BMW F(x)-sarjan autojen koodaus
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
https://www.youtube.com/watch?v=Eecuj-xzCjEPalomies kirjoitti:Onko kuvaa laittaa siitä digi näytöstä?
Niin , järvihän ei soutamalla kulu , mutta ajovalot sen sijaan kyllä. Paljon vuodessa ajavalle kulumisellakin alkaa olla merkitystä. Aika iso ero on ainakin xenonien tehossa 100tkm jälkeen , jos niitä on loimotettu yötä päivää päällä verrattuna käyttöön vain todellisessa tarpeessa. Pahinta lienee auto asennossa pito , kun voi tulla kymmeniä sytytyksiä päivässä.Heguli31 kirjoitti:Hämmenetään ja kysellään nyt vielä hieman tuosta säästämisestä. Kun tätä foorumia lukee,niin porukoilla on tuoretta kalustoa alla. Ja auto vaihtuu uuteen parin/kolmen vuoden välein. Tässä ajassa ne valot ei käytössä kyllä mihinkään "happane". Joten kenelle te niitä "kalliita" valojanne oikein säästätte? Jälkipolville vai seuraavalle auton omistajalle???
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Xenoneissa syttyminen kuluttaa polttimoa, ledeissä ei. Ammattikuskeilta kuultua, xenonit alkaa hiipumaan siinä 100tkm kohdalla 200tkm loimutetut xenonit on halogenia vastaavat tuikut. Moni heistä vaihtaa auton elinkaaren (250-350tkm) aikana 1-2x uudet polttimot, aika pieni kuluerä kokonaisuudessa ja taas on valoa keulalla.
Itse ajan valot 0-asennossa maaliskuusta syyskuuhun joten polttimot ei kulu.*Ari* kirjoitti:Xenoneissa syttyminen kuluttaa polttimoa, ledeissä ei. Ammattikuskeilta kuultua, xenonit alkaa hiipumaan siinä 100tkm kohdalla 200tkm loimutetut xenonit on halogenia vastaavat tuikut. Moni heistä vaihtaa auton elinkaaren (250-350tkm) aikana 1-2x uudet polttimot, aika pieni kuluerä kokonaisuudessa ja taas on valoa keulalla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 17
- Liittynyt: 23 Loka 2017, 19:42
- Auto: Mini Cooper S E Countryman ALL4
No jopas. Jätkät ruksii 40+ tuhannen euron autoihin tuhansilla tai kymmenillä tuhansilla varusteita, mutta ei käytä valoja ettei kerran 100tkm aikana tarvitse uusia polttimoita. En ymmärrä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Valoisaan aikaan DRL:t riittää mainiosti. Miksi pitää automaattiasentoa päällä, joka sytyttää xenonit autotallissa lähtiessä ja sinne palatessa? Xenonit menee räpsytellessä nopeasti vaihtokuntoon, ja niiden teho hiipuu pikkuhiljaa. Kun niitä käyttää vain tarvittaessa, on täysi valoteho käytössä.
En ymmärrä, miksei järkeä voisi käyttää? Ei se pemarin automatiikka mikään jumalten lahja ole...
Volkkarissa tuli hieman päälle sadassa tonnissa xenonit vaihtokuntoon. Se oli päivän pajalla ja maksoi monta sataa. Ei ole mulle ainakaan mikään pikkujuttu.
En ymmärrä, miksei järkeä voisi käyttää? Ei se pemarin automatiikka mikään jumalten lahja ole...
Volkkarissa tuli hieman päälle sadassa tonnissa xenonit vaihtokuntoon. Se oli päivän pajalla ja maksoi monta sataa. Ei ole mulle ainakaan mikään pikkujuttu.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Eipä tuohon ole mitään lisättävää.Thetic kirjoitti:No jopas. Jätkät ruksii 40+ tuhannen euron autoihin tuhansilla tai kymmenillä tuhansilla varusteita, mutta ei käytä valoja ettei kerran 100tkm aikana tarvitse uusia polttimoita. En ymmärrä.
Mulla oli Golf7 xenoneilla ja automatiikalla joka lähti vaihtoon 130tkm kohdalla. Vaikka siinä huomasi valojen himmentymisen niin siitä huolimatta ne pieksi 6-0 Bemarin ledit jotka muistuttaa enemmän menneiden aikojen halogeneja kun nykyteknologian huippu uutuutta valojen osalta.
- k23811
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 16
- Liittynyt: 26 Touko 2015, 05:35
- Auto: BMW 520dAT -12
- Paikkakunta: Helsinki
Oliko tossa vaihdettu tosiaan vain polttimo eikä mitään muuta?Janlob kirjoitti:Eri auto kyseessä, mutta tässä on ero 100tkm ajettuun vs uuteen xenoniin:*Ari* kirjoitti:Xenonit alkaa hiipumaan siinä 100tkm kohdalla 200tkm loimutetut xenonit on halogenia vastaavat tuikut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
On kyllä aika selkeä ero uuden eduksi.
