B47 turbo vaihtoon, taas

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
AKokko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Maalis 2021, 13:31

Tämä on kyllä loistava saitti, keskustelu Lohjalaisen merkkihuoltamon kanssa jatkuu.

Kiitoksia kommenteista

Antti
AKokko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Maalis 2021, 13:31

Hah Lohjan pojilta tuli seuraava vastaus:
GW mahdollisuutta siinä ei ole. Että jotain menisi GW:n pikkiin pitäisi pari kriteeriä täyttyä: jotka ovat
-Auton alkuperiäsi maa Suomi=> auto on saksan tuonti
-Auton ensimmäinen omistaja.
-Huollot on tehty BMW liikkeessä.
-Auto on alle 100 000 km ajettu
-Auto on alle 5 vuotta vanha.
-Autossa ei ole muita takuita.

Mitenkähän noita lähtisi perustelemaan?

Antti
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Ensimmäisenä vaihtaisin edustajaa jos lähestyminen on tuommoinen, koska lähtökohtaisesti tuo on potaskaa kun ei se liike noista asioista päätä.

Itselläni neljä viimeistä listattua ehtoa täyttyi. Kahden ensimmäisen osalta auto tuli Ruotsista ja olin toinen omistaja.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Tynniksellä ei vaan noi hommat oo koskaan huvittaneet, saavat paremman katteen muista töistä pikku firmassa (gw-paperihommista ei saa rahaa katsos, mutta aikaa menee. Pikku firmassa näkyy heti, isossa hukkuu ja ei kiinnosta yksittäistä huoltoneuvojaa joka on vaan töissä). Mee Olarin Laakkoselta kyseleen...

Itelle just BMW Turvan piiriin turbo siellä pistettiin, siinäkin piti venata 2 viikkoa diagnoosin jälkeen vs. 2 vuotta sit vein klo 9 Laakkoselle, diagnoosi klo 11 ja turbo vaihdettu takuuseen klo 13.

Ps. Tynnis aina ollu tommonen, näin lohjalaisena tiedän, että MB ja BMW kans kantsii kiertää kaukaa.
Kimbbel
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Helmi 2021, 12:17

No hehheh, en nyt puhelimella saa lainattua AKokkon viestiä mutta näin meillä:
F31 B47 my.16
175tkm
Hollannin tuonti
=100GW

Eli käy jossain toisessa merkkiliikkeessä tiedustelemassa jos huoltohistoria on aukoton
Jone111
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Marras 2020, 11:13
Auto: BMW 530e M-sport -19

Tällä turbo tälle talvea vaihdettu 2 kertaa. Auto 120d -19. Kovin lupailevat takuun kyllä kattavan nyt ja tulevaisuudessa vaihdot.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Ota vaan se Turva 5 vuoteen vielä jos voit... Siis jos alle 2-vuotias. Ei tarvi ruinata sitte turboja, ohjausvaiheita jne. GW:hen.
Jone111
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Marras 2020, 11:13
Auto: BMW 530e M-sport -19

Kiitos, laittelin heti kyselyä. Enpäs tiennytkään moisesta.

Auto kun on mitä erinomaisin. Mistä löytäisikään 200hp takavetopainotteisen nelivedon 30ke hintaan, jossa vielä takuu + Bps, sekä ajettu alle 20tkm.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Jep, Turva on sen sortin taikasana marmorilla, että kiltisti laittavat mitä vaan sen piiriin. Esim. ittellä ovitiiviste ja ikkunatiiviste oli kulahtanut/rispaantunut niin kiltisti Turvaan ilman mitään mutinoita, että normaalia kulumaa tjsp. Uusituttanut kuskin ikkunan yläkarmin karvalistan kahdesti niin pysyy narinat loitolla. Ja aina saanu neuvoteltua ilmaisen sijarinkin vaikkei kuulukaan Turvaan. Ja kyllähän tossa veivattiin syksyllä alustageometriaan tarkennusta, iskaritolppien kääntöä hieman ja eturungon pulttien kirimistä jne... 20 000 € tuli just uuden (toisen kerran paskoneen) turbon myötä Turvan piirissä täyteen kun sitä käyttänyt 2 vuodesta nyt 4,5 vuoteen kaikkeen maholliseen mitä nyt on keksinyt moitittavaa ja korjattavaa. Ja sen taikasanan ku sanoo, niin kaikki on helppoa vs. muuten ihan prkl vaikeeta BMW:n kanssa.
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Mikä tuon turvan nettovaikutus on ollut? Kun mainitsit 20000€ niin aika iso osa olisi ilmeisesti mennyt gw:nä joka tapauksessa ilman tuota turvaakin?
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Olis varmaan menny joo ainaki 14000 € gw:nä heittämällä (parit turbot ja ohjausvaihteet ja egr:t), mutta aika monet selvitykset ja väännöt on reilulla tonnilla säästäny (mitä maksoi tingattuna uuteen autoon toi).
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Kyllähän tuolle tonnille katetta tulee mukavasti noin ja ennenkaikkea säästää hermoja. Uutta ostaessa kannattaa kyllä ehdottomasti ottaa jos noiden hinnat on vielä järkevät.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

