E90 märkä lattia

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Karimax
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 05 Helmi 2011, 16:05
Auto: Bmw E90 2007
Paikkakunta: Kuopio

Pesun jälkeen huomasin että apukuskin puoleinen matto on märkä oikesta reunasta.
Onko kellään vinkkejä kuinka oven verhouksen saa purettua sitä rikkomatta.
Sieltä alan vuotoa etsimään.

T:Vmax
Vmax
MarkusK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 20:51
Auto: E90 320d M-sport '06
Paikkakunta: Porvoo

Auton malli olis ihan hyvä kertoa, helpottaa pikkasen vastaamista.
Karimax
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 05 Helmi 2011, 16:05
Auto: Bmw E90 2007
Paikkakunta: Kuopio

Bmw e90 318i vuosimalli 2007.
Vmax
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

E90 ovipahvin irroitus:

I was playing with the trim this weekend and decided to go ahead and remove the door panel and the outside mirror. I will not be held responsible for problem that you have if you attempt this process. Use this as a reference and as a guide. What I discovered is that when you remove the door trim, you will need to replace the rectangular clip because the edge of the clip will be torn. So keep that in mind before you dive into the process.

To remove the trim, start out with the front part of the trim, see my pics with the yellow circle. Don't start off with the other end because it has a hook on the other end. Use a screw driver and get behind the trim (becareful not to tear your leather). Use the screw driver to create a big enough gap so you can get your fingers behind it and pull the trim straight out. Do not pull the trim out at an angle or you will break ther trim or break the pin behind it. In my pic, I have placed tape where there is a clip behind it to give you idea where they are located. This process is very tough and sometime you feel like you might break the trim. If you feel uncomfortable, I would not try it.

Kuva

Kuva

Once you removed the trim, some clips will remain on the trim and some will remain on the door. If they are still on the door, just leave them there. The front trim have a total of 7 clips. More pic for reference.

Kuva

Now that the trim are out, remove the 3 screws (circled in red). They are kinda long screws. Once the screws are out, starting at the bottom, use a screw driver and insert it between the panel and the door, careful not to scratch the panel or the paint. Use the screw to create a big gap so you can place your fingers behind the panel and gently pull the panel straight out. I placed tape on the panel where there are pins behind it. Make sure you unplug the wires for the speaker and window mechanism (make sure you remember where each plug goes).

Kuva

Lähde: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=30305" onclick="window.open(this.href);return false;
Karimax
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 05 Helmi 2011, 16:05
Auto: Bmw E90 2007
Paikkakunta: Kuopio

Päivitystä.
Vuotokohta löytyi; apukuskin oven ja ovipaneelin välistä takaa oli noin 10cm:n alueelta kosteussuoja irti.
Vähän lämpöä tiivisteeseen ja sormilla painelin suojan kiinni ja varmistin leveällä sähköteipillä.
Kahden sadepäivän ja yhden pesun jälkeen ei vuotoja lukuunottamatta oikeaa takaovea,
kynnyslistalla muutama tippa vettä.
Samalla tutkin tuulilasin tiivisteen (oikeasta alareunasta liima hävinnyt) ja lämmitysjohdon läpiviennin
jossa tiivistemassassa oli yläpuolella sormen mentävä reikä.Kumihanskalla ja saippuavedellä
sain tiivistemassan reiän paikattua.
Pesun jälkeen aina näköjään kannattaa kuivata ovien tiivisteet ja katsella mattojen alle vesivuotojen varalta.
Vanhemmissa bemareissa kuulemma aika paljon vesivuotoja.
Vmax
P3kk1s
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 23:58

Aihetta hyväksi käyttäen.. Minulla taas on molemmat etupenkin lattiat märkänä. Onko mahdollista että talven jäljiltä olisi vesi jäänyt lattiamaton alle (kenkien sulamis vesi) ja nyt se on muhinut jo melkein pari kk? vai vuotaako mun auto oikeasti jostain? Lattia on märkä kytkin polkimen alapuolelta kaasupolkimen alareunaan.. ja repsikan puolella oikean sivun matalin kohta on kans märkä noin 15x10cm aluleelta. Mistä vuotaa? kokeilin ettei ole mistään jalkatilan yläosasta tai mistään sivuista, ainoastaan lattia on märkä.. auto on 2007 318i :dumb:
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Itse asiaa kanssa joku talvi sitten tutkailin ja totesin nämä kangasmatot ihan onnettomiksi Suomen talveen.

Siinä kun kävi niin että etenkin kuskin paikalle autoon menee lunta jalkojen mukana. Sitten päivän päätteeksi talliin jossa lumi sulaa, mutta ei kuitenkaan kokonaan kuivu matosta. Talven edetessä myös siis lattiamattokin kastuu aikanaan maton läpi. No kun tällaisella lähdet taas ulos kovaan pakkaseen ja auto seisoo päivän ulkona niin se mattohan jäätyy latiiaan kiinni. Sitten ajon aikana sitä taas sulatellaan, tallissakin saadaan märäksi kunnes taas lähdetään liikkeelle ja laitetaan lisää lunta kengistä sisälle.

Jos koko talvi menee näin eikä matto ja lattia pääse missään vaiheessa kuivumaan niin voi siinä varmaan tovi mennä kun on lattia märkä. Tämä oli oma teoria, ja ratkaisuna kumimatot tilalle, ne kun imee ja päästää läpi vähän heikommin vettä.

- p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
kimmop
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 30 Maalis 2010, 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Väittäisin että sitten Bemarin kangasmattojen laatu on kuraa. Edellisessä toisenmerkkisessä baijerinkulkineessa pidin reilu 5v originaaleja kangasmattoja, jotka pitävät vettä eivätkä myöskään vuoda tuota läpi. Ajattelin kokeilla samaa tässä nykyisessäkin.
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Itsekin kiinnitin tähän huomiota vasta 4 vuoden jälkeen. En muista uutena käyneen näin. Aika ja käyttö lienee tehnyt tehtävänsä. Leikkö joku kalvo joko maton sisällä tai alapinnalla murentunut tai halkeillut. Ei ole laatu paras mahdollinen, ne myöskin nimittäin käyristyvät aikanaan reunoilta niinkuin paistettu paksu lauantaimakkarasiivu... En muista lukeneeni näistä netistä joten voi olla että on yksittäistapaus tai sitten ei ylitä kynnystä kun uudet on niin helppo laittaa ja muutenkin tulee vaihdettua kun ovat tarpeeksi käytössä kuluneet.

Niin tain näin, vastaavassa käytössä samaan aikaan VW:n matoissa ei ollut samaa kasteluilmiötä...

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
P3kk1s
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 23:58

Jätin auton yöksi pihalle ja katoin että vuotaako auto mistään vesi sateella, ja vuotaaha se.. En kyllä tiedä mistä mutta lattia oli kuiteskin kuskin puolelta märkä selvästi ja repsikan puolelta ihan pikkasen oikeelta reunasta/kulmasta.. eli luulen että vesi tulee sadekaukaloitten kautta (konepellin alla olevista koloista).. siis varmaa tietoa tämä ei ole mutta luulisin ku en muutakaa oikein keksi. Mistä kannattas alkaa vikaa ettii? kuinka saa lattia verhoilut purettua siististi?
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Ilmeisesti mikään ei ole muuttunut, sillä E46:ssa oli aivan sama vika.
Karimax
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 05 Helmi 2011, 16:05
Auto: Bmw E90 2007
Paikkakunta: Kuopio

Minä viritin kynnyslistojen päälle sanomalehteä ja maalarinteipillä kiinni ja nimenomaan sisäreunaan.
Sitten vesiletkulla suihkuttulemaan ikkunoihin vettä niin näkee mistä vesi tulee sisään ja sisälle asti.
Vuotokohta löytyi; apukuskin oven ja ovipaneelin välistä takaa oli noin 10cm:n alueelta kosteussuoja irti.
Vesi pääsee sitä kautta sisäpuolelle. Samalla tarkistin veden poistoreiät etteivät ne ole tukossa.
Vähän lämpöä tiivisteeseen ja sormilla painelin suojan kiinni ja varmistin leveällä sähköteipillä.
Vmax
P3kk1s
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 23:58

sen tiin että ovi ei vuoda koska kynnys lista ei ole märkä eikä kosteus ole oven reunassa, vaan enemmänkii pyörän kotelon luona.. miten pystyy ne sadekaukalot oikein putsaamaan?
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

P3kk1s kirjoitti:sen tiin että ovi ei vuoda koska kynnys lista ei ole märkä eikä kosteus ole oven reunassa, vaan enemmänkii pyörän kotelon luona.. miten pystyy ne sadekaukalot oikein putsaamaan?
Eikös ne ole siellä tuulilasin alareunoissa kun avaat konepellin... jos niitä siis tarkoitat.

