X6:n ajo- ominaisuudet

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Swingman
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Elo 2022, 19:45

Tuli hankittua viime viikolla X6 vm 2017 (F16). Auton on muuten odotusten mukainen, mutta tietynlainen ”huojuminen” tiukoissa mutkissa häiritsee. Olisiko tietäjillä hyviä vinkkejä miten auton saisi vakaammaksi. Tällä hetkellä ajelen alkuperäisellä R19 rengassetillä. Edessä 255/50 ja takana 285/45.
Mitenkähän ajo-ominaisuudet muuttuisivat, jos renkaina olisi R21 setti, edessä 285/35 ja takana 325/30?
Madallussarjaakin olen ajatellut, mutta en tiedä sitten kannattaako sellainen modaus.
Olen Kiitollinen kaikista vinkeistä.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Swingman kirjoitti: 29 Elo 2022, 20:12 Tuli hankittua viime viikolla X6 vm 2017 (F16). Auton on muuten odotusten mukainen, mutta tietynlainen ”huojuminen” tiukoissa mutkissa häiritsee. Olisiko tietäjillä hyviä vinkkejä miten auton saisi vakaammaksi. Tällä hetkellä ajelen alkuperäisellä R19 rengassetillä. Edessä 255/50 ja takana 285/45.
Mitenkähän ajo-ominaisuudet muuttuisivat, jos renkaina olisi R21 setti, edessä 285/35 ja takana 325/30?
Madallussarjaakin olen ajatellut, mutta en tiedä sitten kannattaako sellainen modaus.
Olen Kiitollinen kaikista vinkeistä.
Hankkii auton, joka on tarkoituksellisesti korkea ja sitten ajattelee tontittaa sen...No, meitä on moneen junaan.
Ehkä kannattaisi hankkia joku G30 MSport, se ei varmaan mutkisa huoju.
Tokihan tuon X6:n saa huojumattomaksi, se tarkoittaa jousituksen jäykistämistä todella jäykäksi. Sitten e ihuoju ja paikat irtoaa montuissa. Se toki ei haittaa, jos on vaikka tekarit...
Eikös kaikissa noissa muuten ole adaptiivinen alusta. Ainakin F25 ei huoju käytännössä yhtään, edes peruasetuksella (normal), kun on sähköiskarit.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Swingman
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Elo 2022, 19:45

Kiitos tietäjälle hyvistä neuvoista ja mielipiteistä.
Vastaa Viestiin