320d n47 käynnistymis ongelma!!

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Jere Heikkinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Elo 2022, 17:16

Tosiaan konevikasena ostin tollase n47 koneella olevan e91 bimmerin ja kampi oli poikki, no rempattiin koko kone, tehtiin samalla jakopää yms, sitte ku kasassa oli nii eipä meinaa milllään käyntii saaha, oon sen nyt ehkä 5 kertaa saanu käyntii ja toiminu ihan normaalisti ja pystyny ajaa ilman ongelmia, sitte ku sammuttaa nii ei enää yritäkkää käyntii. Enää ei suostu käynnistymään millään, sen verra tutkiskellu että esim nuita putkia suuttimen päältä availlu ja sitte startannu nii ilmas on tullu paljo, sitte ku ei enää tuu nii kiinni ja starttaamaan mutta ei mitään vaikutusta, vikakoodeja ei oikeestaa tuohon liittyvää mitään antanu muutaku kampiakselin anturin ja sen vaihon ja lähti sillo käyntii ja vähä ajelin ja ei enää suostu lähtee sen jälkee ku oli sammuttanu ( nyt ei enää viikkoon oo lähteny vaikka joka päivä aina jotai Kokeillu ja vanhoja konsteja millä se on sen noin 5 kertaa käyntiin lähteny) Osaiskohan kukaan snoa mistä vikaa lähtä etsimään, starttas kyllä mutta ei yritäkkään käyntii. Nii ja sen lisäks ei anna startata muutakun joku 2-3sec mutta siinä ajassa kyllä pitäs käyntii lähtä mutta kuitenki sellanenki ongelma tosiaa.
Jere Heikkinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Elo 2022, 17:16

Tähän voisi vielä lisätä että ku virrat laittaa päälle niin ei pidä mitään ääntä muutakuin valojen säätö, eikös polttoainepumpun ainakin pitäis lähteä silloin heti päälle ja jonkinlaista ääntä piettää?
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Vikakoodit esim. INPA/ISTA. Ei siis millään yleistesterillä/lukijalla. Helpottaa arvailua.
Jere Heikkinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Elo 2022, 17:16

Vikakoodeja ei tule oikeastaan mitään mikä voisi asiaan liittyä, inpalla sekä istalla luettu.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Jere Heikkinen kirjoitti: 07 Loka 2022, 16:08 Tähän voisi vielä lisätä että ku virrat laittaa päälle niin ei pidä mitään ääntä muutakuin valojen säätö, eikös polttoainepumpun ainakin pitäis lähteä silloin heti päälle ja jonkinlaista ääntä piettää?
Polttoainepumpu on ohjainyksikköohjattu, eli käy vain tarvittaessa ja silloinkin sen mitä tarvitaan.
Olihan kampuran anturi VARMASTI original BMW osa, eikä mikään "OEM laatuinen"?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Jere Heikkinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Elo 2022, 17:16

Nyt tullut inpalla koodeja
Toistuvasti 2E41 DDE: dde-ews interface

Aikaisemmin 4CB4 DDE: MSA start enable line to CAS, activation
4C18 Message ( terminal 15, 0x130) faulty, receiver DDE, trasmitter CAS
A126 CAS: impausible signal from engine management
A127 CAS: incorrect signal from engine management

Nämä siis jotka aikaisemmin näkyi ei ole tullut uudestaa, olisko kenties tullut jostai syystä kun starttailut paljon tai jotain vastaavaa vaikka kylläkin samoihin juttuihin viittaa jollain tapaa mitä tuokin mikä tulee toistuvasti takaisin.

Kertauksena vielä selkeytettynä. Nuo yllä mainitut koodit tulee.
Auto starttaa vain noin 2 sekunttia ja lopettaa.
Satunnaisesti kuukausi kaksi sitten lähti joku 5 kertaa käyntiin parin viikon aikana kun kävi aina välillä kokeilemassa, muistaakseni silloin kun käyntiin lähti antoi startata myös pidempää mutta ne olivat noin 15 sekunnin startteja kunnes käynnistyi, auto pelasi moitteettomasti aina sammutukseen saakka.

Mainittakoon vielä että frm moduuli on rikki mutta se ei tietääkseni käynnistykseen millään tavalla vaikuta.

Apuja kaivataan, kiitokset vastauksista jo etukäteen.
Jere Heikkinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Elo 2022, 17:16

Uusi akku, startatessa voltiti? Putoaa alle yhdeksään, ei normaalia? Pitää vielä uuden akun rekisteröinti tehdä.
IlariMK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Joulu 2022, 21:26
Auto: 530e M-sport

Varmista toki että venttiilit ei osu mäntiin, jos olet jakopään ketjuun koskenut...

Koska jos on yritetty pörittää moottoria ja ajoitus ei ole kohdillaan, niin sitten on iso riski että huonosti on käynyt...

-MK
Jere Heikkinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Elo 2022, 17:16

Ei siinä venttiilit mäntiin osu kun käynnissä käynyt ja toiminut hyvin ilman ylimääräisiä ääniä yms.
Vastaa Viestiin