Lukkoperä-keskustelut (Quaife jne...)
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Oisko ketjulle tarvetta? Tänne lukkoperä-jutut Kempistä Hiacen kautta Quaifeen.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Quaifen lukko kiinnostaa erittäin paljon. Kaikki testit ja käyttäjäkokemukset ovat positiivisia mutta... En ole uskaltanut tehdä niin kallista sijoitusta kun en ole kuullut riittävästi kokemuksia arkiajosta. Eli mitenkä quaife toimii talvella esim risteyksestä lähdettäessä? Auttaako ja kuinka paljon? Mitenkä auton ajettavuus muuttuu, onko negatiivisia yllätyksiä luvassa?
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Tämä alkoi kinnostaan itseäkin, kun (olikohan JP-76) mainosti tuon parantavan talvikulkua. Miten tuo toimii käytännössä ajonvakautusten kans? Pitääkö autoa ajaa ilman ajonvakautusta, että tuosta saa hyödyn irti vai voiko ajella kaikki avut päällä, mutta saa tuosta silti etua?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Eipä tuosta Quaifesta ole pahaa sanottavaa. Pitävällä pinnalla kesärenkailla tuntuu pito rikkoutuvan herkemmin esim. risteyksestä käännyttäessä täydellä kaasulla, johtuen tod.näk. siitä että ajonvakautus ei kerkiä mukaan kun takapyörien välinen nopeusero ei kasva oletetulla tavalla. Tosin nuokin luistot on helposti hallittavissa kaasun hölläämisellä.
Avoimella perällähän vauhdikkaasti kiihdyttäessä risteyksestä ajonvakautus tappaa vauhdin saman tien koska toinen takapyörä rupeaa sutimaan. Tätä ei lukolla tietenkään tapahdu yhtä herkästi.
Talvella tuo ero avoimeen perään vaan kasvaa.
Pähkinänkuoressa ajo kaikissa tilanteissa on vaivattomampaa ja auton hallittavuus liukkaalla on loogisempaa.
Ajonvakautuksesta sen verran että toimii kuten ennenkin, pääsee vaan vähemmällä
Normaaliajossa tuo Quaife käyttäytyy kuin avoin perä, ainoastaan veto päällä siirtää voimaa pitävämmälle pyörälle (torsen).
Joku kysyi aiemmin että onko 335i:ssä sama perä kuin 335d:ssä, riippuu vuosimallista. Osassa 335:a on hitsattu lautaspyörä ja osassa se on pulteilla (lue perinteinen kiinnitystapa) kiinni tasauspyörästössä.
Hinta on ihan eri jos on pulttikiinnitteinen, silloin asiakas saa vain lukkoyksikön Quaifelta ja asentaa sen vanhaan perään.
Jos on hitsattu, lähettää asiakas joko koko perän Quaifelle ja he asentavat lukon tai sitten vaihtoehto jonka itse valitsin: Quaife lähettää uuden tehdaskunnostetun perän asiakkaalle jossa lukko asennettuna, asiakas maksaa pantin perästä jonka saa takaisin kun vanha perä on saapunut Quaifelle.
Jälkimmäisessä vaihtoehdossa on se hyvä puoli että perä on valmiiksi tasapainotettu ja kaikki tiivisteet uusittu, eli P&P.
Parhaiten saa tuon lukon tyypin varmistettua kun lähettää auton valmistenumeron esim. race.fi:iin joka löytyy tuolta foorumin yhteistyökumppanit-osiosta.
Avoimella perällähän vauhdikkaasti kiihdyttäessä risteyksestä ajonvakautus tappaa vauhdin saman tien koska toinen takapyörä rupeaa sutimaan. Tätä ei lukolla tietenkään tapahdu yhtä herkästi.
Talvella tuo ero avoimeen perään vaan kasvaa.
Pähkinänkuoressa ajo kaikissa tilanteissa on vaivattomampaa ja auton hallittavuus liukkaalla on loogisempaa.
Ajonvakautuksesta sen verran että toimii kuten ennenkin, pääsee vaan vähemmällä
Normaaliajossa tuo Quaife käyttäytyy kuin avoin perä, ainoastaan veto päällä siirtää voimaa pitävämmälle pyörälle (torsen).
Joku kysyi aiemmin että onko 335i:ssä sama perä kuin 335d:ssä, riippuu vuosimallista. Osassa 335:a on hitsattu lautaspyörä ja osassa se on pulteilla (lue perinteinen kiinnitystapa) kiinni tasauspyörästössä.
Hinta on ihan eri jos on pulttikiinnitteinen, silloin asiakas saa vain lukkoyksikön Quaifelta ja asentaa sen vanhaan perään.
Jos on hitsattu, lähettää asiakas joko koko perän Quaifelle ja he asentavat lukon tai sitten vaihtoehto jonka itse valitsin: Quaife lähettää uuden tehdaskunnostetun perän asiakkaalle jossa lukko asennettuna, asiakas maksaa pantin perästä jonka saa takaisin kun vanha perä on saapunut Quaifelle.
Jälkimmäisessä vaihtoehdossa on se hyvä puoli että perä on valmiiksi tasapainotettu ja kaikki tiivisteet uusittu, eli P&P.
Parhaiten saa tuon lukon tyypin varmistettua kun lähettää auton valmistenumeron esim. race.fi:iin joka löytyy tuolta foorumin yhteistyökumppanit-osiosta.
Viimeksi muokannut JP-76, 07 Joulu 2012, 13:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
- Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
- Paikkakunta: Järvenpää
Quaife kiinnostaa, mutta huomattavasti paremman kuvan olen saanut Wavetrackista.
Kummassakin on elinikäinen takuu.
En vaan ole varma mikä omaan noista on se oikea. Voisi luulla, että "Wavetrac® lukkoperä BMW (188K): E46/E87/E90 r=3.15->" kun tuolla on listatu E90 320d Auto.
Mistään ei löydy E91.
Satasen pari arvokkaampi listahinnaltaa kuin Q, mutta kai tuostakin pystyisi saadaan tingittyä jotain.
Itsellä on lukosta kokemusta kesäautossa kun sinne vaihdoin Tomei:n levylukon. Kaikilla tavoilla mukavampi ja parempi ajettava. Niin vesikelillä kuin kuivalla.
Auton käytös on helpommin arvattavissa kun tietää, että aina kaksi pyörää sutimassa.
Penarissa avoimella/luistonestolla tuntuu kokoajan, että sutii toisella ja sitten rajoittaa sutimista. Tulee sellaista nykivää ja epätasaista menoa kun perä irtoaa ja palaa, irtoaa ja palaa.
Kummassakin on elinikäinen takuu.
En vaan ole varma mikä omaan noista on se oikea. Voisi luulla, että "Wavetrac® lukkoperä BMW (188K): E46/E87/E90 r=3.15->" kun tuolla on listatu E90 320d Auto.
Mistään ei löydy E91.
Satasen pari arvokkaampi listahinnaltaa kuin Q, mutta kai tuostakin pystyisi saadaan tingittyä jotain.
Itsellä on lukosta kokemusta kesäautossa kun sinne vaihdoin Tomei:n levylukon. Kaikilla tavoilla mukavampi ja parempi ajettava. Niin vesikelillä kuin kuivalla.
Auton käytös on helpommin arvattavissa kun tietää, että aina kaksi pyörää sutimassa.
Penarissa avoimella/luistonestolla tuntuu kokoajan, että sutii toisella ja sitten rajoittaa sutimista. Tulee sellaista nykivää ja epätasaista menoa kun perä irtoaa ja palaa, irtoaa ja palaa.
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
Sanokaas kun tunnutte ymmärtävän näiden perien päälle, kun mulla toi peräloota tossa E90 320d:ssä kahisee ja se pitäisi vaihtaa niin mitä jos sinne vaihtaisi vaan ne sisuskalut ja jotkut "paremmat" tai "hyödyllisemmät" kuin alkuperäiset niin mitkä ne sitten olisi ja mistä saa ja ennen kaikkea mitä maksaa? Mahdollisimman halvalla pitäisi hommasta selvitä, mutta tottakai hyöty/laatu otetaan hinnassa huomioon.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
- Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
- Paikkakunta: Järvenpää
http://shop.mamasan.fi/product/list/3363/bmw" onclick="window.open(this.href);return false; - Wavetrack
http://www.race.fi/fi/product/31920-Qua ... 20Bmw.html" onclick="window.open(this.href);return false; - Quaife
Wavetrack on pari sataa kalliimpi mitä Quaife. Kummallakin elinikäinen takuu.
