Bmw näyttää tämmöisiä vikakoodeja:
2A82 DME vanos intake
2A87 Dme exhaust Vanos mechanism
2A98 Dme crankshaft - inlet camshaft reference
Kokelin puhdistaa solenoidit mutta samat vikakoodit syttyivät 10km jälkeen uudelleen
Auto on ajettu 121t km joten voisko auttaa jos vaihtavat nuo solenoidit uusiin?
Bmw e90 325i vanos solenoidit
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Tuo "inlet camshaft reference" viittaa pahasti jakoketjuun tai kiristäjään tai laahaimiin.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Hälyttävää on myös se, että molemmilta nokilta on virhettä. Ei kai nuo solenoidit yleensä samaan aikaan hajoa.
Pitääkö moottori normaalia vai erikoista ääntä? Oliko nuo koodit ennen puhdistusta vai sen jälkeen ja jos jälkeen, niin nollasitko puhdistuksen yhteydessä? Menikö solenoidit samoille paikoille vai vaihdoitko ne mahdollisesti ristiin?
Pitääkö moottori normaalia vai erikoista ääntä? Oliko nuo koodit ennen puhdistusta vai sen jälkeen ja jos jälkeen, niin nollasitko puhdistuksen yhteydessä? Menikö solenoidit samoille paikoille vai vaihdoitko ne mahdollisesti ristiin?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
- joni_t
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03 Huhti 2013, 14:40
- Auto: F30 320iA xDrive M-sport
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että nimeltä mainitsematon autokorjaamo joka on erikoistunut BMW autoihin, vaihtoi öljyt autooni. Kotimatkalla sitten alkoi tapahtumaan kummia auton kanssa ja kävi huonosti. Vikakoodeja oli solenoideista ja Vanoksesta.kuovila kirjoitti: ↑02 Huhti 2018, 12:45 Bmw näyttää tämmöisiä vikakoodeja:
2A82 DME vanos intake
2A87 Dme exhaust Vanos mechanism
2A98 Dme crankshaft - inlet camshaft reference
Kokelin puhdistaa solenoidit mutta samat vikakoodit syttyivät 10km jälkeen uudelleen
Auto on ajettu 121t km joten voisko auttaa jos vaihtavat nuo solenoidit uusiin?
Ensi hätään vaihtoin solenoidit uusiin, mutta ongelma jatkui. Luin sitten jenkkifoorumilta tapauksesta missä oli öljynvaihdon yhteydessä jätettu öljynsuodattimen pidike pois siitä kannesta. Siitä lähtin heti tarkastmaan autoa ja tosiaan, oli huollossa heitetty roskiin vanhan suorattimen kanssa se. Se tekee muutakin kuin pitää suodatinta, siinä päässä on pieni O-rengas millä se pitää yhtä öljykanavaa kiinni.
Suosittelen siis tarkistamaan jos auto on juuri huollettu . Uudessa öljynsuodattimen kannessa on se pidike kiinteästi kiinni, eikä irtoava malli kuten aiemmin oli.
Korjaamo kuitenkin kantoi vastuunsa ja maksoi minulle uudet solenoidit ja suodattimen kannen. Nämä kuulemma vähennettiin suoraan huoltomiehen palkasta . Kyseessä oli toiminimellä hänelle töitä tekevä "kausiapulainen" purkamassa työjonoa pois.
Se siitä, lähtisin itse kuitenkin vikaa katsomaan noista solenoideista. Kokeile vaikka vaihtaa niiden paikkaa ja katso muuttuuko vikakoodit? Ei nuo kalliit osat ollu. Vanhat putsasin perusteellisesti ja myin kaverin 325 E90 autoon kun hänellä tuli herjoja solenoidista. Viat poistuivat samantien autosta. Liuotin solenoideja muutaman tunnin fairyvedessä ja putsasin läpi jollain CRC cleanerilla mitä suositeltiin. Nehän saa auki asentoon antamalla vaikka 9v patterista virtaa niihin. Helpottaa putsausta kummasti.
ISTA+,E-Sys,Carly
ENET,K+DCAN,Carly BT
Exx + Fxx sarjalaiset
ENET,K+DCAN,Carly BT
Exx + Fxx sarjalaiset
Itsellä ongelmana on että herjaa molempia vanos säätöventtiilejä vaikkaki ovat uudet. Samassa remontissa vaihdettiin lambda, imusarjapaine anturi, öljytaso anturi ja herjaa myös "terminal oil sensor". Päälimmäisenä kuitenkin nuo vanokset. Miksi herjaa edelleen vaikka uudet ovat paikoillaan...?