Löytyisikö pk-seudulta F20 Bimmercode koodausapua pientä korvausta vastaan? Hankin uuden auton ja haluaisin vaihtaa siihen muutaman asetuksen.
Yhteyttä voi ottaa YV:llä ja asustelen Vantaalla.
BMW F(x)-sarjan autojen koodaus
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Ihan hyvin toimii. Ei vaan ole enää suositeltujen listalla. Tälläinen siis itsellä eikä mitään ongelmia ollut F31 kanssa.
https://www.amazon.de/dp/B071D8SYXN/ref ... E_SCE_dp_2
Eli meneekö näin: S2VBA => S265A + jotain muuta?jaki kirjoitti: ↑15 Touko 2020, 14:29F10 ja ainakin F25 on oma vastaanotin rengaspaineantureille, F30:lla ja vastaaville ei, kuten kirjoitin aiemmin.
Auto koodataan rengaspainevalvonnan osalta "wanhemmaksi", ja auto on kuin ei mitään aktiivista rengaspanevalvontaa olisi koskaan ollutkaan. Ihan niin kuin wanhemmat F30:t ja vastaavat.
Meinasin jo ostaa Bimmercoden lisenssin, mutta sillä ei näköjään saa hälytintä disabloitua, vaikka saa hälyn soittoääniä ja muuta humpuukia säädeltyä.
Millä hälyttimen saisi pois pelistä? Potilas on i3, mutta oletetaan että se toimii kuin F-sarjalaiset tältä osin.
Millä hälyttimen saisi pois pelistä? Potilas on i3, mutta oletetaan että se toimii kuin F-sarjalaiset tältä osin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 9
- Liittynyt: 07 Heinä 2019, 11:46
- Auto: F11 520da -14
- Paikkakunta: Kajaani
Mitäs kaikkea pitää tehdä, jotta tuon jarruenergiantalteenoton saa koodattua pois.
Löysin tuon joskus jostain, mutta hävinnyt kirjainmerkeistä.
Salapa elementistä kirjainyhdistelmä pois ja mitkä moduulit pitää kirjoittaa?
Edit. Näköjään oli igr dme ja kombi puolelta lisäksi ja niiden päiväys.
Löysin tuon joskus jostain, mutta hävinnyt kirjainmerkeistä.
Salapa elementistä kirjainyhdistelmä pois ja mitkä moduulit pitää kirjoittaa?
Edit. Näköjään oli igr dme ja kombi puolelta lisäksi ja niiden päiväys.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 9
- Liittynyt: 07 Heinä 2019, 11:46
- Auto: F11 520da -14
- Paikkakunta: Kajaani
Miksi tuo pitää poistaa? Jos lähtee jostain turhasta hälyttämään, niin eikö voi vain painaa toisen kerran lukitusnappua 10s sisällä, niin lähtee nuo sisähälyttimet ja tärinähälyttimet pois päältä.Wonderi kirjoitti: ↑13 Joulu 2020, 00:43 Meinasin jo ostaa Bimmercoden lisenssin, mutta sillä ei näköjään saa hälytintä disabloitua, vaikka saa hälyn soittoääniä ja muuta humpuukia säädeltyä.
Millä hälyttimen saisi pois pelistä? Potilas on i3, mutta oletetaan että se toimii kuin F-sarjalaiset tältä osin.
Kysy mun koirilta ja ohikulkijoilta kuinka monta kertaa olen unohtanut painaa lukitusnapista toisen kerran, silloin harvoin kun koirat on kyydissä ja jää autoon kaupassakäynnin ajaksi. Tiedän kyllä toinen painallus pitäisi painaa, mutta ei sitä muista. Enkä ole vielä keksinyt yhtäkään syytä miksi hälytin pitäisi olla olemassa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Johonkin F-sarjalaiseen koodattiin sisähäly pois toiminnasta, juuri koirien takia.Wonderi kirjoitti: ↑13 Tammi 2021, 17:04 Kysy mun koirilta ja ohikulkijoilta kuinka monta kertaa olen unohtanut painaa lukitusnapista toisen kerran, silloin harvoin kun koirat on kyydissä ja jää autoon kaupassakäynnin ajaksi. Tiedän kyllä toinen painallus pitäisi painaa, mutta ei sitä muista. Enkä ole vielä keksinyt yhtäkään syytä miksi hälytin pitäisi olla olemassa.
Ohjeita en mistään löytänyt, mutta FDL listaa tutkimalla, sopiva kohta löytyi...jota en kyllä ulkoa muista.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Pitkästä aikaa läppäri ja kaapeli esille. Tutkiskelu audiomaailmaan paljasti, että vaikka möhköGT5:n professional DSP vahvistin on eri kuin B&O vahvistin niin B&O asetus toimii kuitenkin. Eikä ollenkaan huonosti soi tuo professionalsetti BO asetuksilla vaikka ilmeisesti yksi kanava ei olekaan käytössä mikä BOssa lisänä. NBT:n parametreista HIGH_END_AUDIO_MENUE arvosta kein_menue (werte=00) arvoon volle_insz (werte=01) niin äänen Surround-valinta lähtee pois ja Bang & Olufsen valikko tulee tilalle. Löytyypä sieltä B&W moodikin mutta siinä setupissa lienee enemmän eroja vahvistimessa ja kaiuttimissa? Myös audioprofiileja ilmeisesti pystyy kääntelemään HU_NBT:n syövereissä, ainakin parametri löytyi. Onko kukaan näitä profiileja kokeillut?
[Laittaisin tähän kuvan iDrivesta jos se onnistuisi :-)]
Samassa hötäkässä vaihteisto löysi lisää nopeutta vaihtamiseen ja sport+ asetus aktivoitui. GT:ssä oli tarjolla vain sport, comfort ja eco ajotilat. Se että lisää kombissa ajotilakytkimeen vaihtoehdoksi sport+ ja sille kertoo oikean signaalin ei antanut sitä vielä kytkeä päälle vaikka se näkyi listassa. Vaati ICM:ssä myös 2TB:n aktivoinnin ja 205:n disabloinnin. Ja pari muutakin parametriä tuli käännettyä.
EGS: sportschalter_alt --> aktiv
EGS: sportschalter --> aktiv
ICM: IcmKod_B_S2TBA --> verbaut
ICM: IcmKod_B_S205S --> nicht_verbaut
HU_NBT: macro_fds --> popup_and_config (werte=02)
Oli muuten jännä havaita miten se ajotilakytkin toimii. Siitä voi vaikka poistaa turhat valinnat tai sitten laittaa ristiin teksti ja auton astukset tyyliin tekstiksi ECO ja asetukset sport+ tai race joka myös on tarjolla. Tai jos tykkää ajaa sport asetuksilla ja auto käynnistyy aina perusmoodiin niin voi koittaa vaihtaa perusmoodin signaaliksi sport signaalin. Tosin en tiedä toimiiko tämä kun usein auton buutissa on jotkin tietyt arvot jotka sitten myöhemmin yliajetaan kun napeilla painellaan. Mutta ajotilavalikko säädetään niin, että ensin määritellään mikä teksti halutaan riville 1 ja minkä signaalin rivi 1 lähettää. Sitten määritellään rivi 2 teksti ja sen rivin lähettämä signaali jne. Ja jos haluaa pois valintoja niin valkkaa ko. ajotilarivin arvoksi kein_menue. Ja jos haluaa taasen asettaa arvoja mitä ei ole ennalta määritelty niin werten suoraan kertomalla haluttuun parametriin saa vaikka ECO teksin ekalle riville ja käskyttämään autoa sport+ tilan mukaisesti.
Tässä vielä ajotilan tekstien ja signaalien werte-arvot sikäli kuin intternettiin on uskominen:
Text Werte: 01 = Sport+ / 02 = Sport / 03 = Normal / 04 = Comfort / 05 = Comfort+ / 06 = ECO / 07 = ECO+
Signal Werte: 01 = Traction / 02 = Komfort / 03 = Basis / 04 = Sport / 05 = Sport+ / 06 = Race / 07 = ECO
-p
[Laittaisin tähän kuvan iDrivesta jos se onnistuisi :-)]
Samassa hötäkässä vaihteisto löysi lisää nopeutta vaihtamiseen ja sport+ asetus aktivoitui. GT:ssä oli tarjolla vain sport, comfort ja eco ajotilat. Se että lisää kombissa ajotilakytkimeen vaihtoehdoksi sport+ ja sille kertoo oikean signaalin ei antanut sitä vielä kytkeä päälle vaikka se näkyi listassa. Vaati ICM:ssä myös 2TB:n aktivoinnin ja 205:n disabloinnin. Ja pari muutakin parametriä tuli käännettyä.
EGS: sportschalter_alt --> aktiv
EGS: sportschalter --> aktiv
ICM: IcmKod_B_S2TBA --> verbaut
ICM: IcmKod_B_S205S --> nicht_verbaut
HU_NBT: macro_fds --> popup_and_config (werte=02)
Oli muuten jännä havaita miten se ajotilakytkin toimii. Siitä voi vaikka poistaa turhat valinnat tai sitten laittaa ristiin teksti ja auton astukset tyyliin tekstiksi ECO ja asetukset sport+ tai race joka myös on tarjolla. Tai jos tykkää ajaa sport asetuksilla ja auto käynnistyy aina perusmoodiin niin voi koittaa vaihtaa perusmoodin signaaliksi sport signaalin. Tosin en tiedä toimiiko tämä kun usein auton buutissa on jotkin tietyt arvot jotka sitten myöhemmin yliajetaan kun napeilla painellaan. Mutta ajotilavalikko säädetään niin, että ensin määritellään mikä teksti halutaan riville 1 ja minkä signaalin rivi 1 lähettää. Sitten määritellään rivi 2 teksti ja sen rivin lähettämä signaali jne. Ja jos haluaa pois valintoja niin valkkaa ko. ajotilarivin arvoksi kein_menue. Ja jos haluaa taasen asettaa arvoja mitä ei ole ennalta määritelty niin werten suoraan kertomalla haluttuun parametriin saa vaikka ECO teksin ekalle riville ja käskyttämään autoa sport+ tilan mukaisesti.
