Yleensä olen visusti pysynyt erossa polttoainekäyttöisistä lämmittimistä ongelmien pelossa mutta parissa käytettynä ostetussa sellainen on ollut valmiina. Näyttää olevan tehdasmallinen nykyisessä E60:ssä myös. Parina kylmänä aamuna olen sitä kokeillut käynnistää mutta eipä tuo auton sisusta ole lämminnyt... Lämmitin lähtee päälle mutta sammuu heti kohta minuutin parin jälkeen. Mistä lie johtuu? Täytyy käydä joskus huollossa kysymässä kun tulee asiaa sinne päin...
Käyttöohjekirjassa luki että pitkän käyttämättömyyden jälkeen jos lämmitin sammuu pian käynnistyksen jälkeen niin se vain pitäisi painaa uudelleen päälle. Aika vaisusti käy niinkin. Tai yhden kerran on tainnut jäädä päälle. Nyt siis käynnistyksen jälkeen ei tiedä onko se päällä vai ei ellei muutaman minuutin päästä kokeile kaukosäädintä uudelleen. ja uudelleen... Ei taida edelleenkään olla nämä lämmittimet "minun juttu", vaikka ajorupeama aina olisikin niin pitkä että akku kyllä latautuisi lämmittämisen jälkeen.
Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-V- kirjoitti:Yleensä olen visusti pysynyt erossa polttoainekäyttöisistä lämmittimistä ongelmien pelossa mutta parissa käytettynä ostetussa sellainen on ollut valmiina. Näyttää olevan tehdasmallinen nykyisessä E60:ssä myös. Parina kylmänä aamuna olen sitä kokeillut käynnistää mutta eipä tuo auton sisusta ole lämminnyt... Lämmitin lähtee päälle mutta sammuu heti kohta minuutin parin jälkeen. Mistä lie johtuu? Täytyy käydä joskus huollossa kysymässä kun tulee asiaa sinne päin...
Mulla kävi myös noin viime talvena ja se johtui siitä, että auto sammutti, kun akussa ei ollut riittävästi virtaa, siis
auto tarkkailee jännitettä ja sammuttaa webaston, jos jännite laskee tietyn rajan alle.
Tällä varmistetaan se, että akussa on sen verran virtaa, että auton saa käynnistettyä.
Sitten jos käynnistää webaston manuaalisesti ja antaa alkuajan, niin silloin webasto oli mulla
päällä n. puoli tuntia eli silloin auto ei enää ole niin tarkka akun kunnon suhteen, vaan toteaa, että
näin kuski tuon haluaa. Akku kyllä joutuu silloin koville.
Noiden kokeilujen jälkeen en sitten enää käyttänyt webastoa, akku olis mennyt uusiksi.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Tuli tilattua Eberi Easystart R+ -kaukosäätimellä entiseltä kotipaikkakunnalta :D firma on kokenut lisälämmitinasentaja, mm. metsäkoneisiin ovat paljon asentaneet autojen lisäksi. Hinta oli ratkaiseva tekijä, hinnaksi tulee n.1740-1850e + laturi lohkolämmittimeen 40e. Hinta riippuu siitä, kuinka paljon 330d vaatii putkea ja liitintä asennukseen. Erittäin mukava palvelu ainakin puhelimen perusteella.
Halvin hinta Joensuussa oli 2160e laturin kanssa, ja kallein hinta noin 2600e, joten kyllähän tuossa jokusen satasen säästää.
Halvin hinta Joensuussa oli 2160e laturin kanssa, ja kallein hinta noin 2600e, joten kyllähän tuossa jokusen satasen säästää.
