Eipä herätä hurjaa luottamusta Bemarin laatu. Tämmöinen viesti paukahti näyttöön tänään kun lähdin salilta kotiin. Mistäköhän voisi olla kysymys? Mitään lisäinfoa tuo ei antanut eikä auton uudelleenkäynnistäminen poistanut virheilmoitusta. Omasta mielestä auto toimi normaalisti.
Ei auta kuin viedä huomenna auto pajalle. Saavat sielä syynätä mikä on vialla...
F25 X3 virheilmoitus
Kokeile sammuttaa auto, käynnistää uudestaan ja käännä renkaat paikallaan ensin ihan toiseen laitaan ja sitten toiseen laitaan stoppareihin asti.pokkus kirjoitti:Eipä herätä hurjaa luottamusta Bemarin laatu. Tämmöinen viesti paukahti näyttöön tänään kun lähdin salilta kotiin. Mistäköhän voisi olla kysymys? Mitään lisäinfoa tuo ei antanut eikä auton uudelleenkäynnistäminen poistanut virheilmoitusta. Omasta mielestä auto toimi normaalisti. Ei auta kuin viedä huomenna auto pajalle. Saavat sielä syynätä mikä on vialla...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
... Ja mene sitten puunoksalle roikkumaan pää alaspäin ja nielaise hengittämättä kolme kertaa. Sitten voit mennä starttaamaan autoasalmol kirjoitti:Kokeile sammuttaa auto, käynnistää uudestaan ja käännä renkaat paikallaan ensin ihan toiseen laitaan ja sitten toiseen laitaan stoppareihin asti.pokkus kirjoitti:Eipä herätä hurjaa luottamusta Bemarin laatu. Tämmöinen viesti paukahti näyttöön tänään kun lähdin salilta kotiin. Mistäköhän voisi olla kysymys? Mitään lisäinfoa tuo ei antanut eikä auton uudelleenkäynnistäminen poistanut virheilmoitusta. Omasta mielestä auto toimi normaalisti. Ei auta kuin viedä huomenna auto pajalle. Saavat sielä syynätä mikä on vialla...
Naura vaan, mutta voi liittyä ohjauksen asentoanturiin.Huivei kirjoitti:... Ja mene sitten puunoksalle roikkumaan pää alaspäin ja nielaise hengittämättä kolme kertaa. Sitten voit mennä starttaamaan autoasalmol kirjoitti:Kokeile sammuttaa auto, käynnistää uudestaan ja käännä renkaat paikallaan ensin ihan toiseen laitaan ja sitten toiseen laitaan stoppareihin asti.pokkus kirjoitti:Eipä herätä hurjaa luottamusta Bemarin laatu. Tämmöinen viesti paukahti näyttöön tänään kun lähdin salilta kotiin. Mistäköhän voisi olla kysymys? Mitään lisäinfoa tuo ei antanut eikä auton uudelleenkäynnistäminen poistanut virheilmoitusta. Omasta mielestä auto toimi normaalisti. Ei auta kuin viedä huomenna auto pajalle. Saavat sielä syynätä mikä on vialla...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Nyt illemmalla kävin autolla uudestaan pienellä lenkillä, niin kaikki varoitustekstit oli poissa ja kaikki toimi kuten mitään ei olisi ikinä käynytkään. Tein tuon ratin kääntämisen ja lisäksi resetoin rengaspaineanturit, mutta vikakoodi oli jo hävinnyt ennen näitä toimenpiteitä, joten en tiedä olisiko ne auttanut mitään. No huomenna saavat lukea ainakin vikakoodit, jos siellä nyt edes on enää mitään muistissa...salmol kirjoitti: Kokeile sammuttaa auto, käynnistää uudestaan ja käännä renkaat paikallaan ensin ihan toiseen laitaan ja sitten toiseen laitaan stoppareihin asti.
Sori Salmol, en malttanut ... Tuolla puun oksa -ohjeella saa hikan pois.
Mulle tuli keväällä autoon idrive täyteen vikailmoituksia (drivetrain malfunction, gearbox malfunction, "jos sammutat auton se ei käynnisty uudelleen") ja auto meni limp home moodiin (kolmonen päällä), mutta kaikki viat ja ilmoitukset hävisi kun sammutin auton ja käynnistin heti uudelleen. Sen jälkeen auto toimi täysin normaalisti. Vikakoodit luettiin vasta parin kolmen viikon jälkeen, ja vikana oli rikkoutunut egr venttiili.
Mulle tuli keväällä autoon idrive täyteen vikailmoituksia (drivetrain malfunction, gearbox malfunction, "jos sammutat auton se ei käynnisty uudelleen") ja auto meni limp home moodiin (kolmonen päällä), mutta kaikki viat ja ilmoitukset hävisi kun sammutin auton ja käynnistin heti uudelleen. Sen jälkeen auto toimi täysin normaalisti. Vikakoodit luettiin vasta parin kolmen viikon jälkeen, ja vikana oli rikkoutunut egr venttiili.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Juu, oikeana vkana oli varmaan tuo egr venttiili, mutta tuo vikailmolista tuli, koska käynnistettäessä akun varaustila oli alhanen. Kun ajoi edes pienen pätkän, akkuun tuli sen verran hönkää, että nuo modulit toimivat oikein.Huivei kirjoitti:Sori Salmol, en malttanut ... Tuolla puun oksa -ohjeella saa hikan pois.
Mulle tuli keväällä autoon idrive täyteen vikailmoituksia (drivetrain malfunction, gearbox malfunction, "jos sammutat auton se ei käynnisty uudelleen") ja auto meni limp home moodiin (kolmonen päällä), mutta kaikki viat ja ilmoitukset hävisi kun sammutin auton ja käynnistin heti uudelleen. Sen jälkeen auto toimi täysin normaalisti. Vikakoodit luettiin vasta parin kolmen viikon jälkeen, ja vikana oli rikkoutunut egr venttiili.
Tokiin aloittajan case on kummalli nen, kun siinä ei auto kerro mitään mistä tuo vika johtuu.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
No eihän nuo idriven vikailmoitukset kerro oikeastaan koskaan että mikä se varsinainen vika on. Ne on aina noita epämääräisiä chassis, drivetrain, restraint system yms malfunctioneita. Esimerkiksi rengaspainevalvonnan virhe tuli kerran siitä kun automaattisen tasonsäädön moduuli ei ei lähettänyt dsc-moduulille korkeustietoa, drivetrain malfunction tulee melkein mistä tahansa powertrain-can-väylän vikakoodista jne.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Aamupäivästä vein auton huoltoon ja mitään vikailmoituksia ei tullut sitten sen yhden kerran jälkeen. Alustavasti huoltoneuvoja sanoi, että kyseessä olisi ollut vain joku softavirhe ja vikakoodit oli nyt nollattu. Auto jää kuitenkin huoltoon vielä huomiseen aamuun asti, jolloin kuulen lopullisen tuomion mikä oli vikana. Jotenkin on sellainen kutina, että tuo virheilmoitus vielä uusiutuu tässä lähiaikoina...
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Ilmeisesti siellä jotain vikakoodeja oli ja ne kai jo nollattiin ennen kuin ehdin mitään pyytämään.Huivei kirjoitti:Oliko siinä ollut vikakoodeja, jotka oli nollattu?
Kannattaa pyytää tulostus vikakoodeista itselle ennen vikakoodien poistamista
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Tuossapa vielä vikalistaus, joka autosta löytyi huollossa. Olihan siellä aika iso lista muitakin vikakoodeja mukana...
Nuo "chassis" herjat kuulemma tulivat tuosta EDC- ja ICM-kohdista. Teknikon mukaan kyseessä oli mitä ilmeisimmin softavika eikä mekaniiselle korjaukselle ollut tarvetta. Ainoa ehdotettu korjaustoimenpide oli vikakoodien nollaus ja tämä tehtiin testiohjelman mukaisesti. Nyt vaan seurataan, ettei vikakoodi uusiudu.
Tämän lisäksi auto sai samalla kertaa nelipyöräsuuntauksen ja ulkopesun
Nuo "chassis" herjat kuulemma tulivat tuosta EDC- ja ICM-kohdista. Teknikon mukaan kyseessä oli mitä ilmeisimmin softavika eikä mekaniiselle korjaukselle ollut tarvetta. Ainoa ehdotettu korjaustoimenpide oli vikakoodien nollaus ja tämä tehtiin testiohjelman mukaisesti. Nyt vaan seurataan, ettei vikakoodi uusiudu.
Tämän lisäksi auto sai samalla kertaa nelipyöräsuuntauksen ja ulkopesun
Ja kuulemma noita chassis-virheilmoituksia voi tulla alijännitteestä, eli jos akku vähän tyhjentynyt. Siitä oli myös virhekoodi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6