Mukautuva sport alusta

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
rmk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Helmi 2013, 20:10
Auto: f30 320d xdrive
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Nyt on sitten meikäläisen ensimmäinen BMW tilattu. Tämän nelivetokamppanjan uhrina tilauksessa 320 xd limited edition sporttipenkeillä, -vaihteistolla, ohjauspyörällä, ristiseläntuen säädöllä ja ei RF -renkailla. Kiitokset tässä vaiheessa sivustolle kirjoittaneista mielenkiintoisista ja omaa valintaa auttaneista kommenteista.

Oma auto menossa tuotantoon viikolla 20, joten siihen saakka aikaa vielä "hioa" noita varusteita kohdilleen. kysymykseni kuuluu; mitä olette viisaammat mieltä tuosta mukautuvasta sport alustasta? Miten tuo käytännössä toimii ja kannattaako ruksia vielä pakettiin mukaan?

Yritin parhaan kykyni mukaan kaivaa tuosta lisävarusteesta tietoa, mutta huonolla menestyksellä, joten asiasta paremmin perillä olevan mielipiteellä olisi käyttöä.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Hyvä kysymys. Mulla on tuo alusta, mutta en ole päässyt sisälle mitä sillä olen nyt saanut. Siinä on ne kolme asentoa, mutta kärry aina käynnistettäessä pudottaa perusmodeen, joten pitäisi joka kerta jaksaa ränkätä entinen moodi päälle jos haluaa jotain muuta. Moduloituuko auto tuolla alustalla automaattisesti ajossa? Ainakin perusmoodi on ihan tarpeeksi hyvä, näitä Sport- sun muita modeja en ole käyttänyt kerran testattuani lainkaan. En tiedä oliko hukkaostos, kun on jäänyt epäselväksi, toimiiko auto perusmodessakin jotenkin eri lailla nyt kuin vakioalustalla...
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Ainakin F25:ssa sport modea tulee aika paljon käytettyä. Mm. ohjausvaste muuttuu paljon tunnokkaammaksi.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

VolvostaBemariin kirjoitti:Ainakin F25:ssa sport modea tulee aika paljon käytettyä. Mm. ohjausvaste muuttuu paljon tunnokkaammaksi.
Muuttuu kyllä, mutta lähtötilannekin on jo niin hyvä F30:ssa. Olen niin laiska, että en jaksa/muista säätää alustaa erikseen joka startin jälkeen. Jos systeemiin ei sisälly mitään automatiikkaa ja vakioalusta on sama kuin mukautuvan alustan vakioasetus, en viitisi itse pistää lantteja kiinni tuohon.
rmk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Helmi 2013, 20:10
Auto: f30 320d xdrive
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Tämä ko. lisävaruste herätti mielenkiintoa lähinnä sen mahdollisten mukavuutta lisäävien ominaisuuksien vuoksi. En ole niinkään kiinnostunut urheilullisista ominaisuuksista. Näiltä sivuilta muistan jossain viestiketjussa lukeneeni käyttäjän kommentteja jossa kyseisellä alustalla varusteltua autoa olisi kehuttu mm. pehmeämmäksi ja ennen kaikkea hiljaisemmaksi.

Myyjältä asiasta kysellessäni sain vähän samansuuntaisia kommentteja. Pari ko. alustalla varustettua autoa oli luovuttanut ja omistajat olivat kehuneet autoja vakioita hiljaisemmiksi. Itse en oikein ymmärrä mihin tämä perustuu. Koeajon perusteella tuo uusi kolmonen kaipaisi nimenomaan sitä äänieristystä tuonne alustan puolelle ja mikäli lukemiani käyttäjien kokemuksia / myyjän kommentteja on uskominen, niin tällä varusteella siihen pitäisi tulla parannusta. Korjatkaa ihmeessä jos olen tässä asiassa täysin hakoteillä.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

rmk kirjoitti:Tämä ko. lisävaruste herätti mielenkiintoa lähinnä sen mahdollisten mukavuutta lisäävien ominaisuuksien vuoksi. En ole niinkään kiinnostunut urheilullisista ominaisuuksista. Näiltä sivuilta muistan jossain viestiketjussa lukeneeni käyttäjän kommentteja jossa kyseisellä alustalla varusteltua autoa olisi kehuttu mm. pehmeämmäksi ja ennen kaikkea hiljaisemmaksi.

Myyjältä asiasta kysellessäni sain vähän samansuuntaisia kommentteja. Pari ko. alustalla varustettua autoa oli luovuttanut ja omistajat olivat kehuneet autoja vakioita hiljaisemmiksi. Itse en oikein ymmärrä mihin tämä perustuu. Koeajon perusteella tuo uusi kolmonen kaipaisi nimenomaan sitä äänieristystä tuonne alustan puolelle ja mikäli lukemiani käyttäjien kokemuksia / myyjän kommentteja on uskominen, niin tällä varusteella siihen pitäisi tulla parannusta. Korjatkaa ihmeessä jos olen tässä asiassa täysin hakoteillä.
Todennäköisesti hiljaisemmaksi maininta liittyy ihan puhtaaseen placebovaikutukeen eli kuvitelmaan siitä, että kun auto on "comfort"-modessa, se on silloin hiljaisempi kuin normaali. Vaihtoehdothan ovat comfortin lisäksi sport, sport+ sekä eco. Kokeilin tämän ketjun innoittamana tänään vielä sitä eco-modea, mutta en päässyt siitä jyvälle. Alusta ja ohjaus olivat ainakin identtisen oloiset eivätkä sen mukavammat. Kone oli löysempi, varmaan joku ecomoodi. No, mutta sport on selvästi tiukempi kuitenkin.

Muutoinkin asetan erittäin voimakkaan epäilyn puheille, että mukautuvan alustan ostaneet pystyvät arvioimaan sen ominaisuuksia vakioalustaan. Mistäs se kokemus siitä vakioalustajasta on tullut? Sillä vartin koeajolla liikkeen autolla puoli vuotta aikasemmin? Juuri alustan pientä eroavaisuuksien havaitseminen vaatii paljon ajoa, tuhansia kilometrejä, jos puhutaan pienistä eroista saman mallin välillä. Ei kai juuri kenelläkään on side-by-side verrattavissa mukautuvaa ja normaalia alustaa, eikä viikkojen ajoväliä kotimaisissa koko ajan vaihtuvissa olosuhteissa voi pitää minkäänlaisen referenssi tässä kohdin.

Kun mukautuvan alustan raudan hinta on kaiken päälle luokkaa alle 500e BMW:lle, sillä ei mitään kovin kummoisia palikoita saada millä ominaisuuksia parannetaan.
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

Niin, varmaan noiden eri alustojen ja moodien eroja on vaikea huomata korvakuulolta ja perstuntumalla.
Tarvittaisiin jotain desibeli- ja värähtelymittauksia ja useita radalla tahkottuja kierrosaikoja joita sitten verrattaisiin.
Varsinkin kun BMW ei taida kovin huonoja alustoja tehdä autoihinsa ollenkaan.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
rmk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Helmi 2013, 20:10
Auto: f30 320d xdrive
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Kiitokset kommenteista. Näyttää vahvasti siltä, että jää tuo lisävaruste tällä kertaa ruksimatta. Jos jokin muu varuste on käytännössä hyväksi havaittu, niin antakaahan vinkkiä. Meikäläisellä kun ei tästä automerkistä ole vielä kokemuksia ja aikaa auton tuotantoon menoon on vielä reilusti. Odottavan aika on pitkä..
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

rmk kirjoitti:Kiitokset kommenteista. Näyttää vahvasti siltä, että jää tuo lisävaruste tällä kertaa ruksimatta. Jos jokin muu varuste on käytännössä hyväksi havaittu, niin antakaahan vinkkiä. Meikäläisellä kun ei tästä automerkistä ole vielä kokemuksia ja aikaa auton tuotantoon menoon on vielä reilusti. Odottavan aika on pitkä..
Varmaan ihan hyvä veto. Oma tapa loudata ja sitten testata on ihan jees, mutta harmittaahan se turhasta maksaa. En vieläkään niin sano, mutta X1:ssä kattoluukku oli kyllä aika...no ei kovin järkevä ostos. Alustaa en ole jaksanut vastaanoton jälkeen rassata ja kun kukaan ei osaa vastata, sisältyykö siihen edes lisä-älykkyyttä ilman erillistä säätöä, enpä tiedä. Kuten todettiin, huonoja alustoja BMW ei paljon tee, joten jättieroa muihin tuskin löytyy.
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

