BMW 320i (F34) -14, N20B20B, öljypumpun ketju ja rattaat

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
koomikko5
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Syys 2016, 11:18

Moi,

alkuun pahoittelut jos tästä topicista on jo aikasemmin keskusteltu, mutta itse en keskustelua löytänyt.

Asiaan eli topicissa mainittuun moottoriin ilmestyi pari viikkoa sitten vinkuva sivuääni. Tänään auto oli huollossa ja siellä asiasta mainitsin. Huollossa jo heti aavisteltiin, että kyseessä olisi hyvin todennäköisesti öljypumpun ketju ja/tai rattaat. Tämän diagnoosin sain myös tänään virallisesti, kun kävin autoa noutamassa. Autolla on ajettu vain hieman alle 73 tkm, joten asia pääsi hieman yllättämään. Toki olen lukenut, että kyseisessä moottori mallissa on vastaavia ongelmia ollut aikaisemminkin, mutta huomattavasti kovemmilla kilometreillä.

Huollosta lupasivat olla yhteydessä maahantuojaan, mutta sieltä ei vielä tänään saatu vastausta. Alusta arvio korjaukselle olisi 3000 Euroa. Auto on ns. Suomi auto, jos sillä tässä tapauksessa on merkitystä.

Onko kokemuksia miten maahantuoja näissä tapauksissa toimii?
Onko ongelma normaalia kulumista 73tkm kohdalla?
Onko korjaus arvio realistinen (3000 Eur)?

Kaikki kokemukset ja kommentit tervetulleita. N20B20 -moottorin dissauksen voi jättää vähemmälle, koska nyt olen jo melko hyvin perillä mitä olen mennyt aikanaan hankkimaan.
pedro78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
Auto: G30 520da xdrive -18

Asiasta on tosiaan juttua jossain toisessa topicissa. Maahantuoja / BMW on tullut vastaan näissä vaihtelevasti, on korjattu myös 100% goodwillillä. Hyvät mahdollisuudet saada edes jotain jos kaikki huollot tehty merkkarilla ja ajallaan. Itse en ainakaan tyytyisi vain maksamaan.
Hejssan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 15 Tammi 2012, 06:39

Minun tapauksessa BMW korjasi 100% korjauksen. Autolla oli muistaakseni ajettu noin 60 - 70.000km ja ikää alle 5 vuotta.
samini
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 20 Syys 2015, 11:18

Oma X3 28i (2.0) -12, vaati saman remontin juurikin 73tkm :) kohdalla. Oma korjaus meni ostettaessa otetun lisätakuun piiriin, mutta goodwill olisi kuulemma ollut 2 vaihtoehto. Viime viikolla kaverin 320 Gt -14 n. 100tkm ajettuna kävi samassa remontissa ja tämä meni BPS takuusta. Tuntuu siltä, että kohtuu isolla prosentilla noi hajoilee ja olen ymmärtänyt, että aika hyvin makselevat kunhan huollot on tehty bmw verkostossa. Oireena näissä molemmissa kierrosten mukana nouseva vinkuna.
Vastaa Viestiin