170€ maksoi kun kävin mittauttamassa yläketjun ja laittoivat samalla uuden kiristimen.
Tietääkö kukaan, miksi moottori pitää ottaa pois, jos koneeseen tehdään koko jakopää uusiksi?
Moottorin poiskäyttäminen on kumminkin suurin menoerä koko rempassa.
Tässä videossa homma hoituu koneen ollessa paikallaan.
https://www.youtube.com/watch?v=0oibYw7E-2g
N47 moottori
Leebmann24:n osakatalogin mukaan ketjunkiristimen tyyppi on vaihtunut 7/2013 osanumerosta 11317797901 numeroon 11318576201: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteil ... 53285&vin=Puimuri kirjoitti:Asiasta nyt kiinnostuneena kaivelin netistä tietoa ja löysin linkin tämmöiseen kuvaan.
http://img4.hostingpics.net/pics/713579 ... 104534.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisikohan syytä vaihtaa kiristin varmuuden vuoksi uudempaan tyyppiin? Mikähän vanhassa on ollut vikana?
Autona 520d 135 kW, valmistunut 11/2012.
Miten iso työ kiristimen vaihto on? Ainakaan Febi-Bilstein-versio ebay:stä ei olisi hinnalla pilattu: http://www.ebay.co.uk/itm/Timing-Chain- ... 1543827675
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Olin lähellä ostaa 10/08 valmistetun 320dA:n vaimolle ja kysyin Wetterin huoltoneuvojalta jakoketju-asiasta. Hänen mukaansa 6/2008 mennessä valmistetut kuuluu kampanjaan. Kannattaa selvittää asia auton runkonumeron perusteella BMW-huollosta.Klarion kirjoitti:Jos tuollaisen N47 -moottorilla olevan 2008 vuoden E90:n ostaa (about 160 tkm ajettu), niin onko tämänkin ikäiseen autoon mahdollista saada korjauksia tehtaan piikkiin?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 27 Helmi 2016, 17:24
Tuli hommattua bemari N47D20C moottorilla. Mahdolliset ongelmat oli tiedossa ja ilman takuuta en olisi uskaltanut ostaakaan sitä. Pari tonnia ehdin sillä ajaa kun ekassa huollossa todettiin ketjun ääntävän. Ketjut vaihdettiin GW:n piikkiin, mutta öljyt olisi voinut vaihtaa uusiin. Laittaa nyt 25tkm ajetut öljyt takaisin koneeseen, kele.
Onko kukaan selvittänyt n47 ketjurikon syytä? Viikonloppuna kuulin että MB:ssä on ollut ongelmia nokkaketjunkanssa. Ketju kuulemma venynyt niin että oli jo hinkannut kanteen ja irroittanut alumiinipurua öljynsekaan joka löytyi öljynsuodattimesta.
Vaurion syntymekanismi oli sellainen että autossa öljynpainetta säädetään sähköisesti (ECU?) ja säädön magneettiventtiili hajoaa ja oljynpaine jää 0,6. (Öljynpainevalo syttyy 0,5). Tällöin ilmeisesti nokkaketjunkiristin ei saa riittävästi öljynpainetta ja ketju jää löysälle.
Onko BMW:n n47 joku samanlainen järjestelmä?
Vaurion syntymekanismi oli sellainen että autossa öljynpainetta säädetään sähköisesti (ECU?) ja säädön magneettiventtiili hajoaa ja oljynpaine jää 0,6. (Öljynpainevalo syttyy 0,5). Tällöin ilmeisesti nokkaketjunkiristin ei saa riittävästi öljynpainetta ja ketju jää löysälle.
Onko BMW:n n47 joku samanlainen järjestelmä?
BMW -08 E90 N47-d20a autolla ajettu 248tkm!
Jakopää lopetti yhteistyön, ketju poikki ja kone paskaksi!! Ei hirveesti varotellu , äänillä eikä muutenkaan!!
Forumia lueskellessani tulin siihen tulokseen että ei kannata korjata vanhaa konetta.?
Onko kenelläkään tietoa mistä kannattaisi hankkia vaihto kone? Saksassa jokin luotettava paikka? Otetaan ehdotuksia vastaan!
Jakopää lopetti yhteistyön, ketju poikki ja kone paskaksi!! Ei hirveesti varotellu , äänillä eikä muutenkaan!!
Forumia lueskellessani tulin siihen tulokseen että ei kannata korjata vanhaa konetta.?
Onko kenelläkään tietoa mistä kannattaisi hankkia vaihto kone? Saksassa jokin luotettava paikka? Otetaan ehdotuksia vastaan!
Itse itselleni vastaten: On sähköinen "oil pressure regulating valve" tieto böntiltä, kiitoksiaBRot kirjoitti:Onko kukaan selvittänyt n47 ketjurikon syytä? Viikonloppuna kuulin että MB:ssä on ollut ongelmia nokkaketjunkanssa. Ketju kuulemma venynyt niin että oli jo hinkannut kanteen ja irroittanut alumiinipurua öljynsekaan joka löytyi öljynsuodattimesta.
Vaurion syntymekanismi oli sellainen että autossa öljynpainetta säädetään sähköisesti (ECU?) ja säädön magneettiventtiili hajoaa ja oljynpaine jää 0,6. (Öljynpainevalo syttyy 0,5). Tällöin ilmeisesti nokkaketjunkiristin ei saa riittävästi öljynpainetta ja ketju jää löysälle.
Onko BMW:n n47 joku samanlainen järjestelmä?
On myös hätätilassa öljynpaineen ylläpitävä mekaaninen "pressure limiting valve", mutta riittääkö tämän paine pitämään nokkaketjut kireällä?
Viimeksi muokannut BRot, 25 Touko 2016, 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Goodwill/takuukampanja?Tomppa# kirjoitti:BMW -08 E90 N47-d20a autolla ajettu 248tkm!
Jakopää lopetti yhteistyön, ketju poikki ja kone paskaksi!! Ei hirveesti varotellu , äänillä eikä muutenkaan!!
Forumia lueskellessani tulin siihen tulokseen että ei kannata korjata vanhaa konetta.?
Onko kenelläkään tietoa mistä kannattaisi hankkia vaihto kone? Saksassa jokin luotettava paikka? Otetaan ehdotuksia vastaan!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 07 Syys 2013, 14:00
- Auto: F11 520d
Melkein kymmenen vuotta ja neljännesmiljoona ajettuun autoon? Melkoista goodwilliä, jos saisi uuden moottorin..BRot kirjoitti:Goodwill/takuukampanja?Tomppa# kirjoitti:BMW -08 E90 N47-d20a autolla ajettu 248tkm!
Jakopää lopetti yhteistyön, ketju poikki ja kone paskaksi!! Ei hirveesti varotellu , äänillä eikä muutenkaan!!
Forumia lueskellessani tulin siihen tulokseen että ei kannata korjata vanhaa konetta.?
Onko kenelläkään tietoa mistä kannattaisi hankkia vaihto kone? Saksassa jokin luotettava paikka? Otetaan ehdotuksia vastaan!
Ongelmana vaihtokoneen hankinnassa on se, että niitä hakee "sattuneesta syystä" moni muukin eli tarjontaa on vähän tai ainakaan halvalla on vaikea löytää.
Morjens kaikille, itse kanssa menin ostamaan 235tkm ajetun e91 N47D20C moottorilla varustetun bemun, ja jotain kihnuttavaa ääntä kuluu kun kierrattää 1600 ylöspäin luultavasti jakopäästä.. onko tietoa onko näitä moottoreita kunnostettu GW? vielä näinä päivinä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Puhelinsoitlla marmorille se selviää, ei me täältä käsin nähdä koskeeko kamppanja autoasi vai ei.
Pahoin pelkään että ei koske... Silti kannattaa käskeä selvittämään mitä tehtaan GW sanoo asiasta...
Pahoin pelkään että ei koske... Silti kannattaa käskeä selvittämään mitä tehtaan GW sanoo asiasta...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Olen tsiikaillut seuraajaa e91:lle ja vaihtoehtoja olis F31 tahi X1 ikäluokkaa 2012-13. Onkohan tuon ikäisisää 318/320 diiseleissä edelleen tätä samaa vaivaa...? Googlaamalla saa aika monenkirjavia vastauksia..
Ei ole.jayjay kirjoitti:Olen tsiikaillut seuraajaa e91:lle ja vaihtoehtoja olis F31 tahi X1 ikäluokkaa 2012-13. Onkohan tuon ikäisisää 318/320 diiseleissä edelleen tätä samaa vaivaa...? Googlaamalla saa aika monenkirjavia vastauksia..
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
ON samaa vikaa! Noissa on n47 moottori. Meillä meni n. 24tkm kohdalla nokkaketju takuuvaihtoon juuri tuon ikäluokan autosta jossa n47 moottori!jayjay kirjoitti:Olen tsiikaillut seuraajaa e91:lle ja vaihtoehtoja olis F31 tahi X1 ikäluokkaa 2012-13. Onkohan tuon ikäisisää 318/320 diiseleissä edelleen tätä samaa vaivaa...? Googlaamalla saa aika monenkirjavia vastauksia..
Yksittäiskappaleita, ei tyyppivika.BRot kirjoitti:ON samaa vikaa! Noissa on n47 moottori. Meillä meni n. 24tkm kohdalla nokkaketju takuuvaihtoon juuri tuon ikäluokan autosta jossa n47 moottori!jayjay kirjoitti:Olen tsiikaillut seuraajaa e91:lle ja vaihtoehtoja olis F31 tahi X1 ikäluokkaa 2012-13. Onkohan tuon ikäisisää 318/320 diiseleissä edelleen tätä samaa vaivaa...? Googlaamalla saa aika monenkirjavia vastauksia..
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
"yksittäiskappaleita" oli huollonmukaan ollut useita :(salmol kirjoitti:Yksittäiskappaleita, ei tyyppivika.BRot kirjoitti:ON samaa vikaa! Noissa on n47 moottori. Meillä meni n. 24tkm kohdalla nokkaketju takuuvaihtoon juuri tuon ikäluokan autosta jossa n47 moottori!jayjay kirjoitti:Olen tsiikaillut seuraajaa e91:lle ja vaihtoehtoja olis F31 tahi X1 ikäluokkaa 2012-13. Onkohan tuon ikäisisää 318/320 diiseleissä edelleen tätä samaa vaivaa...? Googlaamalla saa aika monenkirjavia vastauksia..
Siis n47c koneella olleita, muutamankymmenetuhatta ajettuja autoja, oltiin korjattu kuulemma useita kappaleita jo tuolloin 2014... Erikseen oikein mainitsi että 300-sarjalainen oli yhtäaikaa pajalla.
Viimeksi muokannut BRot, 19 Loka 2016, 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mihin voidaan vetää raja tyyppivioista? Jos laitetaan huollolle kysely että listatkaa vaikka F30 mallin osalta kaikki viat jotka ovat löytyneet korjausten aikana, niin siellä voisi olla aika pitkä lista "tyyppivikoja" jotka ovat löytyneet useista autoista.BRot kirjoitti:"yksittäiskappaleita" oli huollonmukaan ollut useita :( Siis n47c koneella olleita, muutamankymmenetuhatta ajettuja autoja, oltiin korjattu kuulemma useita kappaleita jo tuolloin...salmol kirjoitti:Yksittäiskappaleita, ei tyyppivika.BRot kirjoitti: ON samaa vikaa! Noissa on n47 moottori. Meillä meni n. 24tkm kohdalla nokkaketju takuuvaihtoon juuri tuon ikäluokan autosta jossa n47 moottori!
Eli kyllä tyyppivika mielestäni on sellainen joka esiintyy erittäin isolla osalla määrätyn mallin autoa, ja kyllä noita N47-koneisia on myyty suomessa 2012-2017 aika helvetisti ja jos siellä on muutama ketjuvikainen N47, niin ei lasketa tyyppiviaksi vielä mielestäni.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Jos n47 on korjattu jo 2007 vuosimallista lähtien ja parannusten/revisioden jälkeen on edelleen samoja ongelmia, niin on mielestäni oltava aikalailla epärehellinen itselleen jos ei myönnä tilannetta...salmol kirjoitti: Mihin voidaan vetää raja tyyppivioista? Jos laitetaan huollolle kysely että listatkaa vaikka F30 mallin osalta kaikki viat jotka ovat löytyneet korjausten aikana, niin siellä voisi olla aika pitkä lista "tyyppivikoja". Eli kyllä tyyppivika mielestäni on sellainen joka esiintyy erittäin isolla osalla määrätyn mallin autoa, ja kyllä noita N47-koneisia on myyty suomessa 2012-2017 aika helvetisti ja jos siellä on muutama ketjuvikainen N47, niin ei lasketa tyyppiviaksi vielä mielestäni.
No kukin ostaa mitä tahtoo mutta olisi kyllä reilua kertoa kysyvälle että ongelmia voi tulla.
Onko jossain uudessa mallissa vielä n47 kone tällähetkellä?