N47 moottori

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
MarkoLeOulu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Kesä 2015, 12:14

Oheisessa autossa (josta olin kiinnostunut) ei kuulemma ole kampanjaa.
http://wetteri.alkali.fi/bmw/520/103262/" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko tietoa mikä määrittelee kampanjan autot vai jätetäänkö jokunen malli korjattavaksi ihan kuluttajien piikkiin...
Tuamo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Kesä 2015, 17:49

Kävin tänään marmorilla Raisiossa heiluttelemassa avaimia. Omaan autooni ei ainakaan ollut mitään takaisinkutsua/korjauskamppista menossa. Kyseessä 10/2009 valmistunut e61. Moottorin malli N47D20O0. Ilmeisesti tuota vanhemmat ovat kamppiksen piirissä.
Joni_R
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 09:04
Auto: Audi A6 C7 tdiq
Paikkakunta: Ylivieska

Juuri äsken kävin kyselemässä oman pirssini osalta tätä kampanjaa, sanottiin että alkuperäinen kampanja on peruttu ja uusi alkanut tänään. Ei ainakaan toistaiseksi kuulunut (valm. 10/98) tuohon. Ovenpielessä lukee N47D20C ja VIN antaa N47D20O0. 130kw
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Joni_R kirjoitti:Juuri äsken kävin kyselemässä oman pirssini osalta tätä kampanjaa, sanottiin että alkuperäinen kampanja on peruttu ja uusi alkanut tänään. Ei ainakaan toistaiseksi kuulunut (valm. 10/98) tuohon. Ovenpielessä lukee N47D20C ja VIN antaa N47D20O0. 130kw
Onko tarkempaa tietoa tästä, mitä uutta on uudessa kampanjassa ja onko sinulla linkkiä tuohon kampanjaan / Pumaan?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Joni_R
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 09:04
Auto: Audi A6 C7 tdiq
Paikkakunta: Ylivieska

Ei ole sen tarkempaa infoa. Tämän verran sanottiin tiskillä.
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

Kuuntelin tänään autokatokseen ajaessani ikkunat auki, että moottorista tulee lievä sivuääni, jota ei mielestäni ole aiemmin kuulunut. Mitä mieltä, voiko olla "kuuluisa" N47 jakoketjuongelma alkamassa? Moottori N47D20T1

Auto 9/2012 eli siinä uudempi N47 moottori ja ajettu nyt 37tkm.

Linkki kuvaamaani videoon: http://youtu.be/Q1aSx9bMe3I
Avatar
dzam
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
Auto: F20 LCI 116dA -15
Paikkakunta: Helsinki

Jakoketjuongelmalta kuulostaisi. Nyt vaan nopeasti huoltoon tsekattavaksi ja GW-pyyntöä menemään, kerta takuu on ehtinyt vuosi sitten mennä umpeen. Tai sitten auto vaihtoon ennen kuin tulee lisää damagea.
vitosmopo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 15:42
Auto: X3 20dA f25
Paikkakunta: Helsinki

kokkopa1 kirjoitti:Kuuntelin tänään autokatokseen ajaessani ikkunat auki, että moottorista tulee lievä sivuääni, jota ei mielestäni ole aiemmin kuulunut. Mitä mieltä, voiko olla "kuuluisa" N47 jakoketjuongelma alkamassa? Moottori N47D20T1

Auto 9/2012 eli siinä uudempi N47 moottori ja ajettu nyt 37tkm.

Linkki kuvaamaani videoon: http://youtu.be/Q1aSx9bMe3I
Ihan samanlainen säksätys on myös täällä, 1/2012 N47T, ilmeisesti tarkemmin N47D20O1, eli 135kW 20D.
Pyysin tarkastamaan muun huollon yhteydessä, kun kilometrejä oli mittarissa 135tkm, tuomio kuului: 'normaalia toiminta ääntä'.
Autolla on sittemmin tyrkätty puolen vuoden aikana noin 10tkm lisää, eikä äänessä ole muutosta, ehkä moottori käy vain vähän nätimmin, kun edellisen omistajan keräämät karstat ja noet alkaa olla pukattu ulos...

