Moron,
Kuvia muidenkin nähtäväksi...autolla ajettu 203000km. Oma ajo matka-ajoa, ei mielestäni hirvittävän paha siihen nähden. En tiedä onko putsattu joskus aiemmin...
Putsaus ei ainakaan pahentanut menoa, kyllä voisin liputtaa pienen parannuksen puolesta.
EGR:n putsaus operaatio
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 174
- Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
- Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single - Paikkakunta: Helsinki
Mikä auto/kone kyseessä?
VAG-laitteista noita EGR-venttiileitä tulpataan hyvin tuloksin, parempi kaasun vastaavuus, laskee vähän kulutusta sekä antaa tehoa/vääntöä alakierroksille/osakaasulla. Kaasu pohjassa kiihdyttäessä toi EGR-venttiilihän on kiinni. Talvisin ei tosin lämpene kunnolla EGR tulpattuna.
VAG-laitteista noita EGR-venttiileitä tulpataan hyvin tuloksin, parempi kaasun vastaavuus, laskee vähän kulutusta sekä antaa tehoa/vääntöä alakierroksille/osakaasulla. Kaasu pohjassa kiihdyttäessä toi EGR-venttiilihän on kiinni. Talvisin ei tosin lämpene kunnolla EGR tulpattuna.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Milläs aineilla tai menetelmällä tuo putsaantuis helpoiten?
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Jeps. Ehkäpä kesällä rojektin alle...
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Kyseessä BMW ja 320d-04, kaiken maailman cleanereillä putsailin ja myös pienellä messinki harjalla. Kovassa on tuo mörskä joka on kuumetessaan jäänyt tuohon kiinni. Työnä ei mikään ihmeellinen, sellaista "mukavaa" ruuvausta.
- huppu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 17:24
- Auto: E46 318d -04 sedan
E87 120iA -05 - Paikkakunta: Rovaniemi
Hmm. Ei varmaan olis paha homma tuommonen putsata kesäkeleillä pihalla Itselläki vm. -04 318d/198.000km, joten tuskin on koskaan sakemanni sitä putsannut 139.200 km ennen Mitä pitää tehdä, jotta tuon pätkän saa irti ja onko mitään ihmeellistä mitä pitää tietää? että irroittaa vain ja kun on putsattu niin iskeä takaisin?BMW04 kirjoitti:Kyseessä BMW ja 320d-04, kaiken maailman cleanereillä putsailin ja myös pienellä messinki harjalla. Kovassa on tuo mörskä joka on kuumetessaan jäänyt tuohon kiinni. Työnä ei mikään ihmeellinen, sellaista "mukavaa" ruuvausta.
Ei ole hommana ihmeellinen jos vaan hiukankin pysyy työkalut kädessä ja niitä kotoa löytyy. No, työkaluluksikin riittää kuusiokolo, hylsy, jatkovarsi ja räikkä+pihdit.
Koneen suojamuovi pois, kiinni kuusiokoloilla. Klemmarit irti EGR:lle menevän kumimutkan ja putken päistä...itse EGR on neljällä kuusiokololla kiinni. Yksi alimmaisista hiukan hankalassa paikassa mutta ei paha. Ennen EGR:n irroittamista imusarjasta muistaa ottaa alipaineletkun irti...lähtee vetämällä. Itse jouduin yhtä johtosarjaa hiukan siirtämään.
Ja kasaan päinvastaisessa järjestyksessä. Helppo homma kun vaan alkaa tekemään.
Koneen suojamuovi pois, kiinni kuusiokoloilla. Klemmarit irti EGR:lle menevän kumimutkan ja putken päistä...itse EGR on neljällä kuusiokololla kiinni. Yksi alimmaisista hiukan hankalassa paikassa mutta ei paha. Ennen EGR:n irroittamista imusarjasta muistaa ottaa alipaineletkun irti...lähtee vetämällä. Itse jouduin yhtä johtosarjaa hiukan siirtämään.
Ja kasaan päinvastaisessa järjestyksessä. Helppo homma kun vaan alkaa tekemään.