Elikkäs vaihdoin jakoketjun otsikon mukaiseen peliin ku piti ääntä ja oli käyntihäiriöitä jne. Ketju olikin reipppaasti venynyt ja nyt auto käy hyvin ja voimaa on selkeesti enemmän mutta kuullostaa ihan dieseliltä. Kylmänä auto kuullostaa hyvältä mutta alkaa sitten nopeasti kalkattaa. Kun antaa kunnolla kierroksia kone kuullostaa myös tosi terveeltä. Öljynpaine? Venttiilin
nostajat? Eikä anna ajon jälkeen vikakoodeja kuin öljyn lämpötilasta, anturi varmaan paskana ja flektistä. Autolla ajettu 230tkm.
Kiitoksia jo etukäteen
120i n46 kuullostaa dieseliltä
Kuulostiko samalta ennen jakoketjun vaihtoa? Jos ei, niin menikö jako varmasti kohdilleen, ettei olisi pikkuisen jako muuttunut?Wolwerine kirjoitti: ↑31 Touko 2020, 11:56 Elikkäs vaihdoin jakoketjun otsikon mukaiseen peliin ku piti ääntä ja oli käyntihäiriöitä jne. Ketju olikin reipppaasti venynyt ja nyt auto käy hyvin ja voimaa on selkeesti enemmän mutta kuullostaa ihan dieseliltä. Kylmänä auto kuullostaa hyvältä mutta alkaa sitten nopeasti kalkattaa. Kun antaa kunnolla kierroksia kone kuullostaa myös tosi terveeltä. Öljynpaine? Venttiilin
nostajat? Eikä anna ajon jälkeen vikakoodeja kuin öljyn lämpötilasta, anturi varmaan paskana ja flektistä. Autolla ajettu 230tkm.
Kiitoksia jo etukäteen
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- eeroolli
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 28
- Liittynyt: 20 Heinä 2017, 12:58
- Auto: BMW 630i E63 Aut. (2005) Silber Grey A08
- Paikkakunta: Uusikaupunki
Omassa F20 116i bensaversiossa oli myös moisia käyntioireita ja juurikin ilkeän kalkattava käyntiääni lämpimänä, mutta ei mitään vikakoodeja.
Oli merkkihuollossa ja ns. experteilläkin.
Epäiltiin venynyttä jakoketjua, laitettiin BMW:n omaa ruiskunpuhdistusainetta, vaihdettiin uusi (laturin/vesipumpun) hihna+hihnan sähköinen säätäjä, ja vaihdettiin uutta tulppaa sekä MAF;ia, mutta erilaiset käyntioireet (+kalkatus ja tehottomuuskin) eivät oikein korjaantuneet.
RATKAISU oli: Uusin lopuksi itse nokka-akselin asentotunnistimen (Bosch/OEM), ja sen jälkeen palasi tehot ja kalkatus loppui lämpimänä.
Oli edullinen osa (35 €), ja todella helppo vaihtaa ja halpa kokeilu. Jännä homma ettei mitään vikakoodia yms. antanut, lienee tietyssä lämpötilassa toiminta ollut vajavaista signaalinsa osalta tms.
Ko. anturille oli siis tullut aika täyteen
Oli merkkihuollossa ja ns. experteilläkin.
Epäiltiin venynyttä jakoketjua, laitettiin BMW:n omaa ruiskunpuhdistusainetta, vaihdettiin uusi (laturin/vesipumpun) hihna+hihnan sähköinen säätäjä, ja vaihdettiin uutta tulppaa sekä MAF;ia, mutta erilaiset käyntioireet (+kalkatus ja tehottomuuskin) eivät oikein korjaantuneet.
RATKAISU oli: Uusin lopuksi itse nokka-akselin asentotunnistimen (Bosch/OEM), ja sen jälkeen palasi tehot ja kalkatus loppui lämpimänä.
Oli edullinen osa (35 €), ja todella helppo vaihtaa ja halpa kokeilu. Jännä homma ettei mitään vikakoodia yms. antanut, lienee tietyssä lämpötilassa toiminta ollut vajavaista signaalinsa osalta tms.
Ko. anturille oli siis tullut aika täyteen
**********
BMW
BMW