Bmw x3 vm.05 akku tyhjenee

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
zorro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Helmi 2019, 21:36

Hei
Olisiko jollain järkevää tietoa akku tyhjenee vaikka on uusi samoin auton laturi ( n. 12 tunnissa) epäilen itse että radio sen tekee , poistin sulakkeet katsotaan huomenna.
Miten muuten toi radio puolen korjaus onnistuu ? Vai voiko olla joku muu.
LeHabi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 16 Maalis 2013, 18:02
Auto: BMW 320iA xDrive

Minulla kävi vähän samalla tavalla; akku tyhjeni alle vuoden ikäisestä F30:stä. Syynä oli muutaman viikon ajamattomuus ja melkoiset pakkaset arvelen. Erillinen navigaattori taisi syödä ainakin osan virrasta (ei ollut päällä, mutta piuhassa kiinni. Auto lähti kuitenkin käyntiin, mutta urputti tyhjästä akusta käynnistysten yhteydessä.

Vanhaa akkua uuteen vaihdettaessa autolle pitää "selittää" toimenpide. Entä silloin, kun akku on melkein tyhjä, mutta lataantuu tai se ladataan erillisellä laturilla taas täyteen? Onko auton tietokone haistellut kyseessä olevan vanhan akun, kun on ajettu lähes tyhjällä akulla, vaikka se sitten jonkun ajan kuluttua ladataankin täyteen? Ja oppiiko se lataamaan liikaa välillä tyhjänä ollutta, mutta kuitenkin lähes uutta akkua?

Olen ymmärtänyt, että akkua vaihdettaessa autolle pitää "kertoa" kyseessä olevan uuden akun, jotta auto ei lataa uutta akkua pilalle.
Vastaa Viestiin