Lukon lisäksi tarvitset lukkoperäöljyt.
Mahdollisesti perämurikkaan eri tiivisteitä.
Perä jos kahisee niin sieltä voi olla laakeri(t) menossa joten nekin jos ei tule lukon kanssa.
Mamasanilla oli ainakin nosturi joten kannattaa kysyä vaihtoa.
Uskoisin, että kummankin liikkeen myyjät vastaavat kyllä kysymykseen jos suoraan laitat viestiä sinne.
Henkilökohtaisesti ostan Wavetrackin jos ikinä saan rahat siihen kasaan.
http://www.race.fi/fi/product/31920-Qua ... 20Bmw.html" onclick="window.open(this.href);return false; - Quaife
Wavetrack on pari sataa kalliimpi mitä Quaife. Kummallakin elinikäinen takuu.
Lukon lisäksi tarvitset lukkoperäöljyt.
Mahdollisesti perämurikkaan eri tiivisteitä.
Perä jos kahisee niin sieltä voi olla laakeri(t) menossa joten nekin jos ei tule lukon kanssa.
Mamasanilla oli ainakin nosturi joten kannattaa kysyä vaihtoa.
Uskoisin, että kummankin liikkeen myyjät vastaavat kyllä kysymykseen jos suoraan laitat viestiä sinne.
Henkilökohtaisesti ostan Wavetrackin jos ikinä saan rahat siihen kasaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
- Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
- Paikkakunta: Järvenpää
http://www.race.fi/fi/product/31920-Qua ... 20Bmw.html
Quaife lukkoperät Bmw Tarjouksessa alkaen 1129€
Tuollainen tuli vastaan juuri
Quaife lukkoperät Bmw Tarjouksessa alkaen 1129€
Tuollainen tuli vastaan juuri
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Itse asiassa Quaifeen ei ainakaan laiteta kitkaöljyjä vaan nimenomaan tavallista peräöljyä. Levylukkoihin käytetään lukkoperäöljyä (tai lisäainetta tavallisen öljyn seassa)Kennedy kirjoitti:http://shop.mamasan.fi/product/list/3363/bmw - Wavetrack
http://www.race.fi/fi/product/31920-Qua ... 20Bmw.html" onclick="window.open(this.href);return false; - Quaife
Wavetrack on pari sataa kalliimpi mitä Quaife. Kummallakin elinikäinen takuu.
Lukon lisäksi tarvitset lukkoperäöljyt.
Mahdollisesti perämurikkaan eri tiivisteitä.
Perä jos kahisee niin sieltä voi olla laakeri(t) menossa joten nekin jos ei tule lukon kanssa.
Mamasanilla oli ainakin nosturi joten kannattaa kysyä vaihtoa.
Uskoisin, että kummankin liikkeen myyjät vastaavat kyllä kysymykseen jos suoraan laitat viestiä sinne.
Henkilökohtaisesti ostan Wavetrackin jos ikinä saan rahat siihen kasaan.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Nostetaas tätä vanhaa mutta jälleen ajankohtaista keskustelua. Talvi on tuloillaan ja quaifen hankinta mietityttää taas. Voisiko JP-76 tai kuka tahansa muu quaifen omistava sanoa, että kuinka helposti perä karkaa rinnalle lumisella/jäisellä pinnalla risteyksessä käännyttäessä? Vai karkaako se ollenkaan? Haluaisin helpottaa liikkeelle lähtemisiä mutta en halua että joka mutkaan auto tulee kylkimyyryssä.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
E46 M3:n mekaaninen lukkoperä ainakin toimi hienosti talvella, pito suoraan mentäessä ihan eri luokkaa kuin lukoton E91. Talvella mutkassa sladitellessa pito irtoaa kyllä helpommin mutta jotenkin selkeästi ja loogisesti. Vauhtikin kasvaa kyllä mutkissa nopeammin kun sitä pitoa riittää. Ei tehnyt mitään yllättävää silti eli hienosti toimii. Ajonvakautuskin pelasi E46:ssa hyvin, paremmin kuin E91:n normaaliasento koska ei rajoittanut menoa heti kun yksi pyörä sutii. Omaan E91 335i:n kyllä Quaife on haaveilulistalla kun ei oikein kesälläkään pito riitä (353hv / 520nm)
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 198
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
- Auto: M3 F80,330e xdrive G21,G20 320d xdrive,G20 320d xd
- Paikkakunta: Vantaa
Tiedoksi niille jotka eivät ole vielä mistään lukeneet/kuulleet että käsittääkseni ainakin osaan F2x ja F3x autoihin on tulossa BMW:ltä oma lukkoperä.
Omaan M135i pitäisi olla saatavilla 2014 Q2.
Omaan M135i pitäisi olla saatavilla 2014 Q2.
450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 198
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
- Auto: M3 F80,330e xdrive G21,G20 320d xdrive,G20 320d xd
- Paikkakunta: Vantaa
Tänään asennettiin omaan M135i M Performance lukkoperä, kiitos Autokeskus Airport.335i kirjoitti:Tiedoksi niille jotka eivät ole vielä mistään lukeneet/kuulleet että käsittääkseni ainakin osaan F2x ja F3x autoihin on tulossa BMW:ltä oma lukkoperä.
Omaan M135i pitäisi olla saatavilla 2014 Q2.
450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Tuon pitäisi kyllä tulla jo ihan vakiona tehovehkeisiin.335i kirjoitti:Tänään asennettiin omaan M135i M Performance lukkoperä, kiitos Autokeskus Airport.335i kirjoitti:Tiedoksi niille jotka eivät ole vielä mistään lukeneet/kuulleet että käsittääkseni ainakin osaan F2x ja F3x autoihin on tulossa BMW:ltä oma lukkoperä.
Omaan M135i pitäisi olla saatavilla 2014 Q2.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Tomm1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
- Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
- Paikkakunta: Kaarina
Tänään Quaife + 2 l peräöljyä tilattu omaan kulkuneuvoon. Vetarien stefat vielä marmorilta ja asennusaikaa varaamaan Piispanristiltä. Laitetaan kokemuksia sitten auttaako pito-ongelmiin.
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Nus nus, perä on shimmattu, ei tasapainotettu (tai ainakaan normaalisti sitä ei tarvitse tasapainottaa)JP-76 kirjoitti:perä on valmiiksi tasapainotettu ja kaikki tiivisteet uusittu, eli
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 198
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
- Auto: M3 F80,330e xdrive G21,G20 320d xdrive,G20 320d xd
- Paikkakunta: Vantaa
Samaa mieltä. Sen mitä nyt pikkaisen kerennyt testailla niin auton käytös paljon loogisempaa, kuin ennen lukkoa. Nyt jos sutii niin tietää et sutii varmasti kahdella pyörällä, kun ennen lukkoa ei voinut arvata sutiiko yhdellä vai kahdella.salmol kirjoitti:Tuon pitäisi kyllä tulla jo ihan vakiona tehovehkeisiin.335i kirjoitti:Tänään asennettiin omaan M135i M Performance lukkoperä, kiitos Autokeskus Airport.335i kirjoitti:Tiedoksi niille jotka eivät ole vielä mistään lukeneet/kuulleet että käsittääkseni ainakin osaan F2x ja F3x autoihin on tulossa BMW:ltä oma lukkoperä.
Omaan M135i pitäisi olla saatavilla 2014 Q2.
450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
No öhö, öhöjaki kirjoitti:Nus nus, perä on shimmattu, ei tasapainotettu (tai ainakaan normaalisti sitä ei tarvitse tasapainottaa)JP-76 kirjoitti:perä on valmiiksi tasapainotettu ja kaikki tiivisteet uusittu, eli
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!