Pitkis kirjoitti:
rmk kirjoitti:Kiitokset kommenteista. Näyttää vahvasti siltä, että jää tuo lisävaruste tällä kertaa ruksimatta. Jos jokin muu varuste on käytännössä hyväksi havaittu, niin antakaahan vinkkiä. Meikäläisellä kun ei tästä automerkistä ole vielä kokemuksia ja aikaa auton tuotantoon menoon on vielä reilusti. Odottavan aika on pitkä..
Varmaan ihan hyvä veto. Oma tapa loudata ja sitten testata on ihan jees, mutta harmittaahan se turhasta maksaa. En vieläkään niin sano, mutta X1:ssä kattoluukku oli kyllä aika...no ei kovin järkevä ostos. Alustaa en ole jaksanut vastaanoton jälkeen rassata ja kun kukaan ei osaa vastata, sisältyykö siihen edes lisä-älykkyyttä ilman erillistä säätöä, enpä tiedä. Kuten todettiin, huonoja alustoja BMW ei paljon tee, joten jättieroa muihin tuskin löytyy.
En tiedä paljonko F3x:ään maksaa tuo mukautuva vakionopeudensäädin vs esim. mukautuva alusta, mutta ainakin tuo on ainoa varuste omassa autossa joka harmittaa kun sitä ei ole.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Wege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 06 Helmi 2013, 21:38
Auto: 328iA xDrive F31 M-sport

Tässä Bemarin sivuilta lainaus tuosta säätyvästä alustasta:

Lisävarusteisen säätyvän M alustan avulla voit vahvistaa BMW 3-sarjan Touringin dynaamisia ajo-ominaisuuksia entisestään, jolloin ne pääsevät todella oikeuksiinsa. Eikä Sinun tarvitse kuitenkaan tinkiä mukavuudesta.

Lisävarusteinen säätyvä M alusta on kymmenen millimetriä matalammalla, ja iskunvaimennus on elektronisesti säädetty, mikä parantaa auton ketteryyttä. Ajon aikana tunnistimet mittaavat arvoja jatkuvasti ja ohjaavat iskunvaimenninventtiilejä säätyvässä M alustassa ajotilanteen ja tien pinnan mukaan. Tämä tapahtuu jokaisen pyörän osalta erikseen, joten optimaalinen tuntuma tiehen on aina taattu.

Elektroninen ohjainyksikkö käsittelee pyörien kiihtyvyyttä, sivuttais- ja pitkittäiskiihtyvyyttä, ajonopeutta ja ohjauspyörän asentoa koskevia tietoja sovittaakseen iskunvaimennuksen tunnuskuvaajan tien profiiliin ja ajotilanteeseen. Lisäksi kuljettaja voi säätää alustan säätöjä ECO PRO ajodynamiikan säätö- ja seurantajärjestelmällä yksilöllisesti mukavammaksi tai urheilullisemmaksi.
Joten kyllä sen pitäisi vaikuttaa kaiken aikaa alustaan. Lisäksi voi sitten myös itse muuttaa alustan jäykkyyttä näin halutessaan.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Wege kirjoitti:Tässä Bemarin sivuilta lainaus tuosta säätyvästä alustasta:

Lisävarusteisen säätyvän M alustan avulla voit vahvistaa BMW 3-sarjan Touringin dynaamisia ajo-ominaisuuksia entisestään, jolloin ne pääsevät todella oikeuksiinsa. Eikä Sinun tarvitse kuitenkaan tinkiä mukavuudesta.

Lisävarusteinen säätyvä M alusta on kymmenen millimetriä matalammalla, ja iskunvaimennus on elektronisesti säädetty, mikä parantaa auton ketteryyttä. Ajon aikana tunnistimet mittaavat arvoja jatkuvasti ja ohjaavat iskunvaimenninventtiilejä säätyvässä M alustassa ajotilanteen ja tien pinnan mukaan. Tämä tapahtuu jokaisen pyörän osalta erikseen, joten optimaalinen tuntuma tiehen on aina taattu.

Elektroninen ohjainyksikkö käsittelee pyörien kiihtyvyyttä, sivuttais- ja pitkittäiskiihtyvyyttä, ajonopeutta ja ohjauspyörän asentoa koskevia tietoja sovittaakseen iskunvaimennuksen tunnuskuvaajan tien profiiliin ja ajotilanteeseen. Lisäksi kuljettaja voi säätää alustan säätöjä ECO PRO ajodynamiikan säätö- ja seurantajärjestelmällä yksilöllisesti mukavammaksi tai urheilullisemmaksi.
Joten kyllä sen pitäisi vaikuttaa kaiken aikaa alustaan. Lisäksi voi sitten myös itse muuttaa alustan jäykkyyttä näin halutessaan.
Juu, kiitos, näyttää toimivan koko ajan. Olisi kyllä mukava kokeilla joskus vakioalustaa, miten pelaa. Kohta kun on kymppitonni ajettu tuolla, niin tuntumaa ehkä olisi. Tosin vanteiden koko ratkaisee myös paljon.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

rmk kirjoitti:Nyt on sitten meikäläisen ensimmäinen BMW tilattu. Tämän nelivetokamppanjan uhrina tilauksessa 320 xd limited edition sporttipenkeillä, -vaihteistolla, ohjauspyörällä, ristiseläntuen säädöllä ja ei RF -renkailla.
Oma auto menossa tuotantoon viikolla 20, joten siihen saakka aikaa vielä "hioa" noita varusteita kohdilleen. kysymykseni kuuluu; mitä olette viisaammat mieltä tuosta mukautuvasta sport alustasta?
Helkkarin hieno auto sulle tulossa. :thup:
Tuo mukautuva alusta on melko kallis ehkä usko sen tuovan hinta/laatusuhdetta.
Tässä vaiheessa kiinnittäisin huomiota auton audioon ja ulkonäköön.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
rmk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Helmi 2013, 20:10
Auto: f30 320d xdrive
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

wegelle kiitokset mukautuvaa alustaa koskevasta informaatiosta. Hienoa huomata että täältä sivustolta saa sekä tarvitsemaansa lisätietoa, että myös ihan asiallisia kommentteja ja kokemuksia ilman sen suurempaa fanaattista suhtautumista kyseiseen automerkkiin. Toivottavasti olen itsekin joskus siinä tilanteessa että voin omien kokemuksieni pohjalta antaa jotain näkemyksiä/kommentteja myös toisinpäin.

Täytyy tunnustaa, että tuo mukautuva sport alusta noiden wegen kommenttien jälkeen alkoi taas vähän kiinnostaa - niin ja tietty vielä ne tehdastummennetut sivu- ja takalasit sen etulasin harmaan yläreunan kanssa.. Auto kun tulee valkoisena, niin ajattelin että nuo lasien tummennukset voisivat tuon värin kanssa olla aivan asiallisen näköiset. Servotronicin jo ruksinkin. Nythän kysymys on enää lopulta siitä, kuinka paljon on valmis omaa periaatteelista budjettiaan venyttämään..
shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
Auto: BMW F30 330e iPerformance
Paikkakunta: Helsinki

2,5 vuotta sitten omaa autoa (F11) hankkiessani luin paljon ulkomaisia autolehtiä, ja niissä kehuttiin kovasti DDC (dynamic damper control) lisävarustetta. Itse asiassa useat autolehdet pitivät DDC:tä ns. must have varusteena. On mielenkiintoista verrata F11 ja F31 hinnastoa. F11 hinnastossa mainitaan "Dynamic Damper Control, elektronisesti säädettävä iskunvaimennin" ja F31 hinnastossa "Mukautuva Sport alusta". Hinnat ovat linjassa, €1716 vs €1398 joten olettaisin kyseessä olevan sama varuste. En ole itse päässyt kokeilemaan DDC:llä varustettua autoa, mutta testeissä kehuttiin DDC:n tekevän ajon uskomattoman pehmeäksi ja hiljaiseksi ajettaessa comfort asennossa kuoppaisilla teillä tai kaupungissa mukulakivillä. Itselläni sattui moka tilauksessa, ja DDC jäi pois. Seuraava autoni on todennäköisesti joko F11 tai Audi A6, ja siihen tilaan ehdottomasti DDC:n, Audissa vastaava varuste on ilmajousitus, mutta siinä käsittääkseni ero eri asetusten välillä ei ole yhtä huomattava ja varsinkin tuo mukaavuus jää saavuttamatta. Minua ei nuo jäykemmät asetukset niinkään kinnosta.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
rmk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Helmi 2013, 20:10
Auto: f30 320d xdrive
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Lueskelin itsekin muutaman ulkomaisen artikkelin koskien tätä f30 -mallia. Näyttää tosiaan siltä, että tuota mukautuvaa alustaa kehutaan ja niinkuin mainitsit, pidetään joissain artikkeleissa jopa "must have" -varusteena.

Lisäksi törmäsin täällä sivustolla tuohon f30 alustan kolinaa koskeneeseen ongelmaan. todella moni tuntui havainneen uusissa autoissaan jonkinasteista häiritsevää kolinaa. Voisiko mukautuva sport alusta lisävarusteena edes teoriassa ennaltaehkäistä tuon kolinaongelman? Olisihan se nyt perin harmillista, jos uuden auton kanssa joutuisi heti ensitöikseen tuskailemaan jonkin pienen, mutta häiritsevän säröäänen kanssa. Siis te, jotka omistatte f30 kyseisellä lisävarusteella, onko Teidän autoissanne esiintynyt tätä alustan kolinaan liittyvää ongelmaa?
bemuli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 07 Loka 2012, 20:06
Auto: F11 535 d xdrive -12, ML 500

Kuten todettiin, huonoja alustoja BMW ei paljon tee, joten jättieroa muihin tuskin löytyy.[/quote]

Eipä nuo alustat mitenkään ihmeellisiä BMW:llä ole, jotain donitseja niillä ehkä pystyy pari kertaa tekemään ja sit ne on rikki. Eikä bemun alustat kestä kuormaa, pitää ajella vaan yksin tai max muija kyydissä. Tai sitten ne on muuten vaan parin vuoden ajojen jälkeen jotenkin rikki , kolisee, natisee, ja tärinä käy jonka jälkeen joutuu myymään salaa halvalla pois. Pitää vaan muistaa ettei möläytä kenellekään että tulikin 4000 takkiin vaan sai saman kun maksoi
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

rmk kirjoitti:niin ja tietty vielä ne tehdastummennetut sivu- ja takalasit sen etulasin harmaan yläreunan kanssa.. Auto kun tulee valkoisena, niin ajattelin että nuo lasien tummennukset voisivat tuon värin kanssa olla aivan asiallisen näköiset.
Vähän off topic... mutta jos ottaisin vaalean auton niin tummat lasit, kiiltävän tummat kattokaiteet ja Individual black glossylistat ikkunoihin, ao. kuvassa osviittaa... ja M:llä tietenkin...

Kuva

Kuva

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
rmk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Helmi 2013, 20:10
Auto: f30 320d xdrive
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Päädyin lopulta lisäämään tuon mukautuvan sport alustan mukaan pakettiin - meni syteen tai saveen. Jotain phuksin lähettämän kuvan tyylistä tosiaan mielessä ollut. Jotain pientä ehostusta menemättä kuitenkaan ns. teinituunauksen puolelle. Myyjän kanssa jo sovittiin että tehdään lasien kalvotukset paikan päällä. Näin saadaan haluttu sävy ja niin halutessa myös etusivuikkunoihin kevyt sävytys - pienellä riskillä tietysti.

M -pakettiin ei nyt tällä hetkellä ole kiinnostusta. Ensinnäkin osa paketin varusteista ei mielestäni ole omaa käyttöäni ajatellen tarpeellisia ja toiseksi en näe syytä ehostaa ulkonäköä kyseisen paketin hinnalla varsinkaan omassa tapauksessani, jossa auton kulkupuoli ei loppujen lopuksi lunastaisi ulkonäön sille asettamia lupauksia.. Tämä siis kaikella kunnioituksella m-pakettia kohtaan, mutta mielestäni sopii paremmin terävämpien moottorivaihtoehtojen kanssa.

Onko tuo kuvan auto muuten metalliväri vai ihan perusvalkoinen? Näyttäisi ensisilmäyksellä jopa metalliväriltä.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

rmk kirjoitti:Onko tuo kuvan auto muuten metalliväri vai ihan perusvalkoinen? Näyttäisi ensisilmäyksellä jopa metalliväriltä.
Näyttää kyllä metalliväriltä. Olisiko mineral White.
Vastaa Viestiin