Reilua kertoa myös että 3/2011 jälkeen valmistetuissa N47-koneissa ongelma ei ole tyyppivikaa vaan kyseessä on muutama yksittäistapaus.
Ja olisi reilua kertoa myös että BMW on tullut hyvin vastaan ja ottanut vastuun ja korjannut koneet jopa ilman asiakkaan kustannuksia. Vieläpä jopa asiakkaan itse maahantuomiin autoihin.
N47 moottori
Muistaakseni olen myös lukenut että on tapauksia joissa "good will" ei ole mennyt läpi näillä uudemmilla koneilla. Käsittääkseni alkuperäinen 2007 (ennen a-revisiota? vai a-revisio?) kampanjoitiin ilmaiseksi, mutta senjälkeen tilanne on epäselvä..salmol kirjoitti:Reilua kertoa myös että 3/2011 jälkeen valmistetuissa N47-koneissa ongelma ei ole tyyppivikaa vaan kyseessä on muutama yksittäistapaus.
Ja olisi reilua kertoa myös että BMW on tullut hyvin vastaan ja ottanut vastuun ja korjannut koneet jopa ilman asiakkaan kustannuksia. Vieläpä jopa asiakkaan itse maahantuomiin autoihin.
Itse EN ainakaan tule enää koskaan ostamaan n47 koneellista autoa enkä suosittele sitä muillekaan, ellei moottoriin tehdä sellaista korjausta ilmaiseksi ettei se enää koskaan hajoa nokkaketjun takia tai edes äännä. Taisi foorumilla olla myös tapaus(MKV) jossa c-revision koneeseen oltiin tehty ketjuremppa kahdesti muutamankymmenetuhannen välein!
Nyt BMW on valmistajana itse ottanut toki vastuuta eikä maahantuoja, joten on hieman epäreilua puhua itse maahantuoduista autoista...
Vein n. kuukausi sitten oman -08 mallisen 208 000 ajetun 320d:n merkkihuoltoon ketjun mittaukseen sivuäänien vuoksi, lopputulemana yläketju venynyt neloseen asteikolla 1-5 ja alaketju ääntää. Vaihtoon kaikki ketjut, kiristimet, laahaimet ja tilpehöörit. Remontille hintaa karvan päälle 2.5k€, lasku artistin piikkiin valmistajan vedotessa kahteen seikkaan; entinen omistaja ajanut yhden huollon 3tkm pitkäksi ja autoa ei ole huollettu merkkiliikkeessä suomessa oloaikanaan. Muuten luultavimmin BMW olisi maksanut viulut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Ei se tuo ajankohta 3/2011 tee tässä jakopääongelmassa autuaaksi. Mutta toivottavasti B47:ssa ei ole sitten enää näitä ongelmia. Aiemmin olen jo maininnut, että tuohon omaan kulkineeseen on tehty jo 2 kertaa jakopään remontti. 19tkm ja 78tkm kohdilla. Nyt mittarissa 100tkm eikä vielä ainakaan äännä. Vitsailin tuolla paikallisessa huollossa, että pitäkäähän "piikki auki". Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin tulen tuossa 130-150tkm tienoilla teettämään vielä 3. kerran jakopään uusiksi jos rupeaa ääntämään. Huollossa tuumasivat, että jospa se nyt kestäisi ettei enää tarvitse... Samapa tuolla on nyt ajella vähän pitempään ja katsotaan miten käy.BRot kirjoitti:Muistaakseni olen myös lukenut että on tapauksia joissa "good will" ei ole mennyt läpi näillä uudemmilla koneilla. Käsittääkseni alkuperäinen 2007 (ennen a-revisiota? vai a-revisio?) kampanjoitiin ilmaiseksi, mutta senjälkeen tilanne on epäselvä..salmol kirjoitti:Reilua kertoa myös että 3/2011 jälkeen valmistetuissa N47-koneissa ongelma ei ole tyyppivikaa vaan kyseessä on muutama yksittäistapaus.
Ja olisi reilua kertoa myös että BMW on tullut hyvin vastaan ja ottanut vastuun ja korjannut koneet jopa ilman asiakkaan kustannuksia. Vieläpä jopa asiakkaan itse maahantuomiin autoihin.
Itse EN ainakaan tule enää koskaan ostamaan n47 koneellista autoa enkä suosittele sitä muillekaan, ellei moottoriin tehdä sellaista korjausta ilmaiseksi ettei se enää koskaan hajoa nokkaketjun takia tai edes äännä. Taisi foorumilla olla myös tapaus(MKV) jossa c-revision koneeseen oltiin tehty ketjuremppa kahdesti muutamankymmenetuhannen välein!
Nyt BMW on valmistajana itse ottanut toki vastuuta eikä maahantuoja, joten on hieman epäreilua puhua itse maahantuoduista autoista...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Juu, ei tee autuaaksi tuo ajankohta. Tänään sain oman F30:n (N47T) jakopään rempasta. Oireilu oli aivan mitättömän pieni sivuääni, sellainen tyhjäkäynnillä n. sekunnin välein toistuva tavallaan laahaava 'kihahdus'. Sisään ääni ei kuulunut ja ulkopuoleltakin jäisi monelta varmasti kuulematta. Ehkä parhaiten sen havaitsi edestä pyöräotelon kohdalta kun siinä kyykki. Autolla ajettu 70tkm ja vuosimalli 2013, vikakoodeja ei löytynyt mutta mekaanikon korvakuulolta tekemän diagnoosin perusteella jakopää siis korjattiin ja vaihdettiin korkeapainepumppu. Minun onneksi homma meni BPS-takuuseen, pelkät osat schmiedmann sivujen hinnoilla pari tonnia ja pari päivää töitä.
Käytin tänään auton Autokeskuksella kolmannessa huollossa (1. = 33000, 2. 64000, 3. 93000) ja aikamoisen sekoilun jälkeen sain pirssin takaisin. Ehkä sekoilussa sitten jossain toisessa ketjussa. Olin pyytänyt kuuntelemaan ketjua, ja he sanoivat että siinä ei ole mitään, eli autoni ei ole ketjuviallinen. No. pyydän tuon tekemään joka kerta varmuuden vuoksi. Suosittelen samaa muillekin N47T-koneen omaaville.Antore kirjoitti:Juu, ei tee autuaaksi tuo ajankohta. Tänään sain oman F30:n (N47T) jakopään rempasta. Oireilu oli aivan mitättömän pieni sivuääni, sellainen tyhjäkäynnillä n. sekunnin välein toistuva tavallaan laahaava 'kihahdus'. Sisään ääni ei kuulunut ja ulkopuoleltakin jäisi monelta varmasti kuulematta. Ehkä parhaiten sen havaitsi edestä pyöräotelon kohdalta kun siinä kyykki. Autolla ajettu 70tkm ja vuosimalli 2013, vikakoodeja ei löytynyt mutta mekaanikon korvakuulolta tekemän diagnoosin perusteella jakopää siis korjattiin ja vaihdettiin korkeapainepumppu. Minun onneksi homma meni BPS-takuuseen, pelkät osat schmiedmann sivujen hinnoilla pari tonnia ja pari päivää töitä.
PS. Jarruilla vielä 16000-30000 kilometriä vielä ennen palojen vaihtoon, ihan hyvin nuo kestävät kun ei koko ajan seiso jarrun päällä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Onko tuon korkeapainepumpun vaihto muuten ihan normaali käytäntö jakopään rempoissa? Itse sitä vähän ihmettelin kun sellainen oli työmääräyksessä pelkän korvakuulolta tehdyn diagnoosin jälkeen.
Potilas f30 316d,ajettu 140.
Tosiaan koneen lämmettyä 1500rpm kuuluu tasainen kahnaus ääni,kovilla pakkasilla myös auton seisottua tulee muutaman sekunnin ääni että ketju löysällä.,huomenna menee autokeskukseen yläketjun tarkistukseen. Mietityttää vaan jos he toteavat että yläketju on hyvä..saakohan muita ketjuja tarkistettua muutoinkun purkamalla jakopää auki? Moniurahihnan poistin myös varmistaakseni äänen tulevan moottorista.
Tässä hintoja jollekkin..
Yläketjun kireyden tarkistus 212€
Yläketjun vaihto noin 1150€
Koko jakopään hintaa ei tiedossa?
Tosiaan koneen lämmettyä 1500rpm kuuluu tasainen kahnaus ääni,kovilla pakkasilla myös auton seisottua tulee muutaman sekunnin ääni että ketju löysällä.,huomenna menee autokeskukseen yläketjun tarkistukseen. Mietityttää vaan jos he toteavat että yläketju on hyvä..saakohan muita ketjuja tarkistettua muutoinkun purkamalla jakopää auki? Moniurahihnan poistin myös varmistaakseni äänen tulevan moottorista.
Tässä hintoja jollekkin..
Yläketjun kireyden tarkistus 212€
Yläketjun vaihto noin 1150€
Koko jakopään hintaa ei tiedossa?
Moi,
bmw-velhot!
a) Koskeeko tuo ketjuongelma vielä 2014 mallia esim. tätä: http://www.autotalli.com/vaihtoauto/348 ... s=3&page=1
b) Koskeeko bensaversioita 2013 esim. tätä: http://www.autotalli.com/vaihtoauto/352 ... =12&page=1
Kiitos tiedoista!
// bemari-kuumeinen
bmw-velhot!
a) Koskeeko tuo ketjuongelma vielä 2014 mallia esim. tätä: http://www.autotalli.com/vaihtoauto/348 ... s=3&page=1
b) Koskeeko bensaversioita 2013 esim. tätä: http://www.autotalli.com/vaihtoauto/352 ... =12&page=1
Kiitos tiedoista!
// bemari-kuumeinen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
- Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Tuossa yksilössä on moottori mallia N20-B20B jossa on ilmeisesti siinäkin ollut jakopään vikoja yms ainakin muutaman nettihaun perusteella. En tiedä kuinka yleisiä nuo viat ovat, mutta itse ainakin suhtautuisin varauksella tuohon N20 moottoriin ihan samalla tavalla kuin N47 dieseliin.passo kirjoitti: b) Koskeeko bensaversioita 2013 esim. tätä: http://www.autotalli.com/vaihtoauto/352 ... =12&page=1
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Mun käsityksen mukaan ei. Jotain yksittäisiä tietty, mutta mitään yleisempää ongelmaa ei.passo kirjoitti:Onko noita jakopään vikoja myös 530d malleissa?
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Helppo nyrkkisääntö: 4- sylinterisissä ongelmia on, 6- ei, oli moottorin koko tai polttoaine mikä tahansa.passo kirjoitti:Onko noita jakopään vikoja myös 530d malleissa?
Mutta: onko nuo B- moottorit sitten jo ihan erilaisia, sitä en tiedä.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Tässä jutussa 530 kone hajonnut eli onko vain sattunut sitten huono säkä?
- http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p ... tcount=377
- http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p ... tcount=377
Kyllä näitä ihan samoja jakopäävikoja on korjailtu M57-koneistakin
The tables below detail the affected models and engine codes:
118d, 120d, 123d, 318d, 320d, 520d, X3
2007, 2008, 2009, 2010, 2011
N47D20A, N47D20C
525d, 530d, 535d, X3, X5, 730d
2006, 2007, 2008,2009, 2010, 2011, 2012
M57306D1, M57306D2, M57306D3, M57306D4, M57306D5
http://prestige-german-engines.co.uk/en ... n-failure/
The tables below detail the affected models and engine codes:
118d, 120d, 123d, 318d, 320d, 520d, X3
2007, 2008, 2009, 2010, 2011
N47D20A, N47D20C
525d, 530d, 535d, X3, X5, 730d
2006, 2007, 2008,2009, 2010, 2011, 2012
M57306D1, M57306D2, M57306D3, M57306D4, M57306D5
http://prestige-german-engines.co.uk/en ... n-failure/
Bemarikuume vaivaa, koeajamani yksilö muuten erinomainen, mutta tuolla N47D20A-moottorilla. Tiedostan kyllä riskit, mutta valmiiksi rikkinäistä ei haluttaisi hankkia.
https://drive.google.com/open?id=0B4hcY ... jhfbFdSMlk
Mitä olette mieltä koneen käyntiäänestä?
Kuuleeko muut tasaisessa rytmissä tulevaa sivuääntä, kun kierrokset nousevat 1500 tuntumaan? Onko arvioita, voiko ääni tulla ketjusta ja onko ääni ominainen (ehjälle) N47D20A-koneelle?
https://drive.google.com/open?id=0B4hcY ... jhfbFdSMlk
Mitä olette mieltä koneen käyntiäänestä?
Kuuleeko muut tasaisessa rytmissä tulevaa sivuääntä, kun kierrokset nousevat 1500 tuntumaan? Onko arvioita, voiko ääni tulla ketjusta ja onko ääni ominainen (ehjälle) N47D20A-koneelle?
Jotenkin kuulostaa että ketju pitäisi ääntä. Pahaa pelkään että ketjuviallinen on kyseessä, vie huoltoon tarkistettavaksi ennen kuin ostat, siis jos tuo on kaupan vehje. Itse en tuota ostaisi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Komppaan Salmollia, jakopäärempa edessä. Tässä oman N47D-koneen sävelet ennen remppaa tyhjäkäynnillä ja aika vastaavaa säveltä säksättää.Mikkor kirjoitti:Bemarikuume vaivaa, koeajamani yksilö muuten erinomainen, mutta tuolla N47D20A-moottorilla. Tiedostan kyllä riskit, mutta valmiiksi rikkinäistä ei haluttaisi hankkia.
https://drive.google.com/open?id=0B4hcY ... jhfbFdSMlk
Mitä olette mieltä koneen käyntiäänestä?
Kuuleeko muut tasaisessa rytmissä tulevaa sivuääntä, kun kierrokset nousevat 1500 tuntumaan? Onko arvioita, voiko ääni tulla ketjusta ja onko ääni ominainen (ehjälle) N47D20A-koneelle?
https://drive.google.com/file/d/0B3IZAx ... sp=sharing
Diagnoosin tekoon Laakkosella riitti korvakuulolta tehty arvio, mitään vikakoodeja ei auto antanut.
Viimeksi muokannut Antore, 24 Maalis 2017, 09:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.