Öljytikku / öljynvaihtoväli
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Eka varsinainen huolto Autokeskus Tikkurilassa autooni suoritettu. Hintaa operaatiolle tuli 347,- ja ainoana extrana oli pyyhkijänsulkien vaihto. Kyseessä oli toinen huolto (eka huolto tehtiin viime helmikuussa Laakkonen Espoossa kun auto täytti vuoden 18tkm ajettuna). Nyt mittarissa 57tkm ja ajotietokone näyttää seuraavaan huoltoon matkaa 39tkm . Autoa ei oltu tälläkään kertaa kolhittu . Ei siis valitettavaa, suosittelen.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
39tkm?! Eiks 30tkm on yleensä pisin mahdollinen huoltoväli 30tkm öljynvaihtosuosituksen takia?johansa kirjoitti:Eka varsinainen huolto Autokeskus Tikkurilassa autooni suoritettu. Hintaa operaatiolle tuli 347,- ja ainoana extrana oli pyyhkijänsulkien vaihto. Kyseessä oli toinen huolto (eka huolto tehtiin viime helmikuussa Laakkonen Espoossa kun auto täytti vuoden 18tkm ajettuna). Nyt mittarissa 57tkm ja ajotietokone näyttää seuraavaan huoltoon matkaa 39tkm . Autoa ei oltu tälläkään kertaa kolhittu . Ei siis valitettavaa, suosittelen.
- - -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Aiemmissa autoissani ekat huollot tehtiin seuraavasti: 120d -07 eka huolto n. 33tkm ajettuna. 520dA -08 eka huolto n. 36tkm ajettuna. Kumpaankaan ei tarvinnut lisätä öljyä missään vaiheessa, eikä siis mitään ylimääräistä öljynvaihtoa edes tarvinnut kumpaankaan tehdä ennen ekaa huoltoa. Tämän myös kysyin Espoon Laakkosen huollon kavereilta.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
Joo mutta yleensä mitä säännöllisemmin koneen öljyä vaihdetaan, koneen vointi pysyy hyvänä. Tuo lähes 40tkm seuraavaan öljynvaihtoon kuulostaa todella hirvittävältä Itse vaihtaisin 15tkm välein, kuitenkin enintään 30tkm välein.johansa kirjoitti:Aiemmissa autoissani ekat huollot tehtiin seuraavasti: 120d -07 eka huolto n. 33tkm ajettuna. 520dA -08 eka huolto n. 36tkm ajettuna. Kumpaankaan ei tarvinnut lisätä öljyä missään vaiheessa, eikä siis mitään ylimääräistä öljynvaihtoa edes tarvinnut kumpaankaan tehdä ennen ekaa huoltoa. Tämän myös kysyin Espoon Laakkosen huollon kavereilta.
Autooni öljyt vaihdettiin ja huoltovaloa nollattiin, ja uusi lukema on 30tkm. Sitä suurempaa lukemaa ei ajotietokone näyttänyt, ja käyttöohjeissakin on mainintaa 30tkm vaihtovälistä. Mielestäni noin 30tkm on just se pisin mitä auto voi olla käymättä huollossa pelkästään se öljynvaihdon takia.
- - -
Missä kohtaa käyttöohjeissa on maininta 30tkm öljynvaihtovälistä?masiaro kirjoitti:Joo mutta yleensä mitä säännöllisemmin koneen öljyä vaihdetaan, koneen vointi pysyy hyvänä. Tuo lähes 40tkm seuraavaan öljynvaihtoon kuulostaa todella hirvittävältä Itse vaihtaisin 15tkm välein, kuitenkin enintään 30tkm välein.johansa kirjoitti:Aiemmissa autoissani ekat huollot tehtiin seuraavasti: 120d -07 eka huolto n. 33tkm ajettuna. 520dA -08 eka huolto n. 36tkm ajettuna. Kumpaankaan ei tarvinnut lisätä öljyä missään vaiheessa, eikä siis mitään ylimääräistä öljynvaihtoa edes tarvinnut kumpaankaan tehdä ennen ekaa huoltoa. Tämän myös kysyin Espoon Laakkosen huollon kavereilta.
Autooni öljyt vaihdettiin ja huoltovaloa nollattiin, ja uusi lukema on 30tkm. Sitä suurempaa lukemaa ei ajotietokone näyttänyt, ja käyttöohjeissakin on mainintaa 30tkm vaihtovälistä. Mielestäni noin 30tkm on just se pisin mitä auto voi olla käymättä huollossa pelkästään se öljynvaihdon takia.
En löytänyt sita ainakaan 2008 mallin E90 dieselistä, enkä saman vuoden diesel E60:tä.
Molemmissa huollot tarvepohjaisia, ja itselläni vaihtovälit olleet öljylle 32-37tkm.
Omassa käytössäni on ota huolta moottorin kestäyydestä, ajan autolla kuitenkin max 3v/150tkm, joten ei se ainakaan siinä ajassa moottoria riko.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Mullekin sanottiin hyvin selvästi huollossa että ylimääräiset öljynvaihtohuollot ovat rahan haaskausta, eivätkä siis edes yrittäneet myydä mulle tota ylimääräistä öljynvaihtoa. Huollot on tarvepohjaisia, näin mullekin on selvästi kerrottu. Mulla kanssa autot vaihtuu sen verran usein että ei muutenkaan tarvii stressata tosta öljynvaihtohommasta pätkän vertaa.Worm kirjoitti:Missä kohtaa käyttöohjeissa on maininta 30tkm öljynvaihtovälistä?masiaro kirjoitti:Joo mutta yleensä mitä säännöllisemmin koneen öljyä vaihdetaan, koneen vointi pysyy hyvänä. Tuo lähes 40tkm seuraavaan öljynvaihtoon kuulostaa todella hirvittävältä Itse vaihtaisin 15tkm välein, kuitenkin enintään 30tkm välein.johansa kirjoitti:Aiemmissa autoissani ekat huollot tehtiin seuraavasti: 120d -07 eka huolto n. 33tkm ajettuna. 520dA -08 eka huolto n. 36tkm ajettuna. Kumpaankaan ei tarvinnut lisätä öljyä missään vaiheessa, eikä siis mitään ylimääräistä öljynvaihtoa edes tarvinnut kumpaankaan tehdä ennen ekaa huoltoa. Tämän myös kysyin Espoon Laakkosen huollon kavereilta.
Autooni öljyt vaihdettiin ja huoltovaloa nollattiin, ja uusi lukema on 30tkm. Sitä suurempaa lukemaa ei ajotietokone näyttänyt, ja käyttöohjeissakin on mainintaa 30tkm vaihtovälistä. Mielestäni noin 30tkm on just se pisin mitä auto voi olla käymättä huollossa pelkästään se öljynvaihdon takia.
En löytänyt sita ainakaan 2008 mallin E90 dieselistä, enkä saman vuoden diesel E60:tä.
Molemmissa huollot tarvepohjaisia, ja itselläni vaihtovälit olleet öljylle 32-37tkm.
Omassa käytössäni on ota huolta moottorin kestäyydestä, ajan autolla kuitenkin max 3v/150tkm, joten ei se ainakaan siinä ajassa moottoria riko.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
Autollanikin pitäisi olla myös tarvetta seuraava ajotietokone, ja edellisissäkin. Minulla öljyvaihto-valon nollaantuessa km-määrää seuraavaan on aina juuri 30tkm, tämä nykyisen auton lisäksi E60 520i, E90 320d ja E92 328CiA ilmoittavat juuri sama määrä. Muistan lukeeni jostain että öljynvaihtoväli on 30tkm, ja loput auto ilmoittaa.Worm kirjoitti:Missä kohtaa käyttöohjeissa on maininta 30tkm öljynvaihtovälistä?
En löytänyt sita ainakaan 2008 mallin E90 dieselistä, enkä saman vuoden diesel E60:tä.
Molemmissa huollot tarvepohjaisia, ja itselläni vaihtovälit olleet öljylle 32-37tkm.
Omassa käytössäni on ota huolta moottorin kestäyydestä, ajan autolla kuitenkin max 3v/150tkm, joten ei se ainakaan siinä ajassa moottoria riko.
40tkm seuraavaan öljynvaihtoon on minusta jo liikaa. Öljynlaatu on varmaan vaihdon tarpeessa jo 30tkm kohdalla, näätte itsekin öljytikusta kuinka musta se voi olla. Voisitte myös ajatella auton seuraavia omistajia. Onneksi en ole ostamassa autoa teiltä.johansa kirjoitti:Mullekin sanottiin hyvin selvästi huollossa että ylimääräiset öljynvaihtohuollot ovat rahan haaskausta, eivätkä siis edes yrittäneet myydä mulle tota ylimääräistä öljynvaihtoa. Huollot on tarvepohjaisia, näin mullekin on selvästi kerrottu. Mulla kanssa autot vaihtuu sen verran usein että ei muutenkaan tarvii stressata tosta öljynvaihtohommasta pätkän vertaa.
Miksi sitten Italia-E90:n huoltokirjassa on merkintöjä öljynvaihdosta 30tkm välein, vaikka italialaisia pidetään usein huolettomina ja vastuuttomina.
- - -
Olen itsekin öljynvaihdot mennyt ajotietokoneen mukaan jo lukuisissa edellisissä autoissa. 30tkm kilometriä oli edellisessä autossa ja sillä mentiin. Eikä edes autoliike suosita tiheämpiä vaihtoväleja, miksi siis asiakkaana toimisin toisin. En ainakaan itse näe pitkissä yli 30tkm huoltoväleissä mitään ongelmaa.
masiaro kirjoitti:Autollanikin pitäisi olla myös tarvetta seuraava ajotietokone, ja edellisissäkin. Minulla öljyvaihto-valon nollaantuessa km-määrää seuraavaan on aina juuri 30tkm, tämä nykyisen auton lisäksi E60 520i, E90 320d ja E92 328CiA ilmoittavat juuri sama määrä. Muistan lukeeni jostain että öljynvaihtoväli on 30tkm, ja loput auto ilmoittaa.Worm kirjoitti:Missä kohtaa käyttöohjeissa on maininta 30tkm öljynvaihtovälistä?
En löytänyt sita ainakaan 2008 mallin E90 dieselistä, enkä saman vuoden diesel E60:tä.
Molemmissa huollot tarvepohjaisia, ja itselläni vaihtovälit olleet öljylle 32-37tkm.
Omassa käytössäni on ota huolta moottorin kestäyydestä, ajan autolla kuitenkin max 3v/150tkm, joten ei se ainakaan siinä ajassa moottoria riko.
40tkm seuraavaan öljynvaihtoon on minusta jo liikaa. Öljynlaatu on varmaan vaihdon tarpeessa jo 30tkm kohdalla, näätte itsekin öljytikusta kuinka musta se voi olla. Voisitte myös ajatella auton seuraavia omistajia. Onneksi en ole ostamassa autoa teiltä.johansa kirjoitti:Mullekin sanottiin hyvin selvästi huollossa että ylimääräiset öljynvaihtohuollot ovat rahan haaskausta, eivätkä siis edes yrittäneet myydä mulle tota ylimääräistä öljynvaihtoa. Huollot on tarvepohjaisia, näin mullekin on selvästi kerrottu. Mulla kanssa autot vaihtuu sen verran usein että ei muutenkaan tarvii stressata tosta öljynvaihtohommasta pätkän vertaa.
Miksi sitten Italia-E90:n huoltokirjassa on merkintöjä öljynvaihdosta 30tkm välein, vaikka italialaisia pidetään usein huolettomina ja vastuuttomina.
Öljytikkua katsomalla ei näe Bemarin uudemmissa dieseleissä yhtään mitään, kun sitä tikkua ei siellä ole..
Lisäksi öljyn väri ei kerro mitään sen voiteluominaisuuksista.
Minua ei todellakaan kiinnosta autoni seuraava omistaja. Jos haluaa uuden, niin uusia saa kaupasta, käytetyissä
on sitten aina riskinsä, tosin hintakin on huomattavasti halvempi.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Löytyyhän tuo öljytikku ainakin uusimmasta 184hv 2.0d koneesta. 177hv koneessa sitä ei ollut.Worm kirjoitti: Öljytikkua katsomalla ei näe Bemarin uudemmissa dieseleissä yhtään mitään, kun sitä tikkua ei siellä ole..
Oho, ei ole tullut vielä F10:n konepellin alle kurkittua///Marko kirjoitti:Löytyyhän tuo öljytikku ainakin uusimmasta 184hv 2.0d koneesta. 177hv koneessa sitä ei ollut.Worm kirjoitti: Öljytikkua katsomalla ei näe Bemarin uudemmissa dieseleissä yhtään mitään, kun sitä tikkua ei siellä ole..
Worm kirjoitti:Oho, ei ole tullut vielä F10:n konepellin alle kurkittua///Marko kirjoitti:Löytyyhän tuo öljytikku ainakin uusimmasta 184hv 2.0d koneesta. 177hv koneessa sitä ei ollut.Worm kirjoitti: Öljytikkua katsomalla ei näe Bemarin uudemmissa dieseleissä yhtään mitään, kun sitä tikkua ei siellä ole..
Kuten tikku löytyy uusimmasta 3.0d koneesta myös.
Öljytikku on myös meikäläisen X1:ssä.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 108
- Liittynyt: 02 Kesä 2010, 18:40
- Auto: G31 520dA xDrive M Sport
Ainakin meikäläisen 177 Hv 320dA:ssa löytyy öljytikku muttei sitten öljymäärän tarkistusta vasemmasta viiksestä ole löytynyt...vaikka pitäisi...///Marko kirjoitti:Löytyyhän tuo öljytikku ainakin uusimmasta 184hv 2.0d koneesta. 177hv koneessa sitä ei ollut.Worm kirjoitti: Öljytikkua katsomalla ei näe Bemarin uudemmissa dieseleissä yhtään mitään, kun sitä tikkua ei siellä ole..
No nyt menee sitten ihmeelliseksiBeemvee kirjoitti:Ainakin meikäläisen 177 Hv 320dA:ssa löytyy öljytikku muttei sitten öljymäärän tarkistusta vasemmasta viiksestä ole löytynyt...vaikka pitäisi...///Marko kirjoitti:Löytyyhän tuo öljytikku ainakin uusimmasta 184hv 2.0d koneesta. 177hv koneessa sitä ei ollut.Worm kirjoitti: Öljytikkua katsomalla ei näe Bemarin uudemmissa dieseleissä yhtään mitään, kun sitä tikkua ei siellä ole..
Ainakaan 2008 LCI mallin 118dA:ssa tai saman vuoden 520dA:ssa ei ole öljytikkuja,
piti oikein käydä tarkastamassa..
- miczu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 42
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:14
- Auto: E93 320dA M-sport 2008, Opel vectra 1.8 1999
Beemvee kirjoitti:Ainakin meikäläisen 177 Hv 320dA:ssa löytyy öljytikku muttei sitten öljymäärän tarkistusta vasemmasta viiksestä ole löytynyt...vaikka pitäisi...///Marko kirjoitti:Löytyyhän tuo öljytikku ainakin uusimmasta 184hv 2.0d koneesta. 177hv koneessa sitä ei ollut.Worm kirjoitti: Öljytikkua katsomalla ei näe Bemarin uudemmissa dieseleissä yhtään mitään, kun sitä tikkua ei siellä ole..
2008 E93 320dA löytyy öljytikku sekä mittaristosta pystyy tarkistamaan öljypinnan tason.
Ex: Volvo S80 2.4d 2007, Peugeot 407 2.7HDi coupe 2006, MB E200cdi 2003, BMW 330ci 2000, Volvo S60 2001, Opel vectra i-line 1998, Pontiac Firebird 1990, Chevy fleetside stargraft pick-up 1991....