BMW 320 d xdrive sisätilaan pääsee kosteutta...
Hei! Vein auton testeriin, koska kojetauluun ilmestyi vikailmoitusten joukko, varoituksia tuli ABS:stä, nelivedosta, luistonestosta ja käsijarrusta. Testaus osoitti, että vika on apumiehen penkinalla olevassa ohjausboksissa, joka sitten osittautui saaneen kosteutta. Korjaamolla huomattiin myös lattiamaton olevan jonkun verran kostea. Katsotaan alkaako ohjausyksikkö toimia kuivattamalla. Mitähä sekin maksaa? Kuitenkin perusongelma on, mistä tuo kosteus mahtaa kertyä auton lattialle. Korjaamon mukaan suoranaisesti vettä sinne ei näyttäisi pääsevän heidän kokeidensa perusteella. Onkohan jollain kokemumusta tämän kaltaisesta ongelmasta?
Ovi auki valutat vettä oven lasiin ulkopuolelta ja katsot, mistä kohtaa ovea vesi valuu pois. Ovien kosteussulkuja vaihdellaan/liimaillaan uudelleen Bemareihin suht usein.rrm kirjoitti: ↑19 Touko 2020, 21:31 Hei! Vein auton testeriin, koska kojetauluun ilmestyi vikailmoitusten joukko, varoituksia tuli ABS:stä, nelivedosta, luistonestosta ja käsijarrusta. Testaus osoitti, että vika on apumiehen penkinalla olevassa ohjausboksissa, joka sitten osittautui saaneen kosteutta. Korjaamolla huomattiin myös lattiamaton olevan jonkun verran kostea. Katsotaan alkaako ohjausyksikkö toimia kuivattamalla. Mitähä sekin maksaa? Kuitenkin perusongelma on, mistä tuo kosteus mahtaa kertyä auton lattialle. Korjaamon mukaan suoranaisesti vettä sinne ei näyttäisi pääsevän heidän kokeidensa perusteella. Onkohan jollain kokemumusta tämän kaltaisesta ongelmasta?
Sehän on se solumuovilevy oven sisäpellin päällä heti ovipahvin jälkeen. Reunoista kiinnitetty peltiin butyylinauhalla ("räkänauha"). Uudelleen kiinnittäessä puhdas kiinnityspinta ja kiinnityskohdan lämmitys, niin kiinnittyy paremmin.
No, niin sain auton korjaamolta, mutta edelleen nuo varoitusvalot palavat ja syy on korjaamon mukaan, että penkin ja maton alla on joku nelivedon ohjaukseen liittyvä yksikkö. Onko kellään tietoa, miten arvokas moinen boxi mahtaa olla. Yritin katsella BMW Parts Catalogia, mutta en löytänyt sellaista, jonka olisin osannut yhdistää ko. boxiin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Eikös tuo ihan koodaamalla mene autoon (alustanumeroa ei ole poltettu laatikkoon).Osta käytetty, helppo homma vaihtaa ja koodata.rrm kirjoitti: ↑21 Touko 2020, 21:20 No, niin sain auton korjaamolta, mutta edelleen nuo varoitusvalot palavat ja syy on korjaamon mukaan, että penkin ja maton alla on joku nelivedon ohjaukseen liittyvä yksikkö. Onko kellään tietoa, miten arvokas moinen boxi mahtaa olla. Yritin katsella BMW Parts Catalogia, mutta en löytänyt sellaista, jonka olisin osannut yhdistää ko. boxiin.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Pitäis mennä. Tuon aiemmin linkin laitoin lähinnä referenssiksi osanumeron ja uuden hinnan suhteen.
Tuossa ebayn tarjontaa.
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... 9&_sacat=0
Boxi hankittu ja koodauksen jälkeen asennus. Mutta jatkan tämän asian käsittelyä vielä muutamalla kysymyksellä. Mikä tarkasti ottaen on tuon ohjausboxin tehtävä? Pitääkö autoilua välttää niin kauvan kunnes laite taas on kunnossa. Onko mahdollista, että jotain ongelmia (särkymisiä) voi aiheutua, jos autolla ajetaan pitempiä matkoja?
Jakolaatikko eli etuvedon puoli pois pelistä (kun etukardaanille voiman välittävän pakan kytkimiä ei vedetä kiinni). Ei pitäisi tulla vaurioita, vaikka ajaa ilman toimivaa VTG-ohjainlaitetta.rrm kirjoitti: ↑29 Touko 2020, 13:35 Boxi hankittu ja koodauksen jälkeen asennus. Mutta jatkan tämän asian käsittelyä vielä muutamalla kysymyksellä. Mikä tarkasti ottaen on tuon ohjausboxin tehtävä? Pitääkö autoilua välttää niin kauvan kunnes laite taas on kunnossa. Onko mahdollista, että jotain ongelmia (särkymisiä) voi aiheutua, jos autolla ajetaan pitempiä matkoja?