Lukaise tuo Spetken ensimmäinen kirjoitus tuolla ylempänä, siinä selvitettään aika seikkaperäisesti kysymäsi operaatio.Scyber kirjoitti:Onko kellään kokemuksia ihan huoltotoimenpiteenä ketjun, rattaiden ja kiristinten vaihtamisesta ko. koneelle?
N47 moottori
Juu, löytyny on ja oon tutkinutkin.
No, täytyy katsoa että mitä ensi viikolla sanovat kun tarkistetaan nosturilla äänet. Eihän tuo hiljaisin kiisseli ole muutenkaan.
Ei itseäni haittaa vaikka koneen käyttäisi irti, voisi samalla putsailla imusarjan, pestä konehuoneen, tarkistaa turbot ja muuta sellaista.
En usko et se kampuran ketjuratas on hirveän kuluvaa sorttia, joten ketjun, rattaat ja kiristimet vaihtamalla voisi olettaa sen ketjun kestävän taas ainakin 100tkm. Joku slovakialaisella foorumilla oli päätynyt siihen ratkaisuun. Maksaahan ne 40tkm välein vaihdettavien jakopäähihnojenkin vaihto normiautoissa rahaa. En tiedä saako paikallaan vaihdettua mikäli irroittaa vaihdelaatikon edestä.
Kolmas vaihtoehto tietty vielä vaihtaa siihen se kampiakseli, uudet stanu lakrut ja kangenlaakerit samalla. Ei oikein ymmärrystä löydy siihen et vaihtais tilalle samanlaisen koneen samalla ongelmalla täystuhon jälkeen.
No, täytyy katsoa että mitä ensi viikolla sanovat kun tarkistetaan nosturilla äänet. Eihän tuo hiljaisin kiisseli ole muutenkaan.
Ei itseäni haittaa vaikka koneen käyttäisi irti, voisi samalla putsailla imusarjan, pestä konehuoneen, tarkistaa turbot ja muuta sellaista.
En usko et se kampuran ketjuratas on hirveän kuluvaa sorttia, joten ketjun, rattaat ja kiristimet vaihtamalla voisi olettaa sen ketjun kestävän taas ainakin 100tkm. Joku slovakialaisella foorumilla oli päätynyt siihen ratkaisuun. Maksaahan ne 40tkm välein vaihdettavien jakopäähihnojenkin vaihto normiautoissa rahaa. En tiedä saako paikallaan vaihdettua mikäli irroittaa vaihdelaatikon edestä.
Kolmas vaihtoehto tietty vielä vaihtaa siihen se kampiakseli, uudet stanu lakrut ja kangenlaakerit samalla. Ei oikein ymmärrystä löydy siihen et vaihtais tilalle samanlaisen koneen samalla ongelmalla täystuhon jälkeen.
Nonni, ja menee BMW:n piikkiin.
Eli näissä ykkösissä on BMW laittanu että alle 4- vuotta vanha ja alle 150tkm menee niiden piikkiin. (tietty pitää olla BMW:llä huollettu)
Korjaus sisältää uuden kampiakselin, laakerit, öljy ja korkeapainepumpun, jakopään kiristimet, ketjun ja rattaat.
PÄIVITYS: Korjaus sisältää uudet ketjut, kiristimet, rattaat lukuunottamatta kampuraa, ohjurit ylös ja alas, sekä ketjun öljysuuttimen.
Ensi keskiviikkona pajalle.
PS. MAHTAVAA BMW!
PÄIVITYS: Joudun maksamaan työt. BMW maksaa osat.
Eli näissä ykkösissä on BMW laittanu että alle 4- vuotta vanha ja alle 150tkm menee niiden piikkiin. (tietty pitää olla BMW:llä huollettu)
Korjaus sisältää uuden kampiakselin, laakerit, öljy ja korkeapainepumpun, jakopään kiristimet, ketjun ja rattaat.
PÄIVITYS: Korjaus sisältää uudet ketjut, kiristimet, rattaat lukuunottamatta kampuraa, ohjurit ylös ja alas, sekä ketjun öljysuuttimen.
Ensi keskiviikkona pajalle.
PS. MAHTAVAA BMW!
PÄIVITYS: Joudun maksamaan työt. BMW maksaa osat.
Lisää asiasta väärältä foorumilta oman autoni osalta
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=248542
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=248542
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:13
- Auto: Mese (vaihtuu) ja Ooppeli
Käytetty 1-sarjalainen on tarkoitus laittaa ja topicin perusteella 177hv koneessa on riski sika-kalliiseen remonttiin. Ylläolevien viestien mukaan vuosimallista 2009 alkaen tehtaan virhe on korjattu ja ketjujen pitäisi kestää.
Onko tietoa mistä kuukaudesta alkaen 120d 1-sarjalaiset ovat tästä huolesta vapaita? 9/2008 alkaen?
Onko tietoa mistä kuukaudesta alkaen 120d 1-sarjalaiset ovat tästä huolesta vapaita? 9/2008 alkaen?
exät E28, 2xE61, E85, 2xE87, E90, 2xE91, 2xF11
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Ei vikaa ollu ainakaan 9/2008 valmistettuun 520d:een korjattu...hkarr kirjoitti:Käytetty 1-sarjalainen on tarkoitus laittaa ja topicin perusteella 177hv koneessa on riski sika-kalliiseen remonttiin. Ylläolevien viestien mukaan vuosimallista 2009 alkaen tehtaan virhe on korjattu ja ketjujen pitäisi kestää.
Onko tietoa mistä kuukaudesta alkaen 120d 1-sarjalaiset ovat tästä huolesta vapaita? 9/2008 alkaen?
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
"Huvittavaa", etä sama ongelma on tullut uudestaan F10:ssä. Yksi taksikuski kertoi, että oli jo toinen kone menossa. Ensimmäinen laukesi 140 tkm:n kohdalla. Ihan käsittämätöntä.Major kirjoitti:Ei vikaa ollu ainakaan 9/2008 valmistettuun 520d:een korjattu...
PS Jos N47D20 kone on kunnossa, se käy kyllä todella nätisti nelosdieseliksi. Kun joku edellä sitä käyntiääntä moitti, epäilen, että silloin on koneessa jotain vikaa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
^Jakopääkö siitä taxi F10:stä oli hajonnut? Luin jostain että tämä kyseinen moottori-ongelma on korjattu alkaen 3/2009. Eli tuota valmistusajankohtaa vanhempaa 2.0d 177hp moottorilla varustettua autoa ei välttämättä kannata hankkia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Kyllä. Keskusteltiin hetki N47 koneen ongelmista ja kuinka se ratkaistiin juuri tuolloin 2009. SIksi olikin ihmeissään, että huomattavasti uudemmassa vika tuli takaisin. Mikä koneesta tarkalleen ottaen kosahti, en tiedä///Marko kirjoitti:^Jakopääkö siitä taxi F10:stä oli hajonnut?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Moi,
Olen itse harkitsemassa 118d tai 120d ostoa tuolla N47 moottorilla.
Foorumeilla liikkuu paljon arvauksia siitä mistä kuukaudesta ja vuodesta alkaen tuo jakopää ongelma olisi korjattu.
Onko kenelläkään faktatietoa milloin tuo jakopää ongelma N47 koneista oikeasti on korjattu?
Olen itse harkitsemassa 118d tai 120d ostoa tuolla N47 moottorilla.
Foorumeilla liikkuu paljon arvauksia siitä mistä kuukaudesta ja vuodesta alkaen tuo jakopää ongelma olisi korjattu.
Onko kenelläkään faktatietoa milloin tuo jakopää ongelma N47 koneista oikeasti on korjattu?
Terve.bmx1 kirjoitti:onko jollain parempaa tietoja n47 moottorien ylim.äänistä joita noissa ulkomaalaisissa keskustelu palstoilla on käyty
liittyen jakopäähän??
Satuin törmäämään tähän ketjuun ja oli pakko vastata. Kävin tänään BMW-merkkihuollossa vaihdattamassa öljyt ja samalla pyysin "kuuntelemaan" jakopään (2008 520d A). Autolla ajettu 75000 km. Kaikki oli ok.
Huoltopomo tiesi kertoa, että jakopää alkaa varoittelemaan hyvissä ajoin jos on päättänyt hajota ja kolinan jälkeenkin autolla pystyy hyvin ajamaan tuhansia kilsoja ennen kuin ollaan vaaravyöhykkeellä. Heidän tiedossa on tasan yksi tapaus jossa ketju on katkennut, taksi, ajettu yli 200 000km. N47 konetta on myyty miljoonia kappaleita ja kuulemma jakopää ja sen ongelmat ovat todella harvinaisia. Perspektiiviin kun asian laittaa niin ei kannata huolestua.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
- Auto: E61 LCI
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Samaa mulle sanottiin merkkiliikkeen huollossa. Toki heillä on oma lehmä ojassa, mutta tämä menee varmaan osittain samaan kategoriaan kuin se, että kaikki BMW:n diesel-koneet imaisee imuläpät koneeseen.Suhari77 kirjoitti:Terve.bmx1 kirjoitti:onko jollain parempaa tietoja n47 moottorien ylim.äänistä joita noissa ulkomaalaisissa keskustelu palstoilla on käyty
liittyen jakopäähän??
Satuin törmäämään tähän ketjuun ja oli pakko vastata. Kävin tänään BMW-merkkihuollossa vaihdattamassa öljyt ja samalla pyysin "kuuntelemaan" jakopään (2008 520d A). Autolla ajettu 75000 km. Kaikki oli ok.
Huoltopomo tiesi kertoa, että jakopää alkaa varoittelemaan hyvissä ajoin jos on päättänyt hajota ja kolinan jälkeenkin autolla pystyy hyvin ajamaan tuhansia kilsoja ennen kuin ollaan vaaravyöhykkeellä. Heidän tiedossa on tasan yksi tapaus jossa ketju on katkennut, taksi, ajettu yli 200 000km. N47 konetta on myyty miljoonia kappaleita ja kuulemma jakopää ja sen ongelmat ovat todella harvinaisia. Perspektiiviin kun asian laittaa niin ei kannata huolestua.
Kysäisin asiasta vielä toisesta huollosta kun asia jäi askarruttamaan. Paikka on ei merkkihuolto mutta erikoistunut pelkästään Bemareihin. Samaa sanoi kaveri siellä: vastaan ei ole tullut Suomessa yhtään tapausta jossa n47 jakopää olisi oireillut. Sanoi kyllä, että mielellään purkaa koneen osiin ja tarkistaa tilanteen jos sitä haluan €€.
- vilkes
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 29 Huhti 2010, 15:49
- Auto: F11 525dA xDrive '12
Morris Mini Clubman '70 - Paikkakunta: Keski-Suomi
Tämä armottomasti mietityttää nyt itseäkin N47 O0 konehuoneessa, auto tullut linjalta 2008 lopulla. Mittarissa 144 tkm. Mitään oireita en ole itse huomannut, mutta ketjua lukiessa on alkanut ahdistamaan.
Lähinnä mietin sitä, että onko moottorit tämän suhteen yksilöitä vai ei. Eli onko tuo jossain lähitulevaisuudessa väistämättä edessä joka tapauksessa --> auto pikaisesti vaihtoon. Vai voiko olla, että kone toimii niinkuin tähän asti, sveitsiläisen kellon varmuudella vielä 100tkm.
Sinällään autossa ei ole mitään muuta valittamista, vikaa tms. Olen pitänyt sitä kuin kukkaa kämmenellä ja se on ulkopuolelta ja sisustaltaan samassa kunnossa kuin 10 tkm ajetut. Eli mitään muuta vaihtotarvetta ei ole. Kilometrejä tulee 50-60tkm vuodessa, joten viimeistään vuoden päästä vaihto on ajankohtainen joka tapauksessa. Mutta uskaltaako sinne asti odottaa?
-ville-
Lähinnä mietin sitä, että onko moottorit tämän suhteen yksilöitä vai ei. Eli onko tuo jossain lähitulevaisuudessa väistämättä edessä joka tapauksessa --> auto pikaisesti vaihtoon. Vai voiko olla, että kone toimii niinkuin tähän asti, sveitsiläisen kellon varmuudella vielä 100tkm.
Sinällään autossa ei ole mitään muuta valittamista, vikaa tms. Olen pitänyt sitä kuin kukkaa kämmenellä ja se on ulkopuolelta ja sisustaltaan samassa kunnossa kuin 10 tkm ajetut. Eli mitään muuta vaihtotarvetta ei ole. Kilometrejä tulee 50-60tkm vuodessa, joten viimeistään vuoden päästä vaihto on ajankohtainen joka tapauksessa. Mutta uskaltaako sinne asti odottaa?
-ville-
Ei ole tarkoitus huolestuttaa, mutta pisti silmään, että aika tarkkaan huoltopäällikkö tiesi kertoa ongelmasta ja miten se ilmenee, jos ainoastaan yksi katkennut kokemus on takana.
Siitä päättelisin, että ongelmia on oikeasti aika paljon, mutta kukaan niillä kolinoilla aja sitä rikki asti, vaan korjauttavat ennen sitä.
Saadakseen siis totuuden esille, pitäisi tietää, että montako autoa on jo korjattu ja millä kilometrimäärillä, eikä sitä, että montako on katkennut.
Itsekin tuon ikäisiä bemareita katselen, mutta toistaiseksi olen päättänyt välttää tuota moottoria.
Siitä päättelisin, että ongelmia on oikeasti aika paljon, mutta kukaan niillä kolinoilla aja sitä rikki asti, vaan korjauttavat ennen sitä.
Saadakseen siis totuuden esille, pitäisi tietää, että montako autoa on jo korjattu ja millä kilometrimäärillä, eikä sitä, että montako on katkennut.
Itsekin tuon ikäisiä bemareita katselen, mutta toistaiseksi olen päättänyt välttää tuota moottoria.