MAX eDrive toimii vaihtelevasti

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Neitokissa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 31 Heinä 2020, 15:23

Moi! Mulla on BMW X5 xdrive 40e. Siinä MAX eDrive toimii pääsääntöisesti hyvin, jos lähden sillä asetuksella liikkeelle heti alkajaisiksi. Jos kuitenkin haluan käyttää esim. kesken matkan AutoeDrivea ja sitten taas myöhemmin palata MAX eDriveen, niin se ei enää onnistukaan, vaan systeemi herjaa, että "MAX eDrive not available. System request". Ja siis näin voi käydä, vaikka hybridiakku olisi aivan täyteen ladattu. Jos tässä kohtaa sammutan ja käynnistän auton uudestaan, MAX eDrive on taas käytettävissä. Mutta siis tuohon vaihtoon se ei kesken kaiken pysty. Pari kertaa on käynyt myös niin, että edes liikkeelle lähtiessä auto ei suostu menemään MAX eDrivelle.

Auto on juuri käynyt BMW-huollossa ja siellä ei löytynyt mitään vikaa. Ulkomaisilla nettipalstoilla on paljon kirjoiteltu samasta aiheesta, mutta sitäkään kautta ei oikein vastauksia ole löytynyt. Onko ongelma täällä jollekulle tuttu? Osaisiko joku auttaa eteenpäin? Mistä voi olla kyse? Voiko olla niin, että jokin muu asetus on päällä ja sitten estää tuon MAX eDriven?
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

Neitokissa kirjoitti: 01 Elo 2020, 09:46 Moi! Mulla on BMW X5 xdrive 40e. Siinä MAX eDrive toimii pääsääntöisesti hyvin, jos lähden sillä asetuksella liikkeelle heti alkajaisiksi. Jos kuitenkin haluan käyttää esim. kesken matkan AutoeDrivea ja sitten taas myöhemmin palata MAX eDriveen, niin se ei enää onnistukaan, vaan systeemi herjaa, että "MAX eDrive not available. System request". Ja siis näin voi käydä, vaikka hybridiakku olisi aivan täyteen ladattu. Jos tässä kohtaa sammutan ja käynnistän auton uudestaan, MAX eDrive on taas käytettävissä. Mutta siis tuohon vaihtoon se ei kesken kaiken pysty. Pari kertaa on käynyt myös niin, että edes liikkeelle lähtiessä auto ei suostu menemään MAX eDrivelle.

Auto on juuri käynyt BMW-huollossa ja siellä ei löytynyt mitään vikaa. Ulkomaisilla nettipalstoilla on paljon kirjoiteltu samasta aiheesta, mutta sitäkään kautta ei oikein vastauksia ole löytynyt. Onko ongelma täällä jollekulle tuttu? Osaisiko joku auttaa eteenpäin? Mistä voi olla kyse? Voiko olla niin, että jokin muu asetus on päällä ja sitten estää tuon MAX eDriven?
Mulla on käynyt näin pari kertaa 530e:llä ja molemmilla kerroilla akku on ollut liian lämmin ja auto on odottanut sen viilentymistä hetken.
Neitokissa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 31 Heinä 2020, 15:23

mikse kirjoitti: 02 Elo 2020, 08:22
Neitokissa kirjoitti: 01 Elo 2020, 09:46 Moi! Mulla on BMW X5 xdrive 40e. Siinä MAX eDrive toimii pääsääntöisesti hyvin, jos lähden sillä asetuksella liikkeelle heti alkajaisiksi. Jos kuitenkin haluan käyttää esim. kesken matkan AutoeDrivea ja sitten taas myöhemmin palata MAX eDriveen, niin se ei enää onnistukaan, vaan systeemi herjaa, että "MAX eDrive not available. System request". Ja siis näin voi käydä, vaikka hybridiakku olisi aivan täyteen ladattu. Jos tässä kohtaa sammutan ja käynnistän auton uudestaan, MAX eDrive on taas käytettävissä. Mutta siis tuohon vaihtoon se ei kesken kaiken pysty. Pari kertaa on käynyt myös niin, että edes liikkeelle lähtiessä auto ei suostu menemään MAX eDrivelle.

Auto on juuri käynyt BMW-huollossa ja siellä ei löytynyt mitään vikaa. Ulkomaisilla nettipalstoilla on paljon kirjoiteltu samasta aiheesta, mutta sitäkään kautta ei oikein vastauksia ole löytynyt. Onko ongelma täällä jollekulle tuttu? Osaisiko joku auttaa eteenpäin? Mistä voi olla kyse? Voiko olla niin, että jokin muu asetus on päällä ja sitten estää tuon MAX eDriven?
Mulla on käynyt näin pari kertaa 530e:llä ja molemmilla kerroilla akku on ollut liian lämmin ja auto on odottanut sen viilentymistä hetken.
Kiitos viestistäsi! Mistä tietää, onko akku liian lämmin?
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

Neitokissa kirjoitti: 02 Elo 2020, 11:33 Kiitos viestistäsi! Mistä tietää, onko akku liian lämmin?
Mulla auto osasi kertoa tämän itse. Viimeksi keli oli todella kuuma ja auto oli ollut auringonpaisteessa pari tuntia.
Vastaa Viestiin