B47 turbo vaihtoon, taas

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Tohon on varmaan osunut jokin kappale, jos käsitin keskustelusta oikein kyseessä ahdin puoli, ei siis pakopuoli. Ainoa asia mikä itselle tulee mieleen on jää. Mutta usein olen väärässä. Niin ja voihan tuon väännön tehdä jokin muukin kuin jää, mutta ilmaa raskaampi, esim nestemäinen jää= vesi?
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

315i kirjoitti: 10 Joulu 2020, 23:40 Tohon on varmaan osunut jokin kappale, jos käsitin keskustelusta oikein kyseessä ahdin puoli, ei siis pakopuoli. Ainoa asia mikä itselle tulee mieleen on jää. Mutta usein olen väärässä. Niin ja voihan tuon väännön tehdä jokin muukin kuin jää, mutta ilmaa raskaampi, esim nestemäinen jää= vesi?
Jääkimpaleethan nuo vauriot ovat aiheuttaneet. Eli aiheuttajasta ei ole epäselvyyttä vaan, miksi sinne imupuolelle noin herkästi syntyy jäätä.
Kjl
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Joulu 2020, 17:07

Todennäköisesti olisi pääosin mennyt goodwilliin, mutta ostin autoni käytettynä ja siinä on autoliikkeen myymä takuu vielä voimassa. Näin helpoimmaksi korjauttaa sitä kautta.

Täytyy vain sanoa että uskomattomia laatumokia BMW:ltä, eikä asiaan taida olla korjausta vaikka merkkiliike niin väittää että uusi imuputki poistaisi ongelma. Ainakin minun tapaus todistaa toisin.
Brooks
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 131
Liittynyt: 15 Marras 2012, 23:14
Auto: BMW 318dA LCI 2009

Onko tätä ongelmaa ollut F20-sarjan dieseleissä?

Autokeskuksessa olisi yksi kiinnostava 120dA x Drive myynnissä.
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Brooks kirjoitti: 23 Joulu 2020, 18:36 Onko tätä ongelmaa ollut F20-sarjan dieseleissä?

Autokeskuksessa olisi yksi kiinnostava 120dA x Drive myynnissä.
On, kaikissa B47 koneisissa
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Brooks kirjoitti: 23 Joulu 2020, 18:36 Onko tätä ongelmaa ollut F20-sarjan dieseleissä?

Autokeskuksessa olisi yksi kiinnostava 120dA x Drive myynnissä.
niin, jokaisessa merkissä on niitä ongelmia joissain autoissa. Itsellä varmaan sitten poikkeuksellisen hyviä yksilöitä, 1 N47 ja nyt toinen B47 kone, eikä missään ollut vikaa koneessa. Kaikki olleet BPS takuisia autoja, normi huollot tehty.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Brooks kirjoitti: 23 Joulu 2020, 18:36 Onko tätä ongelmaa ollut F20-sarjan dieseleissä?

Autokeskuksessa olisi yksi kiinnostava 120dA x Drive myynnissä.
n. 3 kk päästä tulee Autokeskukseen kiinnostava eli mun uutena hommattu120xda Msportti myyntiin. Siihe ois ainakin jo vaihdettu turbo, ohjausvaihde 2 kertaan, ovitiivisteet, EGR, EGR-cooleri ym. tyyppiominaisuudet ;) Muutenki about sokeella mummolla saaressa ollut kunnoltaan.Tilasin eilen nimittäin uuden isomman auton ku kyllästyin köyttämään lapsia ykkösen takapenkille.
Kjl
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Joulu 2020, 17:07

Turbo hajosi taas n. 2 viikkoa ja 1500km uuden turbon vaihdon jälkeen, lieneekö jo ennätys ja tämä tarina on tosi. Imuputken kotelosta tuli tarkistuksen yhteydessä mm. n. 5x20mm jääpala ja runsaasti vettä. BMW ei tämän päivän tilanteen mukaan ole edelleenkään keksinyt ongelmaan ratkaisua, toisin kuin aikoinaan Toyota keksi ratkaisuksi sihdin turbon eteen tiettyihin Hiluxin vuosimalleihin jotka kärsineet samasta ongelmasta.

