jakopää ongelma e90 320i 2009
Yritin aamulla lähteä parkkihallista töihin niin auto lähti käyntiin mutta kierrokset heitteli todella rajusti, sekä moottorivalo syttyi Ja parin sekunnin välein kuului kova naksahdu. Sammutin auton ja kävin kurkkaamassa öljynlisäys aukosta niin ketju oli aivan löysä. Hinuri paikalle ja korjaamolle. Soittivat seuraavana päivänä että ketju aivan loppu kustannus arvio 1200e. Tekivät rempan ja vaihtoivat tulpat ja yhden puolan. Kuulemma vaihtoivat kaikki jakopään osat. Hain auton niin hyvä että lähti käyntiin huollon pihasta ajaessa kolmen tonnin kierroksilla kuulu paljon kovempi moottori ääni kuin ennen remonttia, kiihtyvyyskin tuntui laskevan, sekä savututtaa enemmän kuin ennen remonttia, Onko mennyt remontissa joku pieleen vai onko vain ihan normaalia uuden karheutta?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
No, ei todellakaan normaalia. Kuulostaa, kun jako olisi ihan persiillään. Hinurilla takaisin, ja auto kuntoon.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Jos edellisen jakohyppelyn jäljiltä on mäntä runnonut venttiiliä, niin voi olla myös ruttuja kateissa ja jakopään lisäksi kansijumppa tarpeen. Pitäisi kyllä korjaamonkin tajuta tarkistaa tuo jakopään tekemisen yhteydessä.
Ihme kun ovat antaneet auton takaisin ja väittäneet valmiiksi.
Ihme kun ovat antaneet auton takaisin ja väittäneet valmiiksi.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Vein seuraavana päivänä auton takaisin korjaamolle, katsoivat vikakoodit, kun kuulemma tulee vikakoodi jos jako on perseelleen. Löytyi vikakoodi öljynpaine liian alhainen joka on ollut jo ennen jakoremonttia paine 1.5 kun kuuluisi olla 3, lupasivat silti tarkistaa jaon, (epäilen että eivät edes katsoneet, kun piti itse soittaa 15min ennen liikkeen sulkemis aikaa että voiko auton tulla hakemaan jo?) Oireet autossa samat. Mitä tässä pitäisi tehdä kun korjaamo nostaa kädet ilmaan?
Mitä tarkoitat kansijumpalla?Aero kirjoitti: ↑12 Loka 2019, 10:45 Jos edellisen jakohyppelyn jäljiltä on mäntä runnonut venttiiliä, niin voi olla myös ruttuja kateissa ja jakopään lisäksi kansijumppa tarpeen. Pitäisi kyllä korjaamonkin tajuta tarkistaa tuo jakopään tekemisen yhteydessä.
Ihme kun ovat antaneet auton takaisin ja väittäneet valmiiksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Lyhyesti: kansiremonttia, eli sylinterinkansi irti ja kunnostettuna takaisin paikoilleen. Kesto päiviä (koska kansi täytyy työstää irti ollessaan), työaika yleensä useita tunteja.
Tarkemmin: moottorissa on lohko, jossa on sylinterit, joissa männät liikkuu. Lohkon päällä on sylinterinkansi, jossa on kiinni mm. venttiilit ja nokka-akselit. Jakoketju pyörittää nokka-akseleita oikeassa tahdissa suhteessa kampiakseliin, jotta imupuolen nokka-akseli painaa imuventtiilit auki imutahdille, kun mäntä laskeutuu alaspäin ja pakonokka-akseli puolestaan pakoventtiilin auki pakotahdille, kun mäntä nousee ylöspäin ja sulkee sen taas oikeaan aikaan niin, ettei mäntä ehdi osua venttiiliin. Jos ketju löystyy ja/tai hyppii niin, että nokka-akselien ajoitus suhteessa kampiakseliin menee liian paljon vääräksi, voi mäntä osua venttiiliin. Männän halkaisija on tyypillisesti luokkaa 80-90mm, venttiilin lautasosan ehkä 20-30mm ja venttiilin varren puolestaan luokkaa 5-7mm. Jos käy niin että mäntä osuu venttiiliin, on näistä ensimmäisenä usein luovuttamassa tuo venttiilin varsi, joka yleensä ko. tilanteessa taipuu mutkalle, eikä enää sulkeudu kunnolla. Kun venttiili ei sulkeudu kunnolla, se ei ole tiivis eikä kyseinen sylinteri pääse enää puristamaan seosta kuten pitäisi eikä välittämään palotapahtumasta voimaa männän kautta kampiakselille. Ventiilivaurio tyypillisesti näkyy niin, että moottori käy ns. vajailla pytyillä, eli 4-sylinterisessä moottorissa käy 1, 2 tai 3 sylinteriä, joka puolestaan näkyy tyypillisesti tärisevänä ja vaikeana käyntinä sekä selvästi vajaana tehona ja suurena kulutuksena.
Korjaamo voi tutkia potentiaalisen venttiilivaurion mahdollisuuden mittaamalla moottorin puristuspaineet.
Mitä muuten alunperin korjaamolta tilasit? Mitä lukee allekirjoittamassasi työmääräyksessä?
Tarkemmin: moottorissa on lohko, jossa on sylinterit, joissa männät liikkuu. Lohkon päällä on sylinterinkansi, jossa on kiinni mm. venttiilit ja nokka-akselit. Jakoketju pyörittää nokka-akseleita oikeassa tahdissa suhteessa kampiakseliin, jotta imupuolen nokka-akseli painaa imuventtiilit auki imutahdille, kun mäntä laskeutuu alaspäin ja pakonokka-akseli puolestaan pakoventtiilin auki pakotahdille, kun mäntä nousee ylöspäin ja sulkee sen taas oikeaan aikaan niin, ettei mäntä ehdi osua venttiiliin. Jos ketju löystyy ja/tai hyppii niin, että nokka-akselien ajoitus suhteessa kampiakseliin menee liian paljon vääräksi, voi mäntä osua venttiiliin. Männän halkaisija on tyypillisesti luokkaa 80-90mm, venttiilin lautasosan ehkä 20-30mm ja venttiilin varren puolestaan luokkaa 5-7mm. Jos käy niin että mäntä osuu venttiiliin, on näistä ensimmäisenä usein luovuttamassa tuo venttiilin varsi, joka yleensä ko. tilanteessa taipuu mutkalle, eikä enää sulkeudu kunnolla. Kun venttiili ei sulkeudu kunnolla, se ei ole tiivis eikä kyseinen sylinteri pääse enää puristamaan seosta kuten pitäisi eikä välittämään palotapahtumasta voimaa männän kautta kampiakselille. Ventiilivaurio tyypillisesti näkyy niin, että moottori käy ns. vajailla pytyillä, eli 4-sylinterisessä moottorissa käy 1, 2 tai 3 sylinteriä, joka puolestaan näkyy tyypillisesti tärisevänä ja vaikeana käyntinä sekä selvästi vajaana tehona ja suurena kulutuksena.
Korjaamo voi tutkia potentiaalisen venttiilivaurion mahdollisuuden mittaamalla moottorin puristuspaineet.
Mitä muuten alunperin korjaamolta tilasit? Mitä lukee allekirjoittamassasi työmääräyksessä?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Omasta mielestä tilasin auton joka on korjattu, auto tosiaan hinattiin sinne ja seuraavana päivävä soittivat että jakoketju aivan loppu kustannusarvio 1200. Vastasin että laitetaan kuntoon.Aero kirjoitti: ↑13 Loka 2019, 17:43 Lyhyesti: kansiremonttia, eli sylinterinkansi irti ja kunnostettuna takaisin paikoilleen. Kesto päiviä (koska kansi täytyy työstää irti ollessaan), työaika yleensä useita tunteja.
Tarkemmin: moottorissa on lohko, jossa on sylinterit, joissa männät liikkuu. Lohkon päällä on sylinterinkansi, jossa on kiinni mm. venttiilit ja nokka-akselit. Jakoketju pyörittää nokka-akseleita oikeassa tahdissa suhteessa kampiakseliin, jotta imupuolen nokka-akseli painaa imuventtiilit auki imutahdille, kun mäntä laskeutuu alaspäin ja pakonokka-akseli puolestaan pakoventtiilin auki pakotahdille, kun mäntä nousee ylöspäin ja sulkee sen taas oikeaan aikaan niin, ettei mäntä ehdi osua venttiiliin. Jos ketju löystyy ja/tai hyppii niin, että nokka-akselien ajoitus suhteessa kampiakseliin menee liian paljon vääräksi, voi mäntä osua venttiiliin. Männän halkaisija on tyypillisesti luokkaa 80-90mm, venttiilin lautasosan ehkä 20-30mm ja venttiilin varren puolestaan luokkaa 5-7mm. Jos käy niin että mäntä osuu venttiiliin, on näistä ensimmäisenä usein luovuttamassa tuo venttiilin varsi, joka yleensä ko. tilanteessa taipuu mutkalle, eikä enää sulkeudu kunnolla. Kun venttiili ei sulkeudu kunnolla, se ei ole tiivis eikä kyseinen sylinteri pääse enää puristamaan seosta kuten pitäisi eikä välittämään palotapahtumasta voimaa männän kautta kampiakselille. Ventiilivaurio tyypillisesti näkyy niin, että moottori käy ns. vajailla pytyillä, eli 4-sylinterisessä moottorissa käy 1, 2 tai 3 sylinteriä, joka puolestaan näkyy tyypillisesti tärisevänä ja vaikeana käyntinä sekä selvästi vajaana tehona ja suurena kulutuksena.
Korjaamo voi tutkia potentiaalisen venttiilivaurion mahdollisuuden mittaamalla moottorin puristuspaineet.
Mitä muuten alunperin korjaamolta tilasit? Mitä lukee allekirjoittamassasi työmääräyksessä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Jos olet tilannut diagnoosin ja korjauksen etkä nimenomaan jakopään vaihtoa, niin voisi kuvitella että auton pitäisi korjattuna toimia.
Ihme jos eivät ole koeajaneet autoa korjauksen jälkeen, luulisi kuvailemasi käyntihäiriön olevan ammattilaisen havaittavissa koeajolla.
Ihme jos eivät ole koeajaneet autoa korjauksen jälkeen, luulisi kuvailemasi käyntihäiriön olevan ammattilaisen havaittavissa koeajolla.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Oli kuulemma ajanut pitkän koeajon, eikä havainnut mitään erikoista. Moottorin kovempi käyntiääni kuulemma tulee ketjusta kun moottori ei ole viellä ”tottunut” siihen ja käyntiin autolähtee kuulemma loistavasti..Aero kirjoitti: ↑13 Loka 2019, 20:05 Jos olet tilannut diagnoosin ja korjauksen etkä nimenomaan jakopään vaihtoa, niin voisi kuvitella että auton pitäisi korjattuna toimia.
Ihme jos eivät ole koeajaneet autoa korjauksen jälkeen, luulisi kuvailemasi käyntihäiriön olevan ammattilaisen havaittavissa koeajolla.
Nyt syttyi keltainen moottorinvikavalo tauluunja lähti tehot. Soitin huoltoon käski käynnistämään auton uudestaan ja kysyi palaako viellä ei palanut kuulemma näin korjataan autoja??? Käski soittamaan uudestaan kun syttyy, varmaan käskee käynnistämään auton uudestaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Jos saldo riittää, niin mitäs jos veisit merkkihuoltoon vikakoodinlukuun ? Saisit vähän selkeemmän diaknoosin ja korjausehdotuksen/kustannusarvion. Sitten sinne nyrkkipajaan vaatimaan ko. korjausta.
Jos siitä on jako sekaisin, niin älä nyt enää sillä ajele vaan vie merkkihuoltoon diagnoosia varten.Reiska14 kirjoitti: ↑15 Loka 2019, 11:36 Nyt syttyi keltainen moottorinvikavalo tauluunja lähti tehot. Soitin huoltoon käski käynnistämään auton uudestaan ja kysyi palaako viellä ei palanut kuulemma näin korjataan autoja??? Käski soittamaan uudestaan kun syttyy, varmaan käskee käynnistämään auton uudestaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Auto on ollut Bemu oy huollossa Tuusulassa. Luulisin heidän osaavan kun kerta ovat ''erikoistuneet'' näihin. Tämä on kyllä minun ensimmäinen kerta kun käytän kyseistä liikettä ja näillä näkymin viimeinen...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Netin syövereistä:
a check engine light where half of the image is filled in (like the one pictured here) means that the problem is potentially more severe and the engine has gone into limp mode. This helps prevent permanent damage to the engine while allowing you to get somewhere safe.
a check engine light where half of the image is filled in (like the one pictured here) means that the problem is potentially more severe and the engine has gone into limp mode. This helps prevent permanent damage to the engine while allowing you to get somewhere safe.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Tärkeempi niistä se säädin kuitenkin toiminnan kannalta on, että voitelu pelaa. Anturihan on vain monitorintia varten, toki hyvä toimia senkin. Aiemmin kirjoitit vikakoodista että öljynpaine liian alhainen etkä että olisi anturivikakoodi.
Tässä kohtaa ei välttämättä olisi huono idea soittaa vähän vinkkiä kuluttajaneuvojalta, saa ainakin selkeitä ohjeita miten kannattaa edetä.
Tässä kohtaa ei välttämättä olisi huono idea soittaa vähän vinkkiä kuluttajaneuvojalta, saa ainakin selkeitä ohjeita miten kannattaa edetä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence