Auto on siis 320d (163hv) (e91) vm 2005 ja tietojeni mukaan autossa olisi nämä surullisen kuuluisat imuläpät. Tarkoitus olisi nämä poistattaa, mutta pari asiaa vielä askarruttaa.
-Aiheuttaako imuläppien poisto mitään haittaa? Syttyykö mitään vikakoodeja tai tartteeko jotain ohjelman säätämistä?
-Tarvitseeko imuläppien akseleita poistaa kokonaan vai riittäkö niiden katkaiseminen juuresta?
-Pitääkö imusarjan tiiviste uusia samalla?
Autolla on ajettu 114 tkm. ILmeisesti hehkutulpat on järkevää vaihtaa samalla, jos niiden vaihto tulee kuitenkin jatkossa eteen ja vaatii lähes saman työn. Onko muuta mitä kannattaisi tässä samalla teetättää?
M47 Imuläppien poistamisesta
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Itse olen poistanut kahdesta vastaavasta koneesta läpät, enkä huomannut mitään muutosta entiseen. Ei syty vikakoodeja eikä tarvi koodauksia, kunhan homma tehdään kunnolla reiät tulpaten.
Imuläppien akselit pitää poistaa ja korvata joko (esim.) ebaysta löytyvillä peitetulpilla tai sitten sopivan kokoisilla ruuveilla. Itse olen käyttänyt lisäksi SikaSil Gasket:a tiivisteaineena ruuveissa. Sen imuläppiä säätävän akselin alipainekelloineen olen jättänyt paikalleen.
Imusarjan tiivisteitä (yht 8 kpl 4-sylinterisessä) ei liene pakko uusia, mutta uudet tiivisteet maksavat vain pari kymppiä marmorillakin, joten suosittelen vaihtamaan ne samalla.
Hehkujen ohjausboksi on yksi mahdollinen vikaantuva osa, mutta en ehkä vielä noilla kilometreillä olisi siitä huolissaan. Uusi osa maksaa ostopaikasta riippuen 70-150 eur.
Imuläppien akselit pitää poistaa ja korvata joko (esim.) ebaysta löytyvillä peitetulpilla tai sitten sopivan kokoisilla ruuveilla. Itse olen käyttänyt lisäksi SikaSil Gasket:a tiivisteaineena ruuveissa. Sen imuläppiä säätävän akselin alipainekelloineen olen jättänyt paikalleen.
Imusarjan tiivisteitä (yht 8 kpl 4-sylinterisessä) ei liene pakko uusia, mutta uudet tiivisteet maksavat vain pari kymppiä marmorillakin, joten suosittelen vaihtamaan ne samalla.
Hehkujen ohjausboksi on yksi mahdollinen vikaantuva osa, mutta en ehkä vielä noilla kilometreillä olisi siitä huolissaan. Uusi osa maksaa ostopaikasta riippuen 70-150 eur.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Ok kiitos tiedosta.
Onkos siihen joku tietty syy minkä vuoksi akselia ei voi vain katkaista läheltä imusarjan seinää, jolloin entinen tiivistys olisi edelleen toimiva, mutta itse akselia ei olisi enää mahdollisesti katkeamassa? Aiheuttaako akselin tynkä jonkinlaisen häiriön ilmavirtaukselle tai vastaavaa?
Onkos siihen joku tietty syy minkä vuoksi akselia ei voi vain katkaista läheltä imusarjan seinää, jolloin entinen tiivistys olisi edelleen toimiva, mutta itse akselia ei olisi enää mahdollisesti katkeamassa? Aiheuttaako akselin tynkä jonkinlaisen häiriön ilmavirtaukselle tai vastaavaa?
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Jos sen akselin katkaisee, niin sitä läpän jäljellä olevaa osaa ei oikeastaan pidä enää mikään toiseen suuntaan. Toki se läppiä liikuttava vivusto, mutta ei ole kovin tukevaa tekoa ja toisaalta paljon tiiviimmän siitä imusarjasta saat tulppaamalla ne reiät ruuveilla. Ainakin itselläni on kaikissa imusarjoissa ollut pientä vuotoa havaittavissa niiden läppäakseleiden tienoilta. Tulppauksen jälkeen ei mitään ongelmaa.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Moi
Itse olen poistanut läpät ja sen jälkeen 50.000 km takana, enkä ole havainnut mitään ongelmia.
Tuolta tilasin osat tilalle:
http://www.pmwltd.co.uk/?page_id=155" onclick="window.open(this.href);return false;
Googlesta haku:
BMW 320d E90 Swirl Flaps Removal
tietoa ja videoa vaikka kuinka
t. hlcom
Itse olen poistanut läpät ja sen jälkeen 50.000 km takana, enkä ole havainnut mitään ongelmia.
Tuolta tilasin osat tilalle:
http://www.pmwltd.co.uk/?page_id=155" onclick="window.open(this.href);return false;
Googlesta haku:
BMW 320d E90 Swirl Flaps Removal
tietoa ja videoa vaikka kuinka
t. hlcom