Comfort Access ja ovet aukeaa koskematta kahvaan

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Weldemar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Joulu 2019, 17:27

Mikähän on vikana, kun ovien lukitus aukeaa, vaikka ei koske edes kahvaan, kun lähestyy autoa avain taskussa kuskin puolelta?

Ovet eivät mene myöskään lukkoon, kun koskettaa kahvaa (etu- tai takaovesta) kuskin puolelta). Ovesta kuuluu samaan aikaan hiljaista naksuntaan (ihan kuin joku yrittäisi avata ovien lukitusta). Naksunnan aikana ovet ei mene lukkoon edes kaukosäätimen näppäintä painamalla.

Vänkärin puolella Comfort Access toimii ihan oikein eli ovet aukeaa, kun koskettaa kahvaan. Myöskin ovien lukitus toimii vänkärin puolelta koskettamalla kahvaa.

Patteri vaihdettu kaukosäätimeen. Ei vaikutusta.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Todennäköisesti kuskin kahva on vikana, luulee että sitä hivellään jatkuvasti.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Juuri niin kuin Aero sanoi. Samat oireet ollut mulla monessa kahvassa ja parissa autossa. Ongelma etenee pikkuhiljaa ja lopulta kahva lakkaa toimimasta. Samalla alkaa syömään akkua kun auto ei nukahda vaan skannaa avainta koko ajan kun luulee jonkun olevan kahvassa kiinni. Ja pakkasella sitten saat Battery Discharge herjaa. Huonoimmasssa tapauksessa vetää koko auton kyykkyyn jos sulake kärähtää ja samalla menee DSC:n ohjausboksi pimeäksi (saman sulakkeen takana ainakin 5-sarjalaisessa) ja se kyykyttää sitten paljon toimilaitteita koska mm. nopeustieto jää saamatta. Joskus kirjottelin foorumille tästä jos haluat lueskella aiheesta.

Vaivaan on helppo korjaus:
1. bmwfans.info sivulta oikea osanumero
2. tilaus leebmann24.de sivun kautta niin yleensä säästää kohtuullisesti
3. vaihto itse. On kirjaimellisesti yhden torxin avauksella tehty 5 minuutissa eikä vaadi ohjelmointia yms.

Ja sitten vaihtoehtona se halpa keino... Kahvaan menee 2 liitintä: valaistusta varten yksi liitin jossa kaksi piuhaa jos on ledit kahvoissa, toinen liitin comfort accesia varten. Tästä jälkimmäisestä, jossa 4 piuhaa, kylmän viileästi johdot poikki ja reilu pala pois niin ei kettuile mutta ei tosiaan sitten enää toimikaan. En tekisi sitä etuovelle mutta takaovissa tuo voi olla ihan toimiva ratkaisu.

Tämä siis F-sarjalaisissa.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Ja nämä kahvat ovat yleensä myös korjattavissa.
Kesämopo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Tammi 2020, 21:34

Clavurion kirjoitti: 12 Joulu 2019, 21:49 Ja nämä kahvat ovat yleensä myös korjattavissa.
Mulla oli autossa kaikki kahvat enemmän tai vähemmän epäkunnossa. Avasin yhden ja pengoin pikkasen mitä oli syönyt, kahvan sisään näyttää olevan ruutattu jotain massan tapaista, jonka sisällä sitten piirilevy yms. Aika huonossa kunnossa oli tuo kahvan ulkopinnan rihlauksen (lukituskohta) alapuolella, siis kahvan sisällä oleva, metallinen rengas. Oli hapettunut ja ruosteessa pahasti.
Näytti, kun tonki sitä massaa siitä enempi pois, niin myös piirilevy oli aika soseessa.
Mitenkäs näitä on korjattu, putsattu vaan ja kasaan vai onko tarkempaa tietoa?

Itsellä nyt autossa kaikki kahvat uusia. Kolme alpinweis värissä olevaa kahvaa löytyisi jotka purkamattomia, yksi eteen ja kaksi taakse .
Vastaa Viestiin