Viimeksi muokannut Hiace, 17 Joulu 2011, 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Tuo on edullinen hinta Eberistä. Täällä pääkaupunkiseudulla joutuu maksamaan vähintään 2500 eur laturin kanssa. Hyvä laite tuo Eberi on. Minä pidin myös enemmän sen Easystart -kauko-ohjaimesta kuin Webaston T100 -mallista. Molemmat on tullut kokeiltua.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Minä taas pidän enemmän Webaston T91:stä kuin T100:sta. Sen takia koska T91 on pienempi enkä tarvi kapulassa muuta kuin on/off-napit. Molemmat on tullut kokeiltua.Markku J kirjoitti:Minä pidin myös enemmän sen Easystart -kauko-ohjaimesta kuin Webaston T100 -mallista. Molemmat on tullut kokeiltua.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Ei tuo mun webasto ole kuukauden hehkutteluilla alkanut kunnolla toimia. Sammuu heti alkuunsa. Soittelin tänään huoltoon mutta eivät suoraan osanneet mitään sanoa vaan autolle varattiin loppukuulle aika koko päiväksi tutkimista varten. Eipä tämä lisää ennestään heikkoa luottamustani polttoainelämmittimiin... mutta olisihan se talvella mukava toimia kun kerran autossa on. Tuskin nyt 2-vuotiaassa autossa akkukaan on ihan loppu. Tai mistäpä sen tietää jos lämmitin on senkin jo hajottanut... saavat tutkia ja laittaa kuntoon.Anyway kirjoitti:-V- kirjoitti:Yleensä olen visusti pysynyt erossa polttoainekäyttöisistä lämmittimistä ongelmien pelossa mutta parissa käytettynä ostetussa sellainen on ollut valmiina. Näyttää olevan tehdasmallinen nykyisessä E60:ssä myös. Parina kylmänä aamuna olen sitä kokeillut käynnistää mutta eipä tuo auton sisusta ole lämminnyt... Lämmitin lähtee päälle mutta sammuu heti kohta minuutin parin jälkeen. Mistä lie johtuu? Täytyy käydä joskus huollossa kysymässä kun tulee asiaa sinne päin...
Mulla kävi myös noin viime talvena ja se johtui siitä, että auto sammutti, kun akussa ei ollut riittävästi virtaa, siis
auto tarkkailee jännitettä ja sammuttaa webaston, jos jännite laskee tietyn rajan alle.
Tällä varmistetaan se, että akussa on sen verran virtaa, että auton saa käynnistettyä.
Sitten jos käynnistää webaston manuaalisesti ja antaa alkuajan, niin silloin webasto oli mulla
päällä n. puoli tuntia eli silloin auto ei enää ole niin tarkka akun kunnon suhteen, vaan toteaa, että
näin kuski tuon haluaa. Akku kyllä joutuu silloin koville.
Noiden kokeilujen jälkeen en sitten enää käyttänyt webastoa, akku olis mennyt uusiksi.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Juttelin webastosta Laakkosen huollon kanssa viime talvena ja sanoivat, että webasto tarkkailee montaa eri-V- kirjoitti:Ei tuo mun webasto ole kuukauden hehkutteluilla alkanut kunnolla toimia. Sammuu heti alkuunsa. Soittelin tänään huoltoon mutta eivät suoraan osanneet mitään sanoa vaan autolle varattiin loppukuulle aika koko päiväksi tutkimista varten. Eipä tämä lisää ennestään heikkoa luottamustani polttoainelämmittimiin... mutta olisihan se talvella mukava toimia kun kerran autossa on. Tuskin nyt 2-vuotiaassa autossa akkukaan on ihan loppu. Tai mistäpä sen tietää jos lämmitin on senkin jo hajottanut... saavat tutkia ja laittaa kuntoon.Anyway kirjoitti:Mulla kävi myös noin viime talvena ja se johtui siitä, että auto sammutti, kun akussa ei ollut riittävästi virtaa, siis
auto tarkkailee jännitettä ja sammuttaa webaston, jos jännite laskee tietyn rajan alle.
Tällä varmistetaan se, että akussa on sen verran virtaa, että auton saa käynnistettyä.
