B47 turbo vaihtoon, taas

Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja Clavurion » 19 Kesä 2019, 23:10

Oskari kirjoitti:
19 Kesä 2019, 22:46
Uudessa 2019 320d sedanissa, joka oli sijaisautona, näytti olevan SCR (eli Ad-blue kusiruiskutus) EGR:n sijaan.
Kyllä se pelkistyskatalysaattori ja urearuiskutus on EGR:n lisäksi, ei sen tilalla.

Avatar
LCI
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:56
Auto: BMW & Aircooled VW's
Paikkakunta: Laukaa

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja LCI » 20 Kesä 2019, 07:14

Onko näitä vikoja ollut vain F-korisissa vai onko raportoitu myös G-korisista?
G30, 2018 & F30, 2015

wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 295
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja wsaarja » 20 Kesä 2019, 07:20

Oskari kirjoitti:
19 Kesä 2019, 22:46
Tuli kampanjakutsu imusarjan äänenvaimentimen vaihtoon.
F31 LCI 320dA xDrive B47D20 2017
Mitähän malleja / vuosikertoja tämä kutsu koskee?

Edit: Eilen kävi omani F31 vm16 60tkm tuomiolla ja turbo sekä imuputki vaihtoon. Gw 100%

Edit2: Turbo vaihdettiin viikko sitten Autokeskus HML:ssä. Suoraan ajoon lomareissulle kohti lappia ja 400km jälkeen 15km ennen Kajaania ilmoitus, että öljy vähissä. Stoppi pysäkille ja turbon alta ihan märkänä paikat. Ajoin suoraan Kajaanim Wetterille, jossa oli kaikki ihan täyttä. Ottivat kuitenkin nosturille ja tutkivat, turbon paluuputki huonosti paikallaan, josta mehut ulos. 3h sisältäen mekaanikon lounastunnin ja matka jatkui kohti lappia. Loistavaa palvelua täytyy sanoa. 500km myöhemmin kaikki vielä ainakin kunnossa.

wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 295
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja wsaarja » 19 Elo 2019, 10:11

wsaarja kirjoitti:
20 Kesä 2019, 07:20
Oskari kirjoitti:
19 Kesä 2019, 22:46
Tuli kampanjakutsu imusarjan äänenvaimentimen vaihtoon.
F31 LCI 320dA xDrive B47D20 2017
Mitähän malleja / vuosikertoja tämä kutsu koskee?

Edit: Eilen kävi omani F31 vm16 60tkm tuomiolla ja turbo sekä imuputki vaihtoon. Gw 100%

Edit2: Turbo vaihdettiin viikko sitten Autokeskus HML:ssä. Suoraan ajoon lomareissulle kohti lappia ja 400km jälkeen 15km ennen Kajaania ilmoitus, että öljy vähissä. Stoppi pysäkille ja turbon alta ihan märkänä paikat. Ajoin suoraan Kajaanim Wetterille, jossa oli kaikki ihan täyttä. Ottivat kuitenkin nosturille ja tutkivat, turbon paluuputki huonosti paikallaan, josta mehut ulos. 3h sisältäen mekaanikon lounastunnin ja matka jatkui kohti lappia. Loistavaa palvelua täytyy sanoa. 500km myöhemmin kaikki vielä ainakin kunnossa.
Edit3: Meni sitten vielä kerran hinurilla huoltoon kun pukkas pakokaasut sisälle. Oli turbon ja pakosarjan välinen tiiviste huonosti paikoillaan. Jokohan tuo nyt olisi kunnossa.... Autokeskus Airport tällä kertaa oli kohteena.

drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja drago » 19 Elo 2019, 17:13

On näköjään korjaamon laadunvarmistus alakouluasteella. Jos tuosta olisi joutunut vielä rahaa antamaan ja sössitään noin huolella, huh huh

Rare
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Elo 2019, 17:10

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja Rare » 31 Elo 2019, 17:42

wsaarja kirjoitti:
19 Elo 2019, 10:11
wsaarja kirjoitti:
20 Kesä 2019, 07:20
Oskari kirjoitti:
19 Kesä 2019, 22:46
Tuli kampanjakutsu imusarjan äänenvaimentimen vaihtoon.
F31 LCI 320dA xDrive B47D20 2017
Mitähän malleja / vuosikertoja tämä kutsu koskee?

Edit: Eilen kävi omani F31 vm16 60tkm tuomiolla ja turbo sekä imuputki vaihtoon. Gw 100%

Edit2: Turbo vaihdettiin viikko sitten Autokeskus HML:ssä. Suoraan ajoon lomareissulle kohti lappia ja 400km jälkeen 15km ennen Kajaania ilmoitus, että öljy vähissä. Stoppi pysäkille ja turbon alta ihan märkänä paikat. Ajoin suoraan Kajaanim Wetterille, jossa oli kaikki ihan täyttä. Ottivat kuitenkin nosturille ja tutkivat, turbon paluuputki huonosti paikallaan, josta mehut ulos. 3h sisältäen mekaanikon lounastunnin ja matka jatkui kohti lappia. Loistavaa palvelua täytyy sanoa. 500km myöhemmin kaikki vielä ainakin kunnossa.
Edit3: Meni sitten vielä kerran hinurilla huoltoon kun pukkas pakokaasut sisälle. Oli turbon ja pakosarjan välinen tiiviste huonosti paikoillaan. Jokohan tuo nyt olisi kunnossa.... Autokeskus Airport tällä kertaa oli kohteena.

Meni kanssa 6/2017 valmistettuun 120d:hen uusi ahdin vääntyneiden siipien takia. Samalla laitettiin jotain päivitysosaa valmistajan ohjeen mukaan. Eivät sen kummemmin liikkeessä kertoneet mitä päivitetyt osat oli, vaikka koitin ystävällisesti kysellä.
Nappiin ei vissiin tämäkään remontti mennyt, kun alkoi jälkeen päin haisemaan pakokaasu ohjaamossa. Katsotaan kuinka tilanne etenee 😄

https://drive.google.com/file/d/13Ve8ia ... p=drivesdk

arimaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Loka 2018, 07:52
Auto: F31 320xda MSport -16

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja arimaki » 30 Syys 2019, 07:21

Turbo se meni täälläkin vaihtoon F31 320D xdr A B47O MSport -16 75000 ajettuna. Kärsi täällä Suomenniemellä viime talvena ensimmäiset pakkasensa ja se taisi riittää vääntämään pari siipeä turbosta. Onneksi ei paloja ollut lähtenyt. Vihellys tosiaan kuului ulos helpommin kuin kabiiniin. Päivityksenä puhuivat jostain läpästä imuputkessa jonka pitäisi estää jään pääsy siipii? Remppa meni täysin tehtaan piikkiin. Olisi mukava tietää millä kilsoilla tai vuosilla näitä vielä korvataan tehtaalta.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 798
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 01 Loka 2019, 19:13

Sävellys Marjatta Pokela, uudelleensanoitus masaf1:

Turbo se lähti vinkuun,
tinttan, tanttan, tallal lei.
Turbo se lähti vinkuun,
Turbo se lähti vinkuun.

Mitähän se turbo vinkuu,
tinttan, tanttan tallal lei.
Mitähän se turbo vinkuu,
mitähän se turbo vinkuu?

Turbo se tahtoo vaihdon,
tinttan, tanttan, tallal lei.
Turbo se tahtoo vaihdon,
turbo se tahtoo vaihdon.

Menneekö takuun piiriin,
tinttan, tanttan, tallal lei?
Menneekö takuun piiriin,
menneekö takuun piiriin?

Mitähän se marmori arpoo,
tinttan, tanttan, tallal lei.
Mitähän se marmori arpoo,
mitähän se marmori arpoo?

Kaikki on takuun piiriin,
tinttan, tanttan, tallal lei.
Kaikki on takuun piiriin,
kaikki on takuun piiriin!

wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 295
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja wsaarja » 01 Loka 2019, 19:36

Aika väsy veisu

Rookie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 23 Syys 2019, 13:00
Auto: X3 20xd A business F25 LCI 190hp -14

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja Rookie » 03 Loka 2019, 20:37

Mielenkiintoinen ketju lähinnä kulutuksien osalta ja kylmänä korkeiden kierrosten osalta..
En ole vielä käynyt kuuntelemassa vinkuuko oma turboni :conf:

viewtopic.php?f=100&t=13851 (liittyy kulutukseen, lämpöjen nousemattomuuteen sekä jäähdytinnesteen häviämiseen)

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 798
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 04 Loka 2019, 06:27

Turbon siivestä pala irti ja cooleriin sopivasti niin ilmenee esim. jäähdytinnestevuotona. Ja kulutus pompsahti mulla turbon mentyä solmuun. Sehän voi mennä solmuun monellakin tapaa ja virtaukset menee sitten tuurilla sen mukaan...

mayBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Helmi 2020, 00:02

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja mayBMW » 06 Helmi 2020, 00:14

Moi!

Olen harkitsemassa B47-koneisen F31 -16 tai -17 tuomista Ruotsista. Yksi oli jo kiikarissa ja hakureissulla todettiin että tällaista vihellystä ei pitäisi kuulua. Sitä kautta päädyttiin tälle sivulle.

Liike aikoo korjata tuon ja varmaan kaupittelee sitä sitten uudestaan. Muitakin vaihtoehtoja olen jo katsellut.

Mielessä seuraavia kysymyksiä:
-Mahtaako tuon turbon vaihto auttaa, vai onko riskinä että vähän aikaa autoa käytettyäni pakkasten saapuessa ongelma on taas päällä?
-Onko kenelläkään tietoa onko ongelma sellainen että se ilmenee tietyissä turboyksilöissä vai tiettyihin autoyksilöihin asennetuissa kaikissa turboissa?
-Prosentuaalisesti kuinka monissa autoissa turbo hajoaa ensimmäisten esim. 150k kilometrin aikana?
-Uskaltaako sitä ylipäänsä hankkia F31 + B47 -comboa, kun tuntuu että näitä ongelmia on tosi paljon.
-Mitä aiemmin ketjuun kirjoittaneiden turboille nyt kuuluu?

Kiitos paljon avusta!

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 410
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 06 Helmi 2020, 06:13

Reilu 100tkm ajettu eteläsuomessa 2015 jälkeen ilman turbon hajoamista, tarkistettiin vähän aikaa sitten ja kunnossa on.

Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 323
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: F31 320d Connected 2018
ex F22 218d sport 2014
Paikkakunta: Helsinki

Re: B47 turbo vaihtoon, taas

Viesti Kirjoittaja TurboKoo » 06 Helmi 2020, 11:59

Olen ymmärtänyt, että muutokset joita siinä tehdään estää jään muodostumisen ja näin ollen ehkäisee vaivan uusiutumisen. Pakkanen ja lyhyet ajot ilmeisesti lisäävät mahdollisuutta saada ongelma.
Itselläni ei ole ollut ongelmaa vaihdon jälkeen mutta eipä etelässä olekaan ollut pakkasia.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl