Käsitykseni mukaan noissa Nxx-koneissa tuo läppärakenne tosiaan on suurelta osin täysin erilainen noihin Mxx-motteihin verrattuna.
Mxx-koneissa on ymmärtääkseni kaikissa noita läppiä (M47, M55) ja tuossa 04/05 taitteessa tuota rakennetta on vahvistettu, mutta silti yleisesti suosittelevat riisumaan kaikista nuo pois.
Jossain näin kuvan noista N-sarjan koneista ja niissä ei tosiaan ole ilmeisesti enää nuo läpät millään ruuveilla akseleissa kiinni. Osassa vahempia koneita juuri nuo ruuvit ovat irroneet. Osassa taas jopa akselit katkenneet.
Imusarjan läppäongelma dieseleissä...
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
No niin, sain purettua tuon imusarjan, kun tarpeeksi irrotin osia...
Kaikki hyvin, mutta: Kaiken aiemmin saamani tiedon perusteella noiden läppien rungon halkaisijan olisi pitänyt olla näissä 05 uudemmissa malleissa about 33mm, kun taas vanhemmissa about 22mm. Samoin akselin paksuus olisi pitänyt olla 4,5mm, kun vanhemmissa 4mm.
Vaan eipä ole! Imusarjasta löytyy aikaleima 08/2006, joten pitäisi olla uudempaa mallia, mutta ei ole sitten kuitenkaan.
No, eihän siinä mitään, mutta kun STNA tilasin noita peitelätkiä englannista asti ja tietenkin tilasin ne uudempaan malliin sopivat, niin eihän ne ole juma*auta sinne päinkään
Onkohan nyt niin, että noita kokoja voi sittenkin olla ihan miten sattuu, vai onkohan käynyt juuri omalla kohdalla joku käpy, että autoon on ruuvattu tehtaalla väärä imusarja / imusarjaan on leivottu joku aikaleima jälkikäteen.
Vit*ttaa nyt lähinnä siksi, että noista piti muutama kymppi köyhtyä "siistimmän" ratkaisun toivossa ja nyt joutuu kuitenkin sitten tekemään ruuvi + würth -patentin.
Eikä oikeen jaksa 2vk autoakaan seisottaa, että saa oikeankokoiset lätkät postista.
Olis pitäny sittenkin tehdä niinku kaikki muutkin, eli ruuvipatentilla. No, jälkiviisaus on aina sitä helppoa viisautta.
Nyt olis sitten 4 kpl 33mm blanking plates:eja tarjolla, jos joku haluaa joskus moiset laittaa ja autossa on nuo isommat reiät.
Olisi kiva kuulla, jos joku tietäis, että millä logiikalla nuo läppien koot sitten oikeen määräytyy, kun ei näköjään vuosimalli ainakaa kerro mitään, vaikka pitäis.
Kaikki hyvin, mutta: Kaiken aiemmin saamani tiedon perusteella noiden läppien rungon halkaisijan olisi pitänyt olla näissä 05 uudemmissa malleissa about 33mm, kun taas vanhemmissa about 22mm. Samoin akselin paksuus olisi pitänyt olla 4,5mm, kun vanhemmissa 4mm.
Vaan eipä ole! Imusarjasta löytyy aikaleima 08/2006, joten pitäisi olla uudempaa mallia, mutta ei ole sitten kuitenkaan.
No, eihän siinä mitään, mutta kun STNA tilasin noita peitelätkiä englannista asti ja tietenkin tilasin ne uudempaan malliin sopivat, niin eihän ne ole juma*auta sinne päinkään
Onkohan nyt niin, että noita kokoja voi sittenkin olla ihan miten sattuu, vai onkohan käynyt juuri omalla kohdalla joku käpy, että autoon on ruuvattu tehtaalla väärä imusarja / imusarjaan on leivottu joku aikaleima jälkikäteen.
Vit*ttaa nyt lähinnä siksi, että noista piti muutama kymppi köyhtyä "siistimmän" ratkaisun toivossa ja nyt joutuu kuitenkin sitten tekemään ruuvi + würth -patentin.
Eikä oikeen jaksa 2vk autoakaan seisottaa, että saa oikeankokoiset lätkät postista.
