E60 akku tyhjä, takaluukku lukossa
Syötä sitä apuvirtaa konetilassa oleviin virtapisteisiin. Apuvirta "oikeaoppisesti" pitää antaa konetilasta. Näissä on ollut tyyppivikana akkukaapelin liitosvika siellä tavaratilan lattian alla (ulkopuolella). Joka myös kannattaa tarkastaa,jos alkaa virtaongelmia tulemaan. Tämä kaapeliongelma löytyy ainakin diisel malleista.
https://www.youtube.com/shorts/b3qdU6PXbLQ
https://www.youtube.com/shorts/b3qdU6PXbLQ
Viimeksi muokannut Heguli31, 29 Heinä 2023, 09:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 109
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 23:50
- Auto: F11 535d ja E81
E31 850Csi ja E31 850i
E24 635Csi
Miten muuten, jos autossa ei ole akkua paikalla ja luukku on kiinni? Virtaa on ilmeisesti annettava sisäkautta suoraan kaapelikenkiin?Heguli31 kirjoitti: ↑28 Heinä 2023, 09:14 Syötä sitä apuvirtaa konetilassa oleviin virtapisteisiin. Apuvirta "oikeaoppisesti" pitää antaa konetilasta. Näissä on ollut tyyppivikana akkukaapelin liitosvika siellä tavaratilan lattian alla (ulkopuolella). Joka myös kannattaa tarkastaa,jos alkaa virtaongelmia tulemaan.
Konetilasta eilen yritinkin, tänään sain samasta paikasta sen verran että takaluukku auki. Nyt akku latauksessa, seuraavaksi jännitetään lähteekö käyntiin, kun ”kuulemma” jos akku menee ihan tyhjiin niin pitää ohjelmoida uudelleen, tiedä sitten.....
Ainakin E60 525d selvisi kuolleen akun vuorokauden virrattomuudesta ongelmitta ilman ohjelmointeja. Joskus paljon myöhemmin sama auto "nollattiin" irrottamalla akku yöksi kun bitti oli kunnolla poikittain, taas toimi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Jos auto pitäisi aina "ohjelmoida" aina, kun akku on sippi, niin aikamoiset olisivat jonot ohjelmointiasemille...
Jos akku on huonosa hapessa, mutta juuri sen verran, että melkein starttaa, menee ajoneston synkka joskus poskelleen (koskee n 2003 - 2008 välisiä autoja). Silloin synkka vain laitetaan testerillä kohdalleen, ei pitään ohjelmointeja.
Jos akku on huonosa hapessa, mutta juuri sen verran, että melkein starttaa, menee ajoneston synkka joskus poskelleen (koskee n 2003 - 2008 välisiä autoja). Silloin synkka vain laitetaan testerillä kohdalleen, ei pitään ohjelmointeja.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset