Latausviat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 28 Loka 2022, 17:12
Bmw e91 318d vm 2009, Ongelmana on sellainen että auto lataa vaan ihan sattuman varaisesti, ja vaikka tämä olisikin normaalia että auto ei lataisi akkua silloinku akku on esim 80% täynnä, niin ei järjestelmän vsrmaan kuuluisi päästää jännitettä alta 10v? ja siitäkin vielä alaspäin. Auton sammuttaminen ja käynnistäminen ei auto aina..... Näin kävi mun autolle ja oon nyt sit kaikki kattonu läpi, Laturi on uusi, akkuja on vaihdeltu, Ibs anturiia on ottettu poiis ja laiettu takaisin, on mitattu laturin "heräte" virtaa (tässä sellainen juttu että sieltä tulee 8-9v silloinku laturi ei lataa, ja päälle 10v kun lataa) On tarkistettu virta kaapeleiden kulku ja liitokset, moottorin maadoituksen on tarkistettu. Kiitos jo etukäteen avusta, itseltäni loppuu ideat aivan pian kesken.....
Terve
Mieleen tulee pari asiaa;
- jännitemittari ei näytä oikein (akun lepojännite tulisi olla n. 12.5 V tai enemmän); kokeile mitata toisella mittarilla
- latureita on 12V ja 14V:n ulostulojännitteellä, jolloin tyhjäkäynnillä 14V.n laturi antaa akun napoihin n. 14.2 V tai enemmän
- jos autossa on obd pistoke niin testerillä näkee jännitteet ja akun ottaman virran
En osaa muuta sanoa...
Mieleen tulee pari asiaa;
- jännitemittari ei näytä oikein (akun lepojännite tulisi olla n. 12.5 V tai enemmän); kokeile mitata toisella mittarilla
- latureita on 12V ja 14V:n ulostulojännitteellä, jolloin tyhjäkäynnillä 14V.n laturi antaa akun napoihin n. 14.2 V tai enemmän
- jos autossa on obd pistoke niin testerillä näkee jännitteet ja akun ottaman virran
En osaa muuta sanoa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 28 Loka 2022, 17:12
Jännitettö on mitattu erinlaisilla bilteman mittareilla ja fluken erimittareilla ja kaikki näyttävät smaa, auto ei edes pura virtaaHanSep57 kirjoitti: ↑01 Syys 2024, 22:44 Terve
Mieleen tulee pari asiaa;
- jännitemittari ei näytä oikein (akun lepojännite tulisi olla n. 12.5 V tai enemmän); kokeile mitata toisella mittarilla
- latureita on 12V ja 14V:n ulostulojännitteellä, jolloin tyhjäkäynnillä 14V.n laturi antaa akun napoihin n. 14.2 V tai enemmän
- jos autossa on obd pistoke niin testerillä näkee jännitteet ja akun ottaman virran
En osaa muuta sanoa...
Jönnite on tsekattu obd portinkin kautta ja samaa sekin näyttää... eikä ole vikakodeeja
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 28 Loka 2022, 17:12
Uus laturi vaihettii, vanhan ihan selvän hajoamisen takia, ilmoitti oikeen valolla asiasta ja sillai, mitännyt se ei tee. Hihnapyörä on n. 25tkm ajettu.
Entä se IBS-anturi, voisiko vika olla siinä? Ja jos akkua on vaihdettu, niin pitääkö se koodata?
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1263
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Laturiin ei tule herätettä, vaan ohjaussignaali, LINbus.
IBS antaa käskyn DME/DDE:n kautta laturille.
Akku näissä Efficient Dynamics autoissa ladataan pääsääntöisesti n 80%tasoon.
IBS antaa käskyn DME/DDE:n kautta laturille.
Akku näissä Efficient Dynamics autoissa ladataan pääsääntöisesti n 80%tasoon.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikka & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset, KESÄTARJOUKSIA 2024!