Onkos autossa muuten kattoluukkua? Tuli sekin mieleen, että kattoluukultahan lähtee vedenpoistoa varten putket ja jos ne tukkiutuvat niin vesi kyllä löytää tiensä jotain muuta kautta ulos.

Myös ilmastoinnin kondensaatiovesi saattaa löytää tiensä lattialle...
P3kk1s
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 23:58

Kyllä niitä konepellin alla olevii tarkotan.. mutta kuinka ne voi putsata? Minne ne poistoputket oikein tulee? jonnee lokarin sisälle vai minne?

Kattoluukkua ei ole
P3kk1s kirjoitti:Jätin auton yöksi pihalle ja katoin että vuotaako auto mistään vesi sateella, ja vuotaaha se..
Ei vissii ilmastoinnin kompura sammuksissaa pyöri? ;DD eli ei varmaan tule sieltäkää...
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Itse eilen putsasin omasta nuo sadekaukaaloiden ritilät, eivät olleet tukossa, mutta melkoisen paskan kuorruttamat joka tapauksessa eli ne kannattaa kyllä säännöllisin väliajoin pesaista puhtaaksi. Ritilä lähtee ihan nostamalla paikaltaan.
P3kk1s
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 23:58

Puol autoo purettuna voin sanoa että ovipahvin sisällä oleva "äänieriste" on pikkasen ottanu etäisyyttä itse sisäpellistä ja sen takia vuotanut.. Molemmilla puolilla sama juttu, nyt odotellaan että saan sika kittiä ja ei muutaku liimaamaan joka vitun kolo umpeen! Ihmeteltiin tossa et mite vesi pääsee ees sinne oven sisään? Eihän sen pitäis periaatteessa päästää vettä ikkunan tiivisteestä vettä sinne sisälle?! :blink: Noh miulla päästää ja se vesi tulee sitten äänieristettä pitkin alas sekä sitten ovien alareunojen rei-istä.. mitä ootte laittan ovipahvin kiinnitys nastojen tiivisteisii normaalien tilalle ku mulla on muutama aika heikos kunnos/hävinny?
Karimax
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 05 Helmi 2011, 16:05
Auto: Bmw E90 2007
Paikkakunta: Kuopio

Kyllä se vesi menee ikkunoita pitkin oven sisälle ja pitäisi tulla poistoreijistä pois ja ulos nimenomaan.
Oven alareunan poistoreiät kannattaa katsoa etteivät ole tukossa.Ja vaikka ei oliskaan tukossa niin vesi menee sisälle kosteussuojan/äänieristeen alareunasta jos liimaus on pettänyt.Kaikilla automerkeillä samanlainen toteutus veden poistosta oven sisältä ja samat ongelmat.Kirjoitin jo aikaisemmin aiheesta.
Luulen että sisätilan lämmitimen käyttö osaltaan aiheuttaa liiman pettämisen ; kylmä/kuuma ovi.
Tiivisteitä saa varmaan bmw huollosta.
Kuivaa kesää sisätilojen suhteen kaikille ! :mus:
Vmax
P3kk1s
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 23:58

Itel oli kuskin puoli pahemmas kuosis ku repsikka mis on sisätilan lämmitin.. Liima oli vaan jostaa pettäny ja eriste oli alkan "pullottaa" ja siit vesi virtas sitte.. voiko mikään olla paskempaa hommaa ku ovipahvin laitto! ikinä se ei mene
A:helposti
B: unohtumatta mitään johtoja
C: hajottamatta mitään klipsei tai kiinnikkeitä.
Niin paljo on ongelmia ovipahvienkaa ettei aakkoset riitäs jos alkasin luottelee kaikkia.. :curse:
Noh ny auto kasas ja koht koe ajolle...
Vastaa Viestiin