Sitten jos käynnistää webaston manuaalisesti ja antaa alkuajan, niin silloin webasto oli mulla
päällä n. puoli tuntia eli silloin auto ei enää ole niin tarkka akun kunnon suhteen, vaan toteaa, että
näin kuski tuon haluaa. Akku kyllä joutuu silloin koville.
Noiden kokeilujen jälkeen en sitten enää käyttänyt webastoa, akku olis mennyt uusiksi.
tekijää esim. akku, ulkoilman lämpötila jne. ja on aika vaikeaa selvittää, että mikä tekijä se webaston
toiminnan sitten katkaisee. Mullekin sanoivat, että huollossa se on tutkittava, mutta en sitten vienyt huoltoon,
kun olin jo vähän ajatellut auton vaihtoa.
Kerro täällä sitten, mitä ne huollossa löysivät.
Edellisessä autossani Eberin käyntihäiriöiden syyksi paljastui lopulta turhan lyhyeksi jätetty (tai vinoon asennettu) imuputki tankissa. Tankin täytyi olla vähintään puolillaan, että kamiina sai polttoainetta. Täysin tyhjäksihän se ei voi imeä tankkia, että autokin vielä käynnistyisi. Ainakin tuo Eberi ilmoittaa mahdollisia syitä häiriöihin vikakoodeilla, joita valtuutetussa huollossa voi lukulaitteella tulkita.
Webastoa/eberiä tulisi käyttää kesälläkin silloin tällöin, jotta paloilmapuhallin ei jumitu pölyn yms. takia.
Laite tekee tiettyjä asioita ja samalla tarkkailee toimintaa ja jos nämä tarkkailtavat kohteet eivät toimi oikein, niin lämmitin ei syty ja menee vikatilaan.
Ilmeisesti jäsen V:llä kuitenkin lämmitin syttyy ja alkaa kuulostamaan suihkumoottorin kiihdytykseltä, ennen kuin sammuu?
Oisko sitten liekkivahti, joka oikuttelee? Huollossa vikakoodit lukuun, eiköhän sieltä löydy apu.
Itselle ollut PA-lämmitin käytössä parissa edellisessä autossa ja tyytyväisempi en voisi olla. Tuohon nykyiseenkin tulee kaukosäätöinen eberi, kunhan saan ajan tilattua asennukseen.
Laite tekee tiettyjä asioita ja samalla tarkkailee toimintaa ja jos nämä tarkkailtavat kohteet eivät toimi oikein, niin lämmitin ei syty ja menee vikatilaan.
Ilmeisesti jäsen V:llä kuitenkin lämmitin syttyy ja alkaa kuulostamaan suihkumoottorin kiihdytykseltä, ennen kuin sammuu?
Oisko sitten liekkivahti, joka oikuttelee? Huollossa vikakoodit lukuun, eiköhän sieltä löydy apu.
Itselle ollut PA-lämmitin käytössä parissa edellisessä autossa ja tyytyväisempi en voisi olla. Tuohon nykyiseenkin tulee kaukosäätöinen eberi, kunhan saan ajan tilattua asennukseen.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Tuossa BMW:n tehtaalla asennetussa Webastossa on muistaakseni myös lämpötilaraja, eli ei lähde käyntiin yli 15 asteen lämpötilassa. Ainakin omassa E90:ssä. Sitä en tiedä, että käyttääkö tuo sitä "tavallista" ulkolämpötilan anturia vai onko joku oma systeemi.
Mulla on kyllä toiminut yllättävän hyvin tuo tehdasasenteinen, vaikka ikääkin jo alkaa olla (koputtaa puuta). Viimeksi käytin joskus keväällä ja nyt alkusyksystä kokeilin, että vieläkö pelaa ja vaikka taukoa oli monta kuukautta käytössä, niin lähti heittämällä käyntiin.
Samaa mieltä kuitenkin janitkonin kanssa, että kannattaisi käytellä aina silloin tällöin myös kesälläkin.
