. Auto on vm 2008 530 xd, ja aivan jumalaton narina pienissä nopeuksissa ja epätasaisella tiellä. Tämän palstan ohjeen mukaan kokeilin käsitellä kaikki ovien kumitiivisteen autoglymin rubber and vinyl aineella, ja KAIKKI narinat hävisivät. Kokemusta takan nyt 1 pv, joten katsotaan. Toimenpide vei 10 minuuttia koska tein sen niin huolella kuin osasin.
BMW F11 525d xDrive
Avatar
pena69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 10 Syys 2010, 21:37

bugracer kirjoitti:Tässä yksi lisäkokemus. Auto on vm 2008 530 xd, ja aivan jumalaton narina pienissä nopeuksissa ja epätasaisella tiellä. Tämän palstan ohjeen mukaan kokeilin käsitellä kaikki ovien kumitiivisteen autoglymin rubber and vinyl aineella, ja KAIKKI narinat hävisivät. Kokemusta takan nyt 1 pv, joten katsotaan. Toimenpide vei 10 minuuttia koska tein sen niin huolella kuin osasin.
Samat narinat oli minulla e60 LCI:ssä. Ongelmat poistin Shellin tiivistesuojapuikolla, varmuuden vuoksi käsittelin myös ne saranatankojen ympärillä olevat kumitötsät ja tavaratilan tiivisteet. Laitathan kokemuksia jatkossa aineen kestävyydestä / lisäystarpeesta? Shellin `vaseliinia` olen hölvännyt 3-6 kk välein jottei narina palaa yllättäen. Alkuperäinen ongelma voi olla että edellinen omistaja tai autoliike on laittanut silikonia tiivisteisiin, tiedä häntä, tätä se on kun pitää toisten vanhoilla ajaa :blush:
Avatar
pena69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 10 Syys 2010, 21:37

Nyt kuuluu kuljettajan puoleisesta etunurkasta, a-pilarin alareunan luota napinaa. En osaa paikallistaa osia painelemalla, konehuoneen puolella ei näy olevan mitään asiaan liittyvää löysällä. Ääni on suht hiljainen, jota ei monessa muussa autossa edes kuulisi, mutta erittäin ärsyttävä.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Minulla huollossa poistettiin ohjauksen kääntämisen yhteydessä kuuluva narina rasvaamalla joku ohjauksen läpivienti.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin