B47 turbo vaihtoon, taas

Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 428
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja Clavurion » 19 Kesä 2019, 23:10

Oskari kirjoitti:
19 Kesä 2019, 22:46
Uudessa 2019 320d sedanissa, joka oli sijaisautona, näytti olevan SCR (eli Ad-blue kusiruiskutus) EGR:n sijaan.
Kyllä se pelkistyskatalysaattori ja urearuiskutus on EGR:n lisäksi, ei sen tilalla.

Avatar
LCI
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:56
Auto: BMW & Aircooled VW's
Paikkakunta: Laukaa

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja LCI » 20 Kesä 2019, 07:14

Onko näitä vikoja ollut vain F-korisissa vai onko raportoitu myös G-korisista?
G30, 2018 & F30, 2015

wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 234
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja wsaarja » 20 Kesä 2019, 07:20

Oskari kirjoitti:
19 Kesä 2019, 22:46
Tuli kampanjakutsu imusarjan äänenvaimentimen vaihtoon.
F31 LCI 320dA xDrive B47D20 2017
Mitähän malleja / vuosikertoja tämä kutsu koskee?

Edit: Eilen kävi omani F31 vm16 60tkm tuomiolla ja turbo sekä imuputki vaihtoon. Gw 100%

Edit2: Turbo vaihdettiin viikko sitten Autokeskus HML:ssä. Suoraan ajoon lomareissulle kohti lappia ja 400km jälkeen 15km ennen Kajaania ilmoitus, että öljy vähissä. Stoppi pysäkille ja turbon alta ihan märkänä paikat. Ajoin suoraan Kajaanim Wetterille, jossa oli kaikki ihan täyttä. Ottivat kuitenkin nosturille ja tutkivat, turbon paluuputki huonosti paikallaan, josta mehut ulos. 3h sisältäen mekaanikon lounastunnin ja matka jatkui kohti lappia. Loistavaa palvelua täytyy sanoa. 500km myöhemmin kaikki vielä ainakin kunnossa.

wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 234
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja wsaarja » 19 Elo 2019, 10:11

wsaarja kirjoitti:
20 Kesä 2019, 07:20
Oskari kirjoitti:
19 Kesä 2019, 22:46
Tuli kampanjakutsu imusarjan äänenvaimentimen vaihtoon.
F31 LCI 320dA xDrive B47D20 2017
Mitähän malleja / vuosikertoja tämä kutsu koskee?

Edit: Eilen kävi omani F31 vm16 60tkm tuomiolla ja turbo sekä imuputki vaihtoon. Gw 100%

Edit2: Turbo vaihdettiin viikko sitten Autokeskus HML:ssä. Suoraan ajoon lomareissulle kohti lappia ja 400km jälkeen 15km ennen Kajaania ilmoitus, että öljy vähissä. Stoppi pysäkille ja turbon alta ihan märkänä paikat. Ajoin suoraan Kajaanim Wetterille, jossa oli kaikki ihan täyttä. Ottivat kuitenkin nosturille ja tutkivat, turbon paluuputki huonosti paikallaan, josta mehut ulos. 3h sisältäen mekaanikon lounastunnin ja matka jatkui kohti lappia. Loistavaa palvelua täytyy sanoa. 500km myöhemmin kaikki vielä ainakin kunnossa.
Edit3: Meni sitten vielä kerran hinurilla huoltoon kun pukkas pakokaasut sisälle. Oli turbon ja pakosarjan välinen tiiviste huonosti paikoillaan. Jokohan tuo nyt olisi kunnossa.... Autokeskus Airport tällä kertaa oli kohteena.

drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja drago » 19 Elo 2019, 17:13

On näköjään korjaamon laadunvarmistus alakouluasteella. Jos tuosta olisi joutunut vielä rahaa antamaan ja sössitään noin huolella, huh huh

Rare
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Elo 2019, 17:10

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja Rare » 31 Elo 2019, 17:42

wsaarja kirjoitti:
19 Elo 2019, 10:11
wsaarja kirjoitti:
20 Kesä 2019, 07:20
Oskari kirjoitti:
19 Kesä 2019, 22:46
Tuli kampanjakutsu imusarjan äänenvaimentimen vaihtoon.
F31 LCI 320dA xDrive B47D20 2017
Mitähän malleja / vuosikertoja tämä kutsu koskee?

Edit: Eilen kävi omani F31 vm16 60tkm tuomiolla ja turbo sekä imuputki vaihtoon. Gw 100%

Edit2: Turbo vaihdettiin viikko sitten Autokeskus HML:ssä. Suoraan ajoon lomareissulle kohti lappia ja 400km jälkeen 15km ennen Kajaania ilmoitus, että öljy vähissä. Stoppi pysäkille ja turbon alta ihan märkänä paikat. Ajoin suoraan Kajaanim Wetterille, jossa oli kaikki ihan täyttä. Ottivat kuitenkin nosturille ja tutkivat, turbon paluuputki huonosti paikallaan, josta mehut ulos. 3h sisältäen mekaanikon lounastunnin ja matka jatkui kohti lappia. Loistavaa palvelua täytyy sanoa. 500km myöhemmin kaikki vielä ainakin kunnossa.
Edit3: Meni sitten vielä kerran hinurilla huoltoon kun pukkas pakokaasut sisälle. Oli turbon ja pakosarjan välinen tiiviste huonosti paikoillaan. Jokohan tuo nyt olisi kunnossa.... Autokeskus Airport tällä kertaa oli kohteena.

Meni kanssa 6/2017 valmistettuun 120d:hen uusi ahdin vääntyneiden siipien takia. Samalla laitettiin jotain päivitysosaa valmistajan ohjeen mukaan. Eivät sen kummemmin liikkeessä kertoneet mitä päivitetyt osat oli, vaikka koitin ystävällisesti kysellä.
Nappiin ei vissiin tämäkään remontti mennyt, kun alkoi jälkeen päin haisemaan pakokaasu ohjaamossa. Katsotaan kuinka tilanne etenee 😄

https://drive.google.com/file/d/13Ve8ia ... p=drivesdk