Hei, huomasin parkissa ettei yksi keulan PDC sensoreista toimi. Ei anna vikakoodia, mutta ei myöskään näytä idrivessä seinää. Eli ei näytä punaista keltaista vihreää tuon sensorin kohdalla. Mistä voisi johtua ja miten lähteä tutkimaan asiaa? Mitä voisin kokeilla?
Tässä havainnollistava kuva.
https://i.ytimg.com/vi/AdZhPNQc0uU/maxresdefault.jpg
F30 PDC sensori ei toimi
Kiitos linkistä. Tiedän kyllä mikä sensoreista on rikki, mutta mietin mitä asialle voisin yrittää tehdä ennen kuin vaihdan uuden tilalle. Mietin liittimien tarkistamista tai sulakkeen jne. Olen myös kuullut että wd40 suihkuttamalla tuota voisi yrittää korjata, se liittyi jotenkin kosteusongelmaan. Onko muita ideoita?wsaarja kirjoitti: ↑19 Marras 2019, 12:54 Kuullostele, että onko niissä sensoreissa eloa.
https://www.youtube.com/watch?v=bHidVYgR97g
Johtunee siitä, että tunnistimessa oli kosteutta ja se on jäätynyt. Korjaantuu sillä, että viet auton yöksi/työpäiväksi lämpimään halliin kuivamaan.H202H kirjoitti: ↑19 Marras 2019, 12:43 Hei, huomasin parkissa ettei yksi keulan PDC sensoreista toimi. Ei anna vikakoodia, mutta ei myöskään näytä idrivessä seinää. Eli ei näytä punaista keltaista vihreää tuon sensorin kohdalla. Mistä voisi johtua ja miten lähteä tutkimaan asiaa? Mitä voisin kokeilla?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kokeilin tätä, oli 9 tuntia lämpimässä hallissa, mutta ei noin vain korjaantunut sillä. Kannattaakohan sitä sensoria lähteä purkamaan jos kosteutta on päässyt sisälle? Jotain häikkää varmaan syksyn kuravellistä tullut. Tiedättekö mistä kannattaisi uusi ostaa, jos sille tielle joudun?salmol kirjoitti: ↑19 Marras 2019, 14:41Johtunee siitä, että tunnistimessa oli kosteutta ja se on jäätynyt. Korjaantuu sillä, että viet auton yöksi/työpäiväksi lämpimään halliin kuivamaan.H202H kirjoitti: ↑19 Marras 2019, 12:43 Hei, huomasin parkissa ettei yksi keulan PDC sensoreista toimi. Ei anna vikakoodia, mutta ei myöskään näytä idrivessä seinää. Eli ei näytä punaista keltaista vihreää tuon sensorin kohdalla. Mistä voisi johtua ja miten lähteä tutkimaan asiaa? Mitä voisin kokeilla?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
En kyllä lähtisi purkamaan, kuten edellä jo todettu. Sen jälkeen ei ainakaan toimi pitkään. Ylipäätään, nuo menee sisältä totaalisesti rikki, hapettuu jotain tms.
Mutta: F- sarjalaisissa on ollut johtovikoja (PDC:n johdot aikaisempaa ohuemmat). Ei muuta kuin kurkkaamaan johdot ensin. Ehkä puskuri pitää irrottaa ensin, en muista F3X ulkoa näkeekö ilman irrotusta, johtoa, tuskin.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Ei tuota avata kannata, itse kyllä vielä jättäisin viikonlopuksi lämpimään ja vaikka jotenkin yrittäisin hiustenkuivaajalla vaikka kuivailla. Katso myös, että tunnistin on puhdas, eli että siinä ei ole mitään edessä. Uuden voi ostaa marmorilta, eli voihan se ihan oikeasti olla rikkikin. Kuitenkin kannattaa kokeilla kuivailla pidempään ja olla avaamatta sitä.H202H kirjoitti: ↑19 Marras 2019, 15:41Kokeilin tätä, oli 9 tuntia lämpimässä hallissa, mutta ei noin vain korjaantunut sillä. Kannattaakohan sitä sensoria lähteä purkamaan jos kosteutta on päässyt sisälle? Jotain häikkää varmaan syksyn kuravellistä tullut. Tiedättekö mistä kannattaisi uusi ostaa, jos sille tielle joudun?salmol kirjoitti: ↑19 Marras 2019, 14:41Johtunee siitä, että tunnistimessa oli kosteutta ja se on jäätynyt. Korjaantuu sillä, että viet auton yöksi/työpäiväksi lämpimään halliin kuivamaan.H202H kirjoitti: ↑19 Marras 2019, 12:43 Hei, huomasin parkissa ettei yksi keulan PDC sensoreista toimi. Ei anna vikakoodia, mutta ei myöskään näytä idrivessä seinää. Eli ei näytä punaista keltaista vihreää tuon sensorin kohdalla. Mistä voisi johtua ja miten lähteä tutkimaan asiaa? Mitä voisin kokeilla?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Jos ei lähde henkiin niin ostaa uuden, vaihtaa paikoilleen ja aukoo vanhan uteliaana. Joko vanhan saa korjattua ja on hyllyssä pala millä korvata seuraava porsija tai saa tietää että miksi sitä ei onnistu korjaamaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Okei kiitos vinkeistä. Pitänee katsoa nuo johdotukset, jos ei vaadi puskurin irrotusta. Jos vaatii niin lisään sen sitten Msport puskurin vaihtolistalle mukaan. Ei tosiaan ole paha ongelma, koska viereinen toimii, mutta tietysti kun haluaa kaiken toimivan.