Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Tuo Calixin sisäpuhallin on varmasti ok, mutta Defan vastaavassa on tehoa 1850w. En tiedä Calixista mutta Defan sisäpuhaltimella on viiden vuoden takuu. Tarjoushinta näkyy olevan 65-79,00eur, liikkeestä riippuen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mitä ne sekoilee siellä mistä olet kysynyt sillä N43 ja N46 moottoreihin (318i ja 320i vm. 200-2011) käy sama vastus ja sitä on tosiaan saanut vuodesta 2005 lähtien. Kyllä luulisi vastus löytyvän. Vastuksen nro on DA413847 (säteilylämmitin)EPJBMW kirjoitti:Terve tuloa joukkoon.NBW kirjoitti:Tulipahan peruttua tuo Calixin letkulämppäri ja varasin ajan Defan säteilylämppärin, sisätilapistokkeen ja akkulaturin asennukseen.
Aivan mielenkiinnosta kyselen, että milloin sait ajan Defan säteilylämppärin asennukseen?
Itselleni kun kävi, niin kuin tuolla autotalli puolella jo viime viikolla kirjailin, että jouduin ottamaan uuden auton käyttöön ilman lämmitintä. Kun Defa ei pysty toimittamaan lämmitintä ko. malliin!? Tosin minulla on bensakone, toisin kuin NBW:llä.
Kyselin muuten aivan huvikseni, muutamista varaosaliikkeistäkin noita lämppäreitä, eikä nekään todellakaan löytäneet noita edes omilta keskusvarastoiltaan?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
Näinhän asian pitäis olla.J1978 kirjoitti: sitä on tosiaan saanut vuodesta 2005 lähtien. Kyllä luulisi vastus löytyvän. Vastuksen nro on DA413847 (säteilylämmitin)
Mutta Laakkonen etsi sitä Ruosista asti, eikä löytänyt.
Sitten kun itse kyselin täältä varaosaliikkeistä ihan vain mielenkiinnosta, niin eräskin soitti Helsinkiin heidän pääpaikalleen, eikä löytynyt.
Defalla on vain ilmaisesti tämäkin mallin kanssa toimitus ongelmia?
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Mulle piti asentaa aluksi eberiltä joku lämmitin, mutta maahantuojalta ei löytynyt. Nyt tulee webaston joku evo 5. Onkos kokemuksia tuosta?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
- Auto: BMW F30 330e iPerformance
- Paikkakunta: Helsinki
Kokemuksia ei ole, mutta tuo Evo-malli on kuulemma viime syksynä markkinoille tullut uusi malli joka on pienikokoisempi, vie vähemmän sähköä ja on tehokkaampi kuin vanha malli. Lisäksi se reagoi nopeammin akun tyhjenemiseen kuin vanha malli, eli kytkee lämmittimen nopeammin pois päältä jos akku uhkaa tyhjentyä. Näin minulle kertoi myyjä joka myy sekä Eberiä, että Webastoa. Ebereistä minulla ei ole kokemuksia mutta Webastoissa on mielestäni näppärämmän kokoiset kaukosäätimet, lisäksi iPhoneen saa sovelluksen jolla Webaston voi käynnistää näppärästi iPhonella. Itse aion asennuttaa tuon Evon omaan autooni.Raimo Miettinen kirjoitti:Mulle piti asentaa aluksi eberiltä joku lämmitin, mutta maahantuojalta ei löytynyt. Nyt tulee webaston joku evo 5. Onkos kokemuksia tuosta?
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 19 Tammi 2011, 18:39
- Auto: BMW f10 520d
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Nyt on defan lämmityshärpäkkä asennettu ja testattu. Aamulla oli -25 astetta ja lämppäri oli 4 tuntia päällä. Kyseessähän on säteilylämppäri joka on asennettu sille tarkoitettuun paikkaan öljypohjan yläpuolelle, lohkon alakulmaan. Täytyy sanoa, että oli positiivinen yllätys toimivuuden kannalta. Käynnistäessä auton omasta puhaltimesta tuli heti haaliaa ilmaa ja auto lämpes todella nopiasti verraten siihen ettei lämppäriä ollut. Kone käynnistyi kuin palmun alta ja kävi tosi nätisti ja kakistelematta alkusekunneista lähtien. Tuo säteilylämppäri on varmaan paikassa jossa se lämmittää myös koneen nesteet öljyn lisäksi.
Edellisessä autossani säteilylämppäri oli suoraan öljypohjassa kiinni, eikä sen toiminta ollut läheskään yhtä tehokasta siitä kohdin. Samoissa pakkasissa kone hiukan kakisteli käynnistäessä ja kesti hetken ennen kuin käynti tasaantui.
.
Edellisessä autossani säteilylämppäri oli suoraan öljypohjassa kiinni, eikä sen toiminta ollut läheskään yhtä tehokasta siitä kohdin. Samoissa pakkasissa kone hiukan kakisteli käynnistäessä ja kesti hetken ennen kuin käynti tasaantui.
.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 19 Tammi 2011, 18:39
- Auto: BMW f10 520d
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Säteilylämppäri, sisähaaroitepistoke, laturi ja kaikki johdot 380€ + 3 tuntia asennustöitä 210€. Eli yhteensä 590€. Ihanan kallista, mutta toimiva ratkaisu. Lisäksi mulla on ennestään Defa termiini sisätilalämmitin Teho: 1350W / 2100W joka pitää sisätilat lämpimänä ja ikkunat sulana kelillä kuin kelillä.
- Jopemies
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 142
- Liittynyt: 07 Tammi 2011, 21:44
- Auto: Volvo V90 T8 TwE MY21
BMW i3 120Ah 2019
Löytyy myös Android -puhelimiinTurbo kirjoitti:Kieltämättä tuo iLuurin sovellus kuullostaa näppärältä.
Webaston Evo tulee mullekin sitten aikanaan
ex:
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
- Auto: BMW M140i xDrive vm.2018
Minulle maksoi Lahdessa sama hoito ilman laturia 350€. Tuo 2100W lämmittää auton todella hyvin oli kuinka kylmä tahansa.NBW kirjoitti:Säteilylämppäri, sisähaaroitepistoke, laturi ja kaikki johdot 380€ + 3 tuntia asennustöitä 210€. Eli yhteensä 590€. Ihanan kallista, mutta toimiva ratkaisu. Lisäksi mulla on ennestään Defa termiini sisätilalämmitin Teho: 1350W / 2100W joka pitää sisätilat lämpimänä ja ikkunat sulana kelillä kuin kelillä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 19 Tammi 2011, 18:39
- Auto: BMW f10 520d
- Paikkakunta: Pohojanmaa
laituri kirjoitti:Minulle maksoi Lahdessa sama hoito ilman laturia 350€. Tuo 2100W lämmittää auton todella hyvin oli kuinka kylmä tahansa.NBW kirjoitti:Säteilylämppäri, sisähaaroitepistoke, laturi ja kaikki johdot 380€ + 3 tuntia asennustöitä 210€. Eli yhteensä 590€. Ihanan kallista, mutta toimiva ratkaisu. Lisäksi mulla on ennestään Defa termiini sisätilalämmitin Teho: 1350W / 2100W joka pitää sisätilat lämpimänä ja ikkunat sulana kelillä kuin kelillä.
Saman verran se minullekkin olis ollut pelkästään noilla härpäkkeillä, mutta tuo laturi oli vähän reilu 100€ ja lisäksi sitten lisäpätkä "panssarijohtoa". Siihen sitten lisää asennusaikaa, niin yhtäkkiää hinta karkaa aika korkialle. Olen kuitenkin tyytyväinen, että otin tuon laturinkin samaan syssyyn, kun mulla on aika paljon lyhyttä ajoa ja edellisessä autossa oli ongelmia talvisin akun lataustason kanssa juuri tuosta syystä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 126
- Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
- Auto: Touring ilman G:tä
Onko mitään hajua mistä saisi säteilijän Uudeltamaalta? Kävin kyselemässä paikallisesta autofitistä, niin syssymmälle menee kuulemma. Soitti kahalle, niin ei ole tietoa milloin saavat lisää, tuskin ihan heti. Keskieuroopassa niin kova tarve.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
Yritin etsiä noista topiceista, että millainen kone sulla on? Eikös sinulla ole kuiteskin E91:nen?Juh1s kirjoitti:Onko mitään hajua mistä saisi säteilijän Uudeltamaalta?
Nimittäin kun varmistelin tuon oman autoni tiimoilta täkäläisiä tarvikeliikkeitä, niin kävi ilmi, että paikallisessa KL-varaosassa on hyllyssä 1 kpl sellainen joka käy ainaskin kaksilitraiseen bensaan vm.2005 lähtien.
Keski-Suomihan on kaukan Uudestamaasta, mutta käsittääkseni KL-varaosa lähetteleekin tavaraa tarvittaessa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Defalla ja Calixilla ei oo tarjota tohon muuta kuin säteilylämmitin. Harvassa alkaa olla ne automerkit ja mallit joihin saa normalin lohkolämppärin tai letkulämppärin. Syy on yksinkertaisesti se että peltään et letkulämmitin sekoittaa antureita ja teknikkaa jota nykyautot on täynnä. Säteilijä on nopea asentaa joten siitä tulee liikkeelle parempi voitto. BMW on autona aika nopea lämpiämään joten siinä tuo säteilijä ei oo ihan yhtä tyhjän kanssa jota se on vaikka jossain Skoodassa. Tohon kaveriksi vielä kunnon sisäpuhallin niin kyllä tolla pärjää.puppe kirjoitti:E 91 335i ja tuohon pitäisi hankkia moottorinlämmitin. Löytyykö ko. malliin muuta kuin säteilylämmitintä ( Defa/Calix )? Eli toisin sanoen perinteistä letkulämämmitintä jäähdytinneste puolelle.
Tattis.
Tosta näät itsekin ettei muuta oo
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=6&ndid=" onclick="window.open(this.href);return false;
Sama juttu Calixilla. Calix on noista merkkinä epäluotettavampi joten vältä sitä. Eipä sitä kyllä moni siksi myykään kun sen kanssa on ollut ongelmia vähän joka merkin kanssa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Tänään tuli tehtyä kaupat defan paketista: säteilylämmitin + sisäpistoke + termini 1350w + 4A akkulaturi. Hintaa 720e asennettuna. Pitkään pähkäilin webastoa/eberiä mutta ajoni on lähinnä 10 minuutin työmatka-ajoa, joten akun kestävyys olisi tullut ongelmaksi. Säästyneellä rahasummalla voin sitten ostaa vaikkapa uudet kesärenkaat. Ainoa mikä tässä tulevassa ratkaisussa huolestuttaa, on tolpan sulakkeen kesto. Aikaisempina talvina 16A sulake on riittänyt kahden auton samanaikaiseen lämmitykseen mutta nyt tuo laturi haukkaa lisäksi sen 4A. No täytyy sitten kytkeä sisälämppäri pois päältä tai sanoa naapurille että lämmittää autonsa eri aikaan
Säteilylämmittimiä haukkuville muistutettakoon, että laite lämmittää öljyä eikä jäähdytysnestettä joten käynnistyksen yhteydessä autoon ei ala virtaamaan lämmintä ilmaa ja ilmeisesti tästä johtuen moni haukkuu "paistinpannut" turhiksi. Sen sijaan moottorin voitelu toimii paremmin kun öljy on lämmintä.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=642 tuossa on mielenkiintoista luettavaa numeroista kiinnostuneille.
Säteilylämmittimiä haukkuville muistutettakoon, että laite lämmittää öljyä eikä jäähdytysnestettä joten käynnistyksen yhteydessä autoon ei ala virtaamaan lämmintä ilmaa ja ilmeisesti tästä johtuen moni haukkuu "paistinpannut" turhiksi. Sen sijaan moottorin voitelu toimii paremmin kun öljy on lämmintä.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=642 tuossa on mielenkiintoista luettavaa numeroista kiinnostuneille.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
- Auto: Tesla MYLR23
- Paikkakunta: Vantaa
Ei se laturi 230VAC puolelta 4A:ta ota, jos lataa akkua 4A virralla. Alle puolen ampeerin pitäisi jäädä verkkovirtapuolella, vaikka olisi huono hyötysuhde laturissa.
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Niin juu tietysti. Sehän lataa akkua noin 14 voltin jännitteellä, joten eihän se tietenkään 230V puolelta niin paljoa ampeereja haukkaa. Eli siis hyvin tulee sulakkeet kestämäänPuimuri kirjoitti:Ei se laturi 230VAC puolelta 4A:ta ota, jos lataa akkua 4A virralla. Alle puolen ampeerin pitäisi jäädä verkkovirtapuolella, vaikka olisi huono hyötysuhde laturissa.