B47 turbo vaihtoon, taas

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
SakuP
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Tammi 2021, 07:47
Auto: BMW F30 LCI 320d xDrive 2016

120-200km ajoa per päivä. Noin 20 kilometriä 60-80km/h alueita lähempänä kotoa eli pääsee ajelee noin 1500 rpm kierroksilla noi pätkät ja loput sitten 100 km/h alueita näin talvella.

Oon ottanut nyt muutaman videon aina kotiin saapuessani, voin koittaa laittaa ne jollain aikataululla tänne.
Perjantaina menossa näyttää autoa liikkeeseen.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Tucee kirjoitti: 19 Tammi 2021, 21:53 Minulla paljon myös lyhyempää n.10-20km ajoja. Välillä ulkoa, välillä lämpimästä tallista. Mutta kun nyt kaksi vuotta mennyt ilman hajoamista samanlaisella sekakäytöllä. Kiva olisi jos syyn ymmärtäisi ja voisi välttää ko. olosuhdetta mahdollisuuksien mukaan.

Nimim. "Jatkotakuu loppuu kesäkuussa"
Itse ajan max 26 km / suunta (eli suht lyhyttä ajoo vaan, ja välillä auto tallissa mutta enimmäkseen pihalla) ja 2019 tammikuussa vaihdettu turbo ja imupuoli. Ei oo vielä paskonu toista kertaa *kop kop*. Otin kuitenkin varuiksi 7 vuotta lisää takuuta tilaamalla uuden Kian. :D
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Prkl ku menin sanomaan, nyt kohtalon ivaa, auto suuttui varmaan mun yo. *koputtelusta* eli melkein kehuista ja yllätys yllätys turbo VIHELTÄÄÄÄ VIUUUUu. Eli veti varmaan jääsilppurina toimiessan lapoja meni taas solmuun. Noh, katellaan lähipäivinä mitä se on syöny... Olikin vielä alle 2-vuotias tuo nykynen turbo kun muistin kuukauden väärin. Onneks BMW Turva ei kerkii loppuun ennen ku uus auto saapuu... 😁 Ja Pärnäsen korjaamollemollekaan ei oo ku pari km. On siellä nyt ainakin isompi kokonaisuus imupuolellakin ohjeistus vaihtaa, kunhan nyt eka pitää hoitaa tuomiokäynti alta pois.
Kjl
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Joulu 2020, 17:07

Noin viikko sitten BMW:n ohjeistus oli vaihtaa pelkkä turbo, ainakaan minun autoon ei ollut tullut mitään muita apuja tai ohjeita BMW:ltä. Vai tarkoitatko lämmitettävää huohotinputkea joka ei vikaa korjaa?
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^Mulla vaihdettu turbo ja imuputki sopivasti 2/2019...

Ja kuuluuhan viralliseen proseduuriin öljynvaihdotkin, jne.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Tänään oli tutkinnan aika ja solmussa oli siivet taas, ei tosin hirmu pahasti. Liekö 2/2019 uudistettu imuputkensäleikkö jo pienentänyt jääkikkarekokoa, ettei voi kovin iso mollukkaa lentää silppuriin.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Kyllähän tuolta nyt vaihtui enempi putkia. Imupuolen siipisolmun lisäksi oli laakeri mennyt väljäksi, varmaan epätasapainon takia.
Lade
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Joulu 2018, 18:11

2019 syksyllä laitoni huohottimen letkuun lämpösuoja sukan https://www.kkdmotorsport.com/Laempoesuojasukka
ja talvisin on maskisuojat, myös alhaalla (Alhaalla päistä 5 cm auki) Ei ole viheltänyt sen jälkeen.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Mulla on ainaski huohottimella sähkövastus, kuten ainakin jossain vaiheessa pitäis kaikissa talvipaketilla tehdyillä olla. Mutta kai toi silti parantais... Mutta jaksa viritellä mitään maskisuojia, sais kestää ilmankin.
Kimbbel
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Helmi 2021, 12:17

Näitä turboja kannattaa mahdollisimman paljon koittaa goodwillin piikkiin vaikka olisi paljonkin ajettu (175tkm, GW 100%), tietenkin huoltohistoria pitää olla kunnossa.
Viimeksi muokannut Kimbbel, 17 Helmi 2021, 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kjl
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Joulu 2020, 17:07

masaf1 kirjoitti: 28 Tammi 2021, 20:25 Prkl ku menin sanomaan, nyt kohtalon ivaa, auto suuttui varmaan mun yo. *koputtelusta* eli melkein kehuista ja yllätys yllätys turbo VIHELTÄÄÄÄ VIUUUUu. Eli veti varmaan jääsilppurina toimiessan lapoja meni taas solmuun. Noh, katellaan lähipäivinä mitä se on syöny... Olikin vielä alle 2-vuotias tuo nykynen turbo kun muistin kuukauden väärin. Onneks BMW Turva ei kerkii loppuun ennen ku uus auto saapuu... 😁 Ja Pärnäsen korjaamollemollekaan ei oo ku pari km. On siellä nyt ainakin isompi kokonaisuus imupuolellakin ohjeistus vaihtaa, kunhan nyt eka pitää hoitaa tuomiokäynti alta pois.
Minulta vaihdettiin turbo viimeksi kaksi viikkoa sitten, tämän jälkeen laitoin maskisuojat ja ajelin pintakaasulla ongelman välttämiseksi tähän päivään saakka. Todellinen ajonautinto ajella pelko persiissä, kun on suht tehokas auto alla ja kaasua ei uskalla käyttää kuin kesällä (kertauksena, tätä edellinen turbo kesti samat kaksi viikkoa kun erehdyin kiihdyttämään autolla) Nyt on sitten minullakin alla jatkotakuuta 7 vuotta uuden Kian muodossa. Toivotaan että Masaf1:n turbo kestää vaihtoon asti.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Olkaa sitten tarkkana sen Kian takuun kanssa ja lukekaa pienellä räntätyt tekstit, voi olla haasteita 3-4 vuoden kuluttua takuun kanssa. Ajoittakaa huolto niin ettei vie autoa liian aikaisin, eikä kilometriäkään yli, molempia on käytetty takuun hylky perusteina, ja monia muita asioita. Maahantuoja ei ole niitä innokkaimpia takuiden osalta. Kokemukset perhepiiristä ilman essonbaarin jorinoita, itellä ei ole ollut Kiaa.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Höpöhöpö, tutulla levis just laatikko 5-vuotiaasta Ceedistä, jota ei oo edes huollettu marmorilla vaan muualla valmistajan ohjelman mukaan about ajallaan niin mukisematta takuuseen uus loota 0 €. Kialla ei oo samanlaista pikkupränttiä ku Hyundailla.

Oma Kia jo Hangossa, joten jos ei uus turbo hajoo kk sisällä niin selvillä ollaan. Ja toki huoltoon on vaan 3 km jos hajoo :D
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Ei ole mitään höpöhöpöjä, edellinen kirjoitus koskee useampaa kuin yhtä tapausta. Mutta ei niistä sen enempää, ehkä he ovat ottaneet opiksi ja parantaneet takuukäytäntöjä. Paljon on Kiat ja Hyundait parantuneet vuosien aikana ja ovat nykyään varsin kiinnostavia pelejä.
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Itellä kolme vuotiaan 70tkm ajetun Ceedin katto alkoi kukkia kauttaaltaan. Ei mennyt maalitakuuseen kun oli kuulemma maahantuojan mielestä alkanut kiveniskemistä. Kyllä taivaalta sitten sataa kovaa tavaraa 😂 itse olisi pitänyt maksaa 100% maalauksesta,pistinpä siis vaihtoon.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Noh, kaikkihan ne on paskoja enempi ja vähempi nykyään ja eniten taitaa merkata valmistusviikonpäivä ja oliko vielä ilta- vai aamupäivä... Lienee vaan kyse, että löytyy kulloinkin sopiva auto ja sille hyvä diili/diileri/huolto mahdollisimman sopivasti.

Laatukin aaltoilee joka merkillä esim. Opel ja Mersu vuosien saatossa suurta liikettä...
AKokko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Maalis 2021, 13:31

Jaahans olen löytänyt omieni luo

Kesällä ostin F11 2016 520d (etelän hetelmä) Saksasta vuotta aiemmin tuotu. Pakkaset rapsahtivat päälle alkoi vihellys. Endoskoopilla, kun kurkattiin, niin yksi ahtimen siipi vääntynyt. Korjaamo naureskeli hinnaksi 3300 EUR. Jossa mukana joku imuilma muutos (tämä lienee niitä korjausyrityksiä, ettei toistuisi) ...tana.

Kysymys kuuluu löytyykö kokemusta "Turbotohtorista, joka kunnostaa eli vaihtaa tarvikeahtime 400 EUR kustannuksella ja sitten korjattu turbo kiinni. Olisi tuo aavistuksen kustannustehokkaampaa, jos joka talvi pitää ahtimen siivet vaihtaa.

Marmorilta epäilisin vähän hankalasti haettavaksi 50/50 jako kuluille, kun tuontiauto.

nimimerkki bemarillaajaminenmaksaamuttaeiniinpaljonkuinjeepillä
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Ei muuta kuin marmorille mars. Itellä korjattiin viime keväänä 60tkm ajettu Ruotsista tuotu 320D b47 koneella ja 100% goodwillinä
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Onhan toi selkeä tyyppivika joka kuuluu valmistajan laittaa kuntoon 100% goodwillinä.
Vastaa Viestiin