Sivu 2/9

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 19 Kesä 2019, 23:10
Kirjoittaja Clavurion
Oskari kirjoitti: 19 Kesä 2019, 22:46Uudessa 2019 320d sedanissa, joka oli sijaisautona, näytti olevan SCR (eli Ad-blue kusiruiskutus) EGR:n sijaan.
Kyllä se pelkistyskatalysaattori ja urearuiskutus on EGR:n lisäksi, ei sen tilalla.

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 20 Kesä 2019, 07:14
Kirjoittaja LCI
Onko näitä vikoja ollut vain F-korisissa vai onko raportoitu myös G-korisista?

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 20 Kesä 2019, 07:20
Kirjoittaja wsaarja
Oskari kirjoitti: 19 Kesä 2019, 22:46 Tuli kampanjakutsu imusarjan äänenvaimentimen vaihtoon.
F31 LCI 320dA xDrive B47D20 2017
Mitähän malleja / vuosikertoja tämä kutsu koskee?

Edit: Eilen kävi omani F31 vm16 60tkm tuomiolla ja turbo sekä imuputki vaihtoon. Gw 100%

Edit2: Turbo vaihdettiin viikko sitten Autokeskus HML:ssä. Suoraan ajoon lomareissulle kohti lappia ja 400km jälkeen 15km ennen Kajaania ilmoitus, että öljy vähissä. Stoppi pysäkille ja turbon alta ihan märkänä paikat. Ajoin suoraan Kajaanim Wetterille, jossa oli kaikki ihan täyttä. Ottivat kuitenkin nosturille ja tutkivat, turbon paluuputki huonosti paikallaan, josta mehut ulos. 3h sisältäen mekaanikon lounastunnin ja matka jatkui kohti lappia. Loistavaa palvelua täytyy sanoa. 500km myöhemmin kaikki vielä ainakin kunnossa.

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 19 Elo 2019, 10:11
Kirjoittaja wsaarja
wsaarja kirjoitti: 20 Kesä 2019, 07:20
Oskari kirjoitti: 19 Kesä 2019, 22:46 Tuli kampanjakutsu imusarjan äänenvaimentimen vaihtoon.
F31 LCI 320dA xDrive B47D20 2017
Mitähän malleja / vuosikertoja tämä kutsu koskee?

Edit: Eilen kävi omani F31 vm16 60tkm tuomiolla ja turbo sekä imuputki vaihtoon. Gw 100%

Edit2: Turbo vaihdettiin viikko sitten Autokeskus HML:ssä. Suoraan ajoon lomareissulle kohti lappia ja 400km jälkeen 15km ennen Kajaania ilmoitus, että öljy vähissä. Stoppi pysäkille ja turbon alta ihan märkänä paikat. Ajoin suoraan Kajaanim Wetterille, jossa oli kaikki ihan täyttä. Ottivat kuitenkin nosturille ja tutkivat, turbon paluuputki huonosti paikallaan, josta mehut ulos. 3h sisältäen mekaanikon lounastunnin ja matka jatkui kohti lappia. Loistavaa palvelua täytyy sanoa. 500km myöhemmin kaikki vielä ainakin kunnossa.
Edit3: Meni sitten vielä kerran hinurilla huoltoon kun pukkas pakokaasut sisälle. Oli turbon ja pakosarjan välinen tiiviste huonosti paikoillaan. Jokohan tuo nyt olisi kunnossa.... Autokeskus Airport tällä kertaa oli kohteena.

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 19 Elo 2019, 17:13
Kirjoittaja drago
On näköjään korjaamon laadunvarmistus alakouluasteella. Jos tuosta olisi joutunut vielä rahaa antamaan ja sössitään noin huolella, huh huh

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 31 Elo 2019, 17:42
Kirjoittaja Rare
wsaarja kirjoitti: 19 Elo 2019, 10:11
wsaarja kirjoitti: 20 Kesä 2019, 07:20
Oskari kirjoitti: 19 Kesä 2019, 22:46 Tuli kampanjakutsu imusarjan äänenvaimentimen vaihtoon.
F31 LCI 320dA xDrive B47D20 2017
Mitähän malleja / vuosikertoja tämä kutsu koskee?

Edit: Eilen kävi omani F31 vm16 60tkm tuomiolla ja turbo sekä imuputki vaihtoon. Gw 100%

Edit2: Turbo vaihdettiin viikko sitten Autokeskus HML:ssä. Suoraan ajoon lomareissulle kohti lappia ja 400km jälkeen 15km ennen Kajaania ilmoitus, että öljy vähissä. Stoppi pysäkille ja turbon alta ihan märkänä paikat. Ajoin suoraan Kajaanim Wetterille, jossa oli kaikki ihan täyttä. Ottivat kuitenkin nosturille ja tutkivat, turbon paluuputki huonosti paikallaan, josta mehut ulos. 3h sisältäen mekaanikon lounastunnin ja matka jatkui kohti lappia. Loistavaa palvelua täytyy sanoa. 500km myöhemmin kaikki vielä ainakin kunnossa.
Edit3: Meni sitten vielä kerran hinurilla huoltoon kun pukkas pakokaasut sisälle. Oli turbon ja pakosarjan välinen tiiviste huonosti paikoillaan. Jokohan tuo nyt olisi kunnossa.... Autokeskus Airport tällä kertaa oli kohteena.

Meni kanssa 6/2017 valmistettuun 120d:hen uusi ahdin vääntyneiden siipien takia. Samalla laitettiin jotain päivitysosaa valmistajan ohjeen mukaan. Eivät sen kummemmin liikkeessä kertoneet mitä päivitetyt osat oli, vaikka koitin ystävällisesti kysellä.
Nappiin ei vissiin tämäkään remontti mennyt, kun alkoi jälkeen päin haisemaan pakokaasu ohjaamossa. Katsotaan kuinka tilanne etenee 😄

https://drive.google.com/file/d/13Ve8ia ... p=drivesdk

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 30 Syys 2019, 07:21
Kirjoittaja arimaki
Turbo se meni täälläkin vaihtoon F31 320D xdr A B47O MSport -16 75000 ajettuna. Kärsi täällä Suomenniemellä viime talvena ensimmäiset pakkasensa ja se taisi riittää vääntämään pari siipeä turbosta. Onneksi ei paloja ollut lähtenyt. Vihellys tosiaan kuului ulos helpommin kuin kabiiniin. Päivityksenä puhuivat jostain läpästä imuputkessa jonka pitäisi estää jään pääsy siipii? Remppa meni täysin tehtaan piikkiin. Olisi mukava tietää millä kilsoilla tai vuosilla näitä vielä korvataan tehtaalta.

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 01 Loka 2019, 19:13
Kirjoittaja masaf1
Sävellys Marjatta Pokela, uudelleensanoitus masaf1:

Turbo se lähti vinkuun,
tinttan, tanttan, tallal lei.
Turbo se lähti vinkuun,
Turbo se lähti vinkuun.

Mitähän se turbo vinkuu,
tinttan, tanttan tallal lei.
Mitähän se turbo vinkuu,
mitähän se turbo vinkuu?

Turbo se tahtoo vaihdon,
tinttan, tanttan, tallal lei.
Turbo se tahtoo vaihdon,
turbo se tahtoo vaihdon.

Menneekö takuun piiriin,
tinttan, tanttan, tallal lei?
Menneekö takuun piiriin,
menneekö takuun piiriin?

Mitähän se marmori arpoo,
tinttan, tanttan, tallal lei.
Mitähän se marmori arpoo,
mitähän se marmori arpoo?

Kaikki on takuun piiriin,
tinttan, tanttan, tallal lei.
Kaikki on takuun piiriin,
kaikki on takuun piiriin!

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 01 Loka 2019, 19:36
Kirjoittaja wsaarja
Aika väsy veisu

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 03 Loka 2019, 20:37
Kirjoittaja Rookie
Mielenkiintoinen ketju lähinnä kulutuksien osalta ja kylmänä korkeiden kierrosten osalta..
En ole vielä käynyt kuuntelemassa vinkuuko oma turboni :conf:

viewtopic.php?f=100&t=13851 (liittyy kulutukseen, lämpöjen nousemattomuuteen sekä jäähdytinnesteen häviämiseen)

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 04 Loka 2019, 06:27
Kirjoittaja masaf1
Turbon siivestä pala irti ja cooleriin sopivasti niin ilmenee esim. jäähdytinnestevuotona. Ja kulutus pompsahti mulla turbon mentyä solmuun. Sehän voi mennä solmuun monellakin tapaa ja virtaukset menee sitten tuurilla sen mukaan...

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 06 Helmi 2020, 00:14
Kirjoittaja mayBMW
Moi!

Olen harkitsemassa B47-koneisen F31 -16 tai -17 tuomista Ruotsista. Yksi oli jo kiikarissa ja hakureissulla todettiin että tällaista vihellystä ei pitäisi kuulua. Sitä kautta päädyttiin tälle sivulle.

Liike aikoo korjata tuon ja varmaan kaupittelee sitä sitten uudestaan. Muitakin vaihtoehtoja olen jo katsellut.

Mielessä seuraavia kysymyksiä:
-Mahtaako tuon turbon vaihto auttaa, vai onko riskinä että vähän aikaa autoa käytettyäni pakkasten saapuessa ongelma on taas päällä?
-Onko kenelläkään tietoa onko ongelma sellainen että se ilmenee tietyissä turboyksilöissä vai tiettyihin autoyksilöihin asennetuissa kaikissa turboissa?
-Prosentuaalisesti kuinka monissa autoissa turbo hajoaa ensimmäisten esim. 150k kilometrin aikana?
-Uskaltaako sitä ylipäänsä hankkia F31 + B47 -comboa, kun tuntuu että näitä ongelmia on tosi paljon.
-Mitä aiemmin ketjuun kirjoittaneiden turboille nyt kuuluu?

Kiitos paljon avusta!

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 06 Helmi 2020, 06:13
Kirjoittaja *Ari*
Reilu 100tkm ajettu eteläsuomessa 2015 jälkeen ilman turbon hajoamista, tarkistettiin vähän aikaa sitten ja kunnossa on.

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 06 Helmi 2020, 11:59
Kirjoittaja TurboKoo
Olen ymmärtänyt, että muutokset joita siinä tehdään estää jään muodostumisen ja näin ollen ehkäisee vaivan uusiutumisen. Pakkanen ja lyhyet ajot ilmeisesti lisäävät mahdollisuutta saada ongelma.
Itselläni ei ole ollut ongelmaa vaihdon jälkeen mutta eipä etelässä olekaan ollut pakkasia.

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 30 Loka 2020, 10:44
Kirjoittaja Major
Kyllä uudemmissakin on EGR SCR:n lisäksi...

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 10 Joulu 2020, 17:20
Kirjoittaja Kjl
Täällä yksi turbovikainen lisää, auto F31 LCI 320dA xDrive B47D20 2016. Vika diagnosoitiin muutama viikko sitten, nyt uusi turbo vaihdettu. Autossani vuosi sitten vaihdettu merkkiliikkeessä uudempi imuputki, ei näköjään tämäkään auta asiassa. Mikä oudointa vikadiagnoosin ja uuden turbon vaihdon välillä 2 viikkoa väliä, ja siinä ajassa toinenkin kompressorisiipi oli ehtinyt vääntä. Eli kaksi viikkoa sitten oli vain yksi siipi vääntynyt.

Onkohan tähän asiaan tullut muilta kokemuksia tai valmistajalta löytynyt korjausta?

Ps. Valokuvat vanhasta turbosta löytyy diagnoosista kaksiviikkoa sitten ja vaihtohetkeltä jolloin jo toinenkin siipi oli vääntynyt.

Pps. Imuputkesta kaatamalla (kun putki siis irroitettu) molemmilla huoltokerroilla tuli vettä.

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 10 Joulu 2020, 17:46
Kirjoittaja Kjl
Tilanne kaksi viikkoa sitten
05CA0189-6764-440E-B4C8-33FAD68E6886.jpeg
05CA0189-6764-440E-B4C8-33FAD68E6886.jpeg (297.51 KiB) Katsottu 12551 kertaa

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 10 Joulu 2020, 17:47
Kirjoittaja Kjl
Tilanne turbon vaihtohetkellä
2A346172-2AC0-44B9-8B4B-BCCCFADC6E86.jpeg
2A346172-2AC0-44B9-8B4B-BCCCFADC6E86.jpeg (47.83 KiB) Katsottu 12551 kertaa

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 10 Joulu 2020, 18:32
Kirjoittaja Clavurion
Melkoisen monimutkaiseksi näiden imupuoli suunniteltu, eikä näköjään ihan ole mennyt putkeen. Öikös tässä ole itse imuputkessa kaksi resonaattoria ja sitten vielä letkuyhteellä kolmas suodatinkotelon yhteydessä. :conf:

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Lähetetty: 10 Joulu 2020, 22:40
Kirjoittaja Tucee
Oliko Kjl:llä jatkotakuu voimassa vai menikö vielä goodwilliin?