Tänään löi 2 kertaa vaihteiston vikatilaan.
1_Vakkari päällä nopeus noin 105 km/h, ylämäessä automaatti vaihtoi pienemmälle, nykäys ja vikatila päälle, auto tiensivuun, sammutus, avain pois ja hetken odotus, vikatila poistui.
2_Turun keskustassa ylämäessä nykäisi pari kertaa (enemmän kuin ensimmäisellä kerralla) ja sammui ajosta, starttaa mutta ei käynnisty, avain pois 1min ja käynnistyi (tätä teki muutaman kerran jonka jälkeen toimi normaalisti).
Tällaiset koodit, en tiedä liittyvätkö kaikki tähän. Kaikki muut ”history” paitsi CIM hall sensor ”current”.
TCM, 51A7 no message (engine speed), receiver EGR, transmitter DME-DDE
ABS, 5EC6 no message, receiver DSC, transmitter EGS
5D36, CIM, hall sensor, inclination
PM (power modul) A158, PM: battery disconnection (closed circuit current)
Mikäköhän mahtaa vaivata?
E65 -02 745i, 280tkm, vaihteiston vikatila
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Onhan tässä myös nokkien asentoanturit. Kai se niillä pitäisi käydä, vai olisikohan tuossa vikakoodissa vastaus?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Eli akussa jäljellä reilut 50% kapasiteetista.
Ominaispaino Lepojännite Varaustila
1,28 12,72 V n. 100%
1,25 12,54 v n. 85%
1,22 12,36 V n. 70%
1,18 12,12 V n. 50%
1,16 12,00 V n. 40%
1,13 11,82 V n. 25%
1,10 11,64 V n. 10%
1,00 11,04 V n. 0%
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Häh!? Jos akun lepojännite on 12,2 V, sehän ihan ok arvo. Itselle ollut monessa bemarissa alle 12 volttiakin, eikä ole ollut isompia ongelmia.
Veikkaan, että ongelmat on nyt ihan jossakin muualla. Latausjännite on ihan normi. Sehän myös vaihtelee koko ajan.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
E65 745i 2002 306tkm ajettu, alhainen jännite heittelee eri vikakoodeja, a158 ja 507b park gear sensor implausible, vaikka p menee päälle näyttö vilkuttaa N. Uusi agm akku koodattu mutta laturi lataa vain 80-120A. Purkaa jännitettä lepotilassa, startatessa kyykkää 8,5volttiin, lataa 13,9 voltilla max. Taitaa olla laturi menossa, power module mahdollisesti. VaihdeLaatikko rempattu 10tkm sitten. Oisko tietoa mistä uusi akkukaapeli, onko tuossa intelligent battery sensoria, ainakin carsoft pro lukee akkua lämpötiloineen.?