1240 € näkyy olevan hinta ny https://www.bmw.fi/content/dam/bmw/mark ... 408780.pdf

Ei minusta hirmu paha takuun jatkosta 5v/200tkm saakka.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Premium auto tarvii premiun takuut, maksetut sellaiset, että niitä on varaa pitää. Ihan oikeesti, alle 5v autoon remontteja pienen henkilöauton hinnan verran... Jotain on pahasti pielessä laadussa.
Jone111
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 22 Marras 2020, 11:13
Auto: BMW 530e M-sport -19

Enkä olisi vakuuttunut, että ongelmat ihan poistuisivat merkkiä vaihtamalla. Ongelmaa muissakin. Itse nappaan ton turvan 5-vuoteen, on aika hyvä jälleen myydessäkin.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Olen ostanut eri merkkisiä autoja uutena tai muutaman tonnin ajettuna, vaihtoon mennessä kilsoja on ollut 90-200tkm ja vaihtoikä vaihdellut 2-6v. Ehkä mulla vaan on käynyt hyvä tuuri koska olen selvinnyt normi huolloilla ja kuluvilla osilla, takuun piiriin kuuluvat on menneet tekuuseen, myös takuuajan jälkeen niissä harvoissa tapauksissa missä on näin käynyt. Vajaan miljoonan kilsan ja muutaman auton jälkeen väitän suoralta kädeltä että kyllä, toisilla merkeillä ongelmia on huomattavasti vähemmän kun toisilla. Yhteenkään ei ole ollut tarvetta tehdä omistushistorian aikana tuhansien, tai kymppitoinnien verran remontteja edes takuun jälkeen vaikka olen melkoisen tarkka autonpitäjä enkä hyväksy edes pieniä vikoja autoissa. Siksi kuulostaa kovin hurjalta masan auton remonttikulut, tai yleensä että on jouduttu tekemään noin paljon korjauksia, jopa samoja uudestaan.

Ei silti, yhden BMW:n kokemuksella mulla ei jäänyt mitään hampaankoloon mutta kun kolme vuotta on muiden bemareiden ongelmia seurannut niin harkitsen hyvin tarkkaan tuleeko enään Bemaria ostettua. Mulla kun auton luotettavuus sekä huollon toimivuus, myös takuuasioissa, on oltava paremmalla tasolla mitä on saanut lukea BMW:n erilaisista tulkinnoista eri huoltopisteissä, sekä erilaisissa vika tapauksissa. Tästä syystä esim vag:n tuotteet kierretään hyvin kaukaa.

Mutta... kaikesta huolimatta 320e on aika kiinnostava vaihtoehto tulevaisuudessa. Ei nykyisellä kärryllä ikuisesti ajeta.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Mulla on ollu aiemmin vaan Mersuja ja Nissaneita. Yksi melkein yhtä paljon korjuuta vaatinut yksilö (Nissan Juke 4x4 Dig-T) on 18 vuoden aikana sattunut kohdalle, muuten ei oo kyllä juuri vikoja ollut. Ja Nissanilla kyllä ihan eri palveluasenne, esim. vaimon Pulsarista meni 3-vuotias akkukin takuuseen kiltisti pyytämättäkin, vaikka akkua ei mikään takuu koske tai max 6-12 kk riippuen merkistä. Ilmainen sijari pyytämättä jne. Aina pestynä auto huollosta, myös kuramatot pestynä. BMW ei oo ikinä tarjottu edes moista. Itse arvostan kans Palvelua ja sen sujuvuutta. Ykköstä ku viet marmorille niin nyrpistellään, samalla saa seurata ku 7-sarjan omistajaa palvellaan kuin kuningasta esim. viimeks ohjattiin viereiseltä tiskiltä 7:n tuonut katsomaan lähes kädestä pitäen uutta 7:aa ja sijaisautoksi uus 7 koeajoon vs. paskoneen ykkösen omistajaa=mua pahimmillaan käskivät soittaa BMW assistanceen huoltotiskiltä, että voisivat antaa sijarin. Nostin sen sortin kummastuneisuuden ihmetyksen, että joku tuli takahuoneesta ja käski sitten antaa mulle sijari ja sitten ne osoitti mulle hangesta Skoda Fabian ja ite sai kaapia 30 cm lunta ja raapata vartin. Muuten kyllä saanut ykkösiä ja kolmosia sijaiskärsijänä...

Kerran Nissania vein huoltoon Auto-Kehään niin autotalon tj totes (kello oli vasta vähä vaille 7 ja oli ainoa paikalla kahvilan lisäksi), että sijari on lumessa, venaas vähä ja ota hänen laskuun kahviosta pulla/leipä ja kahvit ja juo rauhassa niin hän käy putsaamaan lumet ja tuo auton lämpiimään oven eteen niin saat kahvin jälkeen pujahtaa lämpimään autoon. Puku päällä kävi myräkässä skrapaamassa...

Esim. E320 cdi Mersun myin 280 tkm ajettuna pois, eikä siihe mitään suurta tarvinu pistää noihin kilsoihin, lähinnä alustan pikkuosia ja jarrut. F20 olis jo 11. turbo tällä menolla :D Niinköhän vaihtuis niin monesti gw:nä...😁 A-mersussa meni kytkin ja suutintiivisteitä, egr, ostin 90 tkm ja luovuin 300 tkm.
ddt
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 19:48
Auto: G31 520dA xDrive B. Sport
ex. F11 LCI 520dxA Excl.

masaf1 kirjoitti: 27 Helmi 2019, 20:04 Veikkaan, että valtaosa B47 ajelijoista ei huomaa mitään vaikka oliskin paskana.
Se on muuten just näin. Pääsin itsekin liittymään tähän iloiseen B47-ahdin -kerhoon, viheltely alkoi noiden n. kuukausi sitten olleiden kovien pakkasten jäljiltä. Autoa on lämmitettty tehdas-webastolla ahkerasti ja ajettu lyhyttä päiväkotirundia. Toinen pääasiallisista kuskeista ei tosiaan huomannut mitään hassua moottorin äänimaailmassa, ei vaikka asiasta huomautti.

Siispä GW-arpapeliä odotellessa... 170tkm ajettu yli 6v vanha F11 jo, saas nähdä. Normioloissa ei tekisi pahaa maksaa uusista osista, mutta nyt kun täältä lukee, että ongelmat voi toistua sattumanvaraisesti tosi nopeastikin, niin vähän syö kyllä uskoa.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Ei sillä oo mitään väliä ajaako lyhyttä vai pitkää, paska mikä paska, ei kestä kosteaa huurteista kovaa pakkasta. Mä en esim. tänä talvena pitäny tallissa (lämmin talli ja 2 tehokasta kuivuria laulaa ts. varmasti kuivuu) ollenkaan vs. aiemmin pidin ja molempina paskoi. Toissa talvena ei ollu kovia pakkasia niin siitä selvisi.
Jussi1982
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Huhti 2021, 23:13

Onko tosiaan näin, että edes keneltäkään kolmannelta osapuoleta ei ole tullut päivitys settiä tähän imupuolelle?? Olen menossa Ensiviikolla katsomaan yhtä 17`mallista F31 kyseisellä moottorilla ja tässä mietin että lyökö käden syvälle paskaan?? Autolla mitä menossa katsomaan(ostamaan) ajettu 170tkm.
Vastaa Viestiin