F11 518d nykii

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
mati72
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Elo 2018, 08:56

Alkukesästä auto alkoi tehdä pikku nykimistä tasakaasulla ajettaessa moottoritiellä 80 ja 100 nopeuksilla. Käytän aina vakionopeudensäädintä. Käytin huollossa loman aikana Tallinnan Inchapella (valtuutettu huolto). Kertoivat että EGR-venttiili oli putsattu. Auto toimi taas moitteetta. Nyt reilu viikko sitten alkoi sama rumba ja tänään risteyksestä lähdössä ryömintävauhdilla teki pari kertaa kunnon nykimiset. Mistä voisi johtua, laitoin postia merkkiliikkeeseen mutten ole saanut vastausta. Auto on -15 mallia ja se kaikkein "miedoin" diesel 518d.
Vielä sellainen asia että oletteko poistaneet EGR kokonaan käytöstä esim. ohjelmoimalla ja voisiko siitä olla apua jos se vika on edelleen sama?
314da
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 08 Tammi 2013, 09:27

mati72 kirjoitti: 17 Elo 2018, 09:09 Alkukesästä auto alkoi tehdä pikku nykimistä tasakaasulla ajettaessa moottoritiellä 80 ja 100 nopeuksilla. Käytän aina vakionopeudensäädintä. Käytin huollossa loman aikana Tallinnan Inchapella (valtuutettu huolto). Kertoivat että EGR-venttiili oli putsattu. Auto toimi taas moitteetta. Nyt reilu viikko sitten alkoi sama rumba ja tänään risteyksestä lähdössä ryömintävauhdilla teki pari kertaa kunnon nykimiset. Mistä voisi johtua, laitoin postia merkkiliikkeeseen mutten ole saanut vastausta. Auto on -15 mallia ja se kaikkein "miedoin" diesel 518d.
Vielä sellainen asia että oletteko poistaneet EGR kokonaan käytöstä esim. ohjelmoimalla ja voisiko siitä olla apua jos se vika on edelleen sama?
Onko autosi 143 hv vai 150 hv malli?
Jos on tuo 150 hv niin sitten taitaa olla B47 moottorilla ja takaisinkutsu tulossa EGR-korjaukseen.
B47:ssa on toinnut olla noita EGR ongelmia muillakin.
mati72
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Elo 2018, 08:56

Moi, tuollaisilla tiedoilla on, tarkoitatkohan B47 moottorilla myös tuota B47O moottoria? Mistähän mahtaa löytyä Suomen recallsit?
Type Code 5L11
E Series F11 (MUE)
Series 5
Type TOUR
Model 518D (EUR)
Engine B47O
Displacement 2.00
Power 110
Transmission AUT
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Kysy mistä tahansa merkkihuollosta Suomessa, ne tietää kun annat rekkarin.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

314da kirjoitti: 17 Elo 2018, 14:22Onko autosi 143 hv vai 150 hv malli?
Jos on tuo 150 hv niin sitten taitaa olla B47 moottorilla ja takaisinkutsu tulossa EGR-korjaukseen.
B47:ssa on toinnut olla noita EGR ongelmia muillakin.
Mulla vaihdettiin 118d B47 EGR jossain 45tkm kohdalla, katotaan tulleko kutsua vai ei.
mati72
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Elo 2018, 08:56

Löysin autosta paperit että on EGR-venttiili vaihdettu Autokeskuksella kesällä -16. Silloin on ollut kilometrejä 27tkm. Eli jos vika on samassa venttiilissä niin kaksi vuotta ja 50tkm on kestänyt? Täytynee ottaa huoltoon yhteys arkena ja kysellä.
mati72
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Elo 2018, 08:56

Niin joo tämä selvisi eli Laakkosella vaihdettiin uusi egr ja jäähdytinkennosto 0€.
Vastaa Viestiin