On nämä halpoja kilometrejä, ps. ajan pitkää matkaa päivittäin. Lyhimmillään 60km kerrallaan, joten ongelma ei liity pätkäajoon.
Liitteet
0F5EBDDB-4083-4759-88E1-FF26DD11736B.jpeg
0F5EBDDB-4083-4759-88E1-FF26DD11736B.jpeg (477.38 KiB) Katsottu 13412 kertaa
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

bemul13 kirjoitti: 05 Tammi 2021, 18:34
Kjl kirjoitti: 05 Tammi 2021, 17:51 Turbo hajosi taas n. 2 viikkoa ja 1500km uuden turbon vaihdon jälkeen, lieneekö jo ennätys ja tämä tarina on tosi. Imuputken kotelosta tuli tarkistuksen yhteydessä mm. n. 5x20mm jääpala ja runsaasti vettä. BMW ei tämän päivän tilanteen mukaan ole edelleenkään keksinyt ongelmaan ratkaisua, toisin kuin aikoinaan Toyota keksi ratkaisuksi sihdin turbon eteen tiettyihin Hiluxin vuosimalleihin jotka kärsineet samasta ongelmasta.

On nämä halpoja kilometrejä, ps. ajan pitkää matkaa päivittäin. Lyhimmillään 60km kerrallaan, joten ongelma ei liity pätkäajoon.
Asutko missäpäin Suomea ? Säilytätkö autoa lämpimässä/kylmässä kuinka vaihtelevasti ?
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Luulis alkavan kiinnostaa BMW:täkin jo :D Kop kop, mulla vasta yks turbo menny... Mistä muuten nyt huomasit vai alkoko laakista vinkuu?
Kjl
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Joulu 2020, 17:07

masaf1 kirjoitti: 05 Tammi 2021, 20:10 Luulis alkavan kiinnostaa BMW:täkin jo :D Kop kop, mulla vasta yks turbo menny... Mistä muuten nyt huomasit vai alkoko laakista vinkuu?
Katsotaan nyt mitä BMW sanoo, kävin merkkiliikkeellä ja ainut resepti heillä on uusia taas turbo, ohjeet muihin toimiin pitää tulla BMW:ltä. Todella hampaatonta toimintaa merkkiliikkeen puolelta, heitä ei oikeastaan kiinnosta asia sen kummemmin.

Korjaamopäällikön kanssa juttelin viimeviikolla ja hän myönsi että näitä on mennyt todella paljon, tänään huoltoneuvoja taas ei tuntunut tietävän asiasta oikein mitään (siis heittäytyi tietämättömäksi).

Lyön kyllä nyt tämän asian tiimoilta kaikki kortit pöytään BMW:lle, ainakaan merkkiliikkeen kanssa ei asiat tunnu sujuvan yhteisymmärryksessä, joten olen suoraan BMW:lle yhteydessä tästä.

Sääliksi kävisi sellaista autonomistajaa joka ei tekniikasta mitään ymmärrä, maksattaisivat jokaisen turbon asiakkaalla hyvin mieluusti. Katsotaan nyt miten asiat etenee.

Laakista alkoi 50km ajon jälkeen vinkumaan
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

Kjl kirjoitti: 05 Tammi 2021, 21:22 Katsotaan nyt mitä BMW sanoo, kävin merkkiliikkeellä ja ainut resepti heillä on uusia taas turbo, ohjeet muihin toimiin pitää tulla BMW:ltä. Todella hampaatonta toimintaa merkkiliikkeen puolelta, heitä ei oikeastaan kiinnosta asia sen kummemmin.

Korjaamopäällikön kanssa juttelin viimeviikolla ja hän myönsi että näitä on mennyt todella paljon, tänään huoltoneuvoja taas ei tuntunut tietävän asiasta oikein mitään (siis heittäytyi tietämättömäksi).

Lyön kyllä nyt tämän asian tiimoilta kaikki kortit pöytään BMW:lle, ainakaan merkkiliikkeen kanssa ei asiat tunnu sujuvan yhteisymmärryksessä, joten olen suoraan BMW:lle yhteydessä tästä.

Sääliksi kävisi sellaista autonomistajaa joka ei tekniikasta mitään ymmärrä, maksattaisivat jokaisen turbon asiakkaalla hyvin mieluusti. Katsotaan nyt miten asiat etenee.

Laakista alkoi 50km ajon jälkeen vinkumaan
Minulle sanottiin myös, että vaihdellaan turboja aina niin kauan kun menee rikki ja viheltää. Pahimmillaan n. 1000km pääsi yhdellä turbolla. Yhteensä 5 kertaa kävin vaihdattamassa turbon vajaan 35tkm aikana. Sitten en enää jaksanut, kun ei kerran muuta ratkaisua löytynyt ongelmaan. Vaihdoin merkkiä, vaikka olisivatkin vaihtaneet sen turbon aina ilmaiseksi. Nyt ei muuten turbo vihellä enää...
Kjl
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Joulu 2020, 17:07

MKV kirjoitti: 06 Tammi 2021, 14:36
Kjl kirjoitti: 05 Tammi 2021, 21:22 Katsotaan nyt mitä BMW sanoo, kävin merkkiliikkeellä ja ainut resepti heillä on uusia taas turbo, ohjeet muihin toimiin pitää tulla BMW:ltä. Todella hampaatonta toimintaa merkkiliikkeen puolelta, heitä ei oikeastaan kiinnosta asia sen kummemmin.

Korjaamopäällikön kanssa juttelin viimeviikolla ja hän myönsi että näitä on mennyt todella paljon, tänään huoltoneuvoja taas ei tuntunut tietävän asiasta oikein mitään (siis heittäytyi tietämättömäksi).

Lyön kyllä nyt tämän asian tiimoilta kaikki kortit pöytään BMW:lle, ainakaan merkkiliikkeen kanssa ei asiat tunnu sujuvan yhteisymmärryksessä, joten olen suoraan BMW:lle yhteydessä tästä.

Sääliksi kävisi sellaista autonomistajaa joka ei tekniikasta mitään ymmärrä, maksattaisivat jokaisen turbon asiakkaalla hyvin mieluusti. Katsotaan nyt miten asiat etenee.

Laakista alkoi 50km ajon jälkeen vinkumaan
Minulle sanottiin myös, että vaihdellaan turboja aina niin kauan kun menee rikki ja viheltää. Pahimmillaan n. 1000km pääsi yhdellä turbolla. Yhteensä 5 kertaa kävin vaihdattamassa turbon vajaan 35tkm aikana. Sitten en enää jaksanut, kun ei kerran muuta ratkaisua löytynyt ongelmaan. Vaihdoin merkkiä, vaikka olisivatkin vaihtaneet sen turbon aina ilmaiseksi. Nyt ei muuten turbo vihellä enää...
Minulla vaihtoautotakuu vielä voimassa, jonka piikkiin vaihdettiin alkuperäiseen runkoon kunnostettu turbo. Merkkiliike oli nyt sitä mieltä että BMW ei tulisi tässä tapauksessa vastaan koska ei ole BMW:n uusi turbo kyseessä, vaikka eihän tämä asia liity mitenkään varsinaiseen juurisyyhyn miksi nämä turbot hajoaa. Eli siis siihen että jäätä lentää siipien läpi.

Mutta onhan tämä ihan ok kesäauto, talveksi pitää varmaan hommata toinen menopeli.
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Kjl kirjoitti: 06 Tammi 2021, 16:01
MKV kirjoitti: 06 Tammi 2021, 14:36
Kjl kirjoitti: 05 Tammi 2021, 21:22 Katsotaan nyt mitä BMW sanoo, kävin merkkiliikkeellä ja ainut resepti heillä on uusia taas turbo, ohjeet muihin toimiin pitää tulla BMW:ltä. Todella hampaatonta toimintaa merkkiliikkeen puolelta, heitä ei oikeastaan kiinnosta asia sen kummemmin.

Korjaamopäällikön kanssa juttelin viimeviikolla ja hän myönsi että näitä on mennyt todella paljon, tänään huoltoneuvoja taas ei tuntunut tietävän asiasta oikein mitään (siis heittäytyi tietämättömäksi).

Lyön kyllä nyt tämän asian tiimoilta kaikki kortit pöytään BMW:lle, ainakaan merkkiliikkeen kanssa ei asiat tunnu sujuvan yhteisymmärryksessä, joten olen suoraan BMW:lle yhteydessä tästä.

Sääliksi kävisi sellaista autonomistajaa joka ei tekniikasta mitään ymmärrä, maksattaisivat jokaisen turbon asiakkaalla hyvin mieluusti. Katsotaan nyt miten asiat etenee.

Laakista alkoi 50km ajon jälkeen vinkumaan
Minulle sanottiin myös, että vaihdellaan turboja aina niin kauan kun menee rikki ja viheltää. Pahimmillaan n. 1000km pääsi yhdellä turbolla. Yhteensä 5 kertaa kävin vaihdattamassa turbon vajaan 35tkm aikana. Sitten en enää jaksanut, kun ei kerran muuta ratkaisua löytynyt ongelmaan. Vaihdoin merkkiä, vaikka olisivatkin vaihtaneet sen turbon aina ilmaiseksi. Nyt ei muuten turbo vihellä enää...
Minulla vaihtoautotakuu vielä voimassa, jonka piikkiin vaihdettiin alkuperäiseen runkoon kunnostettu turbo. Merkkiliike oli nyt sitä mieltä että BMW ei tulisi tässä tapauksessa vastaan koska ei ole BMW:n uusi turbo kyseessä, vaikka eihän tämä asia liity mitenkään varsinaiseen juurisyyhyn miksi nämä turbot hajoaa. Eli siis siihen että jäätä lentää siipien läpi.

Mutta onhan tämä ihan ok kesäauto, talveksi pitää varmaan hommata toinen menopeli.
Millaisissa olosuhteissa autoa käytät? Tuolla aiemminkin jo kyseltiin tästä..
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

wsaarja kirjoitti: 06 Tammi 2021, 18:20 Millaisissa olosuhteissa autoa käytät? Tuolla aiemminkin jo kyseltiin tästä..
Minä käytin normaaleissa Suomalaisissa talvisissa olosuhteissa. Ei missään 2-litraisessa turbodieselissä tuota ennen ollut minkäänlaisia ongelmia turbojen kanssa. Kuitenkin useammalla eri 2-litraisella turbodieselillä ajellut ennen tätä tapausta ilman ongelmia jo 20 vuotta. Minusta selkeä suunnitteluvirhe.
Kjl
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Joulu 2020, 17:07

Ei olosuhteilla ole paljoakaan tekemistä asian kanssa, pl. normaali talveen kuuluva pakkanen. Käytän myös vesitilaan asennettua moottorinlämmitintä pakkasilla. Yhdessäkään diesel autossani en ole vielä turbon kanssa tekemisiin joutunut, yleensä olen autoa vaihtanut viimeistään 250tkm ajettuna.

Edellinen autoni jonka ostin uutena 2016 ajoin viime syksyyn asti 150tkm ilman ainuttakaan takuun piiriin kuuluvaa vikaa, voin sanoa että nyt hieman ihmetyttää ja harmittaa..
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Oisko ne voinu korjaamolla ryssiä jotain ts. parannetut imuputket unohtunu vaihtaa tai väärä/väärin yms? Ja missä olette käyttäneet?
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Olosuhteet eivät saa vaikuttaa kyseiseen ongelmaan, ratkaisu pitää löytyä tehtaan insinööreiltä eikä olosuhteita pohtimalla. Käsittämätöntä miksi tätä asiaa ei saada kuntoon, tässä yksi syy miksi merkki vaihtui viime keväällä. BMW on hieno auto mutta jos joutuu alkaa maksamaan useita kämmejä omaan piikkiin takuiden loputtua niin kalliiksi tulee, alkaa kohta muistuttamaan vaggien touhua. Viat muuttuu ominaisuuksiksi ja asiakkailla maksattaminen on uusinormaali...
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

*Ari* kirjoitti: 07 Tammi 2021, 06:25 Olosuhteet eivät saa vaikuttaa kyseiseen ongelmaan, ratkaisu pitää löytyä tehtaan insinööreiltä eikä olosuhteita pohtimalla. Käsittämätöntä miksi tätä asiaa ei saada kuntoon, tässä yksi syy miksi merkki vaihtui viime keväällä. BMW on hieno auto mutta jos joutuu alkaa maksamaan useita kämmejä omaan piikkiin takuiden loputtua niin kalliiksi tulee, alkaa kohta muistuttamaan vaggien touhua. Viat muuttuu ominaisuuksiksi ja asiakkailla maksattaminen on uusinormaali...
Meillä hieman sama tilanne. Kun erinnäisiä vikoja alkoi ilmestymään,niin silloinen paikallinen merkkiliike hoiti asiat melko hyvin asiakkaan eduksi. Kun merkkiedustus vaihtui paikallisesti ensin DeltaBavarialle ja sen kautta Laakkoselle homma muuttui hieman happamaksi. Lopulta kyllästyin ja vaimon silloinen X3:n vaihtui eri merkkiseen saman kokoluokan ja vetokyvyn omaavaan nelikkoon. Nyt on 90tkm mittarissa. Ei ole ollut mitään vikoja ja yksi takaisinkutsukin hoidettiin vaivattomasti huollon yhteydessä. :thuup:
Viimeksi muokannut Heguli31, 10 Tammi 2021, 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Tuli vaan mieleen, että voisko letkulämppäri olla yhteinen vauhdittajanimittäjä näille? Kun mainitsitte, että sellanenkin löytyy.
Vastaa Viestiin