Moro! 2005 e90 bemarissa on nyt jokin ongelma ilmastointilaitteen kanssa. Kun ilmastointi on automaattiasennossa, työntää auto lähes aina, kesää lukuunottamatta, lämmintä ja joskus aika kuumaakin tuulilasille sen suuttimista.
Automaattiasennossa ei lähes koskaan puhalla kuljettajaanpöin olevista suuttimista mitään, ellei paina puhaltamaan. Puhallin puhaltaa myös koko ajan kohtuu kovaa, eikä vaihtele puhallinnopeuksia suurestikaan. Kun lähtee ajamaan, saattaa puhallin lähteä matalalta, mutta hetken päästä puhaltaa jo yli puolivälin teholla ja pysyy siinä.
Lämpötilojen säätämisellä, haitarilla 18-22 astetta, ei muutosta puhallinsuuntauksissa tai lämpötiloissakaan. Ainoastaan jos säätää ilmastoinnin 16-asteeseen, alkaa ilmastointilaite puhaltamaan kylmää ja silloin tulee kojelaudan suuttimista, ei käytännössä muulloin.
Autossa on näin syksy keleilläkin aika kuuma, kun automaattiasennolla tuulilasille menee koko ajan lämmintä, ja pakkovalinnalla kun laittaa puhaltimet kohti matkustajia, tulee viileää ilmaa, mutta se ei vaihtele sitten jos säätää ohjauspaneelista esim lämpimämmälle.
Mikä tässä voisi olla vikana, ei ole vikakoodeja näytellyt.
BMW e90 puhaltaa tuulilasille lämmintä lähes koko ajan, eikä vaihda puhallinnopeuksia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Jos manuaaliasennossa toimii niin ainakin lämpöantureiden toiminta kannattaa tarkistaa. Ei välttämättä anna vikakoodia, mutta jos esim. luulee auton sisustan lämpötilaa vääräksi niin automagia voi tehdä jänniä valintoja.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Toimiiko puhalluksensuuntaus ja puhallusnopeudensäätö manuaaliasetuksin? Jos toimii, niin vikaa ei liene muualla kuin sisälämpöanturissa. Saattaa olla vaikka vaan pölystä tukossa sisälämpöanturi. Matkustamoa lämmitettäessä puhallus kuuluukin automatiikalla tulla lähinnä tuulilasille ja jalkatilaan.
Manuaalisesti puhalluksen suuntaus toimii, mutta ei puhalla muuta kuin viileätä kuskiin osoittavista suuttimista vaikka lämpöä säätää.Wonderi kirjoitti: ↑19 Loka 2019, 11:59 Toimiiko puhalluksensuuntaus ja puhallusnopeudensäätö manuaaliasetuksin? Jos toimii, niin vikaa ei liene muualla kuin sisälämpöanturissa. Saattaa olla vaikka vaan pölystä tukossa sisälämpöanturi. Matkustamoa lämmitettäessä puhallus kuuluukin automatiikalla tulla lähinnä tuulilasille ja jalkatilaan.
Missähän tuo sisäilman anturi sijaitsee?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Muistaakseni siinä AC-paneelissa itsessään.
Milläs siltä autolta muuten olikaan vikakoodeja kysytty? Meinaan että osaako testeri edes kertoa ilmastoinnin vikakoodeja? Jos osaa, voisi se osata myös lukea livedataa lämpöantureilta, se kertoo paljon.
Milläs siltä autolta muuten olikaan vikakoodeja kysytty? Meinaan että osaako testeri edes kertoa ilmastoinnin vikakoodeja? Jos osaa, voisi se osata myös lukea livedataa lämpöantureilta, se kertoo paljon.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence