Ongelmia moottorissa

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Tehto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Syys 2019, 00:50

Kone: bensa 3l -07 aut

290tkm ajettu

Kaikki alkoi 2 pytyn missfirestä, haljenneiden Puolan takia. Puolan vaihdon jälkeen vikakoodeja 0


Vaihdoin öljyt; öljyn seassa ei näkynyt mitään ylimääräistä.. Vaihdon jälkeen nakutus selkeästi paheni. Tuo nakutus nyt kaiketi jossain määrin tavallista näille koneille, mutta näin kovana nakutus, ei ole ollut... nakutus ei lopu vaikka työmatka +20km ja minusta ehkä pahempi; kun kone kylmänä.

Vaihdelaatikko ei adaptaatiosta huolimatta muuttunut ollenkaan, zf6hp19. Tämä varmaan toinen vika, mutta ei esiinny niin pahana/selkeänä lämpimällä koneella..

Tyhjäkäynnillä kone "hörähtää" Välilä raskaasti, ei vaikuta kuitenkaan kierroksiin, ne ovat pysyneet stabiilina MAF vaihdon jälkeen. Ja kiihdytyksessä välillä havaittavissa "vouausta" ihan kuin koneelle olisi raskasta mitä ikinä tekeekin.

Muuten näytti ihan hyvältä mutta tuo: range vvt from learning routine 171,4 . Mitäköhän tuo meinaa, ja onko ihan normaalia, että tuo noin korkealla ?

Kulutus n.11l/100 :blink:

Auto ei siis anna mitään vikakoodeja ja seokset olivat ok.

Mutta voiko vain rikkinäinen tunnistin aiheuttaa tämän kaiken ja olisiko hyvä tarkastaa vielä jotain. Vaihdan öljyt vielä kertaalleen ja katson onko vaikutusta.
Viimeksi muokannut Tehto, 31 Loka 2019, 15:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tehto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Syys 2019, 00:50

Vaihdoin öljyt tänään, lisäsin tankkiin jonkun huuhtelu aineen; kun tätä oltiin suositeltu. Nakutus pieneni/osittain hävisi hehtkeksi (ehkä), mutta pienillä nopeuksilla kaasua painaessa: kuuluu rohina/kallistus ja tyhjäkäynnillä pieni naputus...
Ainut koodi mikä tulee, niin nokka-akselin asentotunniatimesta.

Auto toimii siis moottoritiellä moitteitta (tai mitään ei ainakaan kuulu), mutta pienillä nopeuksilla ja kiihdyttäessä hankaluuksia.

Jotain mitä tulee mieleen, vika vaikutti vähän sytytys vialta, mutta nyt on amatööri autoilijan niksit ja ideat lopussa 🙄
Tulpat, puolat ja suuttimet testattu ja niiden pitäisi kyllä toimia.
Viimeksi muokannut Tehto, 31 Loka 2019, 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Ehanasti roklottelee tuo kyllä. Sehän on melkeen ku diisselillä ajaisi.

Laitoitko sen huuhteluaineen siis uusien öljyjen sekaan? Jos kyllä, niin ne kannattaa varmaan vaihtaa aika pian uudestaan.

Onko se vikakoodi nokan anturista vai asennosta? Mikä se itse koodi on?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Tehto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Syys 2019, 00:50

Tunnistimesta tuli ja joo siis se säksätys parani kyllä.

Jutustelua aine siis lisättiin jo vaihdettu öljyn joukkoon :)
Nyt sen huomaa parhaiten 25-40kmh 2-3 vaihto.
Nyt melkein mietin, että uskaltaako tuolla enään ajaa...
Video hiukan tositilanetta pahempi, mutta maksuun kuitenkin...

Tyhjäkäynnillä nakutus huomattavasti "parempi" ja ääni siis muuttunut : säksätykseksi ja vain kaasua painaessa... Kun jalan nostaa polkimelta, niin ääni loppuu tyhjäkäyntiin asti
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

No jos siellä nyt pyörii puhdistusaineet öljyn seassa, niin sen irroittama moskahan ei poistu mihinkään vaan pörrää siellä mukana, eli voisi ainakin olla ihan terve idea ainakin vaihtaa ne öljyt vielä kertaalleen.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Tehto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Syys 2019, 00:50

Hmm, kuulostaa kyllä ihan järkevältä. Vaikka tein kerrankin ohjeiden mukaan ja purkissa siis ei mainintaa, että pitää ajaa 2 öljyt sisään... Mutta voihan tuota kokeilla...

Valitettiin kyllä vanhat huolella pois :)

Lähinnä tiedä uskallanko liikuttaa autoa töihin 5km päähän nosturille :D

Vaihtoehto tietenkin on käydä kone kokonaan läpi vanokoppaan asti, käyttää suuttimet penkissä ja tarkastaa kaikki suuttimet, solenoidit disat ymsyns... Kun kaikki paikat on koluttu, niin öljyt vielä kertaalleen vaihtoon. Ei kait se ainakaan huononna tilannetta 🤔😁
Vastaa Viestiin