530Xd e61 tehottomuus

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Elikkäs ongelmia 2008 530Xd lci + GA6HP 26Z bemarissa, kun välillä on tehot kateissa ja lähtee todella kauhealla paukauksella käyntii, kun kone on lämmin, mutta ekaksi tuo tehottomuus elikkäs tehot tuntuu olevan kateissa välillä, kun lähtee esim pienistä vauhdeista kiihdyttämään niin ottaa kierroksia todella nihkeästi vaikka kuinka painaa kaasua ja taas välillä tuntuu ettei kerkiä edes poljinta painaa, kun lähtee puskemaan niin pirusti ja isommissa vauhdeissa jos antaa kenkää niin kierrokset nousee välillä jumalattomasti, mutta vauhtia ei meinaa saada juur ollenkaan ja välillä paikoillaan ollessa käy todella nätisti ilman tärinöitä ja välillä taas tärisee normaalia enemmän ja kiihdyttäessä tehot tuntuu olevan kateissa, mutta välillä kesken kiihdytyksen saattaa nykästä ja ottaa niitä kateissa olevia tehoja takasin ilman että laatikko vaihtaisi vaihdetta ja muutos ei näy kiekkamittarissa millään tapaa. Livearvoja luettu ajossa ja mitään normaalista poikkeavaa muutosta ei näy tehottomana tai tehot tallessa eikä myöskään anna mitään vikakoodia koneesta( luettu ista+ sekä inpa). Toinen ongelma on että lämpösenä lähtee käyntiin aika nihkeästi kauhean heilumisen ja ns kolahduksen jälkeen.

bemmissä on kokeiltu orkkis karttoja sekä 2 eri puljun ohjelmaa ja ei vaikutusta ja ainut vika joka tiedossa on laatikossa D kytkimen paineet huitelee noin 250mbar paikkeilla, mutta tuon ei pitäisi aiheuttaa yllämainittuja vikoja tai noin paljoa.

Autosta poistettu:
imusarjan läpät sekä tulpattu ja tukittu alipaineletku
egr sekä tulpattu pakosarjasta ja tukittu alipaineletku
dpf tyhjennetty

Seuraavat osat vaihdettu:
Turbo+imupuolen tiivisteet
Imm+suodatin
pa suodatin
kaikki imupuolen anturit (bmw orkkis)
alipainepumppu
lisätty vortex suodatin
alipaineletkut
pakopaineiden anturi
kaasuläppä
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Siis onko auto flashattu TÄYSIN orggikseksi BMW:n virallisilla päivitystyökaluilla /ISTAP)?
Epäilen, että DDE:stä on blokattu vielä jotain anturitietojen vikakoodeja ja siksi ISTA/Inpa ei anna mitään koodia.
Tuosta pitää aloittaa, samalla palauttaa EGR ja DPF paikoilleen, että niistä ei tule herjaa.
Niinpä. tällaista se on virivehkeiden kanssa puuhastelu, kun mystisiä vikoja alkaa tulemaan. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun vikojen haku aloitetaan palauttamalla auto orggikseksi. Viri"velhot" eivät tietenkään näistä puhu. :wassat:
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Tämä muutes on sama bemari jota kävit silloin aikasemmin laittamassa josta vaihdettiin tuo kgm moduli ja abs yksikkö oli sekasin. 😁

Eli ddelle on laitettu uusi softa (bmw oma) ja samoin kokeilimme bemarin ihan omia alkuperäisiä karttoja, mutta muutosta ei tullut ajettavuuteen. Eka viri softa mitä laitettu tähän oli celtic tuningin, mutta softa rupesi kusemaan niin pahasti että kävin vaihtamassa sen bemariohjelmointi.fi paikassa jossa kokeilimmekin noita päivitettyjä orkkis karttoja ja lopuksi laitettiin virisofta dpfän takia, kun herjasi sitä orkkis kartoilla.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

displayedmake kirjoitti: 01 Kesä 2020, 11:47 Tämä muutes on sama bemari jota kävit silloin aikasemmin laittamassa josta vaihdettiin tuo kgm moduli ja abs yksikkö oli sekasin.
Ahaa, tämä on se tapaus. Valitetttavasti nuo em ei ole syyllisiä tähän :tong:
Tuo, että kiihdytyksen alussa tahmailee, viittaisi selvästi VNT- ahtimen säätösiipiin.
Mites suuttimien korjausarvot.
Autohan on jo sopivasti sisäänajettu muistini mukaan, niin vähän kaikkea voi tulla jo vastaan.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Kaikissa suuttimissa arvot pyörii siinä +-1 välillä kylmänä että lämpösenä. Turbohan tähän on vaihdettu korjattuun (turbotukku) noin 40-50tkm sitten ja mitä live arvoja lukenut niin näyttää että siivet tai ainakin datan mukaan liikkuisi ihan normaalisti. Seurattu puhelimessa olevalla B-tool expertillä ohjelmalla.

Mittarin mukaan kilsoja takana reilu 374tkm
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Nyt, kun lukasin uudestaan live arvoja lämpösellä koneella niin näytti seuraavanlaisesti eli nyt alkais näyttää että yks suutin alkaa olee loppu, mutta voiko tuo aiheuttaa vastaavat viat että välillä toimii ja välillä ei?

Käytän säännöllisesti polttoaineen sekaan laitettavaa puhdistusainetta noin kerran kuussa (stp/forte)

Injector 1: +0,43
Injector 2: -0,25
Injector 3: +0,69
Injector 4: -0,98
Injector 5: -0,26
Injector 6: +0,39
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

displayedmake kirjoitti: 01 Kesä 2020, 16:16
Injector 1: +0,43
Injector 2: -0,25
Injector 3: +0,69
Injector 4: -0,98
Injector 5: -0,26
Injector 6: +0,39
Nuohan on oikein hyvät arvot, jos ei siis mikään pomppaa edes hetkeksi mihinkään +-4 tms.
Jaaha, mikähän tuota ahistaa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Alle -+1 välillä pyörii arvot. Milteen kaikki anturit tosiaan vaihdettu vähintään 2 kertaan koneeseen. Voiko kyseiset ongelmat johtua vaihdelaatikosta mitä tosin epäilen todella paljon?

Semmoisen ole tässä huomannut että jos koneesta nyppäsee ihan minkä tahansa anturin johdon irti ja laittaa takasin tai vaihtaa anturin niin sen jälkeen rupeaa ns toimimaan huomattavasti paremmin 1-2 päivää, mutta sitten menee taas laiskaksi ja lämpösellä koneella että laatikolla tekee alamäissä ihmeellistä ns nykimistä 80-90km/h vauhdissa jos laskee ilman kaasua.
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Tuli mieleen että voiko esim vuotava moottorin tukikumi(t) aiheuttaa tehottomuutta jos pääsis imemään ilmaa sieltä alipainepuolelle?
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Saatko livedataa näkyviin, miltä kaasun pohjaan painaessa ja tehojen ollessa kateissa näyttää sieltä katsottuna
A) kaasupolkimen asento
B) pyydetty ilmamassa
C) toteutunut ilmamassa
D) pyydetty ahtopaine
E) toteutunut ahtopaine?

Mites tuossa tilanteessa silmämääräinen arvio, tuleeko putkesta isosti mustaa pihalle vai ei mitään näkyvää? Vai jotain siltä väliltä?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

En tiedä miksi ei anna upottaa kuvaa, mutta tässä muutama linkki livedata kuviin

https://imgur.com/a/vv6uYVv
https://imgur.com/9hrtpIo
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Tuon perusteella sekä ahtopyynti että -toteutuma on käytännössä 0 ja massatkin (ilma- sekä polttoaine) näyttää varsin pieniltä, eli ECU ei edes halua että auto liikkuu.

Paljonko tuossa oli kierroksia koneessa ja mitä se auto ajattelee kaasupolkimen asennoksi?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Aero kirjoitti: 01 Kesä 2020, 20:15 Tuon perusteella sekä ahtopyynti että -toteutuma on käytännössä 0 ja massatkin (ilma- sekä polttoaine) näyttää varsin pieniltä, eli ECU ei edes halua että auto liikkuu.

Paljonko tuossa oli kierroksia koneessa ja mitä se auto ajattelee kaasupolkimen asennoksi?
Nuo ovat ns pintakaasulla mitattuja eli kierrokset 1000-1500rpm välillä ja polkimen dataa en nyt muistakkaan mitä näytti mutta mitä aikaisemmin seurannut niin kiltisti on tullut ns käsikädessä jalan kanssa.

Auto ei savuta juur ollenkaan vaikka kuinka lataa lappua lattiaan tehot tallessa tai karanneina, mutta ainut jolloin pölläyttää pienesti, kun käynnistää kylmällä koneella.
Viimeksi muokannut displayedmake, 01 Kesä 2020, 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Ista+ jokunen kuukausi sitten tehty turbon että imupuolen testit ja näytti oikein eli istan mukaan ei pitäisi olla vikaa, mutta tiedä näistä sitten.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

displayedmake kirjoitti: 01 Kesä 2020, 20:59 Nuo ovat ns pintakaasulla mitattuja eli kierrokset 1000-1500rpm välillä ja polkimen dataa en nyt muistakkaan mitä näytti mutta mitä aikaisemmin seurannut niin kiltisti on tullut ns käsikädessä jalan kanssa.
Ahh, se selittää. Miltäs nuo näyttää täyskaasulla silloin kun tehot on kateissa?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
displayedmake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51

Aero kirjoitti: 01 Kesä 2020, 22:48
displayedmake kirjoitti: 01 Kesä 2020, 20:59 Nuo ovat ns pintakaasulla mitattuja eli kierrokset 1000-1500rpm välillä ja polkimen dataa en nyt muistakkaan mitä näytti mutta mitä aikaisemmin seurannut niin kiltisti on tullut ns käsikädessä jalan kanssa.
Ahh, se selittää. Miltäs nuo näyttää täyskaasulla silloin kun tehot on kateissa?
Polkimen asento näyttää aika pitkälti 5% paikkeilla vian kanssa että ilman, mutta toissapäivänä aattelin vielä käydä koittamassa kepillä jäätä ja vaihdoin mappi anturin sekä turailin alipaineletkujen kanssa ja nyt eilen ja tänään aamulla tuntu että nyt olisi tehot taas tallella ja ei ole nyt tehnyt sitä tehot pois ja takasin.
Vastaa Viestiin