E60 nelipyöräsuuntauksessa ongelmia

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
duudson1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Huhti 2016, 08:49

Vein auton pyörien suuntaukseen, asentaja-Antti katkaisi sitten takavasemmalta aurauksen säätöpultin (mutteri siis poikki) ja kyseisessä pajassa ei sitten ollut aikaa lähteä sitä vaihtaa.
Hankin uuden pultin Laakkoselta, onko minkälainen homma vaihtaa ja saako itse tehtyä??
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Ei ole paha vaihtaa.Onnistuu ihan vaikka kotipihallakin.Mietin vaan,jos pultti on poikki,niin vaihdatko sen siellä pajan pihalla?Vai meinaatko suurella riskillä ajaa auton johonkin korjauspakalle?Vai onko katkennut pultti "teipattu" kiinni,ettei pääse siirtoajossa irtoamaan.
duudson1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Huhti 2016, 08:49

Moi,
On joo varmistettu.
On vaan tiukassa, ettei omilla työkaluilla saa irti. BTW, pitäneekö päästää toisesta päästä myös irti? - Yritin toisella tunkilla "jeesata", mutta tuloksetta.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Siis, kun ne alustan pultit menee poikki, niin syynä on yleensä se, että itse pultti jää jumiin (ruostuu) rakenteeseen.
Siksi sellaisen irrottaminen on joskus todella tuskaista.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Markkanenn
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Tammi 2019, 22:26

Vanha triidi, mutta miten sait katkenneen pultin veke?

Terveisin nimimerkillä sama pultti katki. :)
Vastaa Viestiin