Mulla on kyllä toiminut yllättävän hyvin tuo tehdasasenteinen, vaikka ikääkin jo alkaa olla (koputtaa puuta). Viimeksi käytin joskus keväällä ja nyt alkusyksystä kokeilin, että vieläkö pelaa ja vaikka taukoa oli monta kuukautta käytössä, niin lähti heittämällä käyntiin.
Samaa mieltä kuitenkin janitkonin kanssa, että kannattaisi käytellä aina silloin tällöin myös kesälläkin.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Hastra
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 111
- Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
- Auto: 320iA E91 2008
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Liikeniskö täältä apua ton BMW:n oman webaston käyttöön (E91). Haluaisin saada webaston päälle tuolla kaukosäätimellä, mutta ei onnistu. Pitääkö ajotietokoneelta määritellä jotkin tietyt asetukset minkä jälkeen lähtee On-napista käyntiin. Nyt kaukosäätimeen syttyy vihreä valo, mutta webasto ei lähde käyntiin. Jos taas valitsen näytöltä "Independent heater"-On, käynnistyy webasto välittömästi. Entä mikä toiminto tuo "Independent ventilation" oikein on?
Todennäköisesti asia on helppo ja yksinkertainen, mutta ...
Todennäköisesti asia on helppo ja yksinkertainen, mutta ...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
- Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19
Paina nappia kaksi kertaa jolloin kaken valon pitäisi alkaa vilkkumaan ja webaston lämmittää!Hastra kirjoitti:Liikeniskö täältä apua ton BMW:n oman webaston käyttöön (E91). Haluaisin saada webaston päälle tuolla kaukosäätimellä, mutta ei onnistu. Pitääkö ajotietokoneelta määritellä jotkin tietyt asetukset minkä jälkeen lähtee On-napista käyntiin. Nyt kaukosäätimeen syttyy vihreä valo, mutta webasto ei lähde käyntiin. Jos taas valitsen näytöltä "Independent heater"-On, käynnistyy webasto välittömästi. Entä mikä toiminto tuo "Independent ventilation" oikein on?
Todennäköisesti asia on helppo ja yksinkertainen, mutta ...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 28 Loka 2010, 04:44
- Auto: BMW 325ix -07
- Paikkakunta: Espoo
Minulla kaukosäädin toimii siten että, pitää painaa Mode ja sitten ON nappia n. 5-6 sekuntia että vihreä valo vilkkuu nopeammin, johan alkaa puhaltamaan.Hastra kirjoitti:Liikeniskö täältä apua ton BMW:n oman webaston käyttöön (E91). Haluaisin saada webaston päälle tuolla kaukosäätimellä, mutta ei onnistu. Pitääkö ajotietokoneelta määritellä jotkin tietyt asetukset minkä jälkeen lähtee On-napista käyntiin. Nyt kaukosäätimeen syttyy vihreä valo, mutta webasto ei lähde käyntiin. Jos taas valitsen näytöltä "Independent heater"-On, käynnistyy webasto välittömästi. Entä mikä toiminto tuo "Independent ventilation" oikein on?
Todennäköisesti asia on helppo ja yksinkertainen, mutta ...
Olen oman Webaston kaukokäynnistyksen kanssa pähkäillyt ja tällä ohjeella lähti toimimaan. Iso kiitosjuntta kirjoitti:Paina nappia kaksi kertaa jolloin kaken valon pitäisi alkaa vilkkumaan ja webaston lämmittää!Hastra kirjoitti:Liikeniskö täältä apua ton BMW:n oman webaston käyttöön (E91). Haluaisin saada webaston päälle tuolla kaukosäätimellä, mutta ei onnistu. Pitääkö ajotietokoneelta määritellä jotkin tietyt asetukset minkä jälkeen lähtee On-napista käyntiin. Nyt kaukosäätimeen syttyy vihreä valo, mutta webasto ei lähde käyntiin. Jos taas valitsen näytöltä "Independent heater"-On, käynnistyy webasto välittömästi. Entä mikä toiminto tuo "Independent ventilation" oikein on?
Todennäköisesti asia on helppo ja yksinkertainen, mutta ...
Wir sind miteinander, nicht gegeneinander
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
- Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19
Taitaapa tuo lukea ihan E91:n manuaalissa joten senkin lukeminen joskus auttaa! Tosin jos se on kirjoitettu saksanmurteella niin se tietty voi vähän hidastaa...Jake kirjoitti:Olen oman Webaston kaukokäynnistyksen kanssa pähkäillyt ja tällä ohjeella lähti toimimaan. Iso kiitosjuntta kirjoitti:Paina nappia kaksi kertaa jolloin kaken valon pitäisi alkaa vilkkumaan ja webaston lämmittää!Hastra kirjoitti:Liikeniskö täältä apua ton BMW:n oman webaston käyttöön (E91). Haluaisin saada webaston päälle tuolla kaukosäätimellä, mutta ei onnistu. Pitääkö ajotietokoneelta määritellä jotkin tietyt asetukset minkä jälkeen lähtee On-napista käyntiin. Nyt kaukosäätimeen syttyy vihreä valo, mutta webasto ei lähde käyntiin. Jos taas valitsen näytöltä "Independent heater"-On, käynnistyy webasto välittömästi. Entä mikä toiminto tuo "Independent ventilation" oikein on?
Todennäköisesti asia on helppo ja yksinkertainen, mutta ...
- Hastra
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 111
- Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
- Auto: 320iA E91 2008
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kiitoksia, näillä ohjeilla alkoi pelittää. Eli ensin piti ON-nappia painaa pitkään, jolloin kaukosäätimeen syttyi vihreä valo. Siten toisen kerran nopeasti niin valo alkoi vilkkua ja Webasto käynnistyi. Sammutus samalla tavalla, tuossa mun kakessa on vain on- ja off napit.
Suomenkielisen manuaalin kävin hakemassa, mutta siinä ei ohjeita ollut kuin että käynnistä ja tarvittaessa yritä uudelleen. Ja edelleen on hakusessa ainakin tuo "Independent ventilation" toiminnon tarkoitus. Villi veikkaus, että liittyy sisäpuhallukseen webastoa käytettäessä. Tutkitaan kun keretään.
Suomenkielisen manuaalin kävin hakemassa, mutta siinä ei ohjeita ollut kuin että käynnistä ja tarvittaessa yritä uudelleen. Ja edelleen on hakusessa ainakin tuo "Independent ventilation" toiminnon tarkoitus. Villi veikkaus, että liittyy sisäpuhallukseen webastoa käytettäessä. Tutkitaan kun keretään.
Valistakaa tietämätöntä ja kertokaa mistä pääkaupunkiseudulla saa kohtuullisella hinnalla Webaston E61 520d -malliin. Kyselin Laakkoselta ja puhuivat 3500-4000€ :p Entäs tuo tehdasasenteisen muuttaminen moottoria lämmittäväksi, kokemuksia?
Kiitos!
Nimim. Auto Saksasta
PS. Mitäs muuta Saksan tuonti tarvitsee kuin huohottimen eristyksen/vastuksen?
Kiitos!
Nimim. Auto Saksasta
PS. Mitäs muuta Saksan tuonti tarvitsee kuin huohottimen eristyksen/vastuksen?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 29 Marras 2011, 11:48
- Auto: Alpine white E93
Kokeile Autoextraa, hyvä palvelu ja hinta (3-sarjalaiseen) minikellolla ja T91-kakella 2000e.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 29 Marras 2011, 11:48
- Auto: Alpine white E93
http://www.kaha.fi/file_root/Lisavarust ... rt_T91.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;Jake kirjoitti:Kertoisko joku fiksu vielä kuinka tuolla kakella pystyy määrittää kuinka kauan Webasto on päällä
Kurkkaa sivu 10, easy as pie