Ihan kylmänä tuo ei kuulu, mutta moottorin lämmettyä kuuluu avonaisesta ikkunasta sisään tuo rallatus juuri ja juuri. Jossakin autohallin seinän vieressä kuuluu sitten aika selvästikin. En ajatellut vielä ottaa tuosta murhetta...eikö ne ameriikassakin kuulu sanovan, jotta 'drive more - worry less' tai jotain... :drink:
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

dzam kirjoitti:Jakoketjuongelmalta kuulostaisi. Nyt vaan nopeasti huoltoon tsekattavaksi ja GW-pyyntöä menemään, kerta takuu on ehtinyt vuosi sitten mennä umpeen. Tai sitten auto vaihtoon ennen kuin tulee lisää damagea.
Ihan tiedoksi, niin valmistajan vastuu ei todellakaan lopu takuuajan päättymiseen. Mulla on määräaikaishuolto 14.9. ja tuo kirjattiin sinne tänään tarkistuslistalle, jääpähän jotain dokumenttia, että 37tkm kohdalla on asiakas tällaisesta valittanut.
Mitään kampanjaa ei tuosta ollut menossa.
Avatar
dzam
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
Auto: F20 LCI 116dA -15
Paikkakunta: Helsinki

kokkopa1 kirjoitti:
dzam kirjoitti:Jakoketjuongelmalta kuulostaisi. Nyt vaan nopeasti huoltoon tsekattavaksi ja GW-pyyntöä menemään, kerta takuu on ehtinyt vuosi sitten mennä umpeen. Tai sitten auto vaihtoon ennen kuin tulee lisää damagea.
Ihan tiedoksi, niin valmistajan vastuu ei todellakaan lopu takuuajan päättymiseen. Mulla on määräaikaishuolto 14.9. ja tuo kirjattiin sinne tänään tarkistuslistalle, jääpähän jotain dokumenttia, että 37tkm kohdalla on asiakas tällaisesta valittanut.
Mitään kampanjaa ei tuosta ollut menossa.
Joo, ei valmistajan vastuu lopukkaan, mutta tekevät kyllä kaikkensa etteivät joutuisi korvaamaan mitään. Mulla on juurikin aika omakohtainen kokemus tästä, check: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=8857" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

Joo, oikeassa olet siinä, että ei ne välttämättä good willinä tätä hoida, mutta tässä on "onneksi" vain 38tkm ajettu yksilö eli noilla kilsoilla ei minkään auton jakopää voi äännellä ylimääräisiä ja jos vika todetaan en usko, että BMW pääsisi tilanteesta luikertelemaan ulos ilman vastuuta.
foobarbaz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23 Elo 2014, 16:43

vitosmopo kirjoitti:
kokkopa1 kirjoitti:Kuuntelin tänään autokatokseen ajaessani ikkunat auki, että moottorista tulee lievä sivuääni, jota ei mielestäni ole aiemmin kuulunut. Mitä mieltä, voiko olla "kuuluisa" N47 jakoketjuongelma alkamassa? Moottori N47D20T1

Auto 9/2012 eli siinä uudempi N47 moottori ja ajettu nyt 37tkm.

Linkki kuvaamaani videoon: http://youtu.be/Q1aSx9bMe3I
Ihan samanlainen säksätys on myös täällä, 1/2012 N47T, ilmeisesti tarkemmin N47D20O1, eli 135kW 20D.
Pyysin tarkastamaan muun huollon yhteydessä, kun kilometrejä oli mittarissa 135tkm, tuomio kuului: 'normaalia toiminta ääntä'.
Autolla on sittemmin tyrkätty puolen vuoden aikana noin 10tkm lisää, eikä äänessä ole muutosta, ehkä moottori käy vain vähän nätimmin, kun edellisen omistajan keräämät karstat ja noet alkaa olla pukattu ulos...

Ihan kylmänä tuo ei kuulu, mutta moottorin lämmettyä kuuluu avonaisesta ikkunasta sisään tuo rallatus juuri ja juuri. Jossakin autohallin seinän vieressä kuuluu sitten aika selvästikin. En ajatellut vielä ottaa tuosta murhetta...eikö ne ameriikassakin kuulu sanovan, jotta 'drive more - worry less' tai jotain... :drink:
Öh, eikös se ketjun pituus kannattaisi mittauttaa ennemmin kuin luottaa äänien kuunteluun? Sehän ei mikään mahdoton kulu ollut ja tulisi ihan oikeesti varmuus.
PEK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 07 Kesä 2014, 22:24

vitosmopo kirjoitti:
kokkopa1 kirjoitti:Kuuntelin tänään autokatokseen ajaessani ikkunat auki, että moottorista tulee lievä sivuääni, jota ei mielestäni ole aiemmin kuulunut. Mitä mieltä, voiko olla "kuuluisa" N47 jakoketjuongelma alkamassa? Moottori N47D20T1

Auto 9/2012 eli siinä uudempi N47 moottori ja ajettu nyt 37tkm.

Linkki kuvaamaani videoon: http://youtu.be/Q1aSx9bMe3I
Ihan samanlainen säksätys on myös täällä, 1/2012 N47T, ilmeisesti tarkemmin N47D20O1, eli 135kW 20D.
Pyysin tarkastamaan muun huollon yhteydessä, kun kilometrejä oli mittarissa 135tkm, tuomio kuului: 'normaalia toiminta ääntä'.
Autolla on sittemmin tyrkätty puolen vuoden aikana noin 10tkm lisää, eikä äänessä ole muutosta, ehkä moottori käy vain vähän nätimmin, kun edellisen omistajan keräämät karstat ja noet alkaa olla pukattu ulos...

Ihan kylmänä tuo ei kuulu, mutta moottorin lämmettyä kuuluu avonaisesta ikkunasta sisään tuo rallatus juuri ja juuri. Jossakin autohallin seinän vieressä kuuluu sitten aika selvästikin. En ajatellut vielä ottaa tuosta murhetta...eikö ne ameriikassakin kuulu sanovan, jotta 'drive more - worry less' tai jotain... :drink:
Täällä kans juuri sama ääni ollut jo ainakin 30000km ajan. Sen verran olen pistännyt merkille, että ääni ilmenee ainoastaan silloin kun DPF:n regenerointi tarve on lähellä. Polton jälkeen ääni katoaa. Käytin autoa juhannuksen tienoilla analysoitavana merkkihuollossa, mutta sanoivat, ettei mitään jakopäähän viittaavaa ääntä esiinny. :rolle:
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Onko muuten tietoa miten tuo ketjun venyminen mitataan?
Tehdäänkö se Ista:lla, vai onko siihen joku oma ohjelma tms?
Mistähän sellaisen saisi?
Kysyy nimim: ehkä N47 moottorista mahdollisesti ostava ja läppäriä kaupareissulla mukana kantava...
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Eikös sen voi mitata samalla tavalla kuin vaikka moottorisahan terän, eli kuinka pinkeä jännitys siinä on kun sormella venyttelee? Jos on kireä, ei anna periksi. Mutta eihän tuo tarkka ole tietysti ja kuinka paljon se voi venyä ennenkuin hyppää.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Sejan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Elo 2014, 15:49

Tänään käytin oman E91 320d:n (12/2010) Oulun Wetterillä katsastustarkastuksessa. Pyysin kuuntelemaan jakopään äänet samassa yhteydessä. Tuomio oli, että jakopäästä kuuluu ylimääräistä rahinaa ja remontti on siis edessä. Tehtaalle laitettiin samantien GW kysely ja vastaus pitäisi tulla mahdollisesti jo huomenna. Ottivat liitteeksi kopiot huoltokirjan leimoista. Kertoivat että nämä käsitellään aina tapauskohtaisesti ja huoltotaustalla on suuri merkitys päätöksessä. Vastaantulo ilmeisesti 100% tai vaihtoehtoisesti pyöreä nolla. Autolla on ajettu 139tkm ja kaikki määräaikaishuollot on tehty valtuutetussa BMW merkkihuollossa. Auto on tuotu Saksasta 8/2014 ja olen toinen omistaja. Hieman pistelee vihaksi mikäli jään itse maksumieheksi, kun huomioi että pitkin vuotta näitä remontteja on tehty tehtaan laskuun vanhempiin ja jopa pitkästi yli 200tkm ajettuihin autoihin. Jännäksi menee :cloeye:
JeanS
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Elo 2015, 15:22
Auto: BMW X1 18iA Business, BMW 118iA Business

Oma 06/2008 (ei LCI) 320DA E91 (220tkm, tuontiauto) meni täysin GW:n piikkiin, ainoastaan sisäpesun jouduin maksamaan. :thuup:
Jakopään korjaus tehtiin kesäkuussa Tampereen Autokeskuksessa.
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

foobarbaz kirjoitti:
vitosmopo kirjoitti:
kokkopa1 kirjoitti:Kuuntelin tänään autokatokseen ajaessani ikkunat auki, että moottorista tulee lievä sivuääni, jota ei mielestäni ole aiemmin kuulunut. Mitä mieltä, voiko olla "kuuluisa" N47 jakoketjuongelma alkamassa? Moottori N47D20T1

Auto 9/2012 eli siinä uudempi N47 moottori ja ajettu nyt 37tkm.

Linkki kuvaamaani videoon: http://youtu.be/Q1aSx9bMe3I
Ihan samanlainen säksätys on myös täällä, 1/2012 N47T, ilmeisesti tarkemmin N47D20O1, eli 135kW 20D.
Pyysin tarkastamaan muun huollon yhteydessä, kun kilometrejä oli mittarissa 135tkm, tuomio kuului: 'normaalia toiminta ääntä'.
Autolla on sittemmin tyrkätty puolen vuoden aikana noin 10tkm lisää, eikä äänessä ole muutosta, ehkä moottori käy vain vähän nätimmin, kun edellisen omistajan keräämät karstat ja noet alkaa olla pukattu ulos...

Ihan kylmänä tuo ei kuulu, mutta moottorin lämmettyä kuuluu avonaisesta ikkunasta sisään tuo rallatus juuri ja juuri. Jossakin autohallin seinän vieressä kuuluu sitten aika selvästikin. En ajatellut vielä ottaa tuosta murhetta...eikö ne ameriikassakin kuulu sanovan, jotta 'drive more - worry less' tai jotain... :drink:
Oli maanantaina auto huollossa ja tutkivat tuonkin äänen ja ei mitään epänormaalia. Jäi kuitenkin itselle huoltodokumenttiin merkintä, että jakopään ääni tutkittu ja ei havaittu poikkeavaa.
jokkepokke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 02 Marras 2013, 13:28

Kaverille hakusessa 520 d e60 lci, kolmesta 08 kysynyt ja kaikissa kamppis päällä. Tämä mistä tarkoitus olisi kaupat tehdä on 09 alkuvuodesta valmistunut, kamppanja ei koske sitä.

Onkohan tähän uudempaan edes tulossa?
Sejan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Elo 2014, 15:49

Sejan kirjoitti:Tänään käytin oman E91 320d:n (12/2010) Oulun Wetterillä katsastustarkastuksessa. Pyysin kuuntelemaan jakopään äänet samassa yhteydessä. Tuomio oli, että jakopäästä kuuluu ylimääräistä rahinaa ja remontti on siis edessä. Tehtaalle laitettiin samantien GW kysely ja vastaus pitäisi tulla mahdollisesti jo huomenna. Ottivat liitteeksi kopiot huoltokirjan leimoista. Kertoivat että nämä käsitellään aina tapauskohtaisesti ja huoltotaustalla on suuri merkitys päätöksessä. Vastaantulo ilmeisesti 100% tai vaihtoehtoisesti pyöreä nolla. Autolla on ajettu 139tkm ja kaikki määräaikaishuollot on tehty valtuutetussa BMW merkkihuollossa. Auto on tuotu Saksasta 8/2014 ja olen toinen omistaja. Hieman pistelee vihaksi mikäli jään itse maksumieheksi, kun huomioi että pitkin vuotta näitä remontteja on tehty tehtaan laskuun vanhempiin ja jopa pitkästi yli 200tkm ajettuihin autoihin. Jännäksi menee :cloeye:
Alkuperäinen päätös oli, että BMW ei osallistu kustannuksiin millään tavalla. Kustannusarvio korjaukselle 3k€. Reklamaatio BMW:lle ja tänään ilmoittivat, että maksavatkin 30%. Jotenkin voin kuvitella, että kuukauden kuluttua on sitten avoin kampanja näille uudemmille moottorityypeille :wassat:
Vastaa Viestiin