Tässä vielä ajotilan tekstien ja signaalien werte-arvot sikäli kuin intternettiin on uskominen:
Text Werte: 01 = Sport+ / 02 = Sport / 03 = Normal / 04 = Comfort / 05 = Comfort+ / 06 = ECO / 07 = ECO+
Signal Werte: 01 = Traction / 02 = Komfort / 03 = Basis / 04 = Sport / 05 = Sport+ / 06 = Race / 07 = ECO
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Moi. Ostin hiljattain 2/2014 rekisteröidyn F10:n. Tuossa ei ole navigaattoria / isoa näyttöä, eikä myöskään sport pakettia (valittaessa ajotilaa puuttuu sport+). Nämä tiedot siltä varalta, jos se vaikuttaa kysymykseen saatavaan vastaukseen.
Saako tähän koodaamalla tai koodaamatta digitaalisen nopeusmittarin näkyviin? Luin foorumilta, että ilman koodiakin pitäisi päästä piilotettuun valikkoon, mutta en ole varma saako sitä aktiiviseksi sieltä käsin pysyvästi. Jos tämä vaatii koodia, niin onkohan PK-seudulla korvausta vastaan mahdollista tuoda auto koodattavaksi? Asun itse Nurmijärvellä.
HUD ratkaisisi ongelman myös, mutta tuossa ei sitä ole lisävarusteena. Onko teillä kokemusta jälkiasennetuista? Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Saako tähän koodaamalla tai koodaamatta digitaalisen nopeusmittarin näkyviin? Luin foorumilta, että ilman koodiakin pitäisi päästä piilotettuun valikkoon, mutta en ole varma saako sitä aktiiviseksi sieltä käsin pysyvästi. Jos tämä vaatii koodia, niin onkohan PK-seudulla korvausta vastaan mahdollista tuoda auto koodattavaksi? Asun itse Nurmijärvellä.
HUD ratkaisisi ongelman myös, mutta tuossa ei sitä ole lisävarusteena. Onko teillä kokemusta jälkiasennetuista? Kiitos vastauksista jo etukäteen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Varusteet ei tuossa diginopeuden osalta vaikuta. Ko. parametri on ollut näissä iät ja ajat ainakin jo 90-luvulta.
Nopeuden saa vaklattua ns. piilovalikon kautta niin kuin muitakin tietoja, vaikkapa polttoaineen määrää tankissa yms. Mutta se asetus resetoituu joka kerta kun auton sammuttaa eikä siis ole pysyvä ratkaisu. Nopeuden saa näkyviin koodaamalla. KOMBI - modulin paramteri BC_DIGITAL_V arvosta nicht_aktiv arvoon aktiv ja se on siinä. Sen jälkeen se on yhtenä valintana keskikulutuksen yms joukossa vilkun viiksen napin takana.
-p
Nopeuden saa vaklattua ns. piilovalikon kautta niin kuin muitakin tietoja, vaikkapa polttoaineen määrää tankissa yms. Mutta se asetus resetoituu joka kerta kun auton sammuttaa eikä siis ole pysyvä ratkaisu. Nopeuden saa näkyviin koodaamalla. KOMBI - modulin paramteri BC_DIGITAL_V arvosta nicht_aktiv arvoon aktiv ja se on siinä. Sen jälkeen se on yhtenä valintana keskikulutuksen yms joukossa vilkun viiksen napin takana.
-p
Kimideus kirjoitti: ↑02 Heinä 2021, 08:59 Moi. Ostin hiljattain 2/2014 rekisteröidyn F10:n. Tuossa ei ole navigaattoria / isoa näyttöä, eikä myöskään sport pakettia (valittaessa ajotilaa puuttuu sport+). Nämä tiedot siltä varalta, jos se vaikuttaa kysymykseen saatavaan vastaukseen.
Saako tähän koodaamalla tai koodaamatta digitaalisen nopeusmittarin näkyviin? Luin foorumilta, että ilman koodiakin pitäisi päästä piilotettuun valikkoon, mutta en ole varma saako sitä aktiiviseksi sieltä käsin pysyvästi. Jos tämä vaatii koodia, niin onkohan PK-seudulla korvausta vastaan mahdollista tuoda auto koodattavaksi? Asun itse Nurmijärvellä.
HUD ratkaisisi ongelman myös, mutta tuossa ei sitä ole lisävarusteena. Onko teillä kokemusta jälkiasennetuista? Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend