Jarruongelmaa E53:ssa

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
AWindahl
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Touko 2019, 21:27

2004 dieselvehkeeseen on pitkin kevättä ja kesää vaihdettu yhtä jos toistakin osaa. Alunperin alkoi talvella kuuluisa ”trifecta” -valospektaakkeli. Syttyivät ajoittain liikkeelle lähtiessä. Ensimmäisenä meni abs-anturit vaihtoon ilman vaikutusta, piuhatkin ovat ehjät. Sitten marmorillike vaihtoi ohjauskulma-anturin, tuloksetta. Sen jälkeen on abs-aivot käyneet testissä, kuulemma ehjä boksi. Viimeisimpänä kokeiltu vaihtaa koko abs-yksikkö. Nyt auto pitäisi saada johonkin missä voisi uusi yksikkö koodata, mutta ongelmana on auton käydessä TODELLA pehmeä poljin. Järjestelmää on ilmattu ja moottori sammutettuna poljin on hyvä ja jämäkkä.

Onko kenelläkään ajatusta? Tokeneeko kun saisi uuden yksikön ohjelmoitua? Abs sinänsä nyt toimii mitä pihassa testasin.

Lisähaastetta siirtämisiin tuo katsastusmiehen antama punainen tarra tuulilasissa...
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Ilmattiinko yksikön vaihdon jälkeen testerin nokassa?
AWindahl
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Touko 2019, 21:27

Ei oo vielä testeriin päästy kun se poljin menee pohjaan...
AWindahl
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Touko 2019, 21:27

Ilmaus testerin kanssa oli ratkaisu. Ja kaiken ongelman takana oli kokoajan jakolaatikon servon kulunut ratas... Tilapäisesti korjattu kääntämällä ratasta 180 astetta, uusi alle 10€ arvoinen ratas on jo matkalla!

Ongelma ratkesi jakolaatikkoon viittaava vikakoodi, ja googlauksen pohjalta mainittiin nakuttava/kalkattava ääni moottorin sammuttamisen yhteydessä!
Vastaa Viestiin