E65 -02 745i, 280tkm, vaihteiston vikatila

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
JariL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Elo 2020, 07:49
Auto: E65, 745i, -02

Tänään löi 2 kertaa vaihteiston vikatilaan.

1_Vakkari päällä nopeus noin 105 km/h, ylämäessä automaatti vaihtoi pienemmälle, nykäys ja vikatila päälle, auto tiensivuun, sammutus, avain pois ja hetken odotus, vikatila poistui.
2_Turun keskustassa ylämäessä nykäisi pari kertaa (enemmän kuin ensimmäisellä kerralla) ja sammui ajosta, starttaa mutta ei käynnisty, avain pois 1min ja käynnistyi (tätä teki muutaman kerran jonka jälkeen toimi normaalisti).

Tällaiset koodit, en tiedä liittyvätkö kaikki tähän. Kaikki muut ”history” paitsi CIM hall sensor ”current”.
TCM, 51A7 no message (engine speed), receiver EGR, transmitter DME-DDE
ABS, 5EC6 no message, receiver DSC, transmitter EGS
5D36, CIM, hall sensor, inclination
PM (power modul) A158, PM: battery disconnection (closed circuit current)

Mikäköhän mahtaa vaivata?
JariL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Elo 2020, 07:49
Auto: E65, 745i, -02

Sama vika tänään, sammui ajosta. Nyt kesti aika kauan ennekuin suostui lähtemään käyntiin.
Onkohan joku anturi tulossa tiensä päähän?
JariL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Elo 2020, 07:49
Auto: E65, 745i, -02

Nyt oli myös tämä vikakoodi (jäiköhän aikaisemmalla kerralla huomaamatta?)
277F, DME crankshaft sensor, engine speed sensor
wipe_fin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 13 Elo 2013, 09:09

Missä kunnossa akku?
JariL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Elo 2020, 07:49
Auto: E65, 745i, -02

Akun ikä ei ole tiedossa. Lepojännite 12,2V, käynnissä 14,5V.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1249
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

JariL kirjoitti: 13 Elo 2020, 13:17 Nyt oli myös tämä vikakoodi (jäiköhän aikaisemmalla kerralla huomaamatta?)
277F, DME crankshaft sensor, engine speed sensor
Onhan tässä myös nokkien asentoanturit. Kai se niillä pitäisi käydä, vai olisikohan tuossa vikakoodissa vastaus?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

JariL kirjoitti: 14 Elo 2020, 13:19 Akun ikä ei ole tiedossa. Lepojännite 12,2V, käynnissä 14,5V.
Eli akussa jäljellä reilut 50% kapasiteetista.

Ominaispaino Lepojännite Varaustila
1,28 12,72 V n. 100%
1,25 12,54 v n. 85%
1,22 12,36 V n. 70%
1,18 12,12 V n. 50%
1,16 12,00 V n. 40%
1,13 11,82 V n. 25%
1,10 11,64 V n. 10%
1,00 11,04 V n. 0%
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1851
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Eli akku vaihtoon, ennen kuin kannattaa tutkia yhtään enempää.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1249
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Wonderi kirjoitti: 15 Elo 2020, 01:02 Eli akku vaihtoon, ennen kuin kannattaa tutkia yhtään enempää.
Häh!? Jos akun lepojännite on 12,2 V, sehän ihan ok arvo. Itselle ollut monessa bemarissa alle 12 volttiakin, eikä ole ollut isompia ongelmia.
Veikkaan, että ongelmat on nyt ihan jossakin muualla. Latausjännite on ihan normi. Sehän myös vaihtelee koko ajan.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
JariL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Elo 2020, 07:49
Auto: E65, 745i, -02

Eikös ajossa kuitenkin ole laturin antama 14,5V?
Jos vika tulisi käynnistettäessä, silloin ymmärtäisin akun.

Aloitan tuosta kampuran anturista.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1851
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Jos ei akkua raaski vaihtaa uuteen, kannattaa ainakin kokeilla lainatulla akulla vaikka. Ennen kuin vaihtaa muita kalliita osia.
JariL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Elo 2020, 07:49
Auto: E65, 745i, -02

Wonderi kirjoitti: 15 Elo 2020, 17:20 Jos ei akkua raaski vaihtaa uuteen, kannattaa ainakin kokeilla lainatulla akulla vaikka. Ennen kuin vaihtaa muita kalliita osia.
Ongelma on siinä, että saattaa sammua keskelle risteystä. :) :) :)
Ja jättää ikävästi jalkamieheksi.
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

JariL kirjoitti: 15 Elo 2020, 17:02 Eikös ajossa kuitenkin ole laturin antama 14,5V?
Jos vika tulisi käynnistettäessä, silloin ymmärtäisin akun.

Aloitan tuosta kampuran anturista.
Kampuran anturin itekin ekana vaihtaisin tuolla kombolla.
joti69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Elo 2020, 11:25

E65 745i 2002 306tkm ajettu, alhainen jännite heittelee eri vikakoodeja, a158 ja 507b park gear sensor implausible, vaikka p menee päälle näyttö vilkuttaa N. Uusi agm akku koodattu mutta laturi lataa vain 80-120A. Purkaa jännitettä lepotilassa, startatessa kyykkää 8,5volttiin, lataa 13,9 voltilla max. Taitaa olla laturi menossa, power module mahdollisesti. VaihdeLaatikko rempattu 10tkm sitten. Oisko tietoa mistä uusi akkukaapeli, onko tuossa intelligent battery sensoria, ainakin carsoft pro lukee akkua lämpötiloineen.?
JariL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Elo 2020, 07:49
Auto: E65, 745i, -02

Kampiakselin anturi vaihdettu ja ongelma poistui.
Varoiksi vaihdoin (ja rekisteröin) myös akun kun oli erikokoinen kuin asetuksessa.
Vastaa Viestiin