Olis pitäny sittenkin tehdä niinku kaikki muutkin, eli ruuvipatentilla. No, jälkiviisaus on aina sitä helppoa viisautta.
Nyt olis sitten 4 kpl 33mm blanking plates:eja tarjolla, jos joku haluaa joskus moiset laittaa ja autossa on nuo isommat reiät.
Olisi kiva kuulla, jos joku tietäis, että millä logiikalla nuo läppien koot sitten oikeen määräytyy, kun ei näköjään vuosimalli ainakaa kerro mitään, vaikka pitäis.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 13
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 14:02
- Auto: BMW Z4 sDrive30i A '09
BMW 120d Cabriolet '08
Kun en niin paljon noista koneista ymmärrä niin kysyn suoraan, että onko seuraavissa autoissa tuota läppäongelmaa:
- e87116d 09/2009
- e93 330da ?/2008
Kiitos vastauksesta jo etukäteen.
- e87116d 09/2009
- e93 330da ?/2008
Kiitos vastauksesta jo etukäteen.
Näillä mennään:
- BMW Z4 sDrive30i A - 2009
- BMW 120d Cabriolet - 2008
- Ex. BMW 116d Business 2009
- BMW Z4 sDrive30i A - 2009
- BMW 120d Cabriolet - 2008
- Ex. BMW 116d Business 2009
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Nuohan taitaa molemmat olla N-sarjan koneita, eli pitäisi olla sillä uusimmalla "läppätekniikalla", jossa ei enää ole katkeavia torxeja...
Ainakin seuraavissa koneissa on läppiä: http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p=1466220" onclick="window.open(this.href);return false;
Autojesi konetyypit pitäisi selvitä mm. täältä: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun syötät tuonne 7 viimeistä kirjainta/numeroa VIN-koodista.
Mutta, minulla ei kyllä ole varmaa tietoa tästä, eli joku viisaampi saa jatkaa...
Ainakin seuraavissa koneissa on läppiä: http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p=1466220" onclick="window.open(this.href);return false;
Autojesi konetyypit pitäisi selvitä mm. täältä: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun syötät tuonne 7 viimeistä kirjainta/numeroa VIN-koodista.
Mutta, minulla ei kyllä ole varmaa tietoa tästä, eli joku viisaampi saa jatkaa...
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 22:51
- Auto: BMW 320d Touring -03
Mä kävin syksyllä poistattamassa omasta kulkineesta, 160tkm ajettu ja poistettaessa läpät olivat kunnossa. tosin yksi oli hieman vääntynyt, mutta veikkaan että oli vääntynyt poistettaessa.
Operaation suoritti Benkara Tampereella ja jotakin n. 200€ kustansi
Operaation suoritti Benkara Tampereella ja jotakin n. 200€ kustansi
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Tosi hyväkuntoisilta näytti myös nuo omat läpät. Karstaakaan ei ollut pahasti.
Ei tuo ihan mahdoton homma ole itsekään noita poistaa, mutta työkalut on syytä olla kohdillaan ja aika paljonhan tuota pitää purkaa, että pääsee imusarjan irroittamaan. Jos ei ole paljoa autojen kanssa värkännyt, niin en kyllä voi suositella itse kokeilemaan.
Itse on tullut nuoruudesta lähtien rempattua vanhoja romuja, niin siksi uskalsin kokeilla itsekin.
Pitää laittaa selostukset kuvien kera tänne, jahka ehtii kasaamaan raportin.
Ei tuo ihan mahdoton homma ole itsekään noita poistaa, mutta työkalut on syytä olla kohdillaan ja aika paljonhan tuota pitää purkaa, että pääsee imusarjan irroittamaan. Jos ei ole paljoa autojen kanssa värkännyt, niin en kyllä voi suositella itse kokeilemaan.
Itse on tullut nuoruudesta lähtien rempattua vanhoja romuja, niin siksi uskalsin kokeilla itsekin.
Pitää laittaa selostukset kuvien kera tänne, jahka ehtii kasaamaan raportin.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Maanantaina tuli 4. bemusta nuo läpät poistettua,
ja pientä jäännitystä oli ilmassa,
kun alempien imukanavien pulttien ympärillä on silikoonitiivisteet jossa metallirikka liimattuna,
kolme noista tippui kun nostin imusarjan pois...
Tunnin kun kalastelin konehuoneesta ne viimeinkin löytyi,
oli jo pelko että jos ei löydy niin ei voi konetta kyllä kasata vaikka saisikin uuden tiivisteen,
nimittän ei siellä imukanavassa tekisi hyvää...
Olen siis itse poistanut läpät 535d -05, 530d -06 ja 2 kpl 535d -08 autoista,
kaikissa oli samat uudemmat läpät. Ajettu 140-180 tkm kaikki.
Myöskin näitä uudempia läppiä on mennyt koneeseen.
Käsittääkseni se läppäakseli katkeaa, ei ne läppien torxit vissiin irtoa/katkea...
Läppien poistoon menee n. pari tuntia jos ei kohella... Kone on hyvä olla viileä
tai muuten tulee lämpimät oltavat...
ja pientä jäännitystä oli ilmassa,
kun alempien imukanavien pulttien ympärillä on silikoonitiivisteet jossa metallirikka liimattuna,
kolme noista tippui kun nostin imusarjan pois...
Tunnin kun kalastelin konehuoneesta ne viimeinkin löytyi,
oli jo pelko että jos ei löydy niin ei voi konetta kyllä kasata vaikka saisikin uuden tiivisteen,
nimittän ei siellä imukanavassa tekisi hyvää...
Olen siis itse poistanut läpät 535d -05, 530d -06 ja 2 kpl 535d -08 autoista,
kaikissa oli samat uudemmat läpät. Ajettu 140-180 tkm kaikki.
Myöskin näitä uudempia läppiä on mennyt koneeseen.
Käsittääkseni se läppäakseli katkeaa, ei ne läppien torxit vissiin irtoa/katkea...
Läppien poistoon menee n. pari tuntia jos ei kohella... Kone on hyvä olla viileä
tai muuten tulee lämpimät oltavat...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Mites onko 320da vm 2010 n47d20c moottorissa imusarjan läpätTKU kirjoitti:Olet varmaan asian jo tarkastanut, mutta tuolta RealOEM.com selviää, että tuossa 2007 mallissa näyttäisi olevan kahta vaihtoehtoa moottorille, M47N2 ja uudempi N47. 03/2007 tuli N47 rinnalle ja 9/2007 oli viimeinen tuotantokuukausi M47N2:lle, jonka jälkeen vain tuota N47 tullut hihnalta ainakin E90:een.
Kertokaapa missä olette poistattaneet imusarjan läppiä, minulla on 530d vm.2004 ajetu 120 tkm, josta ei ole läppiä poistettu ja haluausin läpät poistaa. Missä tälläisiä paikkoja on mitkä poistavat imusarjan läppiä ? Missä olette itse poistattaneet ?
Luin netistä että bmw on tiedottanut että ( tietoon tulleet tapaukset ovat koskeneet moottorilla M57 / M57TU olevia, ennen 8.4.2004 valmistettuja autoja: )
Oma autoni on valmistettu heinäkuussa 2004 eli tuon 8.4.2004 jälkeen, kannataako läpät silti poistaa ?
Luin netistä että bmw on tiedottanut että ( tietoon tulleet tapaukset ovat koskeneet moottorilla M57 / M57TU olevia, ennen 8.4.2004 valmistettuja autoja: )
Oma autoni on valmistettu heinäkuussa 2004 eli tuon 8.4.2004 jälkeen, kannataako läpät silti poistaa ?
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157193" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla muutama sata sivua keskustelua aiheesta...
Samasta topicista löytyy myös apuja siihen, missä läpät saa poistettua..
Tuolla muutama sata sivua keskustelua aiheesta...
Samasta topicista löytyy myös apuja siihen, missä läpät saa poistettua..
Viimeksi muokannut Worm, 12 Marras 2010, 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Koneestasi löytyy läpät ja kannattaa poistaa. Juttua löytyy mm.:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=139" onclick="window.open(this.href);return false;
Läppien poiston voi tehdä itsekin, jos auton kanssa on tullut puuhasteltua. Sijainnista riippuen löytyy varmasti yksityishenkilöitäkin, jotka tuota tekevät, mutta myös tuohon "erikoistuneita" pajoja.
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=139" onclick="window.open(this.href);return false;
Läppien poiston voi tehdä itsekin, jos auton kanssa on tullut puuhasteltua. Sijainnista riippuen löytyy varmasti yksityishenkilöitäkin, jotka tuota tekevät, mutta myös tuohon "erikoistuneita" pajoja.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 02 Syys 2011, 19:58
Kuka tai mikä firma tekee Kymenlaakson alueella noita imusarjanläppien poistoja?
Ketä suosittelisitte?
Ketä suosittelisitte?
Moottorityyppi dieseleissä 316, 318 ja 320 on tuo N47. Uudemmissa vielä erikseen N47N. Pienemmissä koneissa ei ole läppiä, mutta 320d:ssa on jonkinlaiset läpät, mutta ei ilmeisestikään yhtä heikkolaatuiset, kuin nämä surullisenkuuluisat.
Tässä 318d koneen imusarja, jossa ei ole läppämoottoria eikä läppäakselia osassa 2 ja tässä 320d imusarja, jossa on säätömoottori, osa 18, ja läppäakseli, osassa 2.
Tässä 318d koneen imusarja, jossa ei ole läppämoottoria eikä läppäakselia osassa 2 ja tässä 320d imusarja, jossa on säätömoottori, osa 18, ja läppäakseli, osassa 2.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
- Auto: Tesla MYLR23
- Paikkakunta: Vantaa
Läpät poistettu ja pmw:n sulkutulpat tilalla. Homma olisi varmaan muuten mennyt alle 1,5h, mutta tippui yksi kumi/prikka yhdistelmä imusarjaa pois nostaessa. Sitä etsittäessä paloi aikaa, kun joutui moottorin alta muovit + metallilevyn purkamaan pois. Viimeisen irrotetun levyn päältä tietysti löytyi, no onneksi ei ollut 6-pytyn imukanavasta mennyt sisään. Läpät olivat vielä ehjät, mutta todella likaiset. Moottorin käytöksessä en ole huomannut mitään eroa aiempaan. Jos ei muuta, niin nuo valmiit sulkutulpat nopeuttavat hommaa.
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Kyssäri tulee kyllä esiin ilman HUUTAMISTAKIN, mutta minun käsittääkseni M57N2 = M57TU2 koneessa ei ole noita läppiä:NALLE62 kirjoitti: KOSKEEKO ONGELMA 525 STA 2008 MOOTTORITYYPPI M57TU2D30 ? KUKA TIETÄÄ ?
-> Intake manifold without flap control
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- tonysoprano
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
- Auto: BMW E90 335Xi
- Paikkakunta: Oulu
Vanha topic, mut mulle ajankohtainen. Eli onko siis niin, ettei autossani ole noita surullisen kuuluisia läppiä?
Autossa on juurikin tuo ym M57TU2D30 kone..
Autossa on juurikin tuo ym M57TU2D30 kone..
I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...
- Rade
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2013, 21:07
- Auto: BmW 218d 2018
BMW 330 E91 Xdrive Da 2010 - Paikkakunta: Vantaa
On sulla läpät.tonysoprano kirjoitti:Vanha topic, mut mulle ajankohtainen. Eli onko siis niin, ettei autossani ole noita surullisen kuuluisia läppiä?
Autossa on juurikin tuo ym M57TU2D30 kone..
M57TU2D30UL koneessa joka käytössä esim E60 525d lci mallissa ei ole läppiä. Tämän olen lukenut monesta lähteestä ja esim realoem kuvista katsomalla ymmärtänyt. Jos on esim E60 530d lci mallissa käytetty moottori M57TU2D30OL niin siinä on läpät.Rade kirjoitti:On sulla läpät.tonysoprano kirjoitti:Vanha topic, mut mulle ajankohtainen. Eli onko siis niin, ettei autossani ole noita surullisen kuuluisia läppiä?
Autossa on juurikin tuo ym M57TU2D30 kone..