435i moottorin vikavalo. Taas.

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

Vikavalo syttyi taas.
Edellinen kerta keväämmällä, silloin syynä liian laiha seos. Korjattiin uusimmalla softalla ja toivomalla että se auttaisi.
Nyt auto taas pajalla. :mad:

Mitähän kivaa sieltä nyt löytyy?
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

Vastaan itselleni: olivat ottaneet liikkeessä autoni työn alle jo tänään -mistä kiitos heille- mutta vikaa ei löydy. 5 kertaa oli tullut ilmoitus vikamuistiin väärästä seoksesta mutta testeri näytti että kaikki on OK ja perustellisella koeajolla ei tietenkään ollut mitään ilmennyt. ???
Tekevät ihan tehtaalle saakka jonkun speziaaliraportin tästä ja homma jatkuu myöhemmin.

Moneen kertaan sain vakuuttaa että mitään omia virityksiä ei autossa ole.
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

Ei tähän voi sanoa, kuin että "voi vittu." Toivottavasti vika ratkeaa, näitä on niin haastava löytää ja merkkiliikkeessä pitää aina "saada" vika päälle, että voivat edes voivotella... Näihin kyllä palaa hermo täysin ja usko malliin/merkkiin on koetuksella, vaikka jokaisessa autossa/merkissä voi näitä ilmetä.
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Vollgas kirjoitti: Moneen kertaan sain vakuuttaa että mitään omia virityksiä ei autossa ole.
Miksi sinun pitää heille mitään todistella? Eikös se ole niin, että liikkeen pitää pystyä todistamaan, että sinulla on siellä jotain omia virityksiä ollut? Todella outo lähestymistapa, että jos autossa on jotain vikaa niin ensiksi etsitään syyllistä omistajasta eikä itse tuotteesta...
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

pokkus kirjoitti:
Vollgas kirjoitti:Moneen kertaan sain vakuuttaa että mitään omia virityksiä ei autossa ole.
Miksi sinun pitää heille mitään todistella?
Ehkä sen takia että 95% näistä 35i-vehkeistä on viritettyjä ja jos siinä on joku viritys, niin se kannattaa sanoa jotta eivät etsi turhaa muualta ja sitten osoittautuukin että kartat on pielessä ja syötöt sitä kautta. Eli ihan normaalia mielestäni että kysyvät ja jos softattu on, niin palautetaan ensiksi alkuperäiset ohjelmat.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Kuluttajaa käytetään testaajana, niin tyypillistä BMW:tä. Nostaisin tosta kyllä jutun, joka pitää maksaa BMW:lle jotain.

Mutta arvelisin kuitenkin että ellei auton kulussa ole suurempaa vikaa, niin kyseessä on sensori vika.
Niitä on ollut paljon, mutta voi se vika löytyä myös erittäin monimutkaisissa venttiilikansissa ja niiden syötöissä.
Sieltähän löytyy vaikka mitä alkaen tupla turboista...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

salmol kirjoitti:
pokkus kirjoitti:
Vollgas kirjoitti:Moneen kertaan sain vakuuttaa että mitään omia virityksiä ei autossa ole.
Miksi sinun pitää heille mitään todistella?
Ehkä sen takia että 95% näistä 35i-vehkeistä on viritettyjä ja jos siinä on joku viritys, niin se kannattaa sanoa jotta eivät etsi turhaa muualta ja sitten osoittautuukin että kartat on pielessä ja syötöt sitä kautta. Eli ihan normaalia mielestäni että kysyvät ja jos softattu on, niin palautetaan ensiksi alkuperäiset ohjelmat.
Niin mutta kun tuossa tapauksessa oli moneen kertaan kysytty asiaa ja sitä piti vielä omistajan taholta todistella, ettei virityksiä ole. Voivat he huollossa asiaa kysyä, mutta kyllä omistajan kerran asiaan vastaaminen pitäisi riittää vastaukseksi. Ei ole omistajalla mitään velvollisuuksia todistella huollossa mitään, jos takuunalaisessa autossa on oikea vika.

Aloittajalle: Sano huollossa, että avaavat PUMA-casen, niin hommaan saadaan jotain eloa. Itse taistelin juurin oman autoni kanssa viasta, jonka takia auto ollut jo 4 kertaa huollossa. Sanoin huollossa, että voivat pitää autoa niin kauan kuin huvittaa ja otan auton takaisin vasta kun vika on 100%:sti korjattu. Toki vaadin tilalle vähintään samankokoisen laina-auton. Kaksi viikkoa sitten vaimo ajelikin lasten kanssa pakasta vedetyllä 528i:llä :)
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

salmol kirjoitti:
pokkus kirjoitti:
Vollgas kirjoitti:Moneen kertaan sain vakuuttaa että mitään omia virityksiä ei autossa ole.
Miksi sinun pitää heille mitään todistella?
Ehkä sen takia että 95% näistä 35i-vehkeistä on viritettyjä ja jos siinä on joku viritys, niin se kannattaa sanoa jotta eivät etsi turhaa muualta ja sitten osoittautuukin että kartat on pielessä ja syötöt sitä kautta. Eli ihan normaalia mielestäni että kysyvät ja jos softattu on, niin palautetaan ensiksi alkuperäiset ohjelmat.
Tehtaan oma powerkit tuossa siis on, muutoskatsastuksineen päivineen.

Epäilivät sitä syylliseksi myös. Tämä vaan on ensimmäinen bensakoneinen powerkit -auto joka heillä on ollut työn alla. (Kaksilitraisia dieseleitä vaikka kuinka paljon.)
Ilmanputsarin kotelo tähän on vaihdettu powerkitin asennuksen yhteydessä, kyselivät onko minulla alkuperäistä? Eipä ole.
Joku taas epäili että aseennuksen yhteydessä olisi joku osa jäänyt löysälle.

Kovasti epäilyksiä siis. Jonkun mielestä softavika ja toisen mielestä mekaanisen osan vika.

Huoh... ota siitä nyt sitten selvää.

Mutta palaan kyllä asiaan kun jotain uutta ilmenee.
WSE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 08 Elo 2014, 07:17

Todennäköisimpänä epäilen powerkitin asennuksen yhteydessä tapahtunutta huolimattomuutta joka aiheuttaa imuvuotoa, joskin nehän olisi aika nopea tarkistaa. Livedatalla sitten näkee aika nopeasti kaikkien antureiden toiminnan. Tekstisi perusteella jää sellainen vaikutelma että ehkä kannattaisi ottaa yhteyttä johonkin muuhun merkkihuoltoon, kuin missä se nyt on (kun auto on kerran takuun alainen).
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

Uusi softa asennettu, mitään konkreettista vikaa ei ole havaittu.
Toivotaan että nyt toimii, part n.
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

Dodii!
Reilut puoli vuotta kestikin kun vikavalo syttyi taas...
Vikamuistiin ei ollut mitään selvää tallentunut, eli eikun korjaamoaika varaukseen.
Takuuta on vielä puoli vuotta jäljellä -jos näitä alkaa tulla omaan piikkiin maksettavksi sen umpeuduttua niin auto vaihtuu.
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Vollgas kirjoitti:Dodii!
Reilut puoli vuotta kestikin kun vikavalo syttyi taas...
Vikamuistiin ei ollut mitään selvää tallentunut, eli eikun korjaamoaika varaukseen.
Takuuta on vielä puoli vuotta jäljellä -jos näitä alkaa tulla omaan piikkiin maksettavksi sen umpeuduttua niin auto vaihtuu.
Kyllä lähtökohdan täytyy olla se, että takuuaikana reklamoitu vika korjataan takuun piikkiin myös takuuajan jälkeen.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

ssalmela kirjoitti:
Vollgas kirjoitti:Dodii!
Reilut puoli vuotta kestikin kun vikavalo syttyi taas...
Vikamuistiin ei ollut mitään selvää tallentunut, eli eikun korjaamoaika varaukseen.
Takuuta on vielä puoli vuotta jäljellä -jos näitä alkaa tulla omaan piikkiin maksettavksi sen umpeuduttua niin auto vaihtuu.
Kyllä lähtökohdan täytyy olla se, että takuuaikana reklamoitu vika korjataan takuun piikkiin myös takuuajan jälkeen.
Toki näin, mutta kyllä se rajakin jossain menee.
Koska liike voi tulkita että nyt on kyseessä eri, uusi vika?
Vieras

Ei ne voi tulkita että on uusi vika jos oireet eli vikavalo on sama. Menee samaan piikkiin vaikka kymmenen vuotta kunnes vika korjaantuu tai kauppa puretaan
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Ei ne voi tulkita että on uusi vika jos oireet eli vikavalo on sama. Menee samaan piikkiin vaikka kymmenen vuotta kunnes vika korjaantuu tai kauppa puretaan
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Tuo vikavalo on niin laaja varoitus että siitä ei voi päätellä onko kyseessä sama vika vai ei.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Jos ei edes korjaavia toimenpiteitä ole välillä tehty, olisi aika rohkeaa väittää että ensimmäinen, reklamoitu moottorivika katosi itsekseen ja joku ihan toinen tuli tilalle.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Olisiko rohkeaa? Autoon päivitettiin softa ja sen jälkeen kaikki toimi puoli vuotta. Voi toki olla sama vika mutta voi myös olla joku aivan muu vika. Vikakoodeista homma lähtee purkautumaan jos koodeja sekä livedataa osataan tulkita ja moottorin sähköjärjestelmä se mekaaninen toiminta tunnetaan. Vikamuistiin kyllä tallentuu tasan tarkkaan se syy miksi valo on syttynyt.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Böntti kirjoitti:Olisiko rohkeaa? Autoon päivitettiin softa ja sen jälkeen kaikki toimi puoli vuotta. Voi toki olla sama vika mutta voi myös olla joku aivan muu vika. Vikakoodeista homma lähtee purkautumaan jos koodeja sekä livedataa osataan tulkita ja moottorin sähköjärjestelmä se mekaaninen toiminta tunnetaan. Vikamuistiin kyllä tallentuu tasan tarkkaan se syy miksi valo on syttynyt.
Olet oikeassa. Jos voidaan vikakoodien eroavaisuudella osoittaa eri vika, purkautunee takuunantajan myöhempi vastuu aika todennäköisesti. Ammattilainen en tosin ole, mutta voisin kuvitella että sellaisiakin vikoja on joissa oireina on erilaisia vikakoodeja tai sellaisia joissa hoitamaton perusvika aiheuttaa muun ongelman myöhemmin? Kummassakin tapauksessa lienee tärkeintä myös vastuun jakautumisen näkökulmasta saada selville missä vika lopulta on.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Kyllä se näin menee ja vikakoodit voivat nimenomaan tulla oireista, ei varsinaisesta viasta. Ongelma tässä koko tapauksessa tuntuu olevan se että vikakoodeja ja livedataa ei osata tulkita, johtuen ehkäpä englannin kielen (testeri on englanniksi) tai tekniikan tuntemuksen puutteesta.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Vastaa Viestiin