Tuossa on kyllä pointtia, mulla pelkästään mökkiviikonloppuna tulee 10-14 turhaa syttymistä reitistä riippuen ja siihen parkkihallit ja muut tunnelit päälle.salmol kirjoitti:Itse ajan valot 0-asennossa maaliskuusta syyskuuhun joten polttimot ei kulu.
- -sami-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
- Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI - Paikkakunta: Imatra
Mikä värilämpötila noissa polttimoissa? Yritin etsiä, et mikä on omassa vakiona, mutten löytänyt. Toisilla sivuilla tarjotaa 4300K mutta vaikuttaa keltaiselta. 6000K voi olla jo vähän liikaa...Janlob kirjoitti:Eri auto kyseessä, mutta tässä on ero 100tkm ajettuun vs uuteen xenoniin:*Ari* kirjoitti:Xenonit alkaa hiipumaan siinä 100tkm kohdalla 200tkm loimutetut xenonit on halogenia vastaavat tuikut.
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
On ollut puhetta että katsastuksessa tulee sanomista jos takavalot on koodattu palamaan päivävaloilla. Onko tämä myytti vai oikeesti totta, onko tästä oikeaa kokemuksia vai perustuuko johonkin yksittäiseen hylkyyn ja siitä levinneeseen nettihysteriaan?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Huuhaata.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Niin asiahan menee direktiivissä oikeastaan toisin päin, että tietyn vuotisissa autoissa takavalojen ei tarvi palaa päiväajovalojen kanssa. Mutta jos ei satu osumaan ko. vuosimalleihin (eli on vanhempi auto) niin tarvii palaa tai hylky tulee.
Onko kellään kokemusta Inpan mukana tulleen kaapelin ja Carlyn yhdistelmästä F-sarjalaisen koodaamisessa?
Olen aikaisemmin itse koodannut tällä yhdistelmällä onnistuneesti -06 E91. Nyt kun vaihdoin -10 F11 ja laitoin Carlyn asetuksiin tämän auton, tuli ilmoitus että ei suositella usb johdolla koodaamista vaan ainoastaan Carlyn omaa bluetooth adapteria. Haiskahtaa mielestäni siltä että yritetään pakkomyydä tota adapteria. Maininta oli että asetuksista saa usb yhteyden käyttöön mutta ongelmia on esiintynyt.
Olen aikaisemmin itse koodannut tällä yhdistelmällä onnistuneesti -06 E91. Nyt kun vaihdoin -10 F11 ja laitoin Carlyn asetuksiin tämän auton, tuli ilmoitus että ei suositella usb johdolla koodaamista vaan ainoastaan Carlyn omaa bluetooth adapteria. Haiskahtaa mielestäni siltä että yritetään pakkomyydä tota adapteria. Maininta oli että asetuksista saa usb yhteyden käyttöön mutta ongelmia on esiintynyt.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 26 Kesä 2017, 22:22
- Auto: BMW 530da xDrive -13 F11
No niin, pakkaset tulivat ja akkuongelmat alkoivat!
Ilmoittaa perinteisen "charge battery"-herjan ja tänään tuli se toinenkin pitempi ilmoitus.
Tästä suivaantuneena koodasin Böntin esimerkkiä seuraten ensin varustelistasta pois jarrutusenergian talteenoton (1CD), sekä DME:stä igr:n OFF-asentoon.
DME:tä (moottorinohjaus?) ei varmaan ole kyllä tarkoitettu koodattavaksi moottori käynnissä, mutta otin riskin akun vähäisen varauksen takia. Hieman säikäytti puolivälissä, kun moottorin kävi sekunnin huonosti (vai sammuiko peräti), mutta kaikki onnistui kuitenkin hyvin.
Jospa akku nyt sitten latautuu täyteen 100%, eikä enää 80%.
Böntille vielä kysymys, että onko ilmennyt mitää ongelmia poiskoodauksen jälkeen?
Ilmoittaa perinteisen "charge battery"-herjan ja tänään tuli se toinenkin pitempi ilmoitus.
Tästä suivaantuneena koodasin Böntin esimerkkiä seuraten ensin varustelistasta pois jarrutusenergian talteenoton (1CD), sekä DME:stä igr:n OFF-asentoon.
DME:tä (moottorinohjaus?) ei varmaan ole kyllä tarkoitettu koodattavaksi moottori käynnissä, mutta otin riskin akun vähäisen varauksen takia. Hieman säikäytti puolivälissä, kun moottorin kävi sekunnin huonosti (vai sammuiko peräti), mutta kaikki onnistui kuitenkin hyvin.
Jospa akku nyt sitten latautuu täyteen 100%, eikä enää 80%.
Böntille vielä kysymys, että onko ilmennyt mitää ongelmia poiskoodauksen jälkeen?
Eipä ole ongelmia raportoitu.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128