Hiukkassuodatin vikakoodi
Mulla on 520d , automaatti, xdrive, vm 2014, ajettu 220t km ja muistissa oli vikakoodi 247800. Korjaamon ilmoitus" Hiukkassuodatin järjestelmä, jäännöskm liian pienet. Vika ei syttytänyt merkkivaloja päälle eikä ollut enää läsnä. Ongelmana oli auton nykinä ajettaessa. Mistähän mahtaa olla kysymys? Onko kokemusta hiukkassuodattimen vaihdosta? Minkä verran siitä kustannus? Monenlaista mielipidettä tuntuu olevan regeneraatiosta ja hiukkassuodattimen puhdistuksesta. Mitenköhän on? Onko näillä km tavanomaista, että alkaa herjaamaan. Autolla ajetaan pääsääntöisesti matka-ajoa, n. 45t km vuodessa.
Mahtaako pyytää vaan hiukkassuodattimen laskennalliseen vaihtoon, onko koodit luettu yleistesterillä vai merkkiliikkeessä?RPY kirjoitti: ↑09 Syys 2019, 14:20 Mulla on 520d , automaatti, xdrive, vm 2014, ajettu 220t km ja muistissa oli vikakoodi 247800. Korjaamon ilmoitus" Hiukkassuodatin järjestelmä, jäännöskm liian pienet. Vika ei syttytänyt merkkivaloja päälle eikä ollut enää läsnä. Ongelmana oli auton nykinä ajettaessa. Mistähän mahtaa olla kysymys? Onko kokemusta hiukkassuodattimen vaihdosta? Minkä verran siitä kustannus? Monenlaista mielipidettä tuntuu olevan regeneraatiosta ja hiukkassuodattimen puhdistuksesta. Mitenköhän on? Onko näillä km tavanomaista, että alkaa herjaamaan. Autolla ajetaan pääsääntöisesti matka-ajoa, n. 45t km vuodessa.
Tuskin tarvitsee vaihtaa pelkkä "nollaus" riittää, joku harrastelija voisi auttaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Juuri noin, paitsi:
nollausta ei missään tapauksessa saa tehdä, jos vastapaineet ovat liian korkeat. Silloin voi